Skocz do zawartości

Martinus_vm

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    61
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marek
  • Skąd
    warmia

Ostatnie wizyty

371 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Martinus_vm

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

9

Reputacja

  1. W tym rowerze jest naped 1x8 plus duże przekosy na skrajnych przełozeniach. Z wieloletniej praktyki z nim wiem że dobry łańcuch wytrzyma może max 800-900 km, a kiepski 500-600. Niezależnie od smarowania, shejkowania, pucowania wyciaga się bardzo szybko. itd. W gruncie rzeczy dobry łańcuch 8rz jest w tej chwili sporo droższy niż tania kaseta 8rzędowa i taniej wychodzi jeździć do zarżnięcia kasety i łańcucha niż je wymieniać regularnie. Zwłaszcza że przedni blat tez jest tańszy niz lancuch
  2. Dobra, jakoś po weekendzie przyjdzie szpej i będziemy walczyc Jeszcze mam pytanie - kaseta w tym rowerze współżyła fizycznie z łańcuchem który był lekko wyciagnięty - tzn. wskakiwało już na koniec 0,75 %, ale 1 % jeszcze nie. Kaseta to jakiś sunrace 8 12-32. Myślicie że da radę wrzucić na nia nowy łańcuch jakiś tańszy i spróbować ją dojeździć na nim do końca, tzn. czy po przeskakiwaniu na pierwszych jazdach ich pożycie potem winno działać ok?
  3. Z trenażerami to też zalezy czy zamierzasz korzystać z aplikacji typu Zwift czy nie. Generalnie wszyscy których znam korzystają z jakichs aplikacji tego typu bo kręcenie bez nich szybko staje sie zbyt nudne i człowiek szuka motywacji do treningu. Ja bym na początku kupił właśnie jakąś używkę, koniecznie direct drive, bo są cichsze. Interaktywność czyli to że trenażer zwiększa/zmniejsza obciążenie zgodnie z profilem trasy to fajna rzecz, ale ja tego nie ma i mi nie brakuje. Jak chodzi o pomiar mocy to większosć trenażerów ma bądź jakiś kalkulator liczący to w oparciu o prędkośc i kadencję, te lepsze maja wbudowany. W razie wkręcenia sie w indoor cycling zawsze mozesz sobie dokupic pedały z pomiarem mocy, najtansze są od 1,5 - 2 tys pod pedały szosowe.
  4. Powiem ci jak ja zrobiłem Miałem 2 trenażery rolkowe. Działały, nawet jeden miał pomiar mocy taki z grubszy, ale po pierwsze jest to głośne (w bloku sąsiediz sie skarżyli że chodzi głośno pralka), po wtóre rower jednak zajmuje miejsce i śmierdzi gumą, smarem itd. Ja zakupiłem rower spinningowy za 1,5 tys i do niego pedały z pomairem mocy Favore Assioma za 1.5 tys. Jasne, ze ma to wady bo nie odwzoruje podjazdów itd, ale ma też 2 wielke zalety. Rower służy mi jako wieszak, żona się nie skarży, jest de facto bezgłośny i nic sie w nim nie zużywa. Mogę przed snem krećić na Zwifcie i oglądać film na youtube, a w drugim pokoju żona sobie drzemie i nie ma pretensji. Jak chodiz o tacx smart flow - to ile nie mylę modelu też sie na niego napaliłem z racji niskiej ceny. W decu mi powiedzieli że przy bardziej intensywnym kręceniu przegrzewa się i jest mnóstwo reklamacji, niektórzy je zwracają nawet po kilka razy. Także raczej nie polecam.
  5. Dobra dziękuje za wszystkie rady Zakupiłem ten gwint do naprawy i przerzutkę taką jak ta z linku https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-tylna-microshift-7-8rzedowa23x78-kompatybilna-z-shimano-dlugi-wozek-max-tryb-28-36t-min-tryb-11-12t-pojemnosc-45t-new-p-24853.html Może po weekendzie sie zabiorę do naprawy i zobaczę czy to sie da naprawić. Szczerze mówiac to zdziwiło mnie to, że w serwisie Decathlona (trzymali rower 2mc) oraz w dwóch innych z dobrymi opiniami powiedzieli mi, że rama jest do kosza i nic się nie da zrobić. Ja naprawdę rozumiem, że naprawa takiego starego i taniego roweru to ani zarobek ani przyjemność, ale fajnie by było gdyby ktoś podpowiedział w serwisach że idzie to naprawić w inny sposób. To jest moje kolejne doświadczenie, ze bardzo cięzko jest znaleźć sensowny serwis rowerowy. W Decu jest tanio, ale serwis czesto robią przypadkowe osoby i czeka sie bardzo długo. Z kolei gdzie indziej albo próbują wkręcić w naprawy niepotrzebnych rzeczy, bądź mimo ze płaci sie 200-300 zł za samą robociznę rower wraca z niewyregulowanymi hamulcami \
  6. @MikeSkywalker @gab187 A powiedz mi jeszcze, czy w moim przypadku dałoby radę zamontować przerzutkę na ośkę, taką jak przykładowo ta (wiem, że to badziewie ale chodzi mi tylko o samą możliwość) https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-t-78-na-hak-dlugi-wozek-p-21039.html o co mi chodzi - CZY w przypadku próby zamontowania takiej przerzutki musiałbym najpierw usunać hak, czy dałoby radę ją jakoś zamontować i wyregulowac przy zachowaniu tego haka który jest teraz? I co waszym zdanie ma większy sens w przypadku takiego roweru który jest wykorzystywany od czasu do czasu jako lżejszy i bardziej toporny zastępca Marina Four Cornes. Single speed np 38T x 18 z napinaczasem, jakaś podstawowa przerzutka 8rz na ośkę koła (z przodu klamka to Claris), naprawa haka i normalna przerzutka 8rzędowa na hak Pozdrawiam i serdecznie dziękuje wam za pomoc, może dzięki niej mój gruzower jeszcze trochę pojeździ.
  7. Chyba zrobię tak jak doradził @gab187 Tylko zastanawiam sie czy sam dam radę czy iść do ślusarza/tokarza. Na jednym z filmów gość wiertłem 12mm wywiercił dziurę w haku i od strony wewnętrznej (szprych) wsadził dedykowana podkładkę reduktor gwintu 12 mm na M10. Nie jestem jakoś utalentowany mechanicznie, ale to wydaje się chyba dosyć proste i ciężkie do "schrzanienia".
  8. Tak wiec cały tydzień byłem zawalony pracą i dopiero dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego. Byłem na 3 serwisach rowerowych w 1 zrobili coś takowego na zdjeciu, w 2 pozostałych orzekli że nic sie juz nie da zrobic tylko kupować nową ramę i przekładkę, a najlepiej kupić nowy rower. Rower to Triban 100 w którym przerzutka w chwili awarii wyrwała gniazdo haka, obecnie rower jest na łańcuchu 1 rzędowym przy czym kaseta też jest zjechana. Zdjęcia poglądowe niżej, jakoś zdjęć jest średnia bo mam kiepski aparat w telefonie, ew. mogę spróbować zrobić lepsze Od razu zaznaczę, żę wiem że ten rower to ruina, mam 2 dużo lepszy i w ogóle z bajerami, ale chciałbym mieć tanie i lekkie wozidło do jazdy po mieście. Na ten moment mam kilka opcji w głowie 1) nie robić nic - łąńcuch jest luźny, czasem przeskakuje po zębatce, ale jeździć to rower jeździ, nawet całkiem żwawo 2) spróbować zamontować jakiś napinacz łańcucha lub prowadnicę, np. taka którą montuje się na dolną rurę np taki jak ten z linku wyżej 3) spróbować rzeźbić w tym złomie i jakoś "naprawić" hak. Mam dostęp do sensownego spawacza, który naprawił mi kiedyś ramę w sposób więcej niż zadowalajacy. Czyli przeszczepiać hak 4) spróbować naprawić gwint haka, np. tak jak ten gość na filmie wywiercić wiertarką otwór wietłem 12mm i posadzić podkładkę z reduktorem gwintu. W wymianę ramy nie mam ochoty sie bawić. Większosć części jest lichej jakości, sam rower jest niej warty niż jakaś sensowna rama. Pozdrawiam Jeszcze 2 dodatkowe zdjecia lepszej jakości
  9. WItajcie W moim starym tribanie 100 przerzutka tylna rozpadła się na kawałki przy okazji wkręcajac sie w szprychy i niszcząc gniazdo haka przerzutki który nie jest wymienny i jest stałym elementem ramy Po oddaniu roweru na serwis stwierdzono, ze nie da sie naprawić haka poprzez nadanie odpowiedniego kształtu gwintowi gniazda przerzutki toteż montaż nowej przerzutki nie ma sensu. Stwierdzili też że nie da sie zamontować z tyłu koła na wolnobieg 1 rzędowy, albowiem wtedy z uwagi na długość suportu korby linia łańcucha byłaby tak skrzywiona, że koło szorowałoby o ramę. Stwierdzili ponadto, ze napinacza łańcucha też sie nie da, bo mają tylko takie mocowane z tyłu do haka przerzutki Aktaulnie całosć wygląa jak niżej, tzn. lańcuch 1 rzędowy jest położony na jednej z zębatek kasety (która też częściowo jest zjechana przez zbyt długi łańcuch). Korba z przodu to jakaś owalna 34 czy 36T, z tyłu kaseta 12-34. Na razie napęd pracuje znośnie (napiecie jest takie w miarę), ale domyślam sie że wraz z wydłużaniem się łańcucha napęd będzie przeskakiwał lub opory w przekazywaniu siły pedałowania będą rosnąć. Teraz pytanie brzmi czy dałoby radę a) zamontować napinacz łąńcucha mocowany np. na dolną rurę między kasetą a korbą, np. taki https://www.narowery.pl/pl/p/Napinaczlancucha-POINT-CH09-Downhill/10794 b) bądź też zamontować jakiś uniewersalny hak przerzutki na śrubę np jakiś taki https://allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-tylnej-stalowy-adapter-czarny-sp550-12120507607 Na stan istniejący całosć wygląda tak jak niżej
  10. A co sądzicie o czystym alkoholu izopropylowym jako odtłuszczaczu do napędu. Zarówno jak odtłuszczacz do szejka/maszynki jak i środek do rozprowadzenia na szmatkę która służy do zebrania nadmiaru smaru po nasmarowaniu? BO masz dostep do dużej ilości, a podobno jest mniej toksyczny niż wszelkie benzynki, rozpuszczalniki itd. plus szybciej wyparowuje.
  11. Ale czy np. w szosie, gdzie syfienie się łańcucha jest ograniczone, wosk faktycznie jest wygodniejszy niż oliwka biorąc pod uwagę relację czas konieczny na przygotowanie napędu do wosku/czyszczenie z oliwki? Ja ostatnio zacząłem używać najtańszej oliwki z Decathlonu, która dzięki płynnej konstystencji mam wrażenie że nie przyciąga brudu i łatwo ją wytrzeć z zewnątrz po smarowaniu.
  12. No ale skoro było oczywiste jaka powinna być treść opinii, to po co sobie roboty dodawać? No nie?
  13. Za to Momum ma zdecydowanie najlepszy PR Kilku znanych youtuberów wręcz rozpływało sie w zachwytach jakie to cudowne rozwiązanie....
  14. No nie do końca. Na pierwszym KMC X9 zrobiłem z 1600-1700 km, natomiast na drugim niecałe 500 km. Teraz jeżdzę juz na 3, mam zrobione z 400 km i wydaje mi sie że powinienem go skrócić. Staram się wymieniać łańcuchy dosyć prewencyjnie, w ten sposó na jednej kasecie obracam bez problemu 6 do 8 łańcuchów i dalej nic nie przeskakuje FInansowo to sie moze niezbyt opłaca biorąc pod uwage koszt kaseta/ łańcuch, natomiast łańcuch moge wymieniać od ręki samemu, a kasety nigdy sam nie zmieniałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...