Skocz do zawartości

Martinus_vm

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marek
  • Skąd
    warmia

Ostatnie wizyty

410 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Martinus_vm

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

9

Reputacja

  1. @bob555 Też sie tego obawiam, że po przekładce rzeczy będą nie pasować plus osprzęt jaki mam w Tribanie to dolna półka (claris, jakieś najtańsze Suntour, korba 1x no name). Najtańśza nowa rama pewnie jest warta 2x tyle co osprzet łącznie Jakbym chciał to przerabiac na 1x1 to czy wtedy całość miałaby szanśe działać bez napinacza łańcucha przy odpowiednim skróceniu łańcucha, czy bez napinacza sie nie obędzie.
  2. To jeszcze ja Z innych for uzyskałem podpowiedzi że można by jeszcze: a) oddać ten rower do zakładu spawalniczego i poprosić ich o próbę podprostowania tego fragmentu ramy. Mam świadomosc że aluminium raczej z zasady sie nie prostuje ale po odpowiednim podgrzaniu "operowanego" fragmentu może dałoby radę coś wymyśleć b) spróbowac zamontowac przerzutkę na hak do ośki koła. Tylko jestem laikiem i nie wiem czy po 1. ta rama sie dio tego nadaje (nie ma poziomego haka) plus czy należałoby w tym celu wpierw usunac fragment ramy z hakiem c) po prostu kupić nową ramę z wymiennym hakiem (myslałem o ramie do Tribana 540 bądż Acent Piuma -wiem że to damska rama) i przełożyć ta cześć szpeju która będzie pasować. Prosze o szczere rady czy takie druciarstwo jak z punktu a i b według was ma sens czy lepiej zakupić jakąs ramę szosową/przełajową pod hamulce szczekowe i na niej zbudowac rower od podstaw. No bo w sumie to rama jest fundamentem roweru i jeździć na czymś co było "klepane" to też słaby pomysł Pozdrawiam!
  3. Dobrze to wrzucam lepsze zdjęcia uszkodzonego haka. Moim zdaniem jest on skrzywiony względem osi koła i zębatek kasety, natomiast nie jest chyba jakoś dramatycznie wygięty. Poważnie zastanawiam sie nad próbą prostowania lub choćby lekkiego doprostowania i próbą założenia przerzutki (lub w ostatecznosći przerzutki pełniacej rolę napinacza łańcucha) Co myślicie?
  4. Ostre koło chyba nie bardzo da radę, no nie dam rady wkręcić żadnego napinacza łańcucha bez naprawy gwintu.
  5. Witajcie Poszukuje porady w przedmiocie naprawy mojego roweru Triban 100. Jest to mój 2 rower, wiąże mnie z nim duży sentyment ponieważ dzięki niemu po latach powróciłem do treningów rowerowych i przejechalem na nim z parenaście tysięcy km. Na codzień poruszam sie Marinem 4 Corners, Triban służy do przejażdzek na Gassy i jako rower zamienny gdy Marin jedzie na serwis. Zdaje sobie sprawę że inwestowanie pieniędzy w Tribana ekonomicznie nie ma żadnego sensu, lepiej byłoby sobie kupić jakąś używkę szose endurance lub nawet trekkinga, ale jak mowię - z racji sentymentu nie chcę go wyrzucać. Triban kiedyś na wyjeździe wakacyjnym spadł z bagażnika rowerowego na dachu samochodu, na skutek czego wykrzywił się hak przerzutki - w tym modelu jest stałym elementem ramy tzn. nie jest wymienny. Rower dalej jeździł, biegi sie zmieniały choć czasem opornie, aż kiedyś na wyjeździe na Gassy podczas zmieniania na lżejsze przełożenie przerzutka tylna wkręciła sie w szprychy tylnego koła i wyrwała z gniazda w haku przy okazji uszkadzając gwint haka przerzutki. Na kilku serwisach wskazali mi że naprawa nie ma sensu, gwintu sie nie da naprawić i należałoby albo zrobić z tego single speeda albo wymienic ramę. Z tego co szukałem w internetach to jedna z opcji naprawy jest zastosowanie zestawu naprawczego gwintu haka przerzutki - takiego jak np, ten https://sklep.k2rowery.pl/nut-001-wkladka-naprawcza-gwintu-przerzutki-do-haka-ramy-p-23648.html Tylko zasadniczy problem tkwi w tym że sam hak przerzutki jest mocno pokrzywiony i przedtem należałoby go jakkolwiek naprostować - przy czym nie zależy mi żeby zmiana biegów z tyłu była super sprawna, ten rower i tak jest używany zasadniczo na jednej trasie gdzie nie ma podjazdów. Stąd pytanie - czy ktoś coś takiego robił i czy waszym zdaniem ma to sens, czy faktycznie lepiej odpuścić temat i np zakupić używaną ramę szosową od Tribana albo zbliżonego geometrią czy też dałoby radę naprawić ten gwint w ten sposób, że : 1) wstawić gwint 2) udać sie na serwis celem próby naprostowania haka 3) następnie zamontować przerzutkę Poproszę o wszelkie rady, zwłaszcza o konstruktywną krytykę że takie druciarstwo nie ma sensu.
  6. W tym rowerze jest naped 1x8 plus duże przekosy na skrajnych przełozeniach. Z wieloletniej praktyki z nim wiem że dobry łańcuch wytrzyma może max 800-900 km, a kiepski 500-600. Niezależnie od smarowania, shejkowania, pucowania wyciaga się bardzo szybko. itd. W gruncie rzeczy dobry łańcuch 8rz jest w tej chwili sporo droższy niż tania kaseta 8rzędowa i taniej wychodzi jeździć do zarżnięcia kasety i łańcucha niż je wymieniać regularnie. Zwłaszcza że przedni blat tez jest tańszy niz lancuch
  7. Dobra, jakoś po weekendzie przyjdzie szpej i będziemy walczyc Jeszcze mam pytanie - kaseta w tym rowerze współżyła fizycznie z łańcuchem który był lekko wyciagnięty - tzn. wskakiwało już na koniec 0,75 %, ale 1 % jeszcze nie. Kaseta to jakiś sunrace 8 12-32. Myślicie że da radę wrzucić na nia nowy łańcuch jakiś tańszy i spróbować ją dojeździć na nim do końca, tzn. czy po przeskakiwaniu na pierwszych jazdach ich pożycie potem winno działać ok?
  8. Z trenażerami to też zalezy czy zamierzasz korzystać z aplikacji typu Zwift czy nie. Generalnie wszyscy których znam korzystają z jakichs aplikacji tego typu bo kręcenie bez nich szybko staje sie zbyt nudne i człowiek szuka motywacji do treningu. Ja bym na początku kupił właśnie jakąś używkę, koniecznie direct drive, bo są cichsze. Interaktywność czyli to że trenażer zwiększa/zmniejsza obciążenie zgodnie z profilem trasy to fajna rzecz, ale ja tego nie ma i mi nie brakuje. Jak chodzi o pomiar mocy to większosć trenażerów ma bądź jakiś kalkulator liczący to w oparciu o prędkośc i kadencję, te lepsze maja wbudowany. W razie wkręcenia sie w indoor cycling zawsze mozesz sobie dokupic pedały z pomiarem mocy, najtansze są od 1,5 - 2 tys pod pedały szosowe.
  9. Powiem ci jak ja zrobiłem Miałem 2 trenażery rolkowe. Działały, nawet jeden miał pomiar mocy taki z grubszy, ale po pierwsze jest to głośne (w bloku sąsiediz sie skarżyli że chodzi głośno pralka), po wtóre rower jednak zajmuje miejsce i śmierdzi gumą, smarem itd. Ja zakupiłem rower spinningowy za 1,5 tys i do niego pedały z pomairem mocy Favore Assioma za 1.5 tys. Jasne, ze ma to wady bo nie odwzoruje podjazdów itd, ale ma też 2 wielke zalety. Rower służy mi jako wieszak, żona się nie skarży, jest de facto bezgłośny i nic sie w nim nie zużywa. Mogę przed snem krećić na Zwifcie i oglądać film na youtube, a w drugim pokoju żona sobie drzemie i nie ma pretensji. Jak chodiz o tacx smart flow - to ile nie mylę modelu też sie na niego napaliłem z racji niskiej ceny. W decu mi powiedzieli że przy bardziej intensywnym kręceniu przegrzewa się i jest mnóstwo reklamacji, niektórzy je zwracają nawet po kilka razy. Także raczej nie polecam.
  10. Dobra dziękuje za wszystkie rady Zakupiłem ten gwint do naprawy i przerzutkę taką jak ta z linku https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-tylna-microshift-7-8rzedowa23x78-kompatybilna-z-shimano-dlugi-wozek-max-tryb-28-36t-min-tryb-11-12t-pojemnosc-45t-new-p-24853.html Może po weekendzie sie zabiorę do naprawy i zobaczę czy to sie da naprawić. Szczerze mówiac to zdziwiło mnie to, że w serwisie Decathlona (trzymali rower 2mc) oraz w dwóch innych z dobrymi opiniami powiedzieli mi, że rama jest do kosza i nic się nie da zrobić. Ja naprawdę rozumiem, że naprawa takiego starego i taniego roweru to ani zarobek ani przyjemność, ale fajnie by było gdyby ktoś podpowiedział w serwisach że idzie to naprawić w inny sposób. To jest moje kolejne doświadczenie, ze bardzo cięzko jest znaleźć sensowny serwis rowerowy. W Decu jest tanio, ale serwis czesto robią przypadkowe osoby i czeka sie bardzo długo. Z kolei gdzie indziej albo próbują wkręcić w naprawy niepotrzebnych rzeczy, bądź mimo ze płaci sie 200-300 zł za samą robociznę rower wraca z niewyregulowanymi hamulcami \
  11. @MikeSkywalker @gab187 A powiedz mi jeszcze, czy w moim przypadku dałoby radę zamontować przerzutkę na ośkę, taką jak przykładowo ta (wiem, że to badziewie ale chodzi mi tylko o samą możliwość) https://sklep.k2rowery.pl/przerzutka-t-78-na-hak-dlugi-wozek-p-21039.html o co mi chodzi - CZY w przypadku próby zamontowania takiej przerzutki musiałbym najpierw usunać hak, czy dałoby radę ją jakoś zamontować i wyregulowac przy zachowaniu tego haka który jest teraz? I co waszym zdanie ma większy sens w przypadku takiego roweru który jest wykorzystywany od czasu do czasu jako lżejszy i bardziej toporny zastępca Marina Four Cornes. Single speed np 38T x 18 z napinaczasem, jakaś podstawowa przerzutka 8rz na ośkę koła (z przodu klamka to Claris), naprawa haka i normalna przerzutka 8rzędowa na hak Pozdrawiam i serdecznie dziękuje wam za pomoc, może dzięki niej mój gruzower jeszcze trochę pojeździ.
  12. Chyba zrobię tak jak doradził @gab187 Tylko zastanawiam sie czy sam dam radę czy iść do ślusarza/tokarza. Na jednym z filmów gość wiertłem 12mm wywiercił dziurę w haku i od strony wewnętrznej (szprych) wsadził dedykowana podkładkę reduktor gwintu 12 mm na M10. Nie jestem jakoś utalentowany mechanicznie, ale to wydaje się chyba dosyć proste i ciężkie do "schrzanienia".
  13. Tak wiec cały tydzień byłem zawalony pracą i dopiero dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego. Byłem na 3 serwisach rowerowych w 1 zrobili coś takowego na zdjeciu, w 2 pozostałych orzekli że nic sie juz nie da zrobic tylko kupować nową ramę i przekładkę, a najlepiej kupić nowy rower. Rower to Triban 100 w którym przerzutka w chwili awarii wyrwała gniazdo haka, obecnie rower jest na łańcuchu 1 rzędowym przy czym kaseta też jest zjechana. Zdjęcia poglądowe niżej, jakoś zdjęć jest średnia bo mam kiepski aparat w telefonie, ew. mogę spróbować zrobić lepsze Od razu zaznaczę, żę wiem że ten rower to ruina, mam 2 dużo lepszy i w ogóle z bajerami, ale chciałbym mieć tanie i lekkie wozidło do jazdy po mieście. Na ten moment mam kilka opcji w głowie 1) nie robić nic - łąńcuch jest luźny, czasem przeskakuje po zębatce, ale jeździć to rower jeździ, nawet całkiem żwawo 2) spróbować zamontować jakiś napinacz łańcucha lub prowadnicę, np. taka którą montuje się na dolną rurę np taki jak ten z linku wyżej 3) spróbować rzeźbić w tym złomie i jakoś "naprawić" hak. Mam dostęp do sensownego spawacza, który naprawił mi kiedyś ramę w sposób więcej niż zadowalajacy. Czyli przeszczepiać hak 4) spróbować naprawić gwint haka, np. tak jak ten gość na filmie wywiercić wiertarką otwór wietłem 12mm i posadzić podkładkę z reduktorem gwintu. W wymianę ramy nie mam ochoty sie bawić. Większosć części jest lichej jakości, sam rower jest niej warty niż jakaś sensowna rama. Pozdrawiam Jeszcze 2 dodatkowe zdjecia lepszej jakości
  14. WItajcie W moim starym tribanie 100 przerzutka tylna rozpadła się na kawałki przy okazji wkręcajac sie w szprychy i niszcząc gniazdo haka przerzutki który nie jest wymienny i jest stałym elementem ramy Po oddaniu roweru na serwis stwierdzono, ze nie da sie naprawić haka poprzez nadanie odpowiedniego kształtu gwintowi gniazda przerzutki toteż montaż nowej przerzutki nie ma sensu. Stwierdzili też że nie da sie zamontować z tyłu koła na wolnobieg 1 rzędowy, albowiem wtedy z uwagi na długość suportu korby linia łańcucha byłaby tak skrzywiona, że koło szorowałoby o ramę. Stwierdzili ponadto, ze napinacza łańcucha też sie nie da, bo mają tylko takie mocowane z tyłu do haka przerzutki Aktaulnie całosć wygląa jak niżej, tzn. lańcuch 1 rzędowy jest położony na jednej z zębatek kasety (która też częściowo jest zjechana przez zbyt długi łańcuch). Korba z przodu to jakaś owalna 34 czy 36T, z tyłu kaseta 12-34. Na razie napęd pracuje znośnie (napiecie jest takie w miarę), ale domyślam sie że wraz z wydłużaniem się łańcucha napęd będzie przeskakiwał lub opory w przekazywaniu siły pedałowania będą rosnąć. Teraz pytanie brzmi czy dałoby radę a) zamontować napinacz łąńcucha mocowany np. na dolną rurę między kasetą a korbą, np. taki https://www.narowery.pl/pl/p/Napinaczlancucha-POINT-CH09-Downhill/10794 b) bądź też zamontować jakiś uniewersalny hak przerzutki na śrubę np jakiś taki https://allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-tylnej-stalowy-adapter-czarny-sp550-12120507607 Na stan istniejący całosć wygląda tak jak niżej
×
×
  • Dodaj nową pozycję...