Ranking
- uwzględniając wszystkie działy
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
6 Sierpnia 2009 - 23 Października 2025
-
Rok
23 Października 2024 - 23 Października 2025
-
Miesiąc
23 Września 2025 - 23 Października 2025
-
Tydzień
16 Października 2025 - 23 Października 2025
-
Dzisiaj
23 Października 2025
-
Wprowadź datę
22.11.2024 - 22.11.2024
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 22.11.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Tak, śmigam na sztywnym MyTyBy już od kilku lat / rowerów, znudziło mi się bujanie na froncie a nawet przerzutki. Mieszkam jednak w zach.-pom'ie a więc nie potrzebuję nie wiadomo jakiego skoku ani przełożeń, od KOMa wolę sroma 🤭4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Evo 1700 tez zostało przetestowane przez człowieka, od którego wziąłem zdjęcia wyżej... maksymalny strumień światła dla "świateł mijania" - nie wiem, co autor miał na myśli, bo nie znam tej lampki - można porównywać z tymi wcześniejszymi i maksymalny strumień w ustawieniu "światła drogowe": te same warunki i miejsce testu... Mnie natomiast irytuje, że nie ma na rynku lampek w wersji, którą sobie wydumałem - tzn. akumulatorowa, ale z akumulatorem jako oddzielną, wymienną jednostką, do której podłącza się zarówno oświetlenie na przód jak i na tył. Nawet jak są takie zestawy, to mają jakieś minusy, kompromisy..., a już z=żaden nie pozwala podłączyć obydwy lampek do tego samego źródła prądu. Jakoś producenci nie potrafią zrobić zestawu, który: -ma certyfikowaną lampkę przednią z odcięciem, oraz trybem świateł drogowych (długich), -ma możliwość sterowania światłami z kierownicy - najlepiej w postaci przełącznika bezprzewodowego, -ma możliwość stosowania różnych baterii/akumulatorów (o różnej pojemności w zależności od potrzeb), z możliwością ich montażu gdzieś na ramie, w torbie, itp. - czyli na oddzielnym kablu, -ma możliwość podpięcia czerwonego światła na tył... Ze znanych mi najbliżej do ideału jest w przypadku lampek (a w zasadzie systemu) Lupine, ale to kosztuje tyle, co niejeden tani rower, a i tak nie ma tych nieszczęsnych tylnych świateł podłączanych do centralnej baterii... @KNKS na znalezionej przeze mnie stronie https://fahrradbeleuchtung-info.de/ - gdzie człowiek testuje lampki wg jednolitej metodologii i z której pochodzą wklejane dzisiaj przeze mnie zdjęcia - są też amatorskie pomiary strumienia świetlnego w czasie i jest z tym różnie. Niektóre lampki zjeżdżają z wykresami od razu i na wszystkich trybach, inne najbardziej tracą w w czasie tylko w trybach najmocniejszych, a są też takie, które od włączenia, po wyczerpanie prądu dają dokładnie taki sam strumień świetlny...2 punkty
-
2 punkty
-
Co nie zmienia faktu, że to nie jest rower do zastosowań jakie opisuje autor wątku. Rodzinne wypady i "delikatny" lasek, jak nie mieszkasz w górach, to celuj w rower crossowy. Kupowanie fulla, nie ma w tym wypadku żadnego sensu.2 punkty
-
No, do karkołomnych zjazdów bez myk myka na Reconie... i kątem główki na poziomie 68 stopni. Jak się na czymś nie znamy, nie uprawiamy jakiejś dyscypliny to siedzimy cicho zamiast pisać głupoty i dezinformować ludzi.2 punkty
-
@KNKS Lezyne Macro StVZO 500+ Front Reverse (to Reverse jest ważne): CatEye GVolt 100 oraz GVolt 70.1 Knog Blinder 120 StVZO też się chyba da (jak inne Knogi Blindery) zamocować "od góry". Blinder 80 StVZO Jak widać ocięcie jest w każdej z nich, ale rozkład strumienia jest już rożny i nie zawsze wszystko w nim jest ok... Poniżej jeszcze to samo zdjęcie w dzień:2 punkty
-
Pany, przecena w 7ANNA na ramkę z widłem 01 Kode, wszystkie rozmiary w kolorze blue za 1399 pln-ów. https://7anna.pl/product-pol-10282-Rama-i-widelec-Octane-One-Kode-700c.html2 punkty
-
Ogólnie StVZO określa ilość światła jakie może być emitowane ponad linę odcięcia na <5 luxów. Ale określa też między innymi stabilność strumienia. Czyli przez 90% czasu działania musi utrzymać strumień ze stratą nie mniejszą niż 5% aby móc deklarować daną wartość. Także ogólnie nie jest łatwo zrobić certyfikowaną lampkę. Bo to, że coś ma odcięcie nie oznacza od razu spełnienie norm StVZO. Zresztą aby lampka z odcięciem dobrze działała wymaga bardzo precyzyjnego ustawienia. Taki B&M Space mimo strumienia ~500 lumenów oświetla większy obszar i ma większy zasięg niż lampki mające pod 2000 lumenów.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nowy wypust Konga ma otwory montażowe zarówno na górze jak i na dole. Także można go montować w tradycyjnym uchwycie jak i pod GoPro: No i oczywiście lustro daje inżynierom dużo większe możliwości kontroli nad ukształtowaniem wiązki światła. Tu zdjęcie jak działa B&M Space: Równomierny rozkład światła na całej oświetlanej powierzchni bez hotspotów i oślepiania. Coś czego taki Knog niestety nie potrafi.1 punkt
-
Żadne, bo linka hamulcowa jest grubsza niż przerzutkowa (chyba, że Jagwire ma jakieś cieńsze tak jak przerzutkowe), więc nie będzie dobrze działała w pancerzu przerzutkowym, który ma dla niej za małą średnicę. Do linek hamulców pancerze Shimano SLR.1 punkt
-
Typowy kartusz nie ma tłoka. Tłok jest w smarownicy (plunger): Kartusz z jednej strony ma kapturek (pod nim widać smar) i ta strona jest wkładana w rurę smarownicy. Po zwolnieniu pręta wchodzi on w smar a tłok pcha do góry smar. Kartusz na drugim końcu ma dekielek otwierany tak jak puszka z piwem. Po otworzeniu zostaje pierścień, który siedzi na rurce: więc tam nie włożysz żadnego tłoka. Ja zrywam kapselek, otwieram kartusz z drugiej strony i wpycham zwinięty w kulkę kawałek jakiejś szmaty (zadziała jako tłok) i trzonkiem od młotka wypycham stosowną ilość smaru do pojemnika minismarownicy. P.S. Są też kartusze wkręcane w smarownice i w nich denko działa jak tłok (jak w tubach z silikonem) Ale ja nigdy w ręku takiego kartusza nie miałem. Smary jakie używałem występowały tylko w klasycznych kartuszach.1 punkt
-
1 punkt
-
Jeśli masz uszczelnioną uprzednio bezdętkę (w sensie dookoła ranty są zlepione na mleku z obręczą) to napompujesz. Jęsli chodzi o wstępne uszczelnienie to nie ma opcji żeby taką pierdziawką cokolwiek zdziałać. Mój brat ma tego cycplusa - aku starcza napompowanie 1 gumy 29x2.4 do 3bar.1 punkt
-
1 punkt
-
Scam, zamrożona kasa. Na pepperze już były aukcje z BSC200, gdzie ludzie (w tym i ja) dostawali jakieś pierdoły zamiast licznika).1 punkt
-
Panie, jest 17:40, dopiero co skończyłem pańszczyznę. Za oknem ciemno. Mogę wziąć gravela i pojechać tam gdzie zawsze - po okolicznych wioskach i powdychać ekogorszek albo i kalosze z kominów albo wziąć MTB i pojeździć po pobliskim lesie Mam B&M z StvZO ale rzadko go używam, wolę kupione w przecenie Sigmy (mam dwie) - w lesie świecę wysoko i mocno, na asfalcie - nisko i mniej intensywnie. Polskie przepisy niewiele mówią o oświetleniu rowerowym, w przeciwieństwie do niemieckich (StVZO). I chyba nie każde odcięcie jest równoznaczne z StVZO....1 punkt
-
E tam, sranie w banie. Stvzo to zbyt restrykcyjny przepis i ja go nie popieram. Uważam, że ustawiona przed koło lampka nie oślepia tak, jak te wszystkie nawet mniejsze lampki, ale posiadane przez ignorantów i debili - którzy świecą prosto przed siebie - czyli innym w ryj. Jeżdżę w dużym mieście - zawodnika z potężną lampą świecącą nie tam gdzie trzeba spotykam 30 czy 50 razy rzadziej niż posiadaczy słabych lampek, ale skierowanych na wprost. Także: edukacja! A po co mieć 2000lm? Żeby móc tego użyć w odpowiednim scenariuszu. Jak ktoś oślepia, to można użyć mocnego światła żeby zrozumiał. A w terenie, gdzie nikogo nie ma - jeździ mi się o wiele lepiej niż z poprzednio posiadanym Evo 1700. Dla mnie kategoryczne odcięcie jest złe z powodu tego, że nie widzę w terenie krzaków i gałęzi przed twarzą. Pogoniłem Evo bez żalu także z innego powodu - nietypowa konstrukcja jednak do mnie nie przemówiła - konflikt z pancerzami oraz słabe akku sprawiły, że zdecydowałem się na zmianę.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ugniatacze Look z allegro. Przymierzałem się dość długo, trafiły się w dobrej cenie (108). Generalnie od zawsze (no od 1998 roku ale z przeeerwami) jeżeli uzywam spd to shimano i generalnie byłem zawsze zadowolony. W tym roku podczas kilkugodzinnych (czyli dłuższych dla mnie) wyjazdów zacząłem odczuwać dyskomfort w obrębie spodu stopy, ustępujący po kilku minutach przerwy. Moje buty (stare Nothwave Raptor) nie wykazują drastycznie zauważalnej utraty sztywności, więc postanowiłem spróbować czego z trochę większą powierzchnią podparcia niż m520...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Singular Swift, Mafia, Kona Unit, Surly Karate Monkey*, Surly Krampus*, Brother Big Bro, On-One Bootzipper, On-One Whippet, Sonder Frontier... * wersje ze sztywnym oraz amorem - inny kolor Oczywiście, są używane stalowe rowery za 50zzł a więc masz rację. Jeśli jednak budżet pozwala na nieco szaleństwa to za ~pięć stówek masz nówkę Cr-Mo z daleka. Za trzysta wideł pod niestandardową oś (można piastę boost zaadaptować), pod 27+ a więc 29x2,35" powinno wleźć.1 punkt
-
Odradzam. Nie kwestionuję procedury zakupu. Problemy zaczynają się w chwili reklamacji. Po pięciu tygodniach od wysłania i kilku interwencjach odesłali mi amortyzator RS Revelation w stanie gorszym niż w chwili reklamacji - niesprawna regulacja tłumienia odbicia. Po ponownym bezzwłocznym wysłaniu i kolejnych interwencjach stwierdzili, że sprowadzają części serwisowe, co dowodzi, że ze wcześniej odesłali mi świadomie uszkodzony amortyzator jako sprawny. W konsekwencji rower od dwóch miesięcy wyłączony z ruchu (w tym ponad 5 tygodni wskutek bezczynności sklepu) i końca nie widać. Przestaję u nich kupować.1 punkt