Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.05.2025 w Odpowiedzi
-
13 punktów
-
13 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Współczesny czy nie produkty takie jak Heist czy Pathlite to nisza niszy. To gdzieś stoi koło crossa ale dość daleko. Nie wiem czemu takie bzdury wypisujecie choćby w kontekście wyprawowym a co za tym idzie napędów 1x. Osprzęt, który do niedawna był w topce typowych crossów jak XT zdechł bo tak zdecydował producent. Wszedł Cues a nie żadne grupy z xc. Po kiego grzyba w crossie sztywne osie? Chyba by się nimi jarać dla zasady i tyle. Jak nie widzicie panowie różnicy miedzy topowymi klasycznymi crossami Unibike'a, Cuba, Meridy, ... a najtańszymi z tych samych marek to może trzeba iść do okulisty zamiast doradzać na forum. Nie ogarniam co to za czasy przyszły, że wszystko co nowoczesne ma być na silę pchane tam gdzie zupełnie nie ma zastosowania. A myk myka to byście czasem też do crossa nie wsadzili bo brakuje?2 punkty
-
Jechałem w tamtym roku odcinek Świnoujście-Ustka. Z noclegami nie było żadnych problemów mimo że, jechałem na przełomie lipca i sierpnia. Widziałem mnóstwo ogłoszeń o wolnych pokojach i domkach. Nocowałem w gospodarstwach agroturystycznych. Cena noclegu 80-100PLN za noc. Najlepiej szukać noclegu poza większymi miastami i jak napisał @spidelli kilka kilometrów w głębi lądu.2 punkty
-
Gravele trudniej dobrać do niskiej osoby ale są i były takie tematy można poszukać na forum. W mojej opinii ten esker 2.0 w rozmiarze s jest dla Ciebie za duży. A napęd szosowy w terenie też nie pomaga jest za twardy, najlżejszy bieg to 1:1 w terenie na pidjazdach można się zajechać jak się nie ma nogi😆 W dłuższe trasy gdzie teren jest już jako tako wymagający to raczej mtb by się lepiej sprawdził, szersza wygodniejsza opona plus amortyzator i lepsza kontrola nad rowerem wielu na takich jeździ i wg nich się nadają ale zazwyczaj to dość ciężkie rowery, lepszy byłby rower crossowy, dzisiejsze potrafią mieć szerszą oponę i wygodną pozycję. mtb jest wlaśnie pod górki, ma lżejsze przełożenia i geometrie pozwalającą podjeżdzać oczywiście przy dobraniu odpowiedniego. Ciężko chodził nie będzie jeśli bedzie to przyzwoity poziom kół, napędu i opon oraz nie bedzie ważył więcej niż 13 kg2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
3x jest dużo przyjemniejszym napędem niż 2x. Tylko musisz zmienić korbę, przerzutkę, manetkę, a może i po drodze łańcuch z kasetą. 1x to wieczny kompromis. Inna opcja to zmiana korby 2x. Shimano wymyśliło sobie Cuesa i jest korba 40/26. Może to zadziała plug&play z tym co masz, a może nie. Na tym z górki będzie szybko, 60 przekroczysz. Ale zaś pod górkę może brakować. I na płaskim brakuje trzeciej, środkowej zębatki. 26 to kołowrotek, a 40 jeśli zadziała w całej rozpiętości kasety to ujdzie ale jak nie, to będziesz ciągle wachlował przodem.1 punkt
-
Wadą przerabiania gravela na szosę jest to że po tym procesie nie masz gravela. Btw ta Sensa ma 2 zdjęcia na CR: na jednym ma pełne wewnętrzne prowadzenie linek a na drugim nie. Te dwa modele Sensy (ten na CR i EVO na SR) różnią sie tylko OEMowymi kołami i oponami? (wagą bym się za bardzo nie sugerował na na CR to ich własny pomiar a na SR jest od producenta AKA fikcyjna)1 punkt
-
Do reby A5-A6. Olej jeden i drugi (15WT do goleni dolnych po 5ml/goleń (można nalać 7-8ml), 5WT do tłumika do odpowiedniego poziomu (okolo 120-130ml)). Do tego smar co SRAM Butter (nie trzeba PM600).1 punkt
-
1 punkt
-
A z drugiej strony to gratuluję znajomych, którzy zabrali Cię na grawelu na zjazdy po kamieniach. Chyba Cię mocno nie lubią 😁. Grawel nie jest w teren mimo tego co starają się wmówić sprzedawcy i inni influencerzy w internetach. Tak jak wspomniał ktoś powyżej, rower mtb na szybkich oponach takich jak Continental Race King będzie idealny do opisywanych zastosowań1 punkt
-
Poprawiłem poprzedni wpis. Można dać kierę 12 stopni plus mostek, albo sam mostek, albo mostek + kierę 12/16. Rzeczywiście skrócenie o 2.5 cm to może za dużo, ale 1.5-2 nie zmieni zasadniczo właściwości jezdnych w rekreacji, ośmielę się rzec, że będzie nieodczuwalne dla amatorki. Sama długość TT mało ci powie, do tego trzeba dodać stack, bo przy kątach 70/73 już rury pionowe istotnie się do siebie zbliżają wraz z wysokością. Mimo to masz po części rację, lepiej szukać TT w okolicy 550 (530 to przesada dla wzrostu 160), ale skrócenie z 570 do 550 powinno dobrze zadziałać). Oczywiście kiera musi być skrócona, ja już brałem pod uwagę skrócenie jej do 68-70 - wtedy właśnie gięcie 12-16 da cofnięcie kilkanaście mm. Przymiarka bez podstaw wiedzy nic nie da, bo usiądzie na dobrym rozmiarowo rowerze, ale źle ustawionym - i stwierdzi, że nie pasuje.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Współczesne hamulce Shimano niekoniecznie zgrają się z manetką sram na obejmie. Być może będzie trzeba użyć manetki SRAM matchmaker, łączonej przez adapter do standardu Shimano (i-spec-ev).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Czy za bardzo wyprostowana pozycja jak ktoś tam napisał "jak na kiblu" nie będzie miała negatywnego wpływu na kręgosłup ? Zawsze mi się wydawało, że wtedy cały ciężar siada na siodle, a kręgosłup łapie wszystkie dziury i nierówności. Ja w tej cenie myślę o czymś takim: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-r-raymon-hardray-8-0-pd36335/1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00