Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.06.2024 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
@zekker Tylko te wszystkie mikrolinki nie służą do zamykania roweru na noc 😉 tylko do szybkiej akcji pod sklepem gdzie lecisz kupić batona i wodę a rower masz cały czas na widoku. Taki delikwent podleci szarpnie , kobza na uwięzi i zanim wykona następny ruch Ty już go walisz w ryja 😁5 punktów
-
Dzisiaj w końcu okno pogodowe i testowanie nabytych na Amazonie opon Maxxis Receptor 60 km zrobione po wszystkich możliwych powierzchniach - asfalt dobry, asfalt kiepski, płyty jumbo, żwir, szuter, drogi polne i leśne w tym piach. Specjalnie wybrałem jedną drogę polną, na której wiem, że zawsze jest pich - może nie jakiś ekstra głęboki ale taki "powierzchniowo czynny" i jestem bardzo miło zaskoczony bo rower szedł jak burza, raz się tylko opona uśliznęła a poprzednie Vittoria Terreno Dry tańczyły tam jak na lodzie. Edit. Tak, wiem, że mam kapturek na wentylu 😁5 punktów
-
Bo po tygodniu terminów, lub niepogody, w końcu udało się wyskoczyć w teren. Człowieka coś trafia, jak cały dzień w pracy jest piękna pogoda, wyjście z roboty o 15:30 i pogoda łeb urywa. Do łba można dostać...5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Centymetr w prawo i burza zrobiłaby na mnie piorunujące wrażenie.4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Jako że trochę tych membran przerobiłem to mogę dodać jeszcze parę swoich przemyśleń, membran używałem zarówno w wysokich górach (powyżej 3000m) jak i na codzień. Generalnie są 3 metody pomiaru oddychalnosci - 2 z nich mierzą ilośc pary odparowanej przez membranę w g na m2, a 3 (tej używa np Decathlon) mierzy oporność tkaniny na przenikanie pary wodnej w skali RET - w tym wypadku im niższy RET tym tkanina lepiej oddaje wilgoć. Te skale są trudne do porównaniu Gore skąinąd wychodzi ze słusznego założenia, że parametry samej membrany niewiele mówią, bo membrana z zewnątrz pokryta jest laminatem, a od wewnątrz często stosuje sie albo delikatną podszewkę albo drugą warstwę laminatu. Stąd oddychalność całej kurtki mocno zalezy od oddychalności laminatu. W ogóle membrany największy sens mają w alpiniźmie bo tam zwykle więcej pada i towarzyszy mocny wiatr. Jeżeli taki alpinista zamoczy się w ciągu dnia (od deszczu, od potu) to biwakując tylko ze śpiworem przy mocno minusowych temperaturach (na wysokosci 4000m nawet w lecie zazwyczaj temperatura spada do -10 lub mniej) ryzykuje hipotermią i śmiercią. Decathlon w tych tanich kurtkach nie stosuje membran tylko powłoki. To oznacza że taka kurtka zazwyczaj ma słabszą oddychalność, ale potencjalnie może być bardziej trwała - bo nawet najlepsze membrany zazwyczaj wytrzymuja max kilka lat i tracą swoje właściwości. Ponadto wodpodpornośc a po części oddychalnosć zalezy też mocno od wartswy DWR która pokryta jest kurtka i która powoduje to że krople deszczu perlą się na laminacie i z niego spływaja nim zaczną go przemaczać Tą wartswe można odnawaić przy wykorzystaniu impregnatów i to ma duże znaczenie dla wodoodpnorści.2 punkty
-
2 punkty
-
Rower to suma elementów i nie ma w nim jednego "balastu". Wymiana widelca da Ci ponad 0,5 kilograma oszczędności, wymiana kół da Ci 0,3kg, tubeless da 0,3kg, jakieś lżejsze opony 0,5kg I wydając ponad 3900zł zejdziesz z 14,1kg na 12,5kg, co dalej będzie dość dużo jak na aluminiowego hardtaila w kategorii astm 3. Lepiej zainwestować te pieniądze w kapitał na lekkiego fulla, hardtaile to półśrodek.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Te Romety są w różnych opcjach wyposażenia. Wybierz taki który będzie miał kasetę a nie wolnobieg. Moc na kole w okolicy 40-60 Nm wystarczy. Silnik centralny ale np Riverside 500< z silnikiem w kole ma czujnik nacisku na pedały i obrotu więc podobnie jedzie jak z silnikiem centralnym. Reszta to rzecz gustu i potrzeby. Jest też coś takiego ale nie do lasu VIKING Rower Elektryczny Miejski Viking Insync Inurban 1.0 Pro Single Speed Comfort 4000.00zł1 punkt
-
Zanim osiągniesz maksymalną prędkość na przełożeniu 46x11 i będziesz ją w stanie utrzymać przez wiele kilometrów czeka Cię sporo treningu. A kiedy to zrobisz zgłoś się do Tour de France - masz szansę wygrać1 punkt
-
1 punkt
-
Zwrócił bym uwagę na obecne ustawienia jakie masz teraz, jak długi masz mostek i jego ustawienia, tak by mieć mozliwosc do zmiany ustawień bo wprowadzenie baranka takie zmiany wymusi, jesli obecnie jeżdzisz na krótkim mostku to nie będziesz miał możliwości wsadzenia krótszego. Jak to ma być budżetowa modernizacja pomyślał bym nad taka kierownicą. https://pl.aliexpress.com/item/1005005481568690.html?spm=a2g0o.productlist.main.13.62b910d1m9q6rS&algo_pvid=43214b65-c145-4f5f-8f71-cfda4a6add2f&algo_exp_id=43214b65-c145-4f5f-8f71-cfda4a6add2f-6&pdp_npi=4%40dis!PLN!260.93!260.68!!!62.96!62.90!%40211b801717191364202934271e1faf!12000033257397832!sea!PL!136316099!&curPageLogUid=ZkAwtx1JXYFJ&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Wymianie podlegała by tylko kierownica i ewentualnie mostek, osprzęt mógł by pozostać ten sam. Skoro jesteś otwarty na eksperymentowanie, by zachować jakieś rozsądne koszty, może pojść w cos co oferują Azjaci, bo wszystko co jest na hydraulikę od shimano, czy sram i ma klamkomanetki kosztuje.? Np. Taki Ltwoo GR 71 punkt
-
Ja w nowym, stosunkowo tanim rowerze zmieniłem koła i opony zyskując 1,5kg a nie zmieniając charakteru roweru (dętki na mleko, druciaki na zwijane i koła, ale nadal Alu). Ty masz jeszcze potencjał w widelcu, co jest o tyle fajne, że lżejsze są lepsze. Ekstremalnie to widelec karbon, ale chyba nie o to chodzi.1 punkt
-
Na sobie. Zejdzdź do 10% tłuszczu. Co do roweru to za 100% wraźeń z jazdy odpowiada geometria oraz rodzaj opon. Na nabitych na 100psi slickach nawet krowa do enduro idzie jak przecinak.1 punkt
-
Na samym amortyzatorze masz prawie kilo tylko trzeba by kupić coś z wyższej półki. To samo koła. Nawet na zwykłych systemówkach DT typu 1700 spokojnie z oponami da się zejść o kolejny kilogram. Kaseta plus parę innych rzeczy i robi się taka kasa, że albo się to ciągnie solidnie z zejściem z wagi albo kupuje coś lżejszego.1 punkt
-
ja wiem, czy budżetowy...jakbyś kupił jakiś karbonowy za 8-10k też pewnie dostałbyś podobne kola...tak wygląda rynek rowerow. Czerpać radość z jazdy i tyle...a jak budżet pozwoli to kiedyś zmiana kol na takie o wadze ok.1600gram plus lepsze opony i będzie różnica.1 punkt
-
1 punkt
-
Właśnie taka była moja motywacja do szukania kurtki - na kwaterę zjechaliśmy przemoczeni i wyziębieni, dobrze że to był ogrzewany domek a nie namiot do rozbicia Dzięki za bardzo rzeczowe wyjaśnienie strony technicznej. Wciąż uważam zakup tej niedrogiej w sumie kurtki z Deca za jeden z lepszych zakupów, jakich dokonałem kompletując sprzęt.1 punkt
-
Platformy działają tak dobrze jak powinny z dedykowanymi butami , dobrej jakości. Używałem chyba każdej kombinacji pedał - but, w tym z platform tanich fabrycznych, trochę większych fabrycznych plastikowych i metalowych z niskimi pinami, ostatecznie kilku modeli typowych platformówek do ekstremalnego ciorania w terenie - różnica między tymi nawet zwykłymi metalowymi a takimi typowymi z pinami jest bardzo duża. A jeśli weźmie się do tego buty - używałem zwykłych "adidasów", butów trekkingowych ze sztywną podeszwą na dobrej gumie, oraz kilku par dedykowanych typowych butów do platform to żaden zwykły but nawet z dobrą podeszwą nie "gryzie" tak jak dedykowany shimano czy, szczególnie, five ten. Jeźdżę tylko po asfaltach, tylko rowerem "turystycznym" więc trzymanie w ekstremalnych warunkach nie jest mi potrzebne, jednak i tak różnica nawet przy moim użytkowaniu jest od dużej do masakrycznej. Przy tym wiele dedykowanych do platform butów świetnie nadaje się do chodzenia - w five tenach fr chodzę obecnie 8-10 godzin dziennie. Jeśli ktoś chce testować platformy a przy tej okazji chce kupić buty to wg mnie branie butów niededykowanych jest bezsensowne. https://www.biketart.com/products/shimano-et7-et700-flat-pedal-shoes?variant=41444674240691 Tu alternatywa dla referencyjnych co do trzymania (za to średnich co do efektywności pedałowania, bo są mało stabilne co do trzymania stopy) five tenów - kupiłem je 6 miesięcy temu. Boa rozwiązuje problem z chowaniem sznurówek. Są do platform więc ryzyko luzowania boa czy innych przypadlości tego systemu są praktycznie żadne. Cioram je na kilku pedalcach platformowych w tym dmr vault v2, ns bikes radiant i superstar components i podeszwy nie mają praktycznie żadnych śladów (buty używane codziennie 10-100 km). Obecnie używam ich najczęściej.1 punkt
-
Kolejna para Maxxisów, te miały początkowo planowaną dostawę na grudzień.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wiem, czy aż 40 tysięcy km zrobiłem ale jeździłem najpierw na takich stalowych z zębami, które spokojnie można byłoby położyć na wystawie "Średniowieczne narzędzia tortur" obok stalowej gruszki "ginekologicznej" i nikt by się nie zorientował, że to elementy roweru Tymi faktycznie sobie piszczele poharatałem ale to było w czasie nerwowej bieganiny po peronach z rowerem obwieszonym sakwami i zakleszczonym tylnym kołem przez rozsypane łożysko, zatem w warunkach ewakuacji. Do kolejnego roweru dostałem nylonowe pedały NS coś tam, ze stalowymi pinami, w drugim rowerze były retronoski - paski wypiąłem i zostawiłem takie jednostronne platformy - na tych pedałach zjeździłem naprawdę kilka tysięcy km i żadnej krzywdy sobie nie zrobiłem, chociaż te "noski" mają symboliczne, plastikowe piny i po zejściu np. ma mokrą trawę czasami stopa się ślizgała zanim nie podeschło ale bez dramatycznych scen. Nie zauważyłem też, żeby piny w jakiś szczególny sposób niszczyły mi podeszwy. Co do butów, to zawsze wykańczam na rowerze buty do biegania. Nie biegam ale po prostu kupuję czarne buty do biegania - lekkie i na miękkiej podeszwie do chodzenia na co dzień a potem trafiają na rower. O fajftenach dowidziałem się w tym roku - że w ogóle coś takiego istnieje. I nie poczułem palącej potrzeby, żeby je kupić. Moje zdanie jest takie - nie ma to większego znaczenia, jakich butów będziesz używał przy swojej jeździe. Ja postawiłbym po prostu na wygodę i tyle. Średnio też wyobrażam sobie wpinanie i wypinanie w warunkach jazdy miejskiej ale nigdy tego nie testowałem. Weź pod uwagę, że pedały SPD stosuje się generalnie do sportu, gdzie mają poprawić efektywność pedałowania i gdzie nie zsiada się z roweru (poza sytuacjami awaryjnymi). Trzeba się też nauczyć odruchowego wpinania i wypinania. Trzeba je dobrze ustawić metodą prób i błędów bo możesz je zaraz poczuć w kolanach. Na platformie po prostu przesuniesz stopę a tu sprawa jest utrudniona. To, że jeździsz po asfalcie przecież nie oznacza, że masz to robić na rowerze szosowym, który jest bezkonkurencyjny do szybkiej jazdy ale generalnie niewygodny - i to samo dotyczy pedałów. Co niby zyskasz z pedałami szosowymi czy nawet MTB w rowerze krosowym? Kup sobie dobre platformy, do tego, jeśli masz ochotę - jakieś fajne buty i ciesz się jazdą, a jak Cię później najdzie kaprys na SPD to sobie kup1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
