Skocz do zawartości

marekmarek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    107
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marek
  • Skąd
    Śląsk

Ostatnie wizyty

373 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika marekmarek

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

5

Reputacja

  1. Jak wybrać pasującą oponę do roweru? Jakie oznaczenia znajdziemy na oponie rowerowej? Nareszcie wszystko zrozumiałem :-)
  2. A jak oceniasz ich odporność na ścieranie? Jaki masz przebieg zrobiony? jak wyglądają? Cena jest dziwnie niska...
  3. Dziwne. Mam je (700x37C, wersja brązowa), przejechane blisko 1600 km głównie po asfaltach (95 %), choć niektóre z nich są gorsze o dobrych szutrów i mam nadzieję na przynajmniej jeszcze 500-1000 km z tyłu (zostało na środku nieco poniżej 1 mm kostek) i 1000-1500 km z przodu (spokojnie zostało 1,5 mm (oczywiście tak na oko). No, chyba że taki przebieg to mało :-) Toczą się dość gładko (drobne kostki na środku są gęsto upakowane), jeszcze ich nie przebiłem (kostki nie pozwalają kamykom na kontakt z właściwą oponą pod kostkami-tak sobie to tłumaczę). Trochę rozglądam się po oponach innych marek, ale coraz częściej zakładam, że kupię identyczne. Tym bardziej, że ktoś na forum zwrócił mi uwagę na ich względnie niską wagę.
  4. Can we measure bicycle chain wear with VERNIER CALIPERS? (https://www.youtube.com/watch?v=nPzFXN1nJp0) Przymiar KMC zużycia łańcucha (https://www.rowerowaholandia.pl/p92387-przymiar-kmc-zuzycia-lancucha)
  5. Skąd mam wiedzieć, ile czasu przeleżała u dystrybutora, ile w sklepie? Obręcze to: MERIDA COMP TK 20 IWR i Ryde DP19 - domyślam się, że 20 i 19 to szerokości wewnętrzne w milimetrach, tak? Nie bardzo mam ochotę ściągać opony, żeby zmierzyć szerokość obręczy wewnątrz :-)
  6. No nie, rzeczywiście :-) Dwa pytania: Czy opony mają datę ważności? Czy jeśli poczekają na swoją kolej dajmy na to dwa lata, będą w porządku? Daty produkcji nie zauważyłem. Jeśli na obręczach mam opony oznaczone 700x37C i 700x40C, to bez problemu wsadzę na te obręcze opony oznaczone 700x35C? Te obręcze trochę się różnią-pierwsza jest wyraźnie wyższa od drugiej.
  7. Dzisiaj zrobiłem 65 km po asfalcie (plus jakaś kostka na chodniku, kiedy nie chciałem tamować ruchu podjeżdżając, więc zjechałem na chodnik) na riddlerach 37 i czasem ten asfalt był tak dupiaty, że przeklinałem siebie za dopompowanie powietrza przed jazdą, więc chyba jednak 40-ki :-) Tak nawiasem to riddlery łudząco przypominają hutchinsony.
  8. Kusi mnie sprawdzenie opon Contact Speed, bo podobają się, bo znalazłem sporo pozytywnych opinii (https://www.mantel.com/pt/reviews/continental-contact-speed-tyre). Pytanie: 700x35 czy 700x40? Dotychczas byłem przekonany, że im wężej, tym szybciej, ale okazuje się, że to nie tak działa, czego nie rozumiem, ale.. Więc pewnie te 40-ki będą rozsądniejszym wyborem.
  9. Też tak pomyślałem, kiedy ktoś mi napisał o q factor - rowerologia 😉 Co do opon, jeśli dobrze zrozumiałem, dla oporów toczenia nie ma znaczenia szerokość opony, czyli ten sam model 32 mm, 35 mm, 37 mm czy 40 mm będzie toczył się tak samo, tak? A szersze będą bardziej komfortowe, choć koło będzie nieco cięższe, tak? Dobrze rozumiem?
  10. Wygląda, ze masz rację. Byłem przekonany, że siła tarcia zależy od powierzchni stykających się przedmiotów, a tu nie. Nie rozumiem, ale tak twierdzi google.
  11. Nie, nie uwierzę. Jeśli zostały wykonane z tego samego materiału, węższa musi mieć niższe opory toczenia, bo mniejszą powierzchnia przylega do podłoża, co powoduje mniejsze tarcie (powierzchnia styku i siła nacisku decydują, powierzchnie te same). Te polecane przez was opony są zbyt gładkie (kwestia psychiki i przyzwyczajenia pewnie) i trochę zbyt drogie (ponad 200 zł za sztukę, to ...). Znalazłem coś takiego: Opona CONTINENTAL Contact Speed 28x35(36) (https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=113388 albo 28x32 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=113389), drutowana, waży 495 gramów, czyli bardzo porównywalnie do moich WTB Riddler. Niby ma bieżnik, ale bardzo gęsty. Dobry pomysł? Przy okazji: Jak to jest z lżejszymi oponami (kołami)-Mihau się oburzył, że zamierzam założyć opony o 100 gramów cięższe. Rozumiem, że cięższe koła trudniej wprawić w ruch, ale czy po rozpędzeniu nie jest łatwiej (mniejszym nakładem siły) utrzymać je w ruchu? Trochę jak koło zamachowe-trudno ruszyć, ale jak się rozkręci, trudno zatrzymać.
  12. Mihau, sprawdziłem kilka i bałbym się jechać na slickach (a tak wyglądają continentale grand prix :-) Ostatnio ujechał mi rower na oponach maxxis 700x40, bo na zakręcie było trochę piasku/zwiru - byłem trochę zdziwiony. Też nie chcę przesadzać i iść w bardzo wąskie opony typu 32/30-komfort. Te 35 mogę sobie wyobrazić, porównując z 37mm.
  13. Dzień dobry, Rower to Boreas 2 na oponach WTB 700x37C Riddler Ponieważ jeżdżę wyłącznie po asfalcie, wyłącznie suchym, kusi mnie, żeby zamienić opony (teraz albo raczej po zużyciu fabrycznie instalowanych WTB) na odrobinę węższe i gładsze, żeby się łatwiej toczyły. Zastanawiam się nad tymi dwiema: Opona rowerowa Maxxis TR-MX00074 rozmiar koła 28 " 35 mm (https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-maxxis-overdrive-700x35c-28-drutowana-maxxprotect-15131212819) Opona rowerowa Maxxis OVERDRIVE EXCEL 4717784040387 rozmiar koła 28 " 35 mm 560 g (https://allegro.pl/oferta/opona-maxxis-700x35c-overdrive-excel-60tpi-silkshield-drut-14527348681) Czy ta druga (patrząc na bieżnik) powinna być szybsza od tej pierwszej? Czy rzeczywiście uzyskam gładsze (szybsze) toczenie w porównaniu do WTB Riddler -sądząc po bieżniku, to chyba tak. Czy bez problemu wpasują się te Maxxisy w moje obręcze? Czy któraś z tych dwóch jest pod jakimś względem lepsza od drugiej (oczekiwany przebieg, odporność na przebicie, coś innego)? Dziękuję za podpowiedzi :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...