Skocz do zawartości

krakonos

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    https://zyciewnamiocie.pl

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Artur
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika krakonos

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

36

Reputacja

  1. Myślałem, że to art z 1.04, ale nie. Parafina i trochę alkoholu, 20 USD za buteleczkę 118 ml (!). Nic tylko otworzyć produkcję gravelowych specyfików.
  2. Nie ma co demonizować, ja swojego Mariana nie żałowałem, w kość dostawał mocno i nie jeden raz gałąź wpleciona w szprychy znalazła się niebezpiecznie blisko przerzutki. Ale jakoś przez 3,5 roku latania na marianie nigdy mi się nie udało nawet lekko haka wykrzywić i nie szczególnie się tym przejmowałem. Ogólnie ryzyko uszkodzenia haka dla statystycznego użytkownika takiego Mariana jest raczej minimalne. No i stal zwykle można naprostować. A 4c to naprawdę fajna rama, jeśli ktoś potrzebuje "wszędołaza" z miejscem na grubą oponę. Nie jest to ani lekkie, ani ładne ale robi robotę i można z tego zbudować ciekawy rower. Surly Disc Trucker też nie ma wymiennego haka, a jednak ludzie kupują . A tutaj to dopiero trzeba wpakować kupę kasy
  3. Może po prostu był to hardtail 26 cali z oponami nabitymi na trzy bary 😋 Amora z tyłu nie ma i tu i tu, a większe koło samo w sobie robi robotę. Po przesiadce z takiego "MTB" na gravele też poczułem różnicę na + jeśli chodzi o komfort jazdy, nawet na kiepskich drogach.
  4. Bombtrack godny polecenia, mój Beyond już nie raz pojechał beyond i to i beyond asfalt i beyond gravel. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to tylko do jakości lakieru, która jest krótko mówiąc - słaba. Ramę mam od lipca i jak ostatnio ją umyłem to pod kątem zadrapań i odprysków prezentuje się gorzej niż wyglądał mój Four Corners po 3,5 roku 😕 Mam wrażenie, że rysuje się od pędu powietrza. Ale frajdę z jazdy daje niesamowitą.
  5. @chopmaz Fakt, może przesadziłem, bo na pewno zależy to od modelu piasty. Ze swojej perspektywy, przerabiałem latem parę piast Novatec 791/792 i kosztowało mnie to, tak jak napisałem, kilkadziesiąt złotych (około 80 jeśli dobrze pamiętam, wliczając przesyłkę części). Z czego większość ceny to były końcowki z osią, do tylnej piasty. Z tego co widzę, ceny części do lepszych piast DT rzeczywiście są wyższe. Niemniej, wciąż nie są to kwoty zaporowe. Jeśli ktoś jest gotowy wydać ~2k na parę kół, to dodatkowe 150-250 zł za końcówki nie jest tragedią. A endcapy, które wyciągniemy z przerabianych piast, możemy sprzedać i odzyskać część kasy.
  6. Z tym, że QR ogranicza wybór nie ma co przesadzać. Większość popularnych piast od DT czy Novateca można przebudować z 9mm na sztywną oś i w drugą stronę, z TA na QR. kosztuje to max kilkadziesiąt złotych (do przednich piast trzeba kupić end capy za parę groszy, do tylnych nową oś). Sama przebudowa zajmuje jakieś 5 minut roboty, wliczając drapanie się po tyłku. Sztywne osie mają swoje plusy, nie powiem, że nie i kupując nowy rower też raczej mierzyłbym w nowe standardy. Ale np. fajnej, używanej ramy w dobrej cenie nie dyskwalifikowałbym tylko ze względu na QR.
  7. No temat zszedł trochę w stronę alternatyw dla Sequoi i do tego piję, sama Sekwoja równie atrakcyjna co budowa na ramie Ronina.
  8. Dokładnie na odwrót Brak wymiennego haka wynika z tego, że stal jest "miękka" (bardziej plastyczna) i hak nie pęknie podczas prostowania Popieram, w tej cenie to jest naprawdę spoko opcja, zwłaszcza że rama nowoczesna. Imho lepiej kupić taką ramę i ewentualnie pójść na kompromisy przy doborze osprzętu, niż np. kupić cały rower za te 4,5k ale z ramą na QR, prostą sterówką i mocowaniami PM. Osprzęt zawsze można wymienić za parę lat, a sztywnych osi i sterówki już sobie tak łatwo nie dosztukujemy. Jeśli autor tematu nie zamierza się tym rowerem ścigać w przełajach to tę "ściganckość" ramy imho warto sobie odpuścić. PS. Tylko ten pooklejany naklejkami widelec... ja bym sprzedającego poprosił o zdjęcie widła bez tego syfu, bo nie wiadomo w jakim stanie sztuciec jest pod spodem.
  9. Słowo klucz "wydaje się". Polecam bikeinsights.com, możesz sobie tam porównać geometrię różnych rowerów. Ronin to fajna rama ale ma "stack to reach ratio" jak Kona Sutra, czyli typowy turystyk. Stalowych sportowych graveli jest jak na lekarstwo, bo rowerów "ściganckich" generalnie nie robi się ze stali Pomijając właściwości materiału (które wskazał już kolega wyżej) to dla takich konstrukcji nie ma za bardzo miejsca na rynku, bo większość ścigantów na słowo stal reaguje alergicznie
  10. @Roballinho Nie dość, że kultowy, to jeszcze znany w Internetach, bo to mój frameset, generalnie polecam
  11. @woojjten rower to Pelago Stavanger Outback? https://www.pelagobicycles.com/stavanger-outback.html Bo znalazłem taką ciekawostkę: https://sklep.gkpge.pl/maxim-28-gravel-21
  12. Podobno przed nami fala upałów. A podczas jazdy na rowerze w upalny dzień, nic nie smakuje tak dobrze, jak łyk zimnej wody z bidonu. No właśnie, zimnej. Szkopuł w tym, że w palącym słońcu woda w bidonie szybko się nagrzewa i wówczas już nie jest taka orzeźwiająca. Chyba, że...
  13. @woojj Owijka BikeRibbon Drops, dopasowana pod kolor z braku laku. Chciałem Supacaz Super Sticky Kush, bo taką miałem założoną wcześniej (tylko zielonawą, pod kolor Marina, więc nie do przeżycia na Bombtracku). Niestety nie znalazłem w żadnym sklepie dostępnej wersji z pomarańczowymi gwiazdkami. Bikeribbon pod łapą wydaje się dość twardy, ale przynajmniej owijka wygląda na trwałą. Pod spodem są żelowe wkładki, nie jeździ się źle.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...