Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 22.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Nie wierzę... Mistrz druciarstwa będzie używał prasy do misek/łożysk2 punkty
-
Trochę Chińszczyzny🫠 Wci skacz sterów, piasty qr z redukcjami pod 12 i 15, piastę zwykłą pod koło 20'' , taśma tlr, wentyle tl, kasetę 8s 11/42, goatlink we fiolecie, koszyk, nierdzewny bidon na licencji TDF i mostek na dużym minussie. Bidon, koszyk i piasta TX505 kupiona w Kastorbike.pl Pozdrow'er😘2 punkty
-
Nie, Nm to moment napędowy, nie moc. I jest to parametr podawany dla silnika. Ile będzie na kole to już zależy od przełożenia i od tego, jak wygląda przebieg momentu obrotowego w funkcji obrotów. Fetyszyści momentu obrotowego zapominają, że sama wartość momentu nie mówi niczego o zdolności silnika do napędzania. Jeśli nie znamy obrotów i przełożenia, to nie wiemy nic. Moc maksymalna zawsze niesie więcej informacji o silniku i o jego potencjale niż moment maksymalny.2 punkty
-
Ale widzę że pety na rynnie można gasić i je tam zostawiać.1 punkt
-
Tym razem nie w internecie, ale w realu. Miejsce takie, że akurat byłoby ten rower tam oprzeć.1 punkt
-
Różnica w wadze między 36 i 38 to jakieś 250 g. Różnicę w sztywności między goleniami 36 i 38 mm poczujesz tym bardziej, im więcej ważysz i oraz im bardziej agresywnie jeździsz.1 punkt
-
Ja jak jadę busem i widzę rowerzystę, pieszego to zwalniam, robię mu miejsce, pozdrawiam cieplutko i życzę miłego dnia🫠1 punkt
-
Zaraz, masz ten rower i nie widzisz czy ma otwory montażowe do bagażnika ? Jeśli są to możesz założyć każdy bagażnik dedykowany do twojego rozmiaru koła . Jeśli nie masz górnych otworów to też można tylko potrzeby jakiś adapter . Jeśli nie ma dolnych otworów to gorzej , potrzebny specjalny bagażnik . Albo daj linka do swojego roweru albo ( lepiej ) wklej zdjęcie . A co do innych sposobów , słyszałeś o bagażnikach montowanych na sztycy , a o bikepackingu ?1 punkt
-
W takim samym stopniu jak kierowcy usprawiedliwiają łamanie zakazu parkowania. Nie. Problemy z parkowaniem są z powodu zbyt dużej liczby samochodów w stosunku do dostępnej powierzchni. No ale właśnie są w sferze zainteresowania kierowców, którzy dostają białej gorączki, kiedy widzą że "pedalarz" jedzie nieprzepisowo, tymczasem gdy sami lamią przepisy na potęgę i nie widzą w tym nic złego.1 punkt
-
110 Nm to raczej 11 kg (w przybliżeniu) na dźwigni o długości 1 m, a nie 110 kg. Kolarz torowy jest w stanie wygenerować nawet 300 Nm momentu, ale im wyższa kadencja, tym moment obrotowy mniejszy. Moc maksymalną (nawet 2000 W) taki kolarz generuje przy połowie wartości tego momentu i kadencji około 130 obr/min. Track Cycling Concepts: Torque – Velobike Sam moment obrotowy, gdy nie ma ruchu, nie przekłada się jeszcze na moc. By można było mówić o mocy, musi być wykonana praca, czyli musimy powiązać moment z czasem i musi być widoczny efekt działania tego momentu. Tą samą pracę można wykonać mizernym momentem, ale przy dużych obrotach, albo gigantycznym momentem, ale przy bardzo niskich obrotach. Dlatego sam moment nie znaczy absolutnie nic.1 punkt
-
Środkowy blat w korbie 3x ma linię 50mm. To b.dobra linia dla 1x. Jeśli preferujesz miękkie przełożenia to możesz dać podkładki przesuwając zębatkę w kierunku ramy. Ale tam miejsce jest mocno ograniczone przez rurkę łańcuchową tylnego widelca.1 punkt
-
Parafrazując: Realia są takie że jak nie ma miejsca by legalnie zaparkować, to się nie parkuje, a nie na chama blokuje przechodniom chodnik albo rowerzystom DDRa. Proste. Jeśli komuś się te zasady nie podobają to niech przesiądzie się do zbiorkomu albo na rower.1 punkt
-
Dirtem ciężko będzie przejechać 30 km. Najrozsądniej jakiś trail: https://www.rosebikes.pl/rose-bonero-2-2702023?product_shape=Avocado+Green lub taniej: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-hardtail/_/R-p-331946?mc=8641876&cd=21163960935&ad=&kd=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-rowery&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIpIXc_IWhhgMVQaloCR0hvwPUEAQYASABEgI0UPD_BwE Coś od Dartmoora: https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/primal-evo-29-outlet Jeszcze pytanie jak wysokie te hopki, bo jak powyżej 1,5m to już trzeba bardziej wyspecjalizowanego sprzętu szukać, np.: https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/bluebird-pro-29-outlet-01 punkt
-
1 punkt
-
@michalr75 Zgadza się . Zwłaszcza na podjazdach. I dla tego mój szpej tak wyewoluował. Jest jeszcze jeden wielki plus - prostota serwisowa i mniej czasu na to poświęcanego.1 punkt
-
KTM Myroon. @michalr75 Nie ma różnicy w osiągach pomiędzy jednym typem kiery a drugim. Mnie po prostu tak lepiej , a pozycję i tak mogę "leżącą" przyjąć 😁1 punkt
-
1 punkt
-
Tak informacyjnie - polecany AM100 z napędem 30 x 11-51 ma miększe przełożenia niż Scott z 36-26 x 11-42.1 punkt
-
Ten Cube jest o wiele lepszy od tego pierwszego Aim Pro. Osprzętowo porównywalny z Focusem ale Focus kosztuje 600 EUR a Cube 740 EUR. Na plus (albo minus, zależy jak kto patrzy) Cube jest bardzo rekreacyjna, niemalże wyprostowana pozycja na rowerze1 punkt
-
Twistlock ma grube modele. Nie długie ale grubsze niż standard i to działa w ich systemie.1 punkt
-
Jako że zostałem przywołany do tablicy Mam tylko MTB, bawię się od trzech sezonów w długie dystanse. W 10h samej jazdy to tak szacuję między 200 a 240 da się zrobić po płaskim. Wiadomo że jak wchodzą przewyższenia albo trudniejszy teren to i dystanse się skracają. Przykłady: Krwawa Pętla - 255km, samej jazdy 13h z lekkim hakiem - teren wymagający Mazowiecki Gravel - 255 km jazdy po płaskim, trasa bardzo mało wymagająca, samej jazdy 11h Robinsonada Mazowiecka - 250km jazdy po płaskim, mało wymagająca, samej jazdy 11:50 ale już jak trasa jest pełna przewyższeń to nie jest tak malinowo: Wataha Ultra - 268 km, 2700up, samej jazdy 14h. Podałem tylko wyniki z imprez gdzie była sensowna pogoda z którą nie trzeba było walczyć. Jak są gorsze warunki pogodowe to czasy, średnie drastycznie spadają. Czy to są wyniki świadczące o formie? Myslę że w jakimś sensie tak, tzn takim, że przeciętny rowerzysta w takich tempach takich dystansów raczej nie pojedzie Bo niektóre części kraju są płaskie a mimo to do jazdy terenowej lepszy będzie rower MTB? @KrissDeValnor Ty akurat do mojej Stravy powinieneś mieć dostęp?1 punkt
-
Mój syn miał FLY 27, świetny rower dla dziecka, mega lekki, przełożeń starczało na wszystko, mimo napędu 1x9. Po dwóch latach sprzedałem za 70% wartości, te rowery są drogie ale jak się zbytnio nie zniszczą to ceny odsprzedaży rownież są wysokie. Patrząc na te wszystkie rowery z listy to ten Amulet bardzo ciekawy. Jak waży te 11kg z taka specyfikacją, to waga super, mając na uwadze hamulce tarczowe i kasetę 11-42, plus przerzutka Deore też ma tu znaczenie. FLY ma hamulce typu VBrake. Ja bym je pozycjonował tak: Amulet FLY Woom Trek1 punkt
-
1 punkt
-
Jeszcze raz - te 110 Nm to parametr silnika, czyli moment na jego wale, a nie na kole roweru. W przypadku napędu centralnego moment na kole (generowany przez silnik) zależy od przełożenia. Jeśli w rowerze Tabou jest korba z zębatką 38 z i kaseta 11-34, to wszystkie przełożenia powodują, że koło roweru kręci się szybciej niż wał silnika. A zatem moment na kole (a konkretnie jego składnik pochodzący ze wspomagania silnikiem) będzie zawsze mniejszy niż na wale silnika. Gdyby w tym rowerze była korba z zębatką np. 30 z, to silnik spokojnie mógłby mieć mniej Nm, ale musiałby się szybciej kręcić przy tej samej prędkości. W samochodach (spalinowych, takich ze skrzynią biegów) mamy odmienną sytuację, bo tam przekładnia (rozumiana jako kombinacja przekładni głównej i skrzyni biegów) zawsze redukuje prędkość. W samej skrzyni jedynie najwyższe biegi (w pięciobiegowych to praktycznie tylko jeden) były multiplikatorem, a pozostałe były reduktorami. Przekładnia główna (tam zintegrowana z mechanizmem różnicowym) jest zawsze reduktorem. W efekcie, w samochodzie koła zawsze kręcą się wolniej niż wał korbowy silnika, a moment na kole jest zawsze większy niż na silniku.1 punkt
-
1 punkt
-
To zależy od lekarza i jaką mu się wersję sprzeda, jak powiesz, że w młodości kopałeś piłkę i byłeś brutalnie sfaulowany i teraz coś się tam odzywa to Ci zrobi USG i da skierowanie na RM. Zresztą jak pójdziesz do odpowiedniego lekarza prywatnie, odpowiedniego tzn. np. ordynatora oddziału ortopedycznego to da Ci skierowania na to wszystko u niego na oddziale już na kasę chorych1 punkt
-
@spiworZobacz w tym sklepie. Z kodem chcikolo i wysylka wychodzi ok 2100 https://www.r-x-c.cz/pl/detska-kola/detske-kolo-amulet-27-5-tomcat-1-9-sh--lemon-chrome-red--2024/1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Gdyby ktoś nie oglądał... :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))1 punkt
-
To "płaskie" jest umowne jak się mieszka na nizinie, a to przecież większość powierzchni kraju... Poza tym sporo rekreacyjnych MTB/ATB tak jeździ (nie wspomnę, że część niemal wyłącznie po DDR i asfaltach...) - nie ma się co oszukiwać, choć jak ktoś chce, to i mikro podjazdy się znajdą, tylko jakoś nie widać zbyt wielu chętnych, ale może to i dobrze, bo dzięki temu jest parę fajnych i dość odludnych miejsc Nie każdy będzie co chwila wyjeżdżał w góry. Może wyciągam pochopne wnioski, ale mam podejrzenie graniczące z pewnością, że autor nie zamierza jeździć w górach, a może nawet i w ogóle w terenie... To mówiłem ja, płasko -Polak (nie mylić z płaskoziemcą) PS po prostu jazda po płaskim jest bardziej wymierna/łatwiejsza do oceny (przynajmniej w przybliżeniu) niż góry1 punkt
-
1 punkt
-
@cervandes Zdecydowanie dobry pomysł. Ja udostępniam najbliższym lokalizację w Google Maps, bo i tak telefon zawsze zabieram ze sobą.1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00