Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Z takich korzystam: aliexpress.com/item/1005007862981306.html Właśnie z d-fuse
  3. Moja subiektywna opinia, teoretycznie gravel wydaje się być doskonałym rozwiązaniem niby zachowuje lekkość szosy plus daje możliwość jazdy terenowej, tyle z teorii sam kupując bardzo mocno skupiałem się na gravelu mając błędne przekonanie jak ten rower będzie dobrze spisywał się w terenie (nie mając doświadczenia przez dłuższy czas z rowerami), to już od Ciebie tak naprawdę zależy jakie masz podejście gravelem też da się sprawnie poruszać po asfalcie natomiast zawsze z tyłu głowy jest świadomość, że szosą mogło by być trochę szybciej i dla mnie ten argument "trochę szybciej" przeważył i z szosy endurance, która kupiłem poszedłem później w szosę aero gdzie do obecnych zastosowań gravel byłby totalnie nietrafionym wyborem, z tym, że podkreślam mam 4 rowery i każdy z nich pokrywa zakres do którego został zaprojektowany, nie wyobrażam sobie posiadania 1 roweru, który miałby być zarówno sprawny na asfalcie jak i dawać radę w prawdziwym terenie. Druga sprawa to też gdzie mieszkasz, u nas w górach jednak teren jest zdecydowanie trudniejszy i rowery MTB mają o wiele więcej do zaoferowania w porównaniu z gravelem, możliwe, że w bardziej płaskich terenach wygląda to inaczej i tam gravel miałby większy sens, z mojego doświadczenia mogę podpowiedzieć tyle, jeśli masz w sobie cząstkę która dąży do rywalizacji i traktuje rower sportowo, wtedy każdy ułamek dający jakąś wyższa efektywność będzie miał znaczenie. Jeśli rower to bardziej rekreacja i nie ma dla Ciebie znaczenia czy pojedziesz 38 km/h czy 35 km/h i nie odczuwasz jakieś potrzeby rywalizacji gravel może być lepszym wyborem. W sumie zawsze na gravelu też da się ścigać ale to nie mój świat więc się w tej kwestii nie wypowiem Odnośnie samego sprzętu taka rada, pierwsze to faktycznie określić czego tak naprawdę potrzebujesz następnie dobrać rower tak aby jak najbardziej odpowiadał geometrycznie do tego co chcesz nim robić, a osprzęt i reszta to w większości eksploatacyjne rzeczy, zdecydowanie wolałbym świetna ramę z 105 niż powiedzmy coś przeciętnego do czego jest przyczepiony najnowszy dura ace. Z fajną bazą jesteś w stanie modyfikować sprzęt mimo, że ekonomicznie może to nie ma sensu ale jednak większy w przypadku fajnej bazy aniżeli przeciętnej ramy, do której później coś z niechęcią dokładasz.
  4. W moich rejonach nic się nie zmieni . Mentalności cepów z piórkiem w kapelusiku żaden " kataklizm nie ruszy " .
  5. Wywal sobie ten parametr z głowy, w wyścigu o najnowszy trend i tak przegrasz, cokolwiek nie kupisz za 2-3 lata i tak będzie odstawać od tego co będzie w salonach. Patrz na cos co ma korbę 2rz i hydraulikę. Reszta to szczegóły. Warto się rozejrzeć za czym co możesz pomacać i przymierzyć.
  6. Największa bolączka Corosa .......... mapy. Pod tym względem jest to poziom dna. Na całe szczęście softowo już poprawili wszystkie błędy ale baaaaaaardzo długo to trwało .
  7. Mam lampkę magicshine seemee 300. Mocowanie do sztycy na gumkę, a na tym jest mini garmin. Nie jestem tylko pewien czy to dokładnie to samo gniazdo co pod Varię, czy jakieś obrócone. Ktoś kojarzy jakieś lepsze rozwiązanie z ali? Najlepiej pod sztycę typu D-Fuse. Od razu mówię, że nie chcę mocować do prętów siodełka, bo mam torbę podsiodłową.
  8. Uff co za ulga, zacząłem czytać twojego posta i już się obawiałem że nie wkleisz jakiegoś zupełnie nieistotnego screena ze Stravy 😌
  9. Mieciu

    [SPAM] blokada

    Cały czas to robię... widzę co się dzieje. Jest jakaś kampania spamerska.
  10. Dzisiaj
  11. Do sprzedania komplet zacisków M7000. https://www.olx.pl/d/oferta/zaciski-slx-m7000-komplet-CID767-ID17Yt7w.html?bs=siren_ad_posted_successfully&utm_campaign=ad_posted_successfully&utm_medium=email&utm_source=siren
  12. Dzięki za odpowiedzi! Nawiązując do odpowiedzi xzc, po przemyśleniu mogę stwierdzić, że po lesie nie będę jeździł stricte po korzeniach itd. tylko jak już, to po utwardzonych szutrach. W takim razie czy nie lepiej właśnie brać szosę? Co do Baranka, to nie miałem dużej styczności (niedługo będę mógł przejechać około 10km), ale raczej innego rozwiązania przy szosie nie ma. Przy okazji zapomniałem o najważniejszym czyli wzroście, 183cm, wagowo aktualnie 96kg, ale tak standardowo jest to 86-90kg I do tego w najbliższym czasie będę dążył. Czy w takim razie mogę prosić o pomoc w wyborze szosy, bądź dalszej edukacji, co do osprzętu w podanym przedziale cenowym, jak I np kwestia opony (słyszałem różne, informacje na temat dętki itd)
  13. Myślę, że i tak wiele ludzi będzie miało w d. ten przepis. Zwłaszcza na jakiś pipidówach.
  14. Bo na łące pod lasem.
  15. Ratownicy Dup Win Wing Gravel (mieści bez problemu oponę 2,25") i bloki nowe bo podobno czasem wypada je wymienić.
  16. Przewozy pasaRZerskie 🤣
  17. Ale co takie ogólne porównanie ma do patriotyzmu ??? Ty jesteś czerwonym komunistycznym kosmopolitą? Moim zdaniem zanim zacznie się biadolić i to nie na temat konkretnego przykładu, a tak ogólnie "jak to u nas źle" to warto mieć porównanie, punkt odniesienia. Niedaleka Słowacja, to samo, jest tam o wiele gorzej z mojego doświadczenia, pomimo, że generalnie jeżdżą dużo wolniej. I już nie mówię o dziurawych drogach czy gówno rowerowej infrastruktórze. I mówię to jako gość, którego ostatnio w Krakowie jełop jakiś obtrąbił, zwyzywał i zepchnął na krawężnik (wywaliłem się) bo nie mógł mnie wyprzedzić przez separator wzdłuż torowiska. Ale nie napiszę, że to polski pojeep, napiszę że to po prostu pojeep. Akurat nie był w Jeep'ie 😉
  18. Poprawnie pracująca piasta na maszynach najczęściej ma prawidłowy luz roboczy dopiero po ściągnięciu jej w hakach widelca odpowiednim momentem (powinna się nawet gorzej kręcić nie skręcona w widelcu).
  19. W końcu udało się złożyć wszystko do kupy na ramie Bombtrack Beyond ale łatwo nie było. Przy mufie 73mm i osi 142 mm aby GRX 1x12 działał. Zamiana korby na SRAM i zębatka Garbaruka chyba załatwiły sprawę, napęd wydaje się że chodzi w porządku i linia łańcucha jest utrzymana.
  20. Mnie kiedyś w Szczyrku jakiś jełop pouczył, ze nie po to zrobili tyle tras zjazdowych, żebym się szosą po Salmopolu pałętał 😁.
  21. Jak to jest, że ci wszyscy wielcy białoczerwoni patrioci patrzą się na obce landy. W nosie mam jak kierowcy jeżdżą we Włoszech. Jeżdżę po Polskich drogach i jak na razie to tylko Polak mnie j*nął samochodem.
  22. Stevens ma najlepsze wyposażenie (Recon Gold różni się od Reby głównie wagą). Jego minusem jest brak sztywnej osi z tyłu. Lapierre Prorace 4.9 ma z tyłu sztywną oś, ale troszkę gorszy i bardziej wiotki widelec. Raidon w Prorace 3.9 to nie jest zły widelec, ale bardzo podstawowy, więc ja bym go nie brał pod uwagę, skoro za niewiele więcej możesz mieć Recona Gold lub przynajmniej Judy Gold. Kellysy sobie odpuść, bo Recon Silver ma dość delikatną powłokę górnych goleni, którą łatwo jest uszkodzić.
  23. Raczej tak, bo koło ewidentnie za mocno skręcone, lub brak podkładki jeżeli na maszynach, albo inny miki. Tak, czy siak do przejrzenia
  24. Zależy od regionu Zapraszam do takiej Nowej Soli , czy Zielonej Góry Tam porobili ścieżki " za ich piniondze" i nie masz prawa jeździć rowerem po drodze! XD
  25. Cześć. Niedawno kupiłem na następny sezon nowy (używany) rower Merida SCULTURA 8000 BURGUNDY RED (BLACK). Chciałem dzisiaj odkręcić koło z przodu bo coś ciężko się obracało i się zdziwiłem bo sztywna oś odkręca się w drugą stronę niż w moim poprzednim rowerze . Zorientowałem się dopiero w momencie jak dokręciłem tak koło, że ledwo się obracało.. Moje pytanie - dlaczego tak zrobili ? Dokręciłem teraz na wyczucie bo mój klucz dynamometryczny działa tylko w jedną stronę ale koło dalej nie kręci się idealnie gładko.. Jak poluzuje trochę to jest lepiej ale wtedy ledwo się trzyma i strach jechać. Drugie pytanie - piasta do serwisu ?
  26. Wszystkie części zawsze możesz podmienić, najważniejsza i tak jest rama, jej geometria (mająca wpływ na pozycję czyli wygodę). Rama ma to ograniczenie konstrukcyjne że nie zmodyfikujesz szerokości pod tylne koło, pod przednie możesz zawsze wymienić widelec. Jeśli jesteś zdecydowany na kierownicę typu baranek, to od siebie mogę polecić Kross Esker 4.0 (stalowy-zielony) , używkę kupisz poniżej 2k pln - mniejsze ryzyko utopienia pieniędzy gdyby jednak baranek Ci zupełnie nie przypasował. Rama mieści z tyłu oponę 29x2.1" WTB Nano z zapasem po 4-5mm na stronę, także łatwo testować ten rower na oponach szosowych typu 700x32c albo i terenowych zyskując trochę amortyzacji na leśnych dołkach.
  27. Ojkofobiczna przesada, nie jest tak źle i wciąż się kultura moim zdaniem poprawia, ja odwróciłbym te proporcje, że z 10% takich buraków jest. BTW ostatnią prawdziwą 'gazetę' na drodze (nie było ścieżki) miałem we Włoszech od Włocha.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...