Skocz do zawartości

Ranking

  1. mpogor

    mpogor

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      64


  2. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      6 977


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      11 204


  4. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      2 047


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.08.2024 w Odpowiedzi

  1. 7 punktów
  2. Bo... na wieży... ponownie podziwiam rozlewisko rzeki Iny, tym razem miał mi kto zdjęcie zrobić .
    5 punktów
  3. Opona CST B-Trail na próbę 3 pary skarpetek rodzimego producenta
    3 punkty
  4. Mi ten układ pasuje. Ja jadę szosą i kierowcy nie mają do mnie pretensji, a w zamian za to pozwalam im parkować na DDR, z której i tak nie korzystam. A najlepiej DDR-y przerobić na parkingi, a rowerzyści na szosy.
    2 punkty
  5. W razie co na Ali są obudowy w okolicach 80zł, czasem można trafić zupełnie nową (jak mi się udało w przypadku 520 Plus). Wymiana wymaga trochę czasu, precyzji i przede wszystkim zdolności - że tak to nazwę - elektro-manualnych, ale spokojnie można to ogarnąć w domu.
    2 punkty
  6. @Krypto.Szosowiec Conti GP5000 AS w każdym aspekcie przebija Vittoria Corsa N.ext. Ma niższe opory toczenia, bardziej odporne ścianki boczne, lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Poza tym wkładka Vectran używana przez Conti daje bardzo dobrą odporność na szkło. Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę. Nie wiem w jakim stopniu ale jest znów kolejny mały plusik dla Conti. Nie widzę żadnego sensu kupowania Vittori w tym układzie.
    2 punkty
  7. 2 punkty
  8. @chrismel tak mam udka trochu bardziej " napakowane"😁. A w Castelli te podstawowe gacie i jeszcze z starszych serii mają takie z pupy szelki. W nowych i serii RC są lepsze niż w Asosie . A rozmiarówkę masz w Castelli bardzo spójną. Masz kroje Race , Tailored i Regular. RACE jak sama nazwa wskazuje jest to wyczynowy krój bardzo obcisły , kompresyjny. Tailored jest nadal sportowy ale deko luźniejszy. Regular to już luzackie ciuchy do jazdy po bułki do sklepu. I teraz w zależności od tego dobierasz rozmiar. W Assosie masz taką samą politykę zawężoną tylko do Race i Tailored. Rozmiarówkę Tailored reprezentuje seria GT, GTS, GTO . I faktycznie mankiety w gaciach Asoosa są raczej dla anorektyktów z zanikiem mięśni 😉😁 . We mnie się wrzynały jak sznurki w szynkę wielkanocną. Ale ......zawsze to podkreślam , co jest idealne dla mnie nie musi komuś innemu pasować i vice versa. Nie jesteśmy klonami i każdy z Nas się różni budową anatomiczną itp. I jeszcze ten toksyczny nakrapiamy silikon w mankietach Asoosa. Większość testerów na niego narzekała. W Castelli też jest ale po kontakcie z nim nic się nie dzieje. A w Premio w ogóle nie ma ani grama silikonu.
    1 punkt
  9. Nie pamiętam kiedy i jaka opona wystarczyła mi na dłużej niż sezon... Zazwyczaj w ciągu roku zużywam w MTB 2 komplety. Ale szmata straszna, to fakt. W góry bym na tym nie pojechał, szczególnie ważąc 85kg. Kupiłem do drugiego, lekkiego zestawu kół, na tył do kompletu z Królikiem 2,25" EPS, stricte pod płaskie i szybkie maratony oraz na jazdę wokół komina po suchym Niecałe 120 zł to akceptowalna kwota, żeby ją przetestować i w razie czego oddać któremuś kumplowi. Jeszcze dzisiaj będę je uszczelniał, dam znać jak się zachowują, bo podobnie jak Królik TR-CS515 nie są oficjalnie przystosowane pod bezdętkę.
    1 punkt
  10. Ja na długie wyprawy aby oszczędzić na wadze i miejscu w bidonach wożę wodę w proszku.
    1 punkt
  11. @RowerowyMaciej"....Chciałbym jednak coś maksymalnie neutralnego: bez smaku, zapachu i cukru...." - zostaje tylko czysta H2O .
    1 punkt
  12. Dopuścić jazdę chodnikiem bez ograniczeń. Tak było od zawsze, ci co się bali ulicy, dzieci, babki, dziadki, ci bez świateł jechali chodnikiem i nikt nie miał z tym problemu.
    1 punkt
  13. Moooże jak wybierzesz najdroższą przesyłkę... Nastawiaj się na koniec tygodnia.
    1 punkt
  14. W przypadku części zamiennych Shimano to całkowicie normalne, że nie są dostępne. Szczególnie wózki. Podałem Ci dwie alternatywne części z innych przerzutek, ta od XT widziałem chyba poniżej 50 zł była gdzieś dostępna. XTR ma numer Y3FA26000, jest niby dostępna tu https://velo-store.pl/y3fa26000-plyta-wewnetrzna-shimano-rd-m9100-czarny-tu ale nie znam tego sklepu.
    1 punkt
  15. Odkręć całkiem linkę od blokady na goleni i sprawdzaj bez niej. Blokadę przekręcisz imbusem włożonym w śrubę do przykręcania linki. Poza tym jeśli amortyzator się zapada, to nie jest winny tłumik, tylko komora powietrzna. Idź do innego serwisu.
    1 punkt
  16. Da się. Jak jesteś kiepski manualnie, to 10 minut roboty. Normalnie maksymalnie 3. Nie musisz nawet demontować przerzutki, wykręcasz te dwie śruby i tyle: Tylko sobie całość przytrzymaj, żeby Ci się podkładki i tulejki od kółek przerzutki nie pogubiły. Część której potrzebujesz ma oznaczenie Y3FY26000. Kosztuje niewiele mniej, niż nowa przerzutka. W sumie Y3HK26000 od Deore też będzie pasować. I Y3FW26000 od XT i XTR. One się chyba tylko kolorem różnią, nie?
    1 punkt
  17. Pierwszy pytanie ku któremu się skłonie to czy po tym "strzale" oprócz wózka nie dostał jeszcze sam korpus przerzutki? Może być tak, że wymienisz pękniętą część wózka a przerzutka nadal będzie krzywa względem kasety co uniemożliwi jej poprawną regulacje. Rzetelne oględziny dadzą szerszy obraz. Kwestia umiejętności technicznych do takiego przeszczepu to odkręcenie dwóch śrubek imbusowych, przełożenie łańcucha i złożenie wszystkiego do kupy. Powinieneś sobie poradzić
    1 punkt
  18. Cześć, po obserwacji zabawek od Garmina mam podobne wnioski jak twoje. Zestaw Instict 2 Solar plus Edge 540. Body battery to twój ogólny poziom naładowania baterii. Jest ściśle powiązany z wszelkimi aktywnościami, które wykonujesz w ciągu dnia. Możesz go szybko wyczerpać wykonując intensywną aktywność fizyczną czy nawet jak pójdziesz na mocno zakrapianą imprezę Stamina to poziom energii w danej aktywności i nie ma jakiegokolwiek powiązania z body battery. A tutaj trochę marketingowego bełkotu na temat jednej i drugiej wartości: Stamina Garmin Body Battery Garmin Podsumowując po kilkudziesięciu treningach na obu urządzeniach - nie brałbym ich wskazań za pewnik a jedynie pewną sugestie na której możemy opierać swoje aktywności sportowe.
    1 punkt
  19. @CRMOCAADDzięki za odpowiedź. A jak odróżnić aluminium od stali? Zazwyczaj nikt nie podaje w opisach z czego są lagi, a ja też zwyczajnie nie mam aż tyle czasu aby doszukiwać się oznaczeń i szukać na stronach producentów. U mnie raczej z serwisowaniem problemu nie będzie, nad osłonkami też się zastanowie. A co do Marzocchi to faktycznie sprzęt wytrzymały, znalazłem Super T w moim budżecie niedaleko mnie, co prawda dolne golenie obite od kamieni, natomiast góra wygląda na idealną(bez przetarć i wgniotek). Zostaje tylko sprawdzić jaką mam sterówkę u siebie i napisać o stan amora. A jak z ewentualnym malowaniem? Musiałbym go całego rozebrać i zaślepić środek żeby dół pomalować? Czy lepiej tego nie robić?
    1 punkt
  20. No właśnie o to mi chodzi, te ddr-y/cpr-y w większości od początku nie były projektowane tak by zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podróży rowerzystów, tylko po to aby: - zgarnąć dotacje - być wyżej w różnych urzędniczych/samorządowych rankingach (np. wybudowanej infra "rowerowej") - wypchnąć rowerzystów z dróg i by ci ustąpili miejsca samochodom
    1 punkt
  21. Ten 'syf' budowali nie z umilowania rowerzystow, tylko na droge z DDR dostawalo sie dotacje. Projektowalo sie byle co, zeby tylko w papierach byla DDR. Zdarzylo mi sie jechac w miesice taka DDR. Nie robilem zadnego treningu, zwykla rekracyjna szybka jazda. To zanczy miala byc szybka, ale sie nie dalo, pomimo ze pusta byla. Takze lepiej by bylo zeby nie robili wcale, niz takie potworki.
    1 punkt
  22. Pirelli Cinturato All Road ale niestety tanie nie są;)
    1 punkt
  23. No ja jestem ciekaw, czy amor powietrzny też kolega pompuje na oko, a potem klamka do oporu i co, dociskamy koło? Swoją drogą temat nam się uroczo rozwinął a autor go napisał i już więcej na forum się nie pojawił.
    1 punkt
  24. Te stare mostki są pod kierownice o średnicy 25,4 mm, współczesne są 31,8 mm więc nie będą pasować. Szukaj starej albo kub w Decathlonie bo oni ciągle do Tribana RC100 montują kierownice 25,4 mm i mają takie na stanie. Hamulce możesz wymienić na mini v-brake albo nawet zostawić te co są. Jaki tam jest napęd? Ja w starym Tribanie 100 miałem 2x7 przerobione z 1x7 i też się spoko jeździło. Nie idź w singlespeed jak radzi kolega powyżej, to dobre tylko do miasta, modne wśród hipsterskiej młodzieży. Do jazdy "grawelowej" lepszy jest napęd 1xx, np. 1x9 albo 2xx, np. 2x9 ale może też być i 7- i 8-rzędowa kaseta z tyłu. Z przodu wolałbym 2x ale być może ten obecny napęd do czegoś się nadaje i można go zostawić. Dokupisz tylko klamkomanetki, nawet Sensah z Ali i będzie hulać
    1 punkt
  25. Od 3-ch miesięcy jeżdżę na GP5000 AS 35C i jestem mega zadowolony. Poprzednio blisko rok jeździłem na GP5000 32C i zmęczyły mnie. Musiałem strasznie uważać przy każdym zjeździe z asfaltu. Komfort był na przyzwoitym poziomie ale na asfalcie. Natomiast na ścieżkach z kostki, łącznikach szutrowych jak dla mnie za bardzo telepało. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews
    1 punkt
  26. Więc po dwóch dniach jazdy w terenie mogę śmiało powiedzieć, że obawy czy napęd 1x12 będzie prawidłowo działał z piastą 142x12 były niepotrzebne. Wszystko działa idealnie. Zmiana biegów płynna, nic nie chrobocze, nic nie skacze, nic nie spada. Twierdzenie, że napęd 1x12 chodzi jak maszynka do mięsa to jeden z największych mitów w świecie MTB. Podejrzewam, że takie opinie pojawiły się po filmiku Szjabajka. Wyjałowił on łańcuch i przyłożył mikrofon do napędu by udowodnić swoją tezę o rzekomym głośnym działaniem napędu 1x12. Spadanie łańcucha podczas kręcenie korbą w tył na najwiekszej zębatce kasety to kolejny problem z przysłowiowej d..y. Po odpowiedniej regulacji nic nie spada. Tak na marginesie to gdybym nie naczytał się o tym "problemie" na forach, to nigdy nie wpadłbym na pomysł by kręcić korbą do tyłu na najlżejszym biegu. Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia czy montować 1x12 Schimano na nieboostowej piaście to niech się nie obawia. Wszystko działa płynnie, nic nie chrobocze a w czasie jazdy słychać tylko szum gum. Dziękuję za wszystkie opinie.
    1 punkt
  27. Kupić krótszy mostek, kierownicę typu baranek, klamki hamulcowe szosowe pod ciąg linki MTB, napinacz łańcucha, dystanse i zębatkę (o ile z tyłu masz kasetę) i korbę 1 rzędową. A potem przerobić ten rower na "gravela" singlespeed. Wszystko inne jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Kupowanie tanio używanych części, jeśli jesteś laikiem i nie wiesz jak ocenić ich stan jest ryzykowne, a biorąc pod uwagę że sam zestaw narzędzi będzie troszkę kosztował zdecydowanie taniej wyjdzie kupić używanego, niedrogiego gravela czy nowy z Decathlonu. Będziesz miał jakiś tam rower na dobry początek, a nie ulepa na którym "nie wiadomo jak będzie się jeździło, ale jest sporo szans że średnio"
    1 punkt
  28. To nie jest rower górski. To już właściwie jest "gravel z prostą kierownicą". Można coś kombinować, ale przede wszystkim jak się nie znasz, to będzie droga przez mękę z niepewnym wynikiem. Chcesz zmieniać widelec? Po co - ten jest w sam raz do oszczędnościowego gravela. Stara kierownica szosowa powinna pasować do tego mostka, ale już szersze, gravelowe kierownice będą raczej mocowane 31,8mm, a nie wiem czy znajdziesz wpuszczany mostek pod tę średnicę. Ale przyjmijmy, że kierownica ci podpasuje, to możesz kupić grupę napędu typu Sora albo Tourney A070 i do tego hamulce do przełaju (takie krótsze V). Ale nadal są pytania - czy koło jest pod kasetę czy wolnobieg. Jak wolnobiego to pewnie zostaniesz z układem 2x7 i do tego są barankowe klamki Tourney. Ale też napęd 100% szosowy w gravelu będzie za twardy, z uwagi na zakres przełożeń. No i zakupy - nie łatwo kupić używane, ale nie zużyte, a podstawowe części napędu to części eksploatacyjne. Najlepiej ten rower przywrócić do sprawności i układu jak z fabryki i sobie jeździć.
    1 punkt
  29. Mocowanie ham tylnego nie lubi się z mechanikiem , lepiej poszukać hydraulika bo się pancerz z rdzą i brudem po deszczu pozatyka, taka jest mokra optyka. Opony szerokie włochatej łydki nie wydepilują, lajkra tyłka nie opina, także nie mówmy o amore zaszczupłej miłości gdy nadmiar toczy się krągłości. Och na takie grubaski trzeba więcej mieć zapału, bochodzą pomału. 😜 Rubensy dobrze jadą przez krzakensy i malinowe chruśniaki, komfort jest niebylejaki , duże jest dobre
    1 punkt
  30. 1 punkt
  31. Bo przerośnięty traktor🫠 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  32. 1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Bo póki co "można" się przejechać nową Zakopianką z Chabówki do Nowego Targu i nazat. Polecam.
    1 punkt
  35. Miód polecam kupować u lokalsów - jak ktoś ma możliwość. Trzeba wspierać pszczelarzy, małorolników i obrót gotówkowy
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...