Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @nossy Żeby 40C ładnie się układało potrzeba szerokości wewn. 23-25 mm. O ile w peletonie zawodowym standardem jest 28-30C to do amatorskiej jazdy optymalnym wyborem wg. mnie jest 32-35C jeżeli nie planujemy jeździć po ściśle określonych trasach o wiadomej jakości bez niespodzianek w stylu roboty drogowe czy łączniki szutrowe. Mam te 40C od Pirelli i dla mnie jest to genialna opona ale do roweru allroad a nie do stricte szosowego. Przy tej szerokości to już nie jest opona która zachowuje się jak typowo szosowa.
  3. Zainspirowany wyprawami co poniektórych forumowiczów, również zapragnąłem podróżować na rowerze. Tak więc wybrałem odpowiedni sprzęt, spakowałem się, kupiłem prowiant w markecie i ruszam 😉😅.
  4. Właśnie kupiłem przed chwilą, kasetę i łańcuch. W drodze również przerzutka i manetka. Później tylko ustawić i w drogę.
  5. Powinna wejść 11s np. jak niżej ale możesz też coś dobrać z 10s z dużej rozpiętości. CS-M5100 11-51 RD-M5100 CN-HG701 lub CN-LG500 SL-M5100 Z 10s np.: CS-M4100 11-46 RD-M5120 CN-HG95 SL-M4100
  6. SPD to jest patent nie dla ludzi z koślawymi nogami czy nawykami. To dopiero były akcje jak by blok można było dowolnie obracać. Trzeba by było doktorat robić z ustawień a tak po ptokach i zostają platfusy. Nie da się skręcić bloków pod sporym kątem bo blaszka z wypustkami gwintowymi niejako siedzi w szynie. Można zrobić drobną korektę milimetr/dwa w lewo/prawo i to wystarcza bo normalnie luz na boki ma gdzieś z 1 cm. Z taką korektą to już wyjdzie pod 2 cm i jak komuś nadal nie pasuje to trzeba zrezygnować.
  7. Zależy gdzie tym crossem jeździmy, ale rozmiar 45 już pozwala na pokonanie niewielkiego piasku, a jazda po szutrze i drobnych kamieniach nie stanowi problemu. Fakt, że ostre kamienie dają większą szanse na przebicie opony
  8. Zamiast opaski na obręcz, możesz zawinąć izolację, przynajmniej nie będzie sie przesuwała jak kiepska opaska
  9. ...no też trendem tego nie nazwę. Na zawodach 25-28...i tak jak sam chciałem przejść na 30-32c to w zestawie na przyzwoite asfalty i zawody zostaje przy 25c. Drugi set 28, które rozchodzi się pod30c wystarczające na wszystko z brukami i częstymi sekcjami szutru włącznie 40c....przy niskim ciśnieniu (3-4bary na mleku) opory toczenia są pewnie takie same jak przy 28-32c, ale jak już pominiemy marketingowy bełkot i nabijemy taką 25 lub 28c do 6,5 bara to jest zawsze szybciej i lepiej to niesie. Polecam dokładne omówienie tego na roadracing.pl. Poza tym nie wiem jak szeroką trzeba mieć obręcz, żeby to 40c dobrze ułożyło się na obręczy i nie zrobiła się żarówa. Bo na szybkich i krętych zjazdach takie 25-28c z obręczą 24-26c (zewnętrzna) zawsze będzie szybsze, stabilniejsze i pewniejsze. Tak, tak wie...Tadek jeździ na conti gp5000s tr, które na szerokiej obręczy rozkłada się na prawie 33mm. No właśnie na bardzo szerokiej obręczy...
  10. Dzisiaj
  11. @Spoconymanek faktycznie teraz mają inne oznaczenia https://www.decathlon.pl/p/spodenki-rowerowe-szosowe-meskie-van-rysel-rcr-2-na-szelkach/_/R-p-357975 https://www.decathlon.pl/p/spodenki-rowerowe-szosowe-van-rysel-rcr-r-4/_/R-p-361030 https://www.decathlon.pl/p/spodenki-rowerowe-szosowe-meskie-van-rysel-endurance-na-szelkach/_/R-p-347635 Te możesz sobie popróbować. Ja mam RCR4 i są spoko, tylko tak jak mówiłem - za duże wziąłem i przez to nie są tak wygodne, jak powinny.
  12. Proponuję napisać do https://blackbirdshop.pl/. Produkuje bębenki od zera, więc prawdopodobnie byłby w stanie dostosować inny, dostępny rynkowo bębenek (przetoczyć kołnierz i tak dalej).
  13. Ja pozwolę sobie podłączyć się pod temat,mianowicie-próba odpowietrzenia sramów guide skończyła się niepowodzeniem,klamka nie przepuszcza płynu.Odpowietrznik na zacisku popuszczony,cisnę strzykawką do klamki i kamień.Co jest grane ?
  14. Na takich ustawieniach jest 12h, DCR pisze że przy ustawieniu ekranu na stałe 30% czas pracy wydłuża się do prawie 20h. Zmiany pozostałych rzeczy (mulit band, nie korzystanie z mapy/kursu) prawie nic nie dają.
  15. @spidelli odnośnie bzdetów produkowanych przez zegarek Garmina ...........kiedyś się dowiedziałem , że "szłem , szłem i zaszłem" 😉 czyli jestem w ciąży bo mi się cykl spóźnia . Pomijam z pupki urwane ..... raport poranny , raport wieczorny................ mnie to już do białej gorączki doprowadzało . W końcu wszystko "wykastrowałem ". Funkcjonalność została zredukowana do chronometru , płatności i rejestracji aktywności. A patrząc w którą stronę Garmin zmierza ..... model subskrypcji w którym dostajemy ................. WYCZESANE W KOSMOS ODZNAKI ZA PRZYSŁOWIOWE ZDROWE PIERDNIĘCIE i całą masę innych bzdetów dla fanboyów oraz dopasowany do tego kierunku nowy szpej ......................na tym poprzestanę pisać bo cisną się same zacne słowa 😁. A człowiek TYLKO potrzebuje "drogowskazu " na kierownicy który poprowadzi przez nieodkryte dotąd odmęty leśne ........... nawet to już nie jest takie oczywiste w czasach wzmożonej aktywności królewieckiej infrastruktury . A Garminy 1050/850/550 nie maja OLED'a tylko TFT. Jeszcze tam brakowało by tego Oleda . W zegarkach Garmina już są doniesienia o wypalonych ekranach a co by to było w Edkach ......
  16. Pod kątem nie ustawi bo nie pozwoli na to blaszka wewnątrz buta do której się wkręca śruby, ona też by musiała się skręcić razem z blokiem a zazwyczaj jest kwadratowa i umożliwia przesuwanie tylko góra dół przynajmniej w butach shimano. Oczywiście blok nie powinien być przekręcony, nie jest to prawidłowe ustawienie. Jakieś minimalne skręcenie kilka stopni jest możliwe ale bez przesady. but wpięty w pedały ma kilka stopni luzu na boki, aż nie chce mi się wierzyć że but jest krzywo chyba że to jakaś wadliwa sztuka i ma źle zrobione gniazdo w podeszwie. Według mnie to jeżdżąc na zwykłych pedałach źle ustawiałeś stopę i teraz masz taki wyrobiony nawyk że ciągnie Ci stopę do tej pozycji. Wepnij samego buta w pedał i zobacz jak on się ustawia bez stopy, zobacz jak pracuje na boki.
  17. @chopmaz na automacie. Wydaje mi się, że widziałem testy i tam sprawdzano ustawienie na 30% podwaja deklarowany czas pracy ale czytelność jest taka sobie. i tej pogoni za idealnymi kolorami nie rozumiem. Przecież czytelność tego ekranu transreflektywnego jest bardzo fajna. Nic więcej nie trzeba do nawigacji.
  18. Dzień dobry, chcałem się zapytać o przykładową zmianę napedu tył. Aktualnie mam przerzutkę shimano alivio m3100, kasetę shimano cs hg201-9. I jest w podjazdach ciężko, mieszkam w terenie górzystym w Niemczech, więc chciałbym zmienić kasetę najlepiej 48T albo nawet i więcej tylko teraz moje pytanie jest takie, posiadam w tylnej piaście oryginalny silnik i nie wiem czy inna kaseta tam wejdzie. Podrzucie mi jaką kasetę, przerzutkę oraz manetkę mam kupić, może być 11 biegów, bo jeśli nie wejdzie mi na ten aktualny bębenek to czeka mnie chyba wymiana felgi z inną piastą ?
  19. Rama cannondale wcale nie jest brzydka, mi sie podoba. Taki ghost lektor to dopiero jest brzydkie.
  20. Wczoraj
  21. Blok ma ząbki. Jak się go raz dowali śrubami, to wbijają się w buta i robią ślad. Potem jest problem bo przy ponownym dokręceniu ząbki spadają znów w stare ślady. Ustaw pod kątem i walnij młotkiem, żeby się wbiło inaczej, potem pomału dokręcaj. ewentualnie śrubokrętem zablokuj od 1 strony żeby się nie prostował.
  22. Właśnie chodzi o to, że bazując na tym co znalazłem i własnej stopie, ten blok powinien być ustawiony pod lekkim kątem (oczywiście na grafice jest to przesadzone, ale chciałem tylko poglądowo pokazać o co mi chodzi) Podczas gdy ten blok automatycznie nachodzi na prosto przy przykręcaniu i koniec końców ląduje na podeszwie tak jak przedstawionej przez Ciebie grafice (niezależnie od tego jak kombinuję przy dokręcaniu) Mogę regulować blok prawo-lewo i góra-dół, ale nie mogę go obrócić w ramach własnej osi, tak by zakręcić go pod lekkim kątem. A gdy blok mam na prosto, to po wpięciu piętę mam skierowaną na zewnątrz i stopę do wewnątrz, co powoduje napięcie na zewnętrznej części kolana i przenoszenie zbyt dużego obciążenia na nią.
  23. Kontrowersyjny outlet dostarczył 2 sztyce zamówione... 15 kwietnia (zwyczajowe 20 working days..). W sumie pod wpływem czarnowidztwa @Dokumosa i własnych doświadczeń (2 zamówienia anulowane, przy czym jedno po raptem 2 tygodniach ) nastawiałem się bardziej na storno i 5 euro w punktach lojalnościowych na kolejne zakupy. Zakupiłem również jakiś czas temu sztycę KS Integra w Centrumrowerowym do tego samego projektu. Tak więc teraz mam 3 droppery 31.6, z czego potrzebuję jednej, maksymalnie 2 ... Przyszły: TRANZX Seatpost JD-YSI05 31.6mmx170mm W/O Remote - tutaj zgodnie z opisem, sztyca z regulowanym skokiem TRANZX Seatpost JD-YSP18GLSMX 31.6mmx150mm W/O OC -tutaj przyszła sztyca z tym symbolem , tyle że brandowana jako Lapierre. Produkcja 09/2024 . Manetka w komplecie - cała metalowa, z łożyskiem, mocowanie Matchmaker (jak na moje oko), bez logo.
  24. Schwalbe serię G-ONE w tym roku mocno rozbudował. G-ONE Allround niestety albo 45-622, albo 57-622. Dziwne, że 50-622 nie produkują. Swoją drogą, mamy paradoks, że opony do crossa dedykowane przez Schwalbe, czyli seria X-ONE jest do bani. Jazda na oponie 35-622 czyli 1.35" to katorga w terenie - zakopywanie koła, wstrząsy takie, że plomby z zębów wylatują, bo trzeba jechać na 3 do 4 barach. Lepiej do crossa założyć oponę grawelową 45-57 mm, lub najszybszą MTB 45-50 mm. Rozmiar 50-622 są G-ONE R, G-ONE RS, G-ONE Speed, G-ONE Allround tylko jak wyżej. Z Continentala Terra Speed lub Trail rozmiar też tylko do 45-622 mają. TUFO Gravel Thundero 48-622 grawelowcy chwalą. Sam bym kupił grawelową do crossa, ale po zakopkach w lesie w piachu (na oponach 37 mm) po którym dużo ostatnio jeździłem wybrałem niskooporowe i wytrzymałe Continental Race King Shieldwall 50-622. Na oponie grawelowej łatwiej o kapcia na kamieniach. Idzie jesień i zima, to w potestuję dokładniej Conti.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...