Skocz do zawartości

Ranking

  1. afly

    afly

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      3 974


  2. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      7 607


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      4 721


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      1 185


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.04.2025 w Odpowiedzi

  1. Bo wszystko chińskie, tylko jezioro polskie😁
    12 punktów
  2. 11 punktów
  3. @Sansei6szczęście że zdążyłeś odsunąć rower 😱 Bo złoty deszcz
    9 punktów
  4. Nie, rama 20" (XXL) + maksymalne wysunięcie - taki urok przy 193 cm.
    9 punktów
  5. Bo polakierowałem krossa żony i założyłem nowe koła
    8 punktów
  6. Nepal wiosną. Na pierwszym planie Kanczendzonga, za nią Makalu i Mansalu. W oddali, po lewej, Mount Everest.
    6 punktów
  7. Dzisiejsze warunki były rewelacyjne w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Ścieżki BFW pokonywało się wyśmienicie podczas pięknych opadów śniegu. Rower oczywiście od razu na myjnie, ale tyle radości dawno nie miałem - było świetnie!
    6 punktów
  8. Wjechał łańcuch z ostatniej AllePromki plus wichajster od Bitul'a do uszczelki piasty DT Star Ratchet.
    5 punktów
  9. @afly Bo widzę, że nie tylko ja: Popadało kilka minut, stopiło w niecałą godzinę, a przez kolejne 1,5 wyschło.
    5 punktów
  10. Bo u mnie nie ma śniegu, piękne słońce ale tylko 6-7°C i piźźźździ gorzej niż w kieleckim więc była okazja, żeby przewietrzyć mtb 😁
    5 punktów
  11. 3 punkty
  12. Aż się boję pomyśleć ile Garmin krzyknie za kamerkę sportową 4K z "latarką".
    3 punkty
  13. Dzisiaj paczka od chińczyka. Trochę pierdółek jak zapas kleju do gwintów, otulina do pancerzy (z zapasem na przyszłe pomysły), mała grzechotka i klucz do tarcz centerlock, przyrząd do ustawiania bloków (tego przez pomyłkę zamówiłem 2szt 🤦) i najważniejsze w całej paczce: mostek 100mm do testów pozycji i siodełko Ryet full carbon - zobaczymy jak to się będzie sprawdzać.
    3 punkty
  14. No to jak jesteśmy przy zoo-humorze
    3 punkty
  15. Bo tak było 2 dni temu, a dziś zimno i śnieg
    3 punkty
  16. Niby zabezpieczenie takie sobie, ale zawsze lepiej mieć nie nie
    2 punkty
  17. Chcesz powiedzieć, że puszczą znowu akcję z szyfrowaniem danych jak to miało miejsce kilka lat temu? Akurat kupiłem nową 830 i zaszyfrowali wszystko. Tydzień nie mogłem wejść na stronkę
    2 punkty
  18. Gdyby nie dziwna niekompatybilnośc mufy PF92 , suportu Race Face i korby E13 , dzisiaj byłby na gotowo . A tak trzeba poczekac aż nowy suport dojedzie.
    2 punkty
  19. Bo nie pozwolili się wykąpać
    2 punkty
  20. Dwie uwagi: To nie rower jest z 1992 roku ale brytyjska norma bezpieczeństwa rowerów, z którą jest zgodny. To na nalepce to właśnie pełne oznaczenie normy. Przy zmianie kół hamulce V raczej nie trafią w obręcze, są chińskie adaptery, ale ja w nie nie wierzę, to jednak hamulce. Moja rada - minimum kosztów - wolnobieg, korba jeśli konieczne, łańcuch i przerzutka. Łańcuch i tak pewnie będzie trzeba skrócić, nie szukaj na siłę identycznego. Koniecznie w starym rowerze wymień linki i pancerze, inaczej nie docenisz inwestycji w napęd.
    1 punkt
  21. Jeśli dobrze policzyłeś zęby to jednak może być to kaseta. Nie przypominam sobie wolnobiegów Shimano o takim zestawieniu zębatek. MF_HG37 miał wersję 13-28 i chyba 13-34. Wystarczy, że pokażesz nam zdęcie tylnego koła (najlepiej zdemontowanego) od prawej strony i będzie wszystko widać.
    1 punkt
  22. Kilka lat temu Garmin padł ofiarą ataku. Padł cały connect i wszystkie ich serwery. Z tego co pamiętam zaszyfrowało im całość zasobów. Ponad tydzień nie było dostępu. Wydaje mi się również, że płacili okup, ale głowy nie dam. W każdym razie to była gruba afera. Po wszystkim jak podniesie infrastrukturę to nic nie poginęło.
    1 punkt
  23. Ło, to już ponad 4 lata: https://niebezpiecznik.pl/post/garmin-zhackowany-stanela-linia-produkcyjna-i-synchronizacja-zegarkow/
    1 punkt
  24. @spidelli u mnie właśnie pojawia się problem z miejscem, a że ten Jari jest w nienajgorszej cenie to tak się zacząłem przymierzać do jakiegoś gravela. Jeszcze biorę pod uwagę zakup z czasem drugiego kompletu kół, żeby oponę powiedzmy w okolicach 45mm mieć na wyjazdy z sakwami, i jakąś w okolicach 30mm na trasy gdzie będzie przewaga asfaltów.
    1 punkt
  25. To jak to w końcu jest z tym ładowaniem podczas przechowywania baterii (np. zimą)? Powszechne informacje na forach elektronicznych, modelarskich,... zalecają przechowywać baterie w stanie niepełnego naładowania, ok. 60% i tak może leżeć rok albo dłużej. Natomiast instrukcje do e-rowerów zalecają częste, np. co 2-3 miesiące ładowanie leżakującej baterii, a przecież jak ładować to zawsze do 100%.
    1 punkt
  26. Fotel roweru poziomego. Domniemam, ze resztę też polecamy.
    1 punkt
  27. Co znaczy lasy ? szutrowe ścieżki premium ? czy rąbanka po kamolach, piaskach, korzeniach, podjazdy, zjazdy itp.. ? Jeżeli to pierwsze to szukaj crossowego roweru, może gravel, ale to by trzeba było wypożyczyć i zobaczyć czy w ogóle odpowiada taki styl jazdy. Jak to drugie to MTB. Duże masz rozbieżności od crossowego manuala, po elektryczne MTB.
    1 punkt
  28. I jeszcze jedna aktualizacja (można jakoś skleić te moje wpisy w jeden?) - Seatylock Mason 180. 1.07kg, ale dość sensowne rozmiary (8.5x18cm). Z mocowaniem do ramy ~70€ ściągany z Niemiec. Może to jest najlepsza opcja? Podsumowując, posortowane wagowo: 1. Tex X-lock,..............................4.5x14cm, 0.64kg, Cycle GOLD 2. Master Lock Mini 8278 ........8.0x15cm, 0.93kg, Cycle DIAMOND 3. Seatylock Mason 180...........8.5x18cm, 1.07kg, Cycle DIAMOND 4. Master Lock 8278 ..............10.4x21cm, 1.30kg, Cycle DIAMOND Ściąga: https://thebestbikelock.com/best-bike-lock/sold-secure-diamond-bike-locks-the-list/
    1 punkt
  29. Posiadam i użytkuję sakwy firmy Extrawhell model Wayfarer. Mogę w 100 % polecić. Kilku godzinny deszcz nie robi na nich wrażenia, w środku wszystko jest suche. Bardzo dobry system montażu. Pasuje do bagażników Tubus i Topeak. Mam dwie uwagi. Są one stosunkowo szerokie (patrząc z boku). Jeśli masz duży rozmiar buta i rower z małym tylnym trójkątem, to możesz haczyć o nie piętami. Ja mam właśnie taką sytuację i sakwa musi być przesunięta na bagażniku do samego końca. Kupując sakwy do bagażnika Tubus'a nie wiedziałem tego, ale jak się sakwę przesunie do końca bagażnika to wtedy jest ok. Rower wygląda może wtedy trochę śmiesznie, ale mi to nie przeszkadza. Nie wpływa to na właściwości jezdne roweru z sakwami. Druga kwestia, to rączka z gumy. Jest ona sztywna i uderza w bagażnik w trakcie jazdy. Na samym początku przez kilka ładnych wyjazdów zastanawiałem się co tak stuka. Zatrzymywałem się, kręciłem kołem ruszałem bagażnikiem, sakwami i nic. Ruszałem i na wertepach stuka. No to znowu się zatrzymuję i nic. No to ruszam i stuka. W pewnym momencie olałem temat. Aż pewnego wyjazdu miałem na bagażniku położony namiot i nagle nic nie stuka. Zgłupiałem. Zamieniłem się rowerami z małżonką i jadąc z tyłu nachylałem się nad tyłem roweru i w końcu zidentyfikowałem źródło. Oczywiście nie jest to jakieś olbrzymie stukanie, lekkie uderzenia gumy w metalową rurkę i to raczej tylko na dziurach i wertepach. Po owinięciu bagażnika i rączek naciąganą gumą (taka z haczykami do troczenia na bagażniku) rączki przestały uderzać. Można je też wygiąć "do dołu i wcisnąć pod rurki bagażnika. Ja montują sakwy nie na górnych rurkach tylko na niższych poprzeczkach i wtedy te rączki są na wysokości górnych rurek. Ale to jest taka pierdółka, tak żeby "się czegoś doczepić". Używam też przyczepki Extrawhell'a z sakwami. Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Ale pomimo tych dwóch małych "niedogodności" kupiłbym je ponownie. Bez wahania. Jakość wykonania 100 %, materiał 100 %, system montaż 100 %. Użytkowałem też przez wiele lat sakw Crosso, Ortlieb, Basil. A zaczynałem ponad 25 lat temu od jakiś marketowych takich zakładanych na bagażnik, montowanych paskami. Takie połączone razem dwie boczne i górna. Tragedia. Myślę, że niezależnie które wybierzesz Extrawhell, Crosso czy Ortlieb będziesz zadowolony. To jest ta sama półka. Wg mnie najwyższa półka, wszystkie są bardzo dobre i spełniają wszystkie wymogi dla tego typu sakw. Kwestia gustu i przywiązania do marki.
    1 punkt
  30. Tufo ogólnie są kapciołapne. .Jeżeli ma być spokój z defektami to Vittoria Rubino Pro G 2.0
    1 punkt
  31. Śmiej się z tego czerwonego koloru przejazdów, mi kierowca powiedział wprost że tu nie ma przejazdu bo nie jest na czerwono pomalowany. Zamurowało mnie.
    1 punkt
  32. Bo eSka się wzięła i zakochała w starym dziadku Btw, to były najlepsze rowery ever. Obecne plastiki się chowają. Kto pedałował nim na wodzie, ten wie o co chodzi
    1 punkt
  33. @spidelli Ja też zaczynałem "grawelowanie" od Tribana 100, nawet razem się udzielaliśmy w wątku poświęconym temu rowerowi na konkurencyjnym forum , ale ja nie wymieniałem jak Ty całego napędu na Clarisa (łącznie z kalmkomanetkami) tylko poszedłem na łatwiznę i wymieniłem samą korbę na 2-rzędową o grawelowym stopniowaniu 46-30T, też na kwadrat bo koszowała tylko 200 zł plus taka sama prosta manetka na kierownicę jak na tył Ja kiedyś w mtb miałem taki sam przypadek jak Twoja żona, że podczas dość szybkiego zjazdu w lesie patyk wyrwał mi przewód hydrauliczny od tylnego hamulca, też na szczęście tylko z trytytki, więc faktycznie biorąc pod uwagę samowystrczalność hamulce na linkę mają przewagę. Ale chyba mini V-brake byłyby w takim przypadku lepsze. Podsumowując wątek Eskera 1.0, jako entry level grawel na początek, żeby zobaczyć co to za sport można kupić, jak tak jesienią kupiłem używaną szosę Kross Vento 3.0 na Sorze i szczękach za 1700 zł . Jak byłem rok temu na jakimś maratonie grawelowym to sporo osób widziałem na podstawowych Tribanach, Rometach i Krossach na Clarisach i Microshiftach i spoko dawali radę, grunt to mieć zapał i jeździć. A że sprzet jest zbudowany z kompromisów i z czasem będziesz chciał coś lepszego jeśli zaskoczy to inna kwestia. Jednak uważam, że ładowanie pieniędzy w upgrade tego roweru nie ma sensu (tak samo jak niemiało w przypadku Tribana 100 ) i lepiej jeźdić tym co jest i zbierać kasę na coś lepszego. Ja po dwóch latach na Tribanie stwierdziłem, że ten typ roweru mi odpowiada, ale chcę te hamulce hydrauliczne bo szcęki w Tribanie w ogóle nie hamowały, chcę ten karbonowy widelec (chociaż stalowy w Tribanie nie był zły ale mam też fitnessa z aluminowym widelcem) i kupiłem grawela "wzyskomającego" czyli sztywne osie, karbonowy widelec, hamulce hydrauliczne i grawelowy napęd 2x10 GRX
    1 punkt
  34. Bo słońce grzeje coraz mocniej.
    1 punkt
  35. Bo "You Shall Not Pass!" 🙃
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...