Skocz do zawartości

Ranking

  1. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      1 037


  2. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      6 030


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      7 657


  4. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      4 149


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 24.08.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo mazurskie lody.🫠 Pozdrow'er 😘
    9 punktów
  2. 9 punktów
  3. 8 punktów
  4. To ja napiszę, bo pojęcia ci brak w kwestii w której zabierasz głos: nie, elektrykiem nie jedziesz bez wysiłku. Dziś zrobiłem takowym 120 kilometrów. Czasem , tak dla przysłowiowych jaj, biorę ze sobą pulsometr żeby zobaczyć co na temat jazdy "bez wysiłku" myśli mój układ krążenia. W czasach gdy jeździłem normalnym bajkiem bez wspomagania moje tętno max , zmierzone, wyniosło 190. Dziś miałem, nie raz i nie dwa, 170. Czy to nie jest wysiłek? Na moje skromne pojęcie jest, i to jak na leniwe kręcenie, całkiem spory. Rozumiem że tym swoim "skuterem spalinowym" zjeżdżasz z asfaltow I z szutrów? Zapewne też rozkoszując się ciszą? Bzdety na temat padania baterii to już w ogóle wyłącznie twoje (niezbyt mokre) sny. Zrobiłem kilka tysięcy jazd elektrykami, od krótkich kilkanaście km do 160, i jak do tej pory wróciłem RAZ na pustej baterii. Największe obawy co do baterii mam takie , że wejdę na forum i kolejny raz przeczytam bzdety Leona trudno powiedzieć z czego wyssane. Że tak zapytam: ile przeciętnie na jeden raz robisz tych kilometrów? 30? 40? 60? 100? Na decowym rockriderze z mikropakietem 500wh zrobiłem bez specjalnego oszczędzania 6 dych i wróciłem do domu z kilkunastoma procentami baterii. Wiele E ma pakiety 600, 625, 650 czy nawet 750. Jeśli na 500tce mogę zrobić do opróżnienia ok 70km to przy pojemności większej o 50% mogę 105. Ile razy w niepłaskopolsce zrobiłeś na raz 100 km? 60 km to zazwyczaj w takich warunkach 3-4 h samej jazdy, z przerwami 5-6 sumarycznie. 100 km to 9-10h poza domem. Jeśli już koniecznie chcesz się gdzieś udzielać to rób to w tych tematach gdzie będziesz bazował na jakimkolwiek OSOBISTYM doświadczeniu. https://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/mountain-bikes/electric-mountain-bikes/fuel-exe/fuel-exe-8-gx-axs-t-type/p/41478/ Czy to elektryczny mtb? Ma 50 niutów tylko. Wydawało mi się do tej pory że to jest elektryczne i jest mtb.
    3 punkty
  5. Tak jest, plecak na rowerze to najgorsze, co może być. Obciążone barki, gorsza gibkość tułowia, spocone plecy itd. Chyba że jesteś bardzo młody, wtedy jeden szajs - młody organizm wszystko zamortyzuje i niczego nie poczuje, że tak powiem.
    2 punkty
  6. Bo ta mała zasuwała (20 km/h , kadencja 110 🙃) - ścieżka rowerowa , Mierzeja Kurońska
    2 punkty
  7. jak chcesz wydać 6-7 stów to nic się nie zmieni, budżet x4 i można zacząć szukać sensownych rozwiązań. Rower "miejski" to chyba najlepszy sposób żeby ją zniechęcić do jazdy
    1 punkt
  8. Zmiana amortyzatora pociąga za sobą zmianę koła. Robi się z tego jakieś 2kPLN. Może lepiej się przyzwyczaj. BTW rower syna nie ma amortyzatora tylko stalową atrapę pełniącą rolę ozdobnika/balastu. Bardziej sztywny jest.
    1 punkt
  9. @krystian23 Zacisk jest przykręcony bezpośrednio do widelca, więc muszisz wyciągnąć zawleczkę jeśli chcesz ruszyć dolną śrubę... jestem ciekaw ile tam jest tego luzu na regulację położenia zacisku względem tarczy 🤔 Jeśli wcisnąłeś klamkę bez tarczy w zacisku, to wypadałoby - wyjąć klocki, odkręcić korek zbiorniczka w klamce i dokładnie rozepchać tłoczki. Dopiero później brać się za luzowanie zacisku.
    1 punkt
  10. Ja używam Sram Butter do droppera. Zwykłą pompką do zawieszenia nie napompujesz?
    1 punkt
  11. Że niby jak wstawili sztywną oś? Zmienili widelec i koło? Nadal masz tam skręcaną szpilkę 5mm i nadal te cieniutkie haki w widelcu więc tego nie usztywnisz. I tak - to normalne w takich konstrukcjach, że jak klockinjeszcze nie zużyte to będą dzwonić tarcze przy skręcaniu w ostrzejszych zakrętach.
    1 punkt
  12. Oczywiście, że nie te. Te skręcają dwie połówki zacisku, rozkręcając narobisz totalnej kaszany. Masz POLUZOWAĆ śruby, które są prostopadle do tych, po drugiej stronie i przykręcają zacisk do ramy. Wtedy zaciskasz klamkę i powoli dokręcasz na przemian, pewnie ze 6Nm. Regulacji zacisku często nie udaje się zrobić za pierwszym razem. Zazwyczaj trzeba kilka razy popróbować.
    1 punkt
  13. Ten zacisk DT, pod względem zasady działania, jest zwykłym zaciskiem śrubowym (czyli takim jak ten Accent Bolt), tyle że ma zintegrowany kluczyk w postaci dźwigni, którą można ustawić w dogodnej pozycji. To działa jak śruba z gwintem M5, podczas dokręcania cała szpilka ulega rozciąganiu, ale też i skręcaniu, a na gwincie występuje duże tarcie. Ja bym tego nie kupił, zwłaszcza za ponad stówę. Zaciski mimośrodowe działają na innej zasadzie. Nakrętkę dokręcasz praktycznie bez obciążenia, do pierwszego oporu, a cała siła ściskająca bierze się z działania mimośrodu, który jedynie rozciąga szpilkę (no i trochę gnie na końcu). Mimośród ma duże przełożenie, zwłaszcza w zaciskach Shimano (wewnętrzny). Male tarcie i duża powierzchnia główki (tam gdzie jest dźwignia) powoduje, że te zaciski dają dużą siłę ścisku i działają lekko i komfortowo, nie powodując przy tym zagrożenia dla samej szpilki, bo nie jest ona mocno wyginana na końcu. Miałem kiedyś piastę Sachs (z mimośrodem zewnętrznym i plastikową podkładką), gdzie podczas mocnego zapinania koła szpilka się złamała na końcu. Dlatego teraz zdecydowanie bardzie ufam klasycznym zaciskom Shimano ( i bliźniaczym konstrukcjom).
    1 punkt
  14. Oczywiście że mt200 to podstawowe hamulce, ale jak klamka dochodzi do kierownicy to coś jest nie tak, poszukaj dobrego serwisu.
    1 punkt
  15. Pocenie poceniem i sam mam u siebie wydaje mi się sporo choć z 10 x mniej na jednej ladze bo druga już wróciła do normalności ale u ciebie to masz po prostu wyciek. Gdzieś jest nieszczelność. Co do hebli to widzę, że masz minimalnie brak pracy klocka na tarczy. Tak jakby mniej więcej o tą podkładkę.
    1 punkt
  16. Tu masz service kita: https://11motors.de/produkt/service-kit-fuer-ks-dropper/ Czy w Polsce są nie wiem. Ogólnie od dłuższego czasu myślę o zrobieniu tematu zbiorczego z linkami do części zamiennych do mykmyków. Ogólnie trochę bida z tym u nas, do Reverba tylko części pełno, do innych nieszczególnie.
    1 punkt
  17. Az wrzucilem sobie laufe h10 w moj pseudo-symulator. Geometria wydala mi sie pozornie podobna, okazalo sie bardzo zblizona numerkami do speca epica w hardtailu. Zalaczam malo znaczace porownanie. Do epica jest podobny, ale niewiele, bo kat plecy-kiera na poziomie 78 stopni oznacza "rekreacyjna pozycje". Nie sugeruj sie chociaz mocno ta symulacja. Jest zmodyfikowana pod moj wzrost, kierownica jest duzo wyzej niz w nowym rowerze, ale po prostu porownujac swoj rower w tej samej konfiguracji widze, czego sie spodziewac po nowej ramie i stosujac te same modyfikacje. Jak dla mnie troche takie geometryczne dziwadlo, ale nie mam trailowych ani enduro w porownaniu. ps: roznica siodlo-mostek sugeruje bardziej zjazdowy rower, a porownuje do XC speca
    1 punkt
  18. Takie, powierzchnia nie jest śliska, grubość 2mm, są wskaźniki zużycia. Żona ma z klockami Swiss Stop RS, a ja z Shimano Metallic. O trwałości nie mogę wiele powiedzieć, ale wydajność ok.
    1 punkt
  19. Moim zdaniem szkoda kasy. Porządny zacisk z mimośrodem wewnętrznym kupisz za ułamek tej ceny, a w porównaniu do tego co masz teraz takie zaciski chodzą jak masełko, powierzchnia ślizgowa krzywki nie brudzi się tak łatwo i naprawdę mocno trzymają koło. zacisk piasty TYŁ Shimano aluminiowy czarny FH-T610 , T670, M530, M590 - Y30T98010 - 16197397104 - Allegro.pl
    1 punkt
  20. To są te same standardy. Ludzie czasami się mylą w opisywaniu i odczytywaniu parametrów. Są takie na prżód i na tył. Twój ze zdjęcia jest na tył. Gdyby się trafił Inny rozmiar, to jest raczej dedykowany do konkretnej piasty i o ile nie będzie za krótki, to też da się go dopasować. Np: Wyjątkiem są te najdłuższe, do fat-bike'ów, ale to nie takich szukasz.
    1 punkt
  21. Są sklepy, gdzie możesz zamówić koła składane, a płacisz tylko za cenę komponentów, które wybierasz według uznania (ewentualnie z sugestią fachowca, pod zastosowanie i wagę) - złożenie jest gratis. Na przykład tutaj: PIASTA TYŁ SHIMANO DEORE LX FH-T670 (e-bmx.pl) OBRĘCZ ALEXRIMS EN24 26" (e-bmx.pl) SZPRYCHY RICHMAN SREBRNE WZMACNIANE 2,2/2mm SREBRNA (e-bmx.pl) Wagowo powinno się zmieścić poniżej 1200 g, a jak chcesz lżej, to można nawet dać szprychy 2.0-1.8-2.0, przynajmniej od strony NDS.
    1 punkt
  22. To może ja coś dorzucę: - shimano mt200, tarcza 200/180 mm, waga zestawu ja plus rower 105 -130 kg (zależnie od ilości zatowarowania) , prędkości średnie na prostej często 35-45 km/h. Cycków ani niczego innego nigdy nie urwało ale zatrzymywały mnie bez wielkiego wkładu palców w najgorszym przypadku hamując dwoma. - magury to łajno, tak w skrócie. Producent kocha plastik i namiętne go używa nazywając go carbotecture, czyli po naszemu karbotektura. I takie to jest w przybliżeniu odczucie jakości. Plasticzana bida która wymaga doktoratu i dwóch habilitacji z dokręcania wkrętów i plastikowych śrub. Na fejsie są grupy użytkowników magur i można znaleźć masę wątków o pękających korpusach dźwigni, urypanych gwintach, wyrzyganych membranach. I to wszystko w hamulcach stworzonych do ciężkich zastosowań. Jeśli szukasz jakości i bezpieczeństwa to zdecydowanie zgub te 400-700 niż miałbyś je wydać na to guano. Chyba że lubisz się bawić i: kupisz magury mt5, amputujesz klamki, sprzedasz je jako nowe a za odzyskane pieniądze (300-400pln za parę) kupisz dzwignie np shimano saint i zrobisz hybrydę zwaną shigura. W ten sposób pozbywasz się 2 problemów: gównianych klamek magury i cieknących zacisków shimano. Te mieszańce działają bardzo dobrze oferują bardzo dużo. W tej ofercie na mt7, jeśli dobrze rozumiem jest 1 hamulec. Byloby wybitnie dziwne gdyby byly dwa, bo para mt7 zazwyczaj kosztuje w znośnych pieniądzach 1500. Przy mt7 zyskasz na sile hamowania (hamulec jest uważany za najmocniejszy masowo produkowany hamulec ze wszystkich rowerowych) stracisz cierpliwość ustawiając je bez ocierania. 4 lata używam shigur.
    1 punkt
  23. Ile chcesz pokonać na tym odblokowanym skuterze elektrycznym, czyli nielegalnie? 20-30 km? Gra warta świeczki? Może kup sobie motocykl
    1 punkt
  24. To nie bierz i się przekonaj o ile przyjemniejsza będzie jazda A co do fx2 vs fx3. Temat hamulców możesz olać, korba w razie potrzeby nie jest droga a kwadrat to typowo amatorskich zastosowań też będzie ok, sprzęgło jest przydatne w cięższym terenie więc jeśli będziesz jeździł po asfalcie nie zauważysz różnicy. Jeśli akceptujesz napęd z jedną koronką mniej to nie widzę przeszkód żeby brać fx2. Największą różnicę robi karbonowy widelec ale to nie szosa pompowana do 7 barów, imo tysiaka nie warto dopłacać
    1 punkt
  25. Wbiłem w google ,,koło26" " i okazuje się ze trochę tego jest . I na novatec-ach i na shimano i 32 i 36 szprych . Ceny też różne , wagi raczej podobne , tył 1200 .
    1 punkt
  26. Ja osobiście nie dotarłęm się nigdy do magury (a miałem kilka różnych -2 i -4 tłoczkowych modeli) - albo charakterystyka pracy, albo materiały a już kompletnie nie nawidziłem bawić się w ich odpowietrzanie czy prostowanie bijących o 0,1mm tarcz bo z natury niecierpliwy jestem. Hamulce solidnie hamują ale dla mnie było więcej z nimi prob niż z jakimkolwiek modelem shimano.
    1 punkt
  27. Bo Achim Halupczok przed domem Też zaczynałem z naszym LKS -em
    1 punkt
  28. 1 punkt
  29. Bo w końcu po latach telepania tyłka na twardzielu przyszedł czas full wypas
    1 punkt
  30. Na jednym wyciągu jest zaczep za siodełko (dwa haki przed i za sztycą), a na drugim wiesza się za obręcz przedniego koła na pojedynczym haku. Pytałem córki, która spędziła tam cały ubiegły tydzień - uważa, że rama nie jest zagrożona. Córka mówiła, że Crazy Dad w wyniku erozji zrobił się trochę trudniejszy (biorąc pod uwagę jej progres od poprzedniej wizyty, to znacznie trudniejszy), więc ostrożnie, reszta - nie było uwag.
    1 punkt
  31. Byle jaki smar stały (motoryzacyjny np.). Ja w rowerach w większości miejsc stosuję mobilith shc220 o podwyższonej odporności na wodę.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...