Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  3. Masa taka se @Turysta05 Drogi Turysto, widzisz, są dwa, no dobra - 3 punkty widzenia : 1. ciężkokrętek Stefan z nogą o sile niedźwiedzia, która zrywa łańcuchy jak sparciałe gumki recepturki, otóż twierdzi on, że blaty 30, 32, 34, 36 to za mało, bo przy kadencji 70 brakuje mu prędkości na zjazdach - oczywiście asfaltowych, bo od tego jest przecież MTB na semi-slick'ach 2. łikendowo - świąteczny casual, ćwierć - pro - amator płaskopolski (to m.in. ja ), używa najczęściej zakresu powiedzmy 5 -10 na kasecie (czyli do 14 zębów, przy blatach 32, 34, 36), ale w terenie schodzi do 45 i 51, a zdarza się, że i na 51 zabraknie, bo za stromo, albo błąd techniczno - taktyczny, te korzenie takie śliskie, kamienie takie luźne, buks na ściółce, i do tego wszystkiego jeszcze pod górę... 12, a tym bardziej 10 zębów używam rzadko, bo nie interesuje mnie prędkość sama w sobie, oraz nie szukam takich miejsc, żeby jeździć >40, czy >50 km/h (gdybym mieszkał w górach, to może bym dołączył do sekty Stefana ) 3. konie maratonowe lubią po starcie dać ogień w korby, i piłują najmniejsze koronki, nawet jeśli niezbyt długo, to jest im to potrzebne do życia, i zawodniczego szczęścia - w pogoni za sołtysowymi kalesonami rozpędzają się do 55 km/h na 32/10, i wtedy robi się zauważalnie trudno (info w postaci ustnego przekazu, być może okraszone materiałem dowodowym video z pierwszego sektora, ale nie od @TheJW'a )
  4. Taki słodziak zawitał do garażu
  5. @Mandoleran Mocne lampy bez odcięcia to niekiedy masakra. Jeżdżę wieczorami i jak taki zawodnik jedzie z naprzeciwka, to wkurza niesamowicie. Oni z kolei raczej się nie przejmują, że rowerzysta z naprzeciwka zasłania oczy, czasu na wymianę opinii za bardzo nie ma, bo mijamy się z sumaryczną prędkością 50+km/h. Jadąc samochodem drogą asfaltową przez las, z daleka myślałem, że nadciąga jakiś zapominalski motocyklista na długich, więc błyskam mu też długimi, ale chłop wali dalej, tylko coś wolno... ...podjeżdżam bliżej, a to cyklista z 2 mocnymi LEDami jeden nad drugim. Masakra totalna. Ludzie nie zwracają uwagi nawet, jak ktoś nie sprząta po psie na trawniku pod ich domem, bo się zwyczajnie boją, bo w Polsce na zwrócenie uwagi standardowa reakcja, to agresja, a zakładam, że jesteś młodym, sprawnym fizycznie człowiekiem, więc nikt nie będzie ryzykował. Podsumowując - sam kiedyś jeździłem z lampą bez odcięcia i wstydzę się tego. Uwagę ktoś mi zwrócił tylko raz, jak i tak jechałem pod górkę ciemną nocą, więc akurat w sytuacji, gdy podstawy do zwracania uwagi były kiepskie. Ale obiektywnie - to zachowywałem się jak kawał samolubnego ...ja, inna rzecz, że wtedy ciężko było kupić dobrą rowerową lampkę ze studenckiej kasy, więc używało się latarki Convoy (bo co ja będę na lampkę wydawał, jak można mieć 2 w 1, "hehe"). Oczywiście całkowicie możliwe, że twoje przyzwyczajenia i regulacja mocy pozwalają uniknąć problemów u innych użytkowników dróg. Jednak jak ktoś planuje faktycznie jeździć nocą po nieoświetlonych drogach, to by nie wkurzać pieszych, rowerzystów i kierowców, lepiej mieć światło z odcięciem. Przy okazji - jak światła oślepiają, to wcale nie znaczy, że ktoś jedzie na długich... ...gdzieś z 25-30% kierowców ma beznadziejnie wyregulowane światła lub wstawione jakieś turboledy bez homologacji (lub nawet fabryczne ledowe światła projektowane zgodnie z zasadą "ważne, by mi dobrze świeciło, a resztę mam gdzieś"), a dobre światła mijania w zupełności do skutecznego oślepiania wystarczają, jak świecą po oczach. Widzę często, jak typ wyłącza długie, a gałki oczne nadal mi wypływają jak nazistom w kontakcie z Arką Przymierza. Co do wyboru samej lampy się nie wypowiem, bo jestem fanem chińszczyzny i do szczęścia mi dotąd Cyclami X7 wystarczało.
  6. Kierowcy i tak w doopie mają nasze odcięcia i jeżdżą na długich - dopiero jak dam na maksymalny tryb i podniosę światło, żeby ich raziło to zmieniają albo im automat zmienia na mijania. Ale faktem jest, że jak na wąskiej drodze dla rowerów z naprzeciwka jedzie inny rowerzysta z mocną lampką bez odcięcia to jeszcze przez kilka sekund po minięciu nic nie widzę
  7. Mogę polecić https://www.merida-bikes.com/pl-pl/accessory/1600-2375/owl-2600-przednia-lampka-rowerowa Światła mijania i drogowe, montaż pasuje do uchwytu Garmina.
  8. Może Ty sobie radzisz bez odcięcia ale co mają powiedzieć inni których oślepiasz ? Lampki bez odcięcia są dobre tylko jako pozycyjne żeby być widzianym a nie jako służące do oświetlania drogi. A my rowerzyści, w naszym wspólnym interesie, powinniśmy wymóc na producentach żeby wszystkie lampki do rowerów miały skuteczne odcięcie. Najprościej - poprzez niekupowanie tego badziewia które jest przerobioną latarką z dołączonym uchwytem na rower. Takie lampki były dobre 20 lat temu kiedy miały po 50-100 lumenów a nie 500-1000 jak obecnie.
  9. Szerokość typowego koła szosowego w 2035 😆 Do mnie dotarły dwa kolejne mostki do kolekcji + tytanowe śrubki, teraz mam już Kalloye Uno od 70 do 110 co centymetr 👍
  10. Bo był śnieg i śniegu ni ma, poszła sobie w pi... ekną dal zima.
  11. Sprzedane, temat do kasacji.
  12. Garmin często pokazuje stan baterii jako OK, kiedy to stan faktyczny bywa odmienny. Zmień baterie, podmień pasek i wszystko będziesz wiedział. U mnie HRM wytrzymuje max. 3 sezony. Zużywa się jak wszystko inne.
  13. Problemem nieco mocniejszych lampek z normą STvzo są ich gabaryty, to widać że to takie lampki dobre do ciężkich trekkingow gdzie dość często widuje się dodatkowe pkt montażowe na kierownicy. Do szosy to raczej szukać czegoś smukłego, czegoś co da też możliwość podpięcia pod kierownice a nie szperacz jak ten B&M Ixon Space który na pewno jest bardzo dobry ale na szosę? No co kto lubi, ale raczej coś takiego będzie komicznie wyglądać, na wąskiej smukłej kierownicy. Druga rzecz czy na pewno jest te odcięcie nam potrzebne? No ja jakoś radze sobie bez odcięcia i jeszcze nikt nigdy mi nie zwrócił uwagi, w dodatku tam gdzie ja się poruszam to drogi są bardzo dobrze doświetlone i tam mi wystarczy minimalna moc świecenia, ważne tylko bym ja był widoczny. Do lasu to zmieniam tryb i lekko lampkę kieruje ku górze, wtedy widzę wszystko, wyjeżdżam i z powrotem na pilocie zmieniam tryb i z powrotem w dół, nie stanowi to dla mnie problemu i najwyraźniej dla innych też. Ale muszę przyznać że ciekawy ten Bookman, dobrze wygląda i jeszcze można stosować wymienne akusy, pokrętełko też ciekawe i cenowo też nie zabija, daje do zakładek https://bikepark24.pl/Lampka-rowerowa-Bookman-Volume-Front-1500-Czarna.html
  14. A masz jakis inny devajs do którego możesz wpiac ten pulsometr? Na telefon jest np apka ipsensorman, gdzie też można ocenic parametry jak i stan baterii, a najlepiej to zmierzyc baterie voltomierzem.
  15. https://www.merlincycles.eu/en/ wysyłka z magazynu europejskiego do PL 7.60EUR, jest trochę ciekawych ofert. np. koła endurance ln tyle że wg. opisu przednia oś 12x110 45EUR https://www.merlincycles.eu/en/road-mtb-components/wheels-components/10262/1163/wheels/dt-swiss-endurance-ln-laufradsatz-hg-oem-detail koła P1850 110EUR https://www.merlincycles.eu/en/road-mtb-components/wheels-components/10194/1163/wheels/dt-swiss-laufradsatz-p1850-spline-23-oem-detail sztyca Ergotec 27.3 8.20EUR https://www.merlincycles.eu/en/road-mtb-components/saddles-seatposts/14134/1058/seatposts/ergotec-viper-seat-post-27-2-x-400-detail tarcza MT800 160mm OEM 15.50 EUR https://www.merlincycles.eu/en/road-mtb-components/wheels-components/10121/1067/rotors/shimano-xt-brake-disc-cl-160-mm-with-lockring-oem-detail FC-M6100 32t 170mm 15.50EUR https://www.merlincycles.eu/en/road-mtb-components/wheels-components/9970/142/cassette-sprockets/shimano-crankset-deore-fc-m6100-1-12-speed-32t-170mm-oem-detail GRX RD-RX822 33EUR https://www.merlincycles.eu/en/products/15568/1024/rear-derailleurs/shimano-grx-rd-rx822-schaltwerk-12-fach-langer-kaefig-schwarz-detail Szukając po frazie OEM lub BULK są najlepsze oferty, mignęły mi Conti Argotale jakieś po 11EUR ale już chyba nie ma.. P.S. stosują chyba częściowo zagrywki rodem z RCZ - tej tarczy MT800 nie da się dodać więcej niż jednej do koszyka..
  16. Kluczowa jest jakość odcięcia. Jeżeli jest to tylko zmodyfikowany odbłyśnik latarkowy, taki jak np. w Fenix BC25R, to lampka będzie oślepiać jeżeli ustawimy ją w bardzo jasny tryb. W przypadku lampki za 100-200 zł która ma być uniwersalna do okazjonalnej jazdy w nocy jest to spokojnie do przełknięcia. Ale jak kwota rośnie do kilkuset zł to już nie szedłbym na kompromisy i dokładnie ją sprawdził przed zakupem. Najbezpieczniej kupić lampkę spełniającą normę StVZO bo ta określa m.in. ile światła może się przedostawać ponad odcięcie. Jest to bardzo mała wartość i daje nam gwarancję że nawet w maksymalnym trybie nikogo nie będziemy oślepiać.
  17. Dziewczęta i chłopcy. A CST Jack Rabbit II PRO EPS 120tpi to bardziej jest pod względem oporów na twardym jak Race King czy jak Ikon?
  18. ... i tu mam takie ogólne pytanie do wszystkich: czy rzeczywiście korzystacie z tych zębatek 10z, 11z tak typowo, chociaż w kilkunastu procentach podczas jazdy??🤔 Ja mam doświadczenia podobne do @Krystian_K, dla mnie te najmniejsze tylko niepotrzebnie zajmują miejsce w kasecie i zawężają zakres użytecznych przełożeń☹️.
  19. Mnie ostatnio kusi Bookman Volume Front 1500 => https://allegro.pl/oferta/lampka-rowerowa-bookman-volume-front-1500-czarna-18013454775 Ale jeżdżę z: Trek ION RT - mała, lekka, za dnia robi robotę. GeoID 1200 - odcięcie, mocowanie garmina, odcięcie można odwracać w zależności od tego, czy lampka trafia nad czy pod kierownicę. Testowałem na 2-3h jazdy i naprawdę jestem zadowolony, Knog PWR Mountain - została z czasów MTB. Prawdziwe bydle. Waży sporo, działa długo. Na pełnej mocy po przejeździe zostaje pas spalonej ziemi. Nie bardzo nadaje się do jazdy po drogach bo nie ma odcięcia. Tak, że Bookman czeka aż coś padnie
  20. Lekki full-face (~570g) z MIPS'em za ok 400 zł. z wysyłką z Francji. https://www.privatesportshop.nl/catalog/product/view/id/2811993/
  21. Gdzie było wykonane zdjęcie z kładką?
  22. O fan kebsów z tego co widzę na fotce
  23. Continental Cross King ProTection Folding Tire - 29x2.20" - black/amber https://www.bike24.pl/produkty/530140
  24. Wczoraj
  25. W tych jest dużo silikonu - nie pisałeś, że mają być rowerowe 😁 A tak na serio to widziałem takie Rockbrosy na Ali https://a.aliexpress.com/_EIJzv0g
  26. Ja już ponad 2 lata temu zarejestrowałem zniknięcie ze statystyk na segmencie za KJ, a potem nieco zaintrygowany sprawdziłem Pedalarza, i bingo @Przecietny To słowo jak każde inne - np. blachosmrodziarz A poważniej, to już się chyba z nim nieco oswoiliśmy, i czasami używamy w konwersacji w tonie zdystansowanie żartobliwym
  27. Testowałem sporo lampek i Space jest jedną z najlepszych na szosę. Szerokość świecenia może nie powala ale jest wystarczająca. Za to lampka nadrabia realnym zasięgiem. Natomiast ma jedną, dość istotną, wadę. Sposób montażu zabiera sporo miejsca. Na najwygodniejszej jak dla mnie kierownicy do gravela, Gera Alloy: https://dedaelementi.com/gera-alloy-handlebar pomimo najszczerszych chęci nie udało mi się jej upchnąć - koliduje z nawigacją zamocowaną na standardowym uchwycie Garmina. Szerokość środkowej części kierownicy przeznaczonej do montażu akcesoriów jest dość standardowa i wynosi 90 mm. Więc należałoby mieć kierownicę w której jest ona w tym miejscu szersza albo nawigację trzeba by przełożyć w inne mocowanie. Gdyby to nie było problemem to zdecydowanie (pomimo ceny) warto ją rozważyć.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...