Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.08.2024 w Odpowiedzi
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
Mi ten układ pasuje. Ja jadę szosą i kierowcy nie mają do mnie pretensji, a w zamian za to pozwalam im parkować na DDR, z której i tak nie korzystam. A najlepiej DDR-y przerobić na parkingi, a rowerzyści na szosy.2 punkty
-
W razie co na Ali są obudowy w okolicach 80zł, czasem można trafić zupełnie nową (jak mi się udało w przypadku 520 Plus). Wymiana wymaga trochę czasu, precyzji i przede wszystkim zdolności - że tak to nazwę - elektro-manualnych, ale spokojnie można to ogarnąć w domu.2 punkty
-
@Krypto.Szosowiec Conti GP5000 AS w każdym aspekcie przebija Vittoria Corsa N.ext. Ma niższe opory toczenia, bardziej odporne ścianki boczne, lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Poza tym wkładka Vectran używana przez Conti daje bardzo dobrą odporność na szkło. Dodatkowo ten wzorek cięty laserowo na oponie poprawia aerodynamikę. Nie wiem w jakim stopniu ale jest znów kolejny mały plusik dla Conti. Nie widzę żadnego sensu kupowania Vittori w tym układzie.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Zwróć uwagę, że są dwa modele Stamp 1 - pierwsza i druga generacja. Te starsze mają grubszą ośkę i ze standardowymi pinami to słabo trzymało (buty 5-10) bo jak stopa opierała się na osi, to piny miały mały nacisk. Można jednak tanio kupić dłuższe piny i wtedy jest OK. Albo gen 2.1 punkt
-
@chrismel tak mam udka trochu bardziej " napakowane"😁. A w Castelli te podstawowe gacie i jeszcze z starszych serii mają takie z pupy szelki. W nowych i serii RC są lepsze niż w Asosie . A rozmiarówkę masz w Castelli bardzo spójną. Masz kroje Race , Tailored i Regular. RACE jak sama nazwa wskazuje jest to wyczynowy krój bardzo obcisły , kompresyjny. Tailored jest nadal sportowy ale deko luźniejszy. Regular to już luzackie ciuchy do jazdy po bułki do sklepu. I teraz w zależności od tego dobierasz rozmiar. W Assosie masz taką samą politykę zawężoną tylko do Race i Tailored. Rozmiarówkę Tailored reprezentuje seria GT, GTS, GTO . I faktycznie mankiety w gaciach Asoosa są raczej dla anorektyktów z zanikiem mięśni 😉😁 . We mnie się wrzynały jak sznurki w szynkę wielkanocną. Ale ......zawsze to podkreślam , co jest idealne dla mnie nie musi komuś innemu pasować i vice versa. Nie jesteśmy klonami i każdy z Nas się różni budową anatomiczną itp. I jeszcze ten toksyczny nakrapiamy silikon w mankietach Asoosa. Większość testerów na niego narzekała. W Castelli też jest ale po kontakcie z nim nic się nie dzieje. A w Premio w ogóle nie ma ani grama silikonu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Kupiłem koszulkę z linku, tylko białą Zaskakująco dobrze zrobiona, naprawdę za te cene (jakieś monety miałem, 56 pln zapłaciłem) to wręcz znakomita jakość do ceny.1 punkt
-
@abcabc123 - tylko weź latex albo TPU. Latex daje mniejsze opory toczenia, na poziomie tubeless ale wymaga pompowania codziennie. Mi to nie przeszkadza bo i tak przed każdą jazdą sprawdzałem ciśnienie ale nie każdemu może to odpowiadać. Na butylu masz kilka dodatkowych Watów w oporach toczenia więc nie mało.1 punkt
-
Napiszę wprost (złamię zasady): piedolisz jak potłuczony. Pytanie było czy ktoś ma i używa. Jeśli tak to napisz odpowiedz zgodnie z zadanym pytaniem. Bo mam kompletnie w dupie twoje sugestie co mam robić i twoje gdybania z tyłka czy to podróba czy nie. Odniosłeś się do mojego pytania po kilku przygłupich odpowiedziach na niezadane pytanie. Mogłeś oszczędzić mi tego smucenia - bo skoro nie potrafisz zrozumieć pytania , prostego, to masz mniejsze lub większe deficyty intelektuakne.1 punkt
-
Ale to nie ta część. Podlinkowałeś wózek zewnętrzny, Ty masz uszkodzony wewnętrzny.1 punkt
-
W przypadku części zamiennych Shimano to całkowicie normalne, że nie są dostępne. Szczególnie wózki. Podałem Ci dwie alternatywne części z innych przerzutek, ta od XT widziałem chyba poniżej 50 zł była gdzieś dostępna. XTR ma numer Y3FA26000, jest niby dostępna tu https://velo-store.pl/y3fa26000-plyta-wewnetrzna-shimano-rd-m9100-czarny-tu ale nie znam tego sklepu.1 punkt
-
Te płytki wózka w SLX to z jakiegoś goovnolitu robią, miałem to samo i pęknięcie i zmielenie od patyka w makaronik jak papierek. Nie wiem czy akurat jedną można kupić, prędzej cały wózek jak już. I nie wiem co to znaczy, że manualnie jesteś cieńki, ale chyba nie aż tak, bo wyrzeźbienie takowego zamiennika jest banalnie proste. Kupujesz kawałek blachy alu z porządnego stopu, najlepiej jakąś PA6 i najlepiej grubszą niż oryginalne 2mm, ja kupiłem 3mm, pilniki, imadło, kombinerki, młotek, dremel, kątówka, gwintownik, 30min i za grosze masz zobiony zamiennik na dodatek o wiele lepszy/trwalszy! Tylko nie pytaj czy zrobię, nie mam czasu 😉1 punkt
-
Opony zwalczone, mechanik mi założył w minutę gołymi rękami gratis i przy okazji poznałem technikę postępowania z trudnymi oponami. @RafalxM taki jest prześwit z tyłu przy slickach 38 na obręczy 22. Z przodu po bokach odrobinę więcej miejsca, z góry dwa razy mniej. Jak myślałem, opona maks. 42 mm, żeby zostało po parę mm prześwitu.1 punkt
-
1 punkt
-
Wyboru każdy musi dokonać sam na podstawie zebranych opinii. Dlatego w pierwszym poście podałem link do strony BTRR żeby autor miał dostęp do większej ich ilości. A może znajdzie sobie opony o których tu nie rozmawialiśmy, nie rozważał ich albo nawet o nich nie wiedział a lepiej wpisują się w jego potrzeby.1 punkt
-
No ale często właśnie lepiej, żeby nie budowali. Tyle tego syfu nabudowano w ostatnich latach, że ciężko to ominąć nawet jak się chce.1 punkt
-
No ja jestem ciekaw, czy amor powietrzny też kolega pompuje na oko, a potem klamka do oporu i co, dociskamy koło? Swoją drogą temat nam się uroczo rozwinął a autor go napisał i już więcej na forum się nie pojawił.1 punkt
-
Ta kupa wyjazdów powoduje, że jazda po takiej ścieżce jest znacznie mniej bezpieczna niż jazda po drodze dla niemal każdego jadącego więcej niż 15km/h.1 punkt
-
Jak sam napisałeś niedawno mit lekkich kół został już dawno obalony. Poza tym zakładam że jak ktoś szuka szybkich opon to nie będzie pakował do środka butylu tylko założy TPU lub latex. Co do ceny to Vittoria kosztuje chyba około 200 zł. Conti można kupić za 292 zł: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Na oponach przejeżdżamy powiedzmy 10k km. Przy średniej 25 km/h daje to 400 godzin jazdy. 200 zł różnicy w cenie przekłada się na oszczędność 50 gr za godzinę jazdy. Należałoby jeszcze wziąć pod uwagę koszt ewentualnego uszkodzenia ścianki bocznej lub przebicia na szkle gdzie w przypadku Conti ta szansa jest mniejsza. Mi nijak nie wychodzi żeby dla oszczędności 200 zł opłacało się kupić gorszą oponę. Urywając 1 kg z wagi roweru przy generowanej mocy na poziomie 200W zyskujemy 2W w terenie górzystym a na płaskim nic. Ludzie dopłacają za to grube tysiące a my rozmawiamy o zbliżonych a w dużej ilości przypadków znacznie większych zyskach za 200 zł.1 punkt
-
A to my nie piszemy od poczatku o podłogowej pompce z miernikiem, którą się nabija koło przed jazdą?1 punkt
-
Schwalbe G-One Speed Evolution - na nich jeżdzę obecnie i są szybkie, lekkie a w lesie i na polu dają radę. Alternatywnie: Tufo Speedero (pod warunkiem, że trafisz na dobrą partię) i Schwalbe G-ONE RS1 punkt
-
Te stare mostki są pod kierownice o średnicy 25,4 mm, współczesne są 31,8 mm więc nie będą pasować. Szukaj starej albo kub w Decathlonie bo oni ciągle do Tribana RC100 montują kierownice 25,4 mm i mają takie na stanie. Hamulce możesz wymienić na mini v-brake albo nawet zostawić te co są. Jaki tam jest napęd? Ja w starym Tribanie 100 miałem 2x7 przerobione z 1x7 i też się spoko jeździło. Nie idź w singlespeed jak radzi kolega powyżej, to dobre tylko do miasta, modne wśród hipsterskiej młodzieży. Do jazdy "grawelowej" lepszy jest napęd 1xx, np. 1x9 albo 2xx, np. 2x9 ale może też być i 7- i 8-rzędowa kaseta z tyłu. Z przodu wolałbym 2x ale być może ten obecny napęd do czegoś się nadaje i można go zostawić. Dokupisz tylko klamkomanetki, nawet Sensah z Ali i będzie hulać1 punkt
-
Nowa wersja "Hammera" jest mocno niedorobiona programowo, nie wiem czy już załatali to aktualizacją. Zresztą u nich to bardzo kuleje. Po za tym bardzo kiepski czas pracy na jednym ładowaniu. To jest szpej do walnięcia kółka koło komina , w zasadzie jest to okrojony smartfon na andku.1 punkt
-
Od 3-ch miesięcy jeżdżę na GP5000 AS 35C i jestem mega zadowolony. Poprzednio blisko rok jeździłem na GP5000 32C i zmęczyły mnie. Musiałem strasznie uważać przy każdym zjeździe z asfaltu. Komfort był na przyzwoitym poziomie ale na asfalcie. Natomiast na ścieżkach z kostki, łącznikach szutrowych jak dla mnie za bardzo telepało. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews1 punkt
-
1 punkt
-
Kierownica PRO LT Gravel Alloy 40 cm. Flara 10 stopni. Drop 110 mm. Reach 65 mm. W środkowej części ma 31.8 mm a długość tej części wynosi 100 mm. Później zaczyna łagodnie opadać do średnicy typowej dla kierownic szosowych czyli 23.8 mm ale przez około 10 mm ta średnica tylko minimalnie się zmniejsza więc jak mamy coś co nie wymaga mocnego stabilnego przykręcenia (np. lampkę) możemy nawinąć 1 zwój np. taśmy samowulkanizującej się i uzyskamy w ten sposób około 120 mm miejsca montażowego. Moja ma 40 cm szerokości (center to center) a w dolnym chwycie jest to 43.5 cm (center to center). Teraz najlepsze. Z nowymi klamkami GRX x12 dostosowanymi do kierownic z flarą przy tej wartości czyli 10 stopni uzyskujemy na górze idealnie płaską powierzchnię. Przy 12 stopniach które miałem w poprzedniej kierownicy było bardzo dobrze ale nie idealnie. Mały minus. Przy ustawieniu klamek na wprost nie damy rady w dolnym chwycie wygodnie skorzystać z pełnego zakresu klamki przy zmianie przełożeń na miększe bez mocnego niewygodnego zgięcia dłoni. Wygodnie zmienia się 2 przełożenia. Na łapach oczywiście tego problemu nie ma.1 punkt
-
Kupić krótszy mostek, kierownicę typu baranek, klamki hamulcowe szosowe pod ciąg linki MTB, napinacz łańcucha, dystanse i zębatkę (o ile z tyłu masz kasetę) i korbę 1 rzędową. A potem przerobić ten rower na "gravela" singlespeed. Wszystko inne jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Kupowanie tanio używanych części, jeśli jesteś laikiem i nie wiesz jak ocenić ich stan jest ryzykowne, a biorąc pod uwagę że sam zestaw narzędzi będzie troszkę kosztował zdecydowanie taniej wyjdzie kupić używanego, niedrogiego gravela czy nowy z Decathlonu. Będziesz miał jakiś tam rower na dobry początek, a nie ulepa na którym "nie wiadomo jak będzie się jeździło, ale jest sporo szans że średnio"1 punkt
-
Nie potrafisz, bo nie masz do tego odpowiednich przełożeń. Kręcenie z kadencją 100 obr/min (przełożenie 34/11) by jechać 40 km/h tam, gdzie warunki do tego sprzyjają (lekko z górki i /lub lekko z wiatrem) jest po prostu stratą energii i sam zbyt długo bym tego nie był w stanie kontynuować. W takiej sytuacji często kręcę tylko 70-80 obr/min, na przełożeniu np. 53/11, 53/12. Gwarantuję Ci, że zakres posiadanych przełożeń znacząco zmienia postrzeganie dostępnych rowerzyście prędkości. Lata całe jeździłem na kołach 27x1 1/4 (32-630), korbie 52/40 i wolnobiegu 14-28. Gdy zmieniłem rower na pięć kilo lżejszy, bez błotników i bagażnika i na nieco mniejszych kołach (700x25, czyli obręcz 622mm/28"), od razu wyczułem, że brak mi szybszych przełożeń (wielkości zębatek takie same, ale obwód koła nieco mniejszy). W końcu udało mi się znaleźć szosowy wolnobieg Regina (12,13,14,15,18,19, 21). Lekkich biegów to tam brakowało, ale w zakresie dużych prędkości od razu była poprawa. A w końcu przeszedłem na kasetę 11-24 i początkowo miałem obawy, czy tą 11-kę będę wykorzystywał, ale okazało się, że nawet częściej niż myślałem. W zasadzie to już od 40 km/h czasem zapodaję 53/11 i zaręczam, że u nas na wyżynie takich sytuacji jest całe mnóstwo, by ta prędkość nie była abstrakcją i nie wymagała nawet wielkiego wysiłku. Nie mówię, że często jadę powyżej 50 km/h, ale ten zakres w okolicach 40-45km/h to już na pewno nie jest dla przełożenia 34/11 i mając takiego crossa na jakiejś szybkiej oponie 700x32 męczyłbym się okrutnie. Kto nigdy nie miał w rowerze długich przełożeń ten po prostu tego nie zrozumie i nie wie, co traci, ale wystarczy raz zasmakować co to jest opór pod nogą aż do prędkości 60-70 km/h, by już nigdy nie chcieć z tego zrezygnować. Mam dwa rowery, które mogę określić jako fitness. Oba zbudowane na ramach szosowych (w dość dużych rozmiarach, ale akurat pod prostą kierownicę i mój długi tułów to zaleta). oba z napędem 2x8. Ten z lewej waży (jak na zdjęciu, z bagażnikiem) 10 kg, przełożenia 48/38, 11-13-15-17-20-23-26-30, ten z prawej 11 kg, rama stalowa Bianchi, widelec Bianchi, przełożenia 53/42, 11-12-14-16-18-21-24-28. Ten aluminiowy ma dużo lżejsze koła i lepiej przyspiesza, a królem dużych prędkości jest stalówka na stożkach i z prawdziwymi szosowymi przełożeniami. Powyżej 45-50 km/h to naprawdę czuć. Gdybym zamontował tam napędy 1x z korbą 34 zęby, to nie nadawałyby się do niczego. Nawet nie próbuję sobie wyobrazić, jaka to byłaby męka jazda na takim młynku. A wcale nie mam tam jakiejś bardzo agresywnej pozycji, bez problemu na rowerze crossowym można taką ustawić odpowiednią kierownicą i mostkiem.1 punkt
-
Wszystko jest kwestią perspektywy... jeżdżę na codzień fullem 130mm na 880 gramowych oponach 2,35 z korbą 30t. Dokupiłem ostatnio hardtaila xc. Z korbą 36t oraz 590 gramowymi oponami 2,25 to subiektywnie jest rakieta, średnia 26,7km/h na ~50km trasie "gravelowej" jadąc na spokojnie na granicy 3 i 4 strefy tętna.1 punkt
-
To bardzo proste, licz ile razy wciśniesz tłok. Po którymś razie dętka wybuchnie. Znając warunki brzegowe następnym razem pompuj mniej1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Panowie, dajcie chłopakowi spokój. Chce jak najlżejszy sprzęt - ma do tego prawo. Pomińmy te bzdury o wpływie 250 gramów na prędkość średnią na segmentach, bo wiadomo że to farmazon. 🙄 @Alex81 Jeśli nie dysponujesz obecnie kwota rzędu 69 000zł na "nowego" S-Works Tarmac SL8 (6,66kg), to pozostaje odchudzanie tego sprzętu który masz. Droga jest prosta i przetarta. Zintegrowany kokpit + lekka sztyca + lekka korba. Lekkie siodło, lekkie koszyki i minimalistyczny uchwyt pod Garmn'a. Wszystkiego jest pod dostatkiem, tylko zamawiać i montowć. Sam jestem zdeklarowanym szosowcem i również cieszy mnie jak rower który posiadam jest lepszy, lżejszy, bardziej aero. Osobiście preferuje szosy aero, a te jak wiadomo cierpią na nadwagę względem typowych climberów. Obecny rower, w gotowości, waży 8,15kg, poprzedni ważył 8,35kg. Czy jestem przez to szybszy ? Szczerze wątpie... Czy drogie koła, które posiadam, coś dają ? Tak, dają. Bardzo fajny dźwięk 😁. No i wyglądają kozacko. Nic ponad to. Szybszy stajesz się dzięki litrom potu, krwi i łez wylanych podczas ciężkich treningów 😎. Dzięki diecie i suplementom, a co poniektórzy dzięki testosteronowi, EPO i hormonowi wzrostu 😁.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Pod sufitem wisi kroplówka z trójniakiem? 🤡1 punkt
-
Dobry wpis… 🙂 przez chwilę można się zapomnieć i pomyśleć, że chodzi o proste rzeczy, nie tak wypasione jak u kasiastych amatorów. Tylko wiesz, co z tego, że tam są mechaniczne przerzutki, jak to cały czas poziom XTRa, co z tego, że Suntour, jak chodzi nie o proste komponenty, ale o elektoniczny system zawieszenia tego producenta za ile tam… 4-5 tys. euro, no i mówimy o Pinarello za 10-13 tys. euro…. Ale przez chwilę efekt tego wpisu był niezły 🙂1 punkt
-
1 punkt
-
Nie przez rząd tylko przez nas. Rząd nie ma żadnych swoich pieniędzy.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
