Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.06.2024 w Odpowiedzi
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Dzisiaj byłem dać sobie popalić na Bike Maraton 2024 - Złotoryja. Ujeździłem się co moje. Trasa git. Nakręciłem 51,37km i 1447m przewyższeń. Nogi i flaki jeszcze nie wróciły z wypadu, ale i tak było fajowo3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Zostałem zdemaskowany 😁 Przymiary mam dwa: dobry TL-CN42 Shimano i jeszcze lepszy: 'pana Bronisława'. Swojej mocy nie znam, ale rzadko jestem wyprzedzany, także ekstremalnie lekkiej nogi nie posiadam a i w okolicznych segmentach zdarza mi się znaleźć w topce. Fotka z okolicy 25kkm, nowszej nie mam. Musiałbym napęd wyczyścić żeby można było porównać. Jedyna różnica w zębach to zeszło im się na tych węższych z szerokości, przez co na mocnych trzęsiawkach, skokach zdarzyło się, że łańcuch spadał. Zniwelowałem to podciągając lekko sprzęgło, po drodze eksperymentując z prowadnicą łańcucha na korbie, która w sumie dała jedynie tyle, że łańcuch spadał nadal, ale jak już spadł, to bez imbusa i zdjęcia prowadnicy się go nie dawało założyć na korbę2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@oles No i super, tanie, proste i się sprawdza. Mam taką w Bombtracku, z przerzutką m5100 i kasetą 11-51: Ostatnio przerabiałem też Kode na napęd 1x10 i ostatecznie, po rozważeniu i wycenie dostępnych opcji, również wylądował tam bar-end Podobnie u mnie, aczkolwiek ktoś z małą ramą i wąską kierą mógłby mieć problem. Niemniej potwierdzam, rozwiązanie wbrew pozorom, wcale nie jest niewygodne. Na dodatek dostajemy natychmiastową zmianę biegu (jak w grupach elektronicznych ) i można jednym ruchem wajchy przelecieć 3/4 kasety (przydaje się np. przy nagłej zmianie nawierzchni na kopny piach).1 punkt
-
Tu nie ma co rozwijać, nawet nie chodzi o żadne przerzutki, czy badziewny widelec. Chcesz kupić używany rower za prawie 4 tys. zł, który nie ma nawet taperowanej główki ramy. Nie mówiąc o braku sztywnych osi.1 punkt
-
Do tej wagi to dorzuć ze 3 kilogramy, bo w życiu nie uwierzę w 11 kg dla tego roweru w obecnej konfiguracji (zwłaszcza, że to rower z podstawowym amortyzatorem). Ważyłeś czy tak tylko szacujesz? O napędzie wiele nie napisałeś, mogłeś chociaż zdjęcie zrobić od drugiej strony, by było widać korbę, przerzutkę. Piasty wiedzę na nakrętki, więc pewnie tylna na wolnobieg. Opony Land Cruiser też do lekkich nie należą, spokojnie da się tu coś urwać. Trochę za dużo oczekujesz od jednego roweru, bo 150 km po asfalcie i skakanie po lesie ciężko pogodzić. Na asfalt od razu wyrzuciłbym amortyzator. Można przy okazji dać większe koło na przód (27.5" lub bardzo niski widelec i koło 29") i tą tarczówkę, jak chcesz. Tył musi pozostać 26". Możesz poskładać koła np. na piastach XT, obręcze też pewnie się znajdą lżejsze od obecnych. Budżetowy napęd to 3x8, ale z kasetą. Da duży zakres i będzie tani w utrzymaniu. Tylko prawą manetkę musiałbyś wymienić. Korba, jeśli zęby jeszcze dobre, może zostać. Spokojnie da się ten rower poprawić, ale podaj więcej szczegółów, bo na razie wiele nie wiemy. Możesz poważyć np. koła bez opon, same opony, siodełko, sztycę. Będzie widać, gdzie są rezerwy.1 punkt
-
Jeśli nie masz ciśnienia na grawela to w to nie wchodź ... jeśli szukasz czegoś alternatywnego dla biegania w plenerze, bieżni roweru stacjonarnego/spiningowego (tak rozumiem że chcesz uzupełnić siłkę o taki wysiłek) to cross prawdopodobnie będzie najlepszy.1 punkt
-
Przerzutka SX jest bardzo słaba, przez co możesz mieć problemy z jej poprawnym wyregulowaniem. Celuj w co najmniej NX lub Deore.1 punkt
-
Np. SS41F. Z Ali kiedyś kupiłem SS461A, niby lepsze. Jak jesteś z okolic Trójmiasta i do mnie podjedziesz, to mogę odsprzedać.1 punkt
-
@oranger99 1. Tak . Spokojnie będzie pracować z tymi czujnikami Magene. 2. Mapy możesz wgrywać jakie tylko chcesz. Jest od tego całe multum stron w necie. Ta ostatnia OSMapa PL jest cieniutka - nie polecam jej. W zupełności wystarczą te co są fabrycznie wgrane. Zresztą wszystkie , dosłownie wszystkie bazują na tych samych "podkładach" z OpenStreetMap. 3.Samodzielnej wymiany akumulatora w Garminie nie ma . Przez dwa lata nie ma opcji "śmierci " akumulatora. Zresztą z każdym akumulatorem jak przestrzegasz zasad to możesz się bardzo długo cieszyć. Do zimowania Garmina naładuj do 60 %. I wtedy możesz spokojnie w stanie wyłączonym ( nie czuwanie tylko WYŁĄCZONYM) zimować go przez 4-5 miesięcy.1 punkt
-
@tobo https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/slx-m7100/BR-M7100.html User manual 1, tylko taka notatka: Gdzie ten zapis o wyłącznym używaniu z klockami shimano? Dają tylko rekomendację, bo dziwne żeby polecali nie swoje produkty. No chyba że uważasz, że wymiana elementów zużywających się to ingerencja w konstrukcję hamulca. Dodatkowo, uważasz, że SwisStop, Kool-Stop, Galfer i jeszcze kilka innych często polecanych marek, robią klientów w balona, powodując utratę gwarancji? Shimano nijak by nie reagowało na masę dostępnych zamienników? Serio, nie rób se jaj.1 punkt
-
Gravel jest rowerem do jazdy po utwardzonych nawierzchniach. Do lasu nadaje się rower mtb, ostatecznie cross z szerszą oponą.1 punkt
-
Gravel, las i wygoda to same sprzeczności. Ja wiem, że można wszystko i na wszystkim, ale nie wiem czego się spodziewasz skoro wiesz jak może Cię wytelepać na sztywniaku. Jeżeli chcesz przeżyć szok i zobaczyć, że na rowerze ze sztywnym widelcem jednak może być wygodnie to przejedź się na Specu z patentem future shock (Diverge lub Sirrus) Moim zdaniem to jedyna rozsądna opcja dla Twoich oczekiwań.1 punkt
-
Większość tańszych dropperów oparta jest na kartridżu i są banalne w serwisowaniu. Przy czym technologia jest już na tyle dopracowana, że są trwałe i niezawodne. Żeby doradzić konkretny model musisz podać; średnicę montażową, długość, na jaką obecna sztyca wystaje z ramy i najlepiej budżet, jaki chcesz przeznaczyć na ten cel.1 punkt
-
Z opisu na Allegro wynika, że halle TLE4905L HALOTRON 05L nie trzymają stanu, czyli jak pole zanika, to napięcie na wyjściu spada do zera. Czyli te do silnika się nie nadają.1 punkt
-
Ja w Inbredzie mam z przodu Trail Boss 3.0/27,5", a z tyłu Vigilante 2.3/29". Gdybym miał więcej miejsca, bez wahania wrzuciłbym 2.6" ale z mniejszymi klockami.1 punkt
-
Sobek ma mojego ex WTB Ranger 27,5 2.8 niezła opona poza cieżkim błotoskałem jest bardzo ok, z mlekiem idzie jak dzik. Na Dartmurze była. Zachowuje się podobnie do brata 29 3,0 ( te wciąż na moich kołach).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Odkurzyłem swoją stalową szosówkę (taką właściwą, z baranem) Jamis Satellite i dziś trzecia jazda w tym roku (na co dzień śmigam fitnessami, czy jak inni wolą szosami z prostą kierownicą). Po pierwszej jeździe mostek dałem na plus, bo proste kierownice trochę mnie odzwyczaiły od mocno pochylonej pozycji. Jednak wolę wyżej. Różnica w oporach powietrza baranka względem prostej u mnie nie jest duża, ale jednak w końcu dziś udało mi się przebić średnią 30 km/h na trasie 47 km (moja ulubiona, górzysta Krasnystaw - Stryjów - Wierzba - Stary Zamość - Krasnystaw). Dst. 47 km Vśr. 30,1 km/h Vmax. 70 km/h Cad śr. 79 obr/min.1 punkt
-
Jeśli zaoferowali ci deore za 250 zł sztuka, to para 500. do tego tarcze, niech będą najniższe kompatybilne, strzelam, 100. to mamy 700. Do tego wymiana, montaż z odpowietrzaniem. Nie wiem ile biorą za to polskie serwisy. Niech będzie 100 na hamulec (wymiana tarczy, hamulca, docinanie przewodu plus odpowietrzanie układu). Mamy 900. Mt 200 są bardzo bardzo podstawowe i to czy się nadają czy nie czy wystarczą czy nie to rzecz względna. Są w porównaniu do deore wyczuwalnie słabsze, mają gorszą ergonomię dźwigni, do tego nie mają dosteępnych dedykowanych klocków w różnych wersjach tak jak to ma deore. Za 1000 zaproponowali ci przewidywalny pod każdym względem i działający pozytywnie zestaw.1 punkt
-
A ja pojechałem z żoną i córką na wycieczkę. Na rowerach białkowych. Bielsko, Szyndzielnia wyciągiem, dalej Klimczok, Beskid, Biały Krzyż, trawers Malinowa, Małe Skrzyczne, zjazd Hip-Hopą, Szczyrk i powrót opłotkami do Bielska. Straszna wyrypa, kamiory, wypychy, a moja żona i córka nadal uśmiechnięte, mimo, że kwaterę mamy pod Łysą Górą i dojazd jest mocnym akcentem na koniec. 50 km i 1300m w nogach. Na szlaku spotkaliśmy 1! rower zwykły i całe gromady elektrycznych.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00