Skocz do zawartości

Ranking

  1. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      1 093


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      11 258


  3. Jurek63

    Jurek63

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      909


  4. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      2 063


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.05.2025 w Odpowiedzi

  1. Król kleszczy. Albo kleszczów. W każdym bądź razie król. No chyba że królowa, bo Orbea.
    10 punktów
  2. 9 punktów
  3. bo w taką pogodę aż chce się gonić kolejne kilometry i górki
    9 punktów
  4. 9 punktów
  5. 9 punktów
  6. Bo chrustu na krzesła więcej jak karbona
    9 punktów
  7. Bo chillout zapijany schłodzoną Kofolą
    7 punktów
  8. Czego oczekiwałeś @WojtasTaba kupując karbonową sztyce za 89,98zł? Solidnego i przemyślanego produktu? Do tego ta regulacja, innowacyjna i precyzyjna... Mam rozumieć że polecasz? 😁 Jak zaraz usłyszę te wierutne bzdury, że wszyscy producenci tam zamawiają i tylko nanoszą własne logo, to zapytam ile tych sztyc, sygnowanych przez renomowanych producentów, okazało się takim samym, kompletnym, niebezpiecznym dla użytkownika 💩, jak ten badziew który nabyłeś?
    5 punktów
  9. Bo zielonożółte i sierść. Jakość ze smarka.
    4 punkty
  10. Korbę z chłodzeniem wodnym 🫠☺️ Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  11. Też "uwielbiam" to kopanie po rękach na koślawych płytach.... Bo słupek:
    3 punkty
  12. Ja już się definitywnie wyleczyłem z dziadostwa z Aliexpress. A to kolejny przykład dlaczego tam nie kupię więcej. Może ja przepłaciłem dając za sztycę w PL ponad 300 zł. Tylko że od ponad 2 lat siedzi i nic nie pękło. Ja mam takie przypuszczenia wracając do tematu że owszem duzo jest rzeczy z chin tych sprzedawanych u nas. Tylko że to co u nas idzie przez znanych producentów ma przestrzegane pewne normy. Na Aliespres tego nikt nie kontroluje i efekt jest jaki jest.
    2 punkty
  13. @WojtasTaba O nic nie chodzi. Po prostu zapytałem czy polecasz. Kupiłeś, przetestowałeś i zamiast wyrzucić na śmietnik (do żółtego worka) zakładasz durne tematy na internetowym forum. Pozostaje śmiać się z ludzkiej naiwności. która każe dusigroszom wierzyć w te bzdury że, jak sam to napisałeś, cytuje: "Bardzo popularny model bazowy, który sobie tam podproducenci przerabiają." Ciekawe czy tylko 70% kończy w ten sposób, czy raczej 80% 😁. Co z tego że się zepsuł, ważne że był tani 😅. A jeśli sądzisz że, znowu cytat: "3/4" chińskich karbonowych sztyc to to samo, tylko np. gołe, albo z malowaniem struktury karbonowej, czy też różne górne mocowania itp. ale baza jest ta sama." to proponuje odstawić internet i używki, bo widać, że percepcja szwankuje. Pytasz co nie zadziałało? Powiem ci to co sam powinieneś już wiedzieć, zepsuło się chińskie badziewie z Ali. Czego się spodziewałeś za 90zł? Jakości Ritchey'a, Black Inc, Deda? A napinacz to urządzenie mechaniczne którego zadaniem jest utrzymywanie odpowiedniego napięcia paską bądź łańcucha. Raczej nie stosowane w "rowerówce".
    2 punkty
  14. Niestety trafił ci się bubel. Z dwóch niewygodnych (chyba że masz siodełko z wycięciem przez które można się łatwo dostać do śruby) rozwiązań trafiłeś imo to gorsze. Patrząc na zdjęcie nie spodziewałem się że ta górna część jest z węgla... Możesz spróbować kupić sam zestaw jarzemka za ~50 zeta, tym razem wybierając ten profil D i soldniejszą, niewycinaną górną część. Obv możesz też zacząć od reklamacji na Ali, czasem oddają kasę bez gadania.
    2 punkty
  15. Dzial IT, oni zawsze sprawiaja problem
    2 punkty
  16. Bo w tym miejscu był sobie las (LP jak zwykle nie zawodzą!)
    2 punkty
  17. Bo jak pralka - łutututututututututututu: Następnym razem na te trasy biorę fulla Stabilizacja matrycy, stabilizacja optyczna obiektywu i jeszcze kilka innych ruchomych części się znajdzie
    2 punkty
  18. A chcesz je sprzedać za cenę gotowego roweru ze sklepu i z gwarancją?
    2 punkty
  19. @kipcior Dlatego tak ważne jest mieć zawsze ze sobą aparat. I nie taki w telefonie, ale klasyczny. A im większy, tym częściej można się zatrzymywać i jednocześnie budzić podziw wśród towarzyszy. Ja, odkąd zabieram ze sobą pełną klatkę, stałem się niemal nietykalny. To ja decyduję kiedy przerwa, jakim tempem jedziemy i którą trasą. Wystarczy, że zrobię im kilka zdjęć i wszyscy zadowoleni. I co najlepsze - oni myślą, że ja mógłbym jechać szybciej, tylko że aparat nie lubi wstrząsów, więc celowo nie spieszę się. A to, że w moim aparacie lustra nie ma i nie bardzo ma się co tam uszkodzić od wstrząsów, to już wiem tylko ja. 😀 Tak że drodzy koledzy i koleżanki: spada forma - kup aparat!
    2 punkty
  20. Bo zatrzymałem się żeby zrobić zdjęcie, a nie dlatego że sapałem pod górę. I tej wersji będę się trzymał.
    2 punkty
  21. 2 punkty
  22. 2 punkty
  23. @spidelli tam najprawdopodobniej są następujące komponenty: Napęd Przerzutka tył SHIMANO GRX-RX400 Przerzutka przód SHIMANO GRX-RX400 Manetki SHIMANO GRX RX400 Korba FSA OMEGA MODULAR Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG500 Zakres kasety 11-34T Ilość biegów 20 Wkład suportu FSA MEGAEXO BB-4000 Łańcuch SHIMANO HG54 A korby FSA pchają, bo zapewne dla producentów rowerów są tańsze... @Rafał87 Słuszna uwaga, (LG vs. HG), choć nie mam doświadczeń...
    1 punkt
  24. Ale shimano podaje że cues linkglide nie jest kompatybilny z hyperglide więc tu pytanie czy łańcuch hg bedzie poprawnie działał na korbie cues'a.
    1 punkt
  25. A więc biorą się za ulepy i nie ma to czy tamto. Będzie wesoło. @Tuurban78 Czyli jak cię policja zatrzyma to będziesz się tłumaczyć w SĄDZIE 🤣 Do twojej wiadomości : wczoraj w godzinach przedpołudniowych na ścieżce rowerowej na prawobrzeżnym wale Wisły (Tyniec-Kraków) stała straż miejska (w samochodzie) i obserwowała ścieżkę. Ciekawe kogo tam wypatrywali bo poza rowerami, hulajnogami, rolkarkami nic tam więcej nie jeździ. Trochę ulepów na manetce też. Od wielu lat tam często bywam i nigdy czegoś takiego nie widziałem. Na Błoniach widzę że dostawcy pizzy już grzeczniutko pedałują, choć jednego kolesia na "jeździdle" 45kg tez widziałem. Ciekawe jak jeszcze długo "pojeździ".
    1 punkt
  26. Dlatego napisałem pobawić a nie policzyć za pomocą tego. Z tego kalkulatora wynika tak naprawdę jedna pewna rzecz. Nie da się tego obliczyć
    1 punkt
  27. Ja mam kupowane od razu w pakiecie Gllaser Anti-Shock 5H plus oryginalny kondonik. O ile przy szpejach rowerowych używam maksymalnych zabezpieczeń ( wiadomo dachowania 😁) to w zegarku po za zaślepką silikonową portu do ładowanie nie stosuję niczego.
    1 punkt
  28. Ja mam jakieś szkło hybrydowe 3mk bo w poprzednim garminie przerysował się ekran przy upadku (na kamienie oczywiście). Etui nie używam
    1 punkt
  29. A nawet beznadziejnym. Jest więcej takich, tylko tutaj jest podwójnie kiepsko, bo jak kojarzę w bardziej ciekawych sztycach z tym rozwiązaniem ta górna śruba jest z koronką, żeby łatwiej się kręcić palcami, co jest jakimś półśrodkiem. W tej mojej to trzeba zupełnie luzować tą tylną śrubę, palcami kręcić przednią i dokręcać tylną. I tak metodą prób i błędów szukać swojego ustawienia.
    1 punkt
  30. Na zdrowie @keltu. To dlatego sprzedajesz nowy nabytek 🙂. Powiem szczerze, że gdyby nie fakt, że po kilku przejażdżkach z Magene C606 stwierdziłem, że i tak muszę mieć na kierownicy telefon z dużą mapą to pewnie też bym się skusił.
    1 punkt
  31. Skok 63mm to jest aż nadto jeśli amor działa poprawnie. W crossach to powinien być RS Paragon, jak już go wymieniać. Albo popatrz na Marina DSX FS, o ile gdzieś stoi fizycznie. Tam jest Suntour GVX i tez może być. W moim gravelu jest 40mm + ewentualnie 20mm z mostka. To w zupełności wystarcza na jazdę w lekkim terenie, a ciężki na Jurze to margines.
    1 punkt
  32. Ale teraz palnąłem. Naturalnie, że większy. Na swoją obronę, że to zwykłe przejęzyczenie mam ten fragment ze wspomnianego, zamkniętego tematu, w którym sam to tłumaczyłem: Przy jakich obrotach generuje te 95 Nm silniczek Twojego roweru? Bo to jest zasadnicza różnica czy będzie to 1000, 100, 10 czy 1 obrót na minutę. W Maluchu koła napędowe kręcą się znacznie wolniej niż silnik, nawet na 4-ce, więc moment na kołach jest zwielokrotniony. U Ciebie, większość biegów daje szybszy obrót koła niż korby (którą napędza silnik), więc moment na kole będzie mniejszy niż na silniku, chyba że użyjesz najlżejszego biegu, gdzie masz przełożenie 42/42 (korba 42t, kaseta 11-42), czyli 1:1 i wtedy masz na kole taki sam moment jak na silniku (minus straty na przekładni łańcuchowej). Dlatego porównywanie suchych liczb opisujących moment obrotowy silnika pomiędzy rowerem a samochodem nie ma najmniejszego sensu. Ale dziękuję za Twoją czujność. Widać, żeś gość z dyplomem. P.S. Ten katalog podaje dane w obydwu jednostkach (poniżej zawsze jest drugi wykres, gdzie jest metrycznie), więc nie trzeba przeliczać.
    1 punkt
  33. No to żeby było trochę fizyki, wrzucam wykresy dla tej Cupry: Horsepower/Torque Curve 2022 Cupra Born 58 kWh 230 PS (aut. 1) (model since February 2022 for Europe ). Detailed engine characteristics. Znów widać, jak producent sobie zaprogramował sterownik tak, że najpierw jest dostępny stały, maksymalny moment, a potem stała moc. To powoduje, że elektryki praktycznie nie potrzebują skrzyni biegów (choć są chyba wyjątki). Jest tylko przekładnia redukcyjna (jedno lub dwustopniowa), spowalniająca obroty kół względem silnika. Można znaleźć te dane na stronie wspomnianego katalogu pod hasłem "gear ratio" i "final drive ratio". Wygląda na to, że ta Cupra ma przekładnię dwustopniową: Number of gears: 1 Gear ratios (overall): I 2.957 () II () III () IV () V () VI () VII () VIII () IX () X () R 2.957 Traction: RWD (rear- wheel drive) Final drive ratio std: 4.389 Po pomnożeniu wychodzi finalne przełożenie 12,978273, czyli wał silnika kręci się prawie 13 razy szybciej niż koła, a moment na kołach jest tyle razy mniejszy. Wojcio, popraw mnie, jeśli się mylę.
    1 punkt
  34. Co ty mi tu wyskakujesz z jakimiś pierdołami o personaliach i że wszystko wiem. To moje słowa "Najbliżej mi obecnie do kupna Riverside 920 ale tylko dlatego, że Decathlon mam obok"? Gadam z tobą od 3 postów a wcześniej co nieco wyjaśniłem i nawet model crossa do zakupu podałem. Słucham gdzie jest napisane, że coś wiem najlepiej. Konkrety. Że Sram 1x NX to jeden z najgorszych opcji do tego typu rowerów? Że jakiś model zupełnie odstaje wyglądem od reszty w danym segmencie? Kto to na dziś w postaci NX'a gdzieś jeszcze montuje na szerszą skalę w tego typu rowerach? Komponenty od sasa do lasa. Jakie kompromisy? Chłopie ponownie dostałeś przynajmniej kilka zarąbistych modeli w budżecie, ciągle coś wydziwiasz jak byś kupował nie wiadomo co. To tylko "prosty" rower crossowy do takich samych zastosowań a nie zakup gravela dla przykładu na wyścigi ultra. Już się tu pożarłeś z kilkoma osobami, chyba tylko jeszcze jedna z tobą chce gadać a do mnie masz pretensje? Już ci tu inny kolega napisał, że po takiej przerwie przejście na taki rower z takiego a nie innego to będzie i tak wielka niewiadoma. Dopiero po jakimś czasie będziesz miał swoje zdanie a nie na postawie przymiarki w sklepie i kilku kółek wokół niego. Ja też spadam z tematu i powodzenia w wyborze bo gadanie o luźnych przewodach w ramie jakby tego nie dało się ogarnąć, jak by to w ogóle gdzieś w tego typu rowerze strasznie przeszkadzało jest ponad moje siły.
    1 punkt
  35. Korzystajac z majowej pogody objechalem dokola Stuttgart . Jechalem na fullu, ale droga gravelowa. Mam jeszcze trase mtb, gdzie okolo 10% to single. Ale to nastepnym razem. Tour de Stuttgart, to kontynuacja nowej swieckiej tradycji : Musze jeszcze jakies miasto w RP objechac
    1 punkt
  36. Bo, Achtung ausweiss kontrollen papieren bitte.
    1 punkt
  37. Dzięki. Bo mają rozmach skór wy, synów matka miała na dziewięć miesięcy zakaz wstępu do lasu. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  38. Truskawki, szpinak, guma balonowa i wiejska droga na której nikt mi nie pogratulował😉 Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  39. Jeśli ktoś jest ciekawy, kupiłem spodenki bibsy tak jak mi polecaliście, są to moje pierwsze w życiu spodenki z wkładką i żałuję, że nie kupiłem ich rok temu jak zaczynałem, pasują idealnie, póki co przejechałem na nich trasę 50km i jest bardzo wygodnie. Buty kupiłem trochę na dziko przy okazji wybierania spodenek, jakoś tak przymierzyłem i podpasowały (mimo średnich opinii), też jestem bardzo zaskoczony jak duża różnice może zrobić przejście z platformówek na SPD.
    1 punkt
  40. Powiedzcie mi czy to aż taka nieprawdopodobna historia: Takim wspaniałym ulepem Bafanga - manetka, 45km/h, moc 900W, pedzę sobie DDRem za jakimiś krzakami wzdłuż głównej drogi. Dojeżdżam do przecznicy, nie ma tam świateł, mam przejazd rowerowy i mam bezwzględne pierwszeństwo przed skręcającymi w prawo z tej głównej. Ktoś np. skuterem skręca w tą przecznicę i co baaaaardzo częste nie zraca uwagi na przejazd rowerowy i wjeżdża mi prosto pod koła a ja go walę mocno w bok. Wywalam się wiadomo, ale poza otarciami i stratami w ulepie nic wielkiego. Ale on zbacza z toru jazdy i wywala się na bok prosto pod nadjeżdżające z jego przeciwka auto. Są duże straty, karetka, on jest poważnie ranny, więcej niż 7 dni hospitalizacja, więc to wypadek drogowy. A w ogóle jakieś tam trwałe kalectwo mu zostaje bo stracił oko. Czy tylko on jest winny? Moim zdaniem nie! W takim wypadku z zasady przyjeżdża policja, i z zasady jest dochodzenie, jest biegły, itp. A biegły stwierdza, że w wypadku uczestniczył nie rower, który legalnie może się poruszać po DDR a nielegany ulep który poruszał się conajmniej 30km/h. I jeśli już (i o ile w ogóle) to powinien mieć OC, rejestrację i nie może się poruszać po DDRach/CPRach a tylko po normalnych drogach. I nie dość, że taki wypadek jest ścigany z urzędu, to jestem karanym przestępcą bo jestem winnym spowodowania wypdku z ofiarami. Ten poszkodowany powie sędziemu, że jakiś wariat wleciał w niego z nadświetlną i nie miał szans na rekcję, a sędzia mając analizy begłego przychyli się do jego tłumaczeń i uzna mnie za głównego sprawcę i winnego, jemu dając tylko grzywną. A gość mając taki wyrok w ręku, może się bardzo skutecznie sądzić cywilnie np o odszkodowanie albo rentę. To samo regres od ubezpieczycieli wobec mnie. I co wy na to? To niemożliwe? Naprawdę warto się podniecać takimi hasełkami "a widziałeś kontrole takich pojazdów?" Serio?
    1 punkt
  41. W Szwecji w dużych aglomeracjach miejskich są strefy dla aut Tempo 30. Po ich wprowadzeniu średnia prędkość samochodów w tych aglo podskoczyła z 11 do 25kmh. Wracając do tematów wokółrowerowych - infrastruktura jest dostosowana do niewielkich prędkości (stosunkowo niewielka szerokość, brak separacji kierunków ruchu, brak zabezpieczeń przed pieszymi, kolizyjne skrzyżowania zarówno z każdą inną kategorią użytkowników dróg). Do tego nie ma wymogów odnośnie środków bezpieczeństwa osobistego. Tu naprawdę nie ma miejsca na podnoszenie limitów.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...