Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.04.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
17 punktów
-
W samo południe to co najwyżej można się na jakiś pojedynek na spluwy umówić, ale na pewno nie na zdjęcia.13 punktów
-
13 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Witam. Wiosenny przegląd roweru i potrzebowałem nowe koło na przód a że sam wszystko robię to stwierdziłem że trzeba zbudować nowe całe koło więc potrzeba było na szybko zmontować centrownicę do kół, nie będę jak normalni ludzie i nie kupię w sklepie nowej 🙂 Zamówiłem kilka profili aluminiowych, kątowników, płytę na podstawę co by stabilnie było śrubki i inne elementy co były potrzebne i to wyszło. Narzędzia to pilniki do metalu, piła do metalu, kątownik 90 stopni do równego zaznaczania kątów, wiertarka Bosch, komplet wierteł ściski żeby przytrzymać do biurka i chęci do dłubania. Centrownica zrobiona w pokoju gdzie śpię, żadne specjalistyczne narzędzia tylko czas i kilka piw 😄 Koszt to ok. 250-300 PLN ale to musiałbym podliczyć bo materiałów mi zostało trochę i pewnie dokupiłbym kilka rzeczy i zmontował drugą taką 🙂 Wycentrowałem już koło, generalnie jest sztywno i elegancko, jest miejsce na upgrade ale bądźmy szczerzy użyję ją pewnie kilka razy na rok 🙂5 punktów
-
I kolejna wizyta na bike expo za mną. Przyznam, że przyjemna, ale też dość dziwna. Targi wydają się większe niż w ubiegłym roku. Ale znanych marek rowerowych jest mniej. Nie było np. obecnego w ubiegłym roku Canyona. Żadnych wielkich producentów typu Trek, czy Spec. Był zaś Marin, Corratec, Romet, Kross, Decathlon, zaś trochę więcej testowych na stoisku Shimano (np Orbea). Sporo ciuchów i dodatków, często w super cenach. Trochę smarów i drobiazgów. Kilka stoisk promocji regionów (w tym np. Gran Canaria) oraz firm organizujących wyjazdy. I wiele nowych marek, zarówno prezentujących potworne elektro-wynaturzenia (rowery o wyglądzie psa z wnętrznościami na wierzchu) jak i piękne rowery. W ramach testów przejechałem się na elektrykach Riese und Müller z napędem Enviolo/Bosch (przekładnia bezstopniowa w piaście ) i Pinion (silnik centralny zintegrowany z dwunastobiegową skrzynią biegów z trybem full auto). Te rowery to prawdziwe Maybachy - bezkompromisowe - ABS, czterotłoczkowe hamulce, zawieszenie FOX. Mogłem porównać eMTB "pełnotłuste" i "chude", przejechać się na fajnej szosie. Testy na płycie głównej, ale można było też wyjechać na dwór by podjechać pod górkę. Ostatecznie wróciłem z buteleczką smaru za 20 PLN. Żeby jechać ze Szczecina to nie radzę, ale jak kto ma blisko, to przy takiej pogodzi można zajrzeć (a można wydać 65PLN na coś innego - bilet + parking). Oto kilka fotek:5 punktów
-
Spoko, stos Ci juz nie grozi, co najwyżej krzesło elektryczne zasilane z OZE 🤣 Może mój osąd tych forów dziś by się zmienił, bo wyrobiłem go sobie jako zielony, dziś sam odsyłam do czytania instrukcji 😉😎 No ale to jest tak, jak w tej historii:5 punktów
-
5 punktów
-
Zawsze mnie bawiła idea sprzedaży biletów wstępu na imprezę, gdzie wystawcy robią sobie reklamę i sprzedają swoje produkty. To tak, jakby w Biedronce na wejściu zamiast "Darek otwórz" trzeba było do drzwi automatycznych zbliżyć kartę płatniczą, żeby te pobrały opłatę i się otworzyły, by można było zrobić zakupy. 😂4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Pod kaskiem najlepiej sprawdza się brak włosów.4 punkty
-
4 punkty
-
https://allegro.pl/oferta/lancuch-shimano-deore-xt-ultegra-grx-cn-m8100-120l-12s-15791342523 https://www.olx.pl/d/oferta/lancuch-shimano-deore-xt-ultegra-grx-cn-m8100-120l-12s-CID767-ID158iz1.html Łańcuch Shimano CN-M8100 120 ogniw ze spinką. 92,99 zl na Allegro, 80 zł na OLX (jakby ktoś chciał odebrać osobiście) - ten sam sprzedawca. Rzadko spotykana w handlu długość. Mam wątpliwości co do oryginalności, jednak zamówiłem na Allegro dwie sztuki - w razie co zwrot za darmo. Mam w zapasie jeszcze 3 nowe w wersji pudełkowej ze sprawdzonych źródeł, więc będzie do czego porównać. Wrzucę info w wątku zakupowym gdy je odbiorę z Paczkomatu.4 punkty
-
Zakupowy tydzień Bo poprzedni umar a zima jeszcze tydzień czy 2, będzie Bo starsza wyrosła z poprzedniego i chce jeździć Bo buty są świetne, bo była promocja, bo stare są mocno doświadczone3 punkty
-
3 punkty
-
Nie przesadzam, chyba masz największy zasób wiedzy na temat G na tym forum. To dedykowane forum, o ile istnieje, jest specyficzne, takie towarzystwo wzajemnej adoracji, najczęstsza rada, jaką tam otrzymałem było "przeczytaj instrukcję" Podobny poziom nadętej bufonady odnotowałem na forum z szosą w nazwie Czyli mam co najmniej dwa fora poobrażane PS. A to nie jest "kaganiec oświaty"?3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Starszy się zrobiłem, dostałem laurkę z wkładką, więc... hex-kręciołki od NEO Tools i walizka z gadżetami od ZTTO.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
A mi bardzo pasuje to zapięcie NW. Dodatkowy plus za bezproblemową dostępność części zamiennych - jakoś jesienią zerwała mi się żyłka, raz-dwa kupiłem nową. Poprzednie buty (SH-M089) poleciały na śmietnik bo nie dało się dokupić klamry. A tak ad topic, mocno na wyrost ale co mi tam. No i akurat będzie okazja przetestować obcinaczkę z Aliexpress2 punkty
-
2 punkty
-
Dokładnie tak jak piszesz, "skąd miał wiedzieć". Kupując jednak "prawdziwą chińszczyznę", trzeba mieć oczy naokoło głowy, szczególnie z aku.2 punkty
-
E tam wiele roboty nie było - kompletne koła gravelowe na zamówienie (zamleczone), przykręcenie kasety, tarcz hamulcowych i voila 👌. Tylko trzeba wiedzieć czego się chce 😀2 punkty
-
@kakara 1. Nie nie musisz zsiadać z roweru i go przeprowadzać, bo tam jest przejazd rowerowy - kierowca widzi jak byk znak D-6b, więc Twoi interlokutorzy byli chyba ślepi, a prawo jazdy znaleźli w czipsach. 2. Natomiast co do pierwszeństwa nie jest już tak różowo, bo niestety sam przejazd rowerowy, któremu nie towarzyszą dodatkowe okoliczności i znaki drogowe (np. ustąp pierwszeństwa dla kierowców wyjeżdżających z tej ulicy Asnyka, albo koniec strefy zamieszkania, albo koniec strefy ruchu) jest bytem mocno dyskusyjny,. To znaczy przepisy (art. 27 ust. 1) dają pierwszeństwo rowerzyście wyłącznie znajdującemu się już na przejeździe, a nie takiemu, który dojeżdża, zamierza na ten przejazd wjechać. Istnieje spore zacietrzewienie co do "rozszerzającej interpretacji" tej zasady. Niektórzy aktywiści rowerowi formułują wnioski, że to w zasadzie, że kierowca powinien ustąpić pierwszeństwa każdemu rowerzyście, który do tego przejazdu już dojechał i na niego wjechał. Z kolei "autkowcy" zazwyczaj w takiej sytuacji usztywniają się wedle zasady "takiego wała" i będą jak ci dwaj nie tylko wyśmiewać Twoje oczekiwania, ze zostaniesz przepuszczony, ale często zaczynają coś bredzić o przeprowadzaniu roweru. Policja podchodzi do tego pragmatycznie i często patrzy jedynie, jakie są uszkodzenia pojazdów. Jak samochód wjedzie w rowerzystę i ma wgnioty na masce, to znaczy, że rowerzysta był już na przejeździe i kierowca nie uszanował jego pierwszeństwa, a jak wgnioty są na drzwiach, gdzieś z boku, to znaczy, że rowerzysta, domagając się pierwszeństwa, przywalił w samochód wjeżdżając na przejazd i to on jest winien 🙂. Generalnie zachowaj w takiej sytuacji dużo ostrożności i raczej zakładaj, że nikt Ci nie ustąpi... Sytuacja oczywiście zmienia się, gdy kierowcy mają postawione dodatkowe znaki, które wymuszają na nich ustąpienie pierwszeństwa (znak A-7 postawiony przed tym przejazdem, tak samo B-20 albo D-41, D-4, D-53. Pierwszeństwo rowerzysta ma także, jeżeli samochód skręca z tej ulicy, wzdłuż której jechałeś w ulice Asnyka (art 27 ust. 1a). @nctrns trochę zbyt zwięźle, by kolega zrozumiał, jak sytuacja wygląda 🙂2 punkty
-
@dfq po wczorajszym " burzliwym " 😉 wieczorku załapałem o co chodzi . Po ostatnich aktualizacjach na szybkiego zobaczyłem , że się zmieniła "struktura " ale nie wnikałem co się z czym je bo ostatnio czasu mam mało. @spidelli nie przesadzaj . Ja wiem tyle co nic i jak widzisz też się wiecznie uczę , przy Garminie - wieczna nieustająca edukacja. Po to są takie tematy aby nieść wzajemnie to wielkie brzemię w postaci kaganka oświecenia . 😁 Na innym forum "dedykowanym "- tam są goście co zęby zjedli na Garminie i to w czasach gdy ja w "pieluchy srałem " 🤣 A tak nawiasem pisząc muszę zobaczyć czy jeszcze istnieje bo lata tam nie wchodziłem od czasów "ręczniaka". @chrismel te mapy są aktualizowane co tydzień jak dobrze pamiętam. Ale nie musisz tego tak często czynić bo przez ten czas mało się zmienia w sieci "kresek". Wystarczy co trzy miechy. A robisz to tak samo z tym , że ten "stary" obraz IMG z mapą najpierw usuń i potem wklej nowy. A usuwasz z poziomu folderu - zaznacz - usuń.2 punkty
-
2 punkty
-
Las lasem, ale porządek na drodze musi być. Tak więc na rowerach lewą stroną, a na miotłach prawą.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo eSka się wzięła i zakochała w starym dziadku Btw, to były najlepsze rowery ever. Obecne plastiki się chowają. Kto pedałował nim na wodzie, ten wie o co chodzi2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@Miro1970 w mirku mam Schwable Marathon Plus MTB 2,25``, dętka AV. Więcej nie mogę, tyle mi wystarcza i w to celowałem. Poza tym mam nad tym jeszcze błotniki wiec nie za bardzo można tam więcej pokombinować. Przy tych oponach mleko nie ma sensu. Nie wiem na jakiej ramie masz zamiar składać ale ja robiłem miesiące odwiertów. Kupienie stalowej ramy, która przyjmie taką pojemność wcale proste nie jest, a na dodatek jak chcesz mieć jeszcze nad nią błotniki to już wyzwanie. Poza tym chciałem mega prostą ramę z QR a nie sztywną osią, po prostu taki rower co śrubokrętem naprawisz jakby co ;). Ciekawy jestem co tam wymyśliłeś Teraz jest dobry moment na kupienie nawet samej ramy mirka ponieważ wysprzedają je i można nawet trafić gdzieś same frame-set po dobrej cenie. Poza tym ja celowałem w ramę S i tu jest duży problem z kołami 700C ponieważ większość ma 650B. Może przy wiekszych ramach nie ma tych problemów @Miro1970 wiesz co ja jestem w miarę lekki ok 60kg. Mam w nim Schwable Smart Sam Plus 1,75. Czasami zmieniam je na Bontrager GR1 1,6 jak mi się chce szybciej pojeździć po prostym. Trek to taki mój rower do pracy i na weekendowe wypady. Jeżdzę na nim codziennie stąd też wzmocnione opony także ponieważ nie lubię w drodze do pracy opon zmieniać Powiem tak, ja nie czuję żadnej różnicy pomiędzy firmowo montowanym suntourem, a tym widelcem. Dla mnie rower jest po prostu teraz lżejszy i zwinniejszy.1 punkt
-
@skwarek07 Wymieniałem w big nine lite hamulce na m7100 i nie było problemu. Czy linka nie jest trzymana "po drugiej stronie"? Pod spodem w okolicy mufy suportowej jest przepust/trzymacz ze śrubką, poluzowałeś go?1 punkt
-
Wszystko "zależy" w każdym przypadku. Tylko ja napisałem posta zgodnie z danymi osoby której jest temat. Wy napisaliście bardziej swoje preferencje i przeżycia, a obstawiam że nawet 100kg nie ważycie. Przecież waga użytkownika wszystko zmienia i to dosłownie... Do tego fajny ten twój rower typu HT i sam takowy miałem lata ale typowy "gravel" ze sklepu to ten w stylu "szosy" taka maszynka jak twoja nie jest dostępna w sklepach jako "gravel".1 punkt
-
Dla mnie to jest reklamacja nie dlatego że sobie „ciecze” mleko ,tylko zle polaczana obręcz , osłabiona , może się zdarzyć że pęknie w tym miejscu ,1 punkt
-
Już zrobiłem doktorata. Dalej Garmin nie czyta gpx. A więc po wklejeniu gpx do New Files Garmin sobie ten plik konwertuje do fit i wrzuca do Courses i dopiero wtedy go widzi. Dla tego ten folder New Files to taki trójkąt bermudzki ze znikającymi plikami . @chrismel Europe East.1 punkt
-
Nowe laczki na sezon. Race - 680g - przód Speed 602g - tył. IMG_2925.HEIC1 punkt
-
Mnie kusi porządnie zainwestować w Kentfielda 1 ale rozum mówi stop! Nie ma sensu chyba z uwagi właśnie na toporność ramy. Poza tym fajny rower do kulania się po mieście, na grzyby, itp. Serwisu przy nim w zasadzie zero, nawet napędu nie ma specjalnie co czyścić.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00