Skocz do zawartości

[Opony] Dostosuwujemy gravel pod szosę. opona szosowa 28mm, specialized, duro, Schwalbe?


Rekomendowane odpowiedzi

cześć, czołem witajecie.

 

Z racji zakupu typowego roweru mtb, chcę mojego dotychczasowego gravela Cannondale Topstona na GRx'ie dostosować do warunków szosowych.  Jaką oponę polecacie  w budżecie do 300zł za komplet?

Wstępnie wytypowałem następujące propozycje:

1. https://sklep.rowery.pl/opona-rowerowa-szosowa-duro-700-x-28c-stinger

2. https://bikemia.com/opona-specialized-700x28-roadsport-elite-44-opo28-901-339-b

3.  https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-lugano-ii-pd21646/?v_Id=137781

4. https://sklep.rowery.pl/opona-szosowa-duro-hypersonic-700-x-28c

 

obręcz jaką posiadam to:

WTB ST i23 TCS, 28h, tubeless ready

 

którą oponę wybrać?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tabeli WTB, nie możesz zainstalować opon 28c na tych obręczach.

Ktoś pewnie napisze że według samej szerokości, można to zrobić, natomiast producent chyba wie lepiej.

W moim przypadku, przy obręczach DT jest identyczna sytuacja. Niby mógłbym zainstalować 25c według "ogólnej" wiedzy, a producent jasno wskazuje 30c.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konkluzji tego testu jest rozważanie szerokość komfort opór toczenia

Test dobrych opon 23-28  

szersza opona pozwoli też od wielkiego halo pojechać kawałek, łącznik, dojazd na działkę po drodze gorszej jakości.

bardzo lubię mieszankę na oponach GrandPrix (bez numeru 5000) ale nie miałem szerokich.

szukając opon zobaczyłem ostatnio to :Urban 35  waga dobra, trzeba poszukać opinii użytkowników. Mieszanka ta sama którą doceniam w zwykłych GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itr Od połowy zeszłego roku mam GP5000 32C w gravelu. Zdarza mi się przejechać w nich dość często łączniki szutrowe. Zbieram się żeby to podliczyć dokładnie ale na oko było ich jakieś 200-300km na 6000km całkowitego przebiegu. Są delikatnie pouszkadzane ale myślę że te 10000km z czego będzie 500km szutru powinny wytrzymać.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fanatyklech napisał:

Wszystkie do niczego biorąc pod uwagę dostępny budżet. Opony duro były "dobre i tanie" ale kosztowały wtedy połowę dzisiejszych cen. Schwalbe to kartofel

 

Jeśli granica 300 jest nieprzekraczalna to stawiałbym na conti grand sport race albo vittoria rubino pro, jeśli możesz trochę go przewalić to dochodzi tufo comtura duo. Wszystkie te modele są w miarę sensownym kompromisem między odpornością, szybkością i komfortem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony duro były "dobre i tanie" ale kosztowały wtedy połowę dzisiejszych cen.

Ja jeszcze w ubiegłym roku za zwijane Hypersonic 700x23 (żółte paski, realnie balon 25 mm) płaciłem poniżej 60 zł za sztukę i pod względem wagi, wykonania, oporów toczenia czy nawet komfortu są naprawdę OK (a w stosunku do ceny wręcz rewelacyjne), ale przyczepność na mokrym to jest dramat. Nie spodziewałem się cudów i zwalniałem na zakrętach po deszczu dość znacznie (rowerem gdzie mam je zamontowane i tak jeżdżę prawie wyłącznie w ładną pogodę), a i tak kilka razy mnie nieprzyjemnie zaskoczyły, choć obyło się bez wywrotki. W rozmiarze 700x28 i kolorze czarnym być może będzie lepiej, ale wolę uprzedzić. 

130 zł za Stingery to już przesada, ale jest jeszcze inny model w rozmiarze 700x28 za znacznie lepszą cenę:

Opona szosowa Duro Dorado 700 x 28c - ERLI.pl  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W świecie opon szosowych doradzać należy tylko opony które nie zawiodą kiedy zrobi się mokro,  i jeśli na szali jest położenie się pod TIRa to wydanie 60 zł zamiast nawet 260 wydaje się … no na własne ryzyko… ten kawałek gumy jest na wagę życia.   Dorośli jesteśmy i dołożenie kilku stów do opon jest możliwe. Tak, kilka razy miałem opony tanie, miałem też opony tanie i świetnie trzymające, ale to nawet seria może mieć znaczenie…. Pozornie takie same gumy a jednak nie, tak było z Detonatorami ( robili jakieś wypusty z różnicami drobnym drukiem)  i jeden mówił super inny tragedia.  
W tym miejscu polecam mieszankę Black Chili bo na niej jeździ mi się dobrze, Ponieważ ktoś podał, że obręcz  WTB ma dopuszczenie min. 32 to dałem link do dziwnej opony  ( bo wrzuconej do miejskich) aż 35 mm,  ale w wadze 360g czyli  jak na ten wymiar obiecującej.   Cena 15O zł, ja bym drążył.  Chrismel daje dobrą opnię nt klasykaGP 5000 , do rozważenia, droższy…

miewałem przygody z oponami szosowymi,  w górach i deszczu i naprawdę, to nie jazda po krzakach, na asfalcie nie ma co kombinować.  

GP urban test

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Według tabeli WTB, nie możesz zainstalować opon 28c na tych obręczach.

Ktoś pewnie napisze że według samej szerokości, można to zrobić, natomiast producent chyba wie lepiej.

W moim przypadku, przy obręczach DT jest identyczna sytuacja. Niby mógłbym zainstalować 25c według "ogólnej" wiedzy, a producent jasno wskazuje 30c.

Ooo dziękuję za cenną uwagę. Jestem laikiem w tym temacie :) zatem jaką najmniejszą oponę jeżeli chodzi o rozmiar mogę założyć na te obręcze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założysz węższe i pojedziesz, ale ponieważ nie jest to zalecane, a opony mogą np zerwać się z obręczy producent zakazuje….  My też nie nakłaniamy do złego… :) 

Im węższa opona tym zakres ciśnień się podnosi i ryzyko zsunięcia z hukiem wzrasta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanatyklech napisał:

jaką najmniejszą oponę jeżeli chodzi o rozmiar mogę założyć na te obręcze?

Przeczytaj ze zrozumieniem te testy i przestaniesz się upierać przy wąskich oponach bo to nic nie daje. Nawet kolarze z zawodowego peletonu przechodzą na coraz szersze opony.

https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-s-tr-comparison

https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/grand-prix-5000-comparison

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, fanatyklech napisał:

Ooo dziękuję za cenną uwagę. Jestem laikiem w tym temacie :) zatem jaką najmniejszą oponę jeżeli chodzi o rozmiar mogę założyć na te obręcze? 

https://www.wtb.com/pages/tire-rim-fit-chart

Węższa opona to niższa waga, uczucie nieco większej dynamiki i zwinności roweru.

Tyle że dwa ostatnie wynikają z ciśnienia. Szersza opona pozwala na jazdę na niższym ciśnieniu, nie zwiększając przy tym oporów toczenia.

Efektem ubocznym jest właśnie to, że szeroka opona nie daje tego uczucia dynamiki roweru.

Kwestia czego szukasz i czego oczekujesz. Według mnie, 25c i 28c to opony na naprawdę dobre asfalty. 30c i 32c to już mieszanina, gorszych i lepszych nawierzchni, ścieżek rowerowych itd.

Jeżeli chodzi o zakup opon, to napiszę krótko:

Możesz zaoszczędzić te 100 zł i kupić jakieś zupełnie przeciętne. Natomiast według mnie, warto dopłacić i kupić coś z Topowych produktów. Nie będziesz żałował, a opon nie zmienia się co miesiąc.

Ja opon Schwalbe nie lubię, a Lugano które kiedyś miałem fabrycznie były dramatycznie złe. Spójrz na Continental GP5000, zwykłą zwijaną wersję lub chociażby Vittoria Corsa N.ext.

Te drugie są niesamowicie lekkie, a osiągami odstają tylko trochę od GP5000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...