Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      11 228


  2. bazzz

    bazzz

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      770


  3. Jurek63

    Jurek63

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      902


  4. szy

    szy

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      949


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.11.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. 10 punktów
  2. Bo w górach Jury nigdy nie jesteś sam O naszej wycieczce po Szlaku Jury, tej prawdziwej - w Szwajcarii: Szy.
    9 punktów
  3. 9 punktów
  4. Bo chyba czas kupić lepszego ziemniaka do robienia zdjęć...lub odkurzyć lustrzycę.
    8 punktów
  5. Bo brama na zachód stoi otworem (tak, zamknąłem za sobą 😛)
    7 punktów
  6. 6 punktów
  7. Bo jakoś tak brązowo i jesiennie.
    5 punktów
  8. 5 punktów
  9. Bo... pod liśćmi jest asfalt, droga od Kijewa do Płoni przez las.
    4 punkty
  10. Bo kościółek zapada sie pod ziemię... albo spod ziemi wynurza.
    4 punkty
  11. Bo dla uczczenia 59 okrągłej rocznicy wybrałem się na wycieczkę do Ogrodzieńca. To kawałek za Wolbromiem.
    4 punkty
  12. Bo ktoś zaczął Świnoujście i promy pokazywać 😁 A "bramę na zachód" jutro albo pojutrze sfotografuję 😁
    3 punkty
  13. Bo polecam Nowe Warpno, w tle Altwarp. Ups, przekroczyłem limit dzienny, jutro nic nie dodam i wczoraj też milczałem
    3 punkty
  14. Bo są takie miejsca gdzie są specjalne promy dla rowerów, żeby nie trzeba było przejeżdżać przez bardzo wysoki most 😁
    3 punkty
  15. Bo jedziem do celu, asfalt kończy się przy drzewku.
    3 punkty
  16. Resztki które wylądowały w na moim placu zabaw. Jesień zmienia się szybko. W porównaniu z połową października 90% żurawi już odleciało na południe i zachód. Jak widać nadal warto objeżdżać ciekawe miejscówki.
    3 punkty
  17. 3 punkty
  18. 3 punkty
  19. Bo jesienna Wisełka kusi swoimi wdziękami
    3 punkty
  20. Tak jest I robię tak nawet jeśli czasem czytam, że takie zdjęcie pokazuje widok, którego najprawdopodobniej nikt potem nie zobaczy w ten sam sposób. To oczywiście jest prawda, jednak nawet ja - autor zdjęcia, pilot - nie widzę danego miejsca w sposób, w jaki widzi je "oko" drona. Ale mimo wszystko uważam, że to jednak wzbogaca relację, wzbogaca wiedzę o danym miejscu czy regionie, pozwala lepiej je sobie wyobrazić, zrozumieć. To chyba jedne z najlepszych przykładów - zdjęcia dawnych górniczych terenów wokół Lipska w Niemczech, których niemal nikt nie zobaczy na własne oczy z takiej perspektywy. A jednak, to jakaś informacja, jak wyglądają obecnie, jak woda reaguje w kontakcie z pozostałościami minerałów, a może jakichś chemikaliów. Czyli: jak wygląda drugie życie takich zdegradowanych ciężkim przemysłem miejsc. Szy.
    2 punkty
  21. Nowe na blogu - druga część rowerowego lata w Szwajcarii - góry Jury, a w nich Szlak Jury - 300 kilometrów z Nyonu nad Jeziorem Genewskim do Bazylei nad Renem. Po drodze kolebka szwajcarskiego zegarmistrzostwa w miastach La Sentier i La Chaux-de-Fonds, kraina absyntu w Dolinie Travers i dużo przyjemnych, spokojnych górskich, rowerowych klimatów. Zapraszam - na blog po cały artykuł, zdjęcia, ślad gpx: Rowerowy Szlak Jury. Wakacyjna wycieczka po zachodniej Szwajcarii I do forumowej piguły: Na kilku zdjęciach: Szy.
    2 punkty
  22. Wspaniały to jest wątek, nie zapomnę go nigdy. :)))
    2 punkty
  23. Bo każdy rowerzysta jest tutaj mile widziany
    2 punkty
  24. Korona Gór Polski na dwóch kólkach? Czemu nie
    2 punkty
  25. Bo... żeremie leśnych bobrów ze stalowymi siekaczami.
    2 punkty
  26. Bo trochę jak Don Quixote tyle że na niższym ciśnieniu
    2 punkty
  27. Bo traila początek. Przemyśl Fort Trails trasa "familijna".
    2 punkty
  28. Nazywam się rambolbambol i hobbystycznie poprawiam latarki Convoy S2+, aby wyciągnąć z nich maksimum potencjału. Czy warto je poprawiać? Moim zdaniem nawet trzeba. Diody, które stosuje Convoy są w większości przypadków zalutowane na aluminiowej blaszce, przez co dioda się przegrzewa i degraduje. Każda latarka Convoy S2+ wymaga też poprawek prądowych. Bez nich nie daje pełni mocy i po czasie zacznie przerywać lub mrugać. Na OLX czy Allegro można kupić „poprawione” latarki. Kilka takich też już poprawiałem, ale nie będę się o nich wypowiadał. Wielu użytkowników forumrowerowe.org ma i chwali moje latarki. Chciałbym, żeby każdy, kto do tej pory jeździł z latarką typu Cateye, Mactronic czy Bontrager mógł na własne oczy zobaczyć jak powinno wyglądać światełko rowerowe. Na każdej latarce zarabiam około 60zł i poświęcam na nią 3-4 godziny pracy oraz 24h testowania przed wysłaniem do klienta. Przygotowałem sześć sztuk poprawionych latarek (dwie szare i cztery czarne). Jeśli akcja odniesie sukces, to zamówię więcej elementów i przygotuję nowe latarki. Jeśli chciałbyś inną latarkę, np szperacz na bazie Convoy C8, latarkę czołową, działo fotonowe do spalania okrętów na bazie Convoy L6 lub masz latarkę do naprawy-poprawek to też śmiało pisz. Poprawki, które ma każda z latarek rowerowych: Wymiana diody na minimum Cree XM-L2 T6-4C (lub lepszą na życzenie) i zalutowanie jej na podłożu miedzianym Noctigon. Cree XM-L2 z binu T6 i o barwie 4C to w mojej ocenie najlepszy kompromis mocy / barwy światła / ceny wśród diod Cree. Wstawienie optyki rowerowej 20x60 (świeci prostokątnie - szeroko i daleko, ma wyraźne odcięcie, nie oślepia z naprzeciwka). Optykę montuję w taki sposób, że mając wcięcie w obudowie z napisem Convoy u góry, snop światła o szerokości 60 stopni będzie idealnie horyzontalnie. Z tego co wiem, to tylko ja tak to robię 🙂 Sterownik zostawiam fabryczny (5-25-100%). Na życzenie mogę wstawić jakiś lepszy. Wymiana fabrycznych kabli na dwukrotnie grubsze Poprawki termiczne (pasta Arctic MX4 pod podłoże, poprawienie gwintów) Wymiana włącznika, jeśli było to konieczne Cynowanie obręczy sterownika i płytki włącznika. Dodanie pigułek mosiężnych trzymających baterię. Latarka nie będzie przełączać trybów podczas wstrząsów. Dobranie maksymalnej mocy latarki (prądu) do pojemności cieplnej obudowy i jakości diody. Chodzi o to by latarka świeciła optymalnie i w bezruchu obudowa nie osiągała więcej niż 55 stopni na maksymalnym trybie. Latarka po złożeniu jest testowana 24h podczas których między innymi świeci na pełnej mocy aż do rozładowania baterii. Jeśli po takim teście dioda ma parametry jak na starcie, to robota jest dobrze zrobiona. Uwagi: Latarki pracują na ogniwach 18650. Nie wolno stosować słabych ogniw 18650 „z odzysku”. Głowicy latarki, jeśli masz optykę rowerową 20x60, nie wolno odkręcać, bo można ją przestawić. Latarki są tak ustawione, że mając wycięcie w korpusie z napisem Convoy u góry świeci ci 60 stopni horyzontalnie. Baterię wymieniamy odkręcając tylko "włącznik" latarki. Sterownik ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, ale zawsze wkładamy baterię plusem w stronę diody a minusem w stronę włącznika. Tryby świecenia zmieniamy pół-klikiem. Tryby są trzy i zmieniają się cyklicznie. Jak zamówić latarkę: Kontaktujesz się ze mną i mówisz, że chcesz latarkę. Wpłacasz wymaganą kwotę (przelew, Blik) Wysyłam ci latarkę na wskazany paczkomat. Jeśli latarka się nie spodoba, odsyłasz ją z powrotem a ja oddaję kasę. Nie zwracam kosztów wysyłki. Aktualny cennik modyfikacji: Podzespół cena Convoy S2+ 110 dioda Cree XM-L2 T6 4C 0 Sterownik fabryczny 0 Podłoże miedziane Noctigon pod diodę 20 Optyka rowerowa 20x60 30 Lepsza sprężynka + pigułka 10 Złożenie / poprawki termiczne i prądowe 50 wysyłka paczkomatem 15 RAZEM 235
    1 punkt
  29. O tu: https://www.komoot.com/plan/@53.4007260,14.3803185,14.000z?waypoint=hl:198097
    1 punkt
  30. ehhh... zazdrość, że już nie taki młody i uprty jestem... https://youtube.com/shorts/YlVEnewU4nw?feature=share
    1 punkt
  31. Ja za to chętnie się wypowiem bo poznaję po zdjęciach moją latarkę Warto poprawiać bo na zdjęciu z pastą to chyba właśnie moja (kupiona jako "rowerowa" na Allegro) i tak jak pasty jest mało w fabrycznych to w mojej dodatkowo była oskalpowana dioda i krzywo zamontowana optyka (rozkład światła tragiczny), miała być na rower a była jako zapasowa i rzadko używana. Wysłałem do @rambolbambol na poprawki, niestety (a raczej stety bo jestem zadowolony, że tak wyszło) dioda i optyka do wymiany, został w sumie tylko korpus. Na plus: dobry patent z ustawieniem optyki, nie muszę nic poprawiać tylko od razu wiem jak na kierownicy zamontować żeby odcięcie było tam gdzie powinno samo odcięcie i rozkład światła świetna sprawa, standardowy S2+ świeci daleko ale dość wąsko (snop w kształcie koła) a teraz świeci bliżej ale bardzo szeroko (do lasu jak znalazł) miałem notoryczny problem z przełączaniem trybów na wybojach, teraz nic się nie dzieje strasznie mnie wkurzało w zwykłym S2+ że bez sygnalizacji zmieniał moc na niższą, niby włączona na max a świeciła na może 30%, teraz świeci zdecydowanie dłużej i nawet jak mam tryb 60% to widzę więcej niż w zwykłym na 100% już wspominałem w innym miejscu na forum: bardzo dobry kontakt (przez forum i telefoniczny) Na minus: trzeba się liczyć z kosztem zakupu nowych ogniw, dużą część miałem rozbiórkowych i te idą na półkę @rambolbambol pisze bardzo rozbudowane wiadomości więc jak ktoś nie lubi czytać to może być minus 🤪 Próbowałem zrobić parę zdjęć telefonem żeby złapać różnice pomiędzy zwykłym S2+ a przerobionym ale niestety zdjęcia tego nie oddają, różnica jest bardzo duża (porównywałem nawet z Convoy'em S21 i nadal przerobiony górą). Koniec końców byłem tak zadowolony z poprawek, że teraz oprócz tej poprawionej mam od @rambolbamboljeszcze drugą, składaną od zera. Latarka na trzech diodach, która świeci jeszcze dłużej (i lepiej), z bardzo fajnym sterownikiem (na początku byłem przerażony ilością trybów ale 10 minut ćwiczeń i wszystko można ogarnąć, teraz by mi brakowało w normalnym S2+ ustawienia na np. 0,1% mocy). Normalnie po lesie jeździłem na dwóch S2+ (kierownica + kask) w trybie 50% bo na 100% niestety musiałem za często żonglować ogniwami. Teraz na kierze mam z odcięciem i trojaczek na kasku, kierownica w trybie 60%, kask 30% i widać wszystko.
    1 punkt
  32. Ok, temat jest o przerabianiu E-bike'a. Po przeróbce (nielegalnej) pojazd przestaje być w świetle prawa rowerem, a staje się skuterem elektrycznym. Tutaj mamy forum rowerowe, także w sprawie przeróbek odsyłam na fora temu poświęcone. Zamykam.
    1 punkt
  33. Jak słyszę "eko" to wiem, że za chwilę ktoś zrujnuje moją planetę. Zastosujmy "ekologiczne" smarowidło, skróćmy życie łańcucha np. o 50%. A że będziemy musieli kupić zamiast 30 np. 60 łańcuchów to nie ma znaczenia. Wytop stali, obróbka, energia zużyta bezpośrednio (wytop) i pośrednio (np. dojazd pracowników) TO NIE MA znaczenia. Ważne, że smarowidło było ekologiczne. Ekologiczne (wodne) farby skróciły czas życia współczesnych samochodów o 40%. Ale są EKOLOGICZNE. 2 lata po wprowadzeniu przez UE zakazu używania ołowiu w stopach lutowniczych ilość eletrośmieci wzrosła 2,5 raza. Ołów nie przedostaje się już do gleby ale inne metale ziem rzadkich wędrują tam 2,5 raza szybciej. No trudno, "ekologia" najważniejsza. Chcesz być eko? Szanuj surowce i energię. Np. nie używaj dmuchawy do liści tylko grabi. ITP, ITD... Trzeba. Gdyby tak myślał Bill Gates to nie usiadłby nad DOS-em i Widowsem. Bo wielki koncern IBM był "nie do przebicia"? A inni mu podobni, zaczynający w pojedynkę, mający przeciw sobie koncerny? Ten "śmiałek", o którym z takim lekceważeniem się wyrażasz, zrobił eksperyment. Udany. Obalający teorię, że smar mogą tworzyć jedynie "laboratoria" i Bóg. Napisał o czystym łańcuchu i niskim jego zużyciu. Faktem jest, eksperyment był jednostkowy. Ale jak nie pasuje do naszych wyobrażeń - obśmiewamy... Z mojej strony, wyrazy uznania dla @rudkar - oczekuję jakiegoś info na temat zużycia łańcuchów np. po sezonie.
    1 punkt
  34. Czasem też może być głupio. Poniższe zdjęcie latało z różnymi prześmiewczymi komentarzami po internecie... ... a jak ktoś sprawdził to się dowiadywał że Sławek z Tczewa nie ma rąk i opiera się o kierownicę tułowiem.
    1 punkt
  35. Ostatnie moje odkrycie, czyli kobiecy Warpaint - warto czasem kliknąć w miniaturkę na yt, choć żałuję, że nie przed ich majowym koncertem w Progresji... Moje ulubione, to nieco "nawiedzony" brzmieniowo "Bees", oraz "Keep It Healthy" - Panie prezentują wysoki poziom muzycznego wtajemniczenia, dość powiedzieć, że niektóre współczesne "gwiazdeczki" w obecnym wcieleniu nawet się nie zbliżą... Wokalnie dość trudne, muzycznie też - sporo jest zachwytów nad bębniarką, no i słusznie, bo niby nic nowego/powalającego, ale precyzja Tutaj liczy się przede wszystkim muzyka, ale jako fan kobiecego piękna, jestem pod wrażeniem ich metamorfoz na przestrzeni lat - zwłaszcza basistka Jenny mnie kręci (w sumie nie dziwota, skoro to siostra Shannyn Sossamon znanej z teledysku Jagger'a i Kravitz'a : klik , zresztą grającej w pierwszym składzie Warpaint), choć i Theresa potrafi wyglądać (na powyższym szara myszka, a poniżej rockowa Penelope Cruz : klik , a raczej tu : klik , przy czym jest to komplement dla Penelope ). PS Gdzieś tam było skojarzenie z Bjork (oglądałem kilka koncertów), a "Love is to die" to klimat "kiurowski" - charakterystyczny bas.
    1 punkt
  36. https://youtu.be/wGiTPgvKktM Pearl Jam w oczekiwaniu na lipcowy koncert
    1 punkt
  37. Most w Stanach (okolice Zielonej Góry) jest częścią długiej rowerostrady "Kolej na rower", która, jak nazwa sugeruje, powstała w miejscu starego torowiska kolejowego. Cała długość trasy ma około 50 km.
    1 punkt
  38. Powrót po zmierzchu do domu, Przełęcz Jugowska
    1 punkt
  39. Szlak wokół Śniardw, wyszło 112 km piękne widoki
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...