marzyciel Napisano Piątek o 20:16 Napisano Piątek o 20:16 Witam, Zastanawiam się nad dołożeniem klamek GRX BL-RX812, czy ktoś może testował w Gravelu takie rozwiązanie?, trochę brakuje mi hamulca w prostym chwycie. Cytuj
ernorator Napisano Sobota o 04:40 Napisano Sobota o 04:40 W baranku nie ma czegoś takiego jak prosty chwyt. Cytuj
szajbna Napisano Sobota o 05:40 Napisano Sobota o 05:40 9 godzin temu, marzyciel napisał: trochę brakuje mi hamulca w prostym chwycie to zmień rower Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Sobota o 06:01 Mod Team Napisano Sobota o 06:01 Zmiana kierownicy załatwi sprawę. PS zawsze mnie dziwi wąskie trzymanie prostej kierownicy - pewnie do MTB przydałaby się lemondka - testował ktoś ? Cytuj
Przecietny Napisano Sobota o 07:46 Napisano Sobota o 07:46 (edytowane) Cytat pewnie do MTB przydałaby się lemondka - testował ktoś ? Ja testowałem ale tylko raz na dwudniowej trasie. Cytat zawsze mnie dziwi wąskie trzymanie prostej kierownicy jak jedzie się dłuższą trasę to jest to "inny chwyt" i się przydaje. w mtb jest to mój czwarty chwyt. Odnośnie GRX BL-RX812. Jeśli producent oferuje takie klamki do baranka to widzi zapotrzebowanie (albo dodatkową kasę😅), widocznie niektórym się takie coś wydaje sensowne. Może np nie czują się pewnie na górnym chwycie i chcą mieć w każdej pozycji dostęp do hamulców. Edytowane Sobota o 07:49 przez Przecietny 1 Cytuj
RabbitHood Napisano Sobota o 11:48 Napisano Sobota o 11:48 (edytowane) Odkąd ktoś wpadł na pomysł stosowania w MTB kierownic szerokich jak w autosanie sam często trzymam ręce bliżej środka kiery. Co do baranka - już było napisane wcześniej - pora na zmianę kierownicy. Edytowane Sobota o 11:49 przez RabbitHood Cytuj
marzyciel Napisano Sobota o 11:54 Autor Napisano Sobota o 11:54 Dziękuję, w sumie nikt konkretnie mi nie odpowiedział na pytanie. Widzę że jak ktoś pyta o coś nietypowego, mało popularnego to najlepiej od razu zmienić rower. Może producent właśnie dla takich ludzi jak ja to wymyślił i tu nie chodzi o niepewność tylko o bezpieczeństwo. 1 Cytuj
RabbitHood Napisano Sobota o 15:07 Napisano Sobota o 15:07 Biedaczysko! Nikt nie chicał ci odpowiedzieć dokładnie tak jak tego oczekujesz. Szkoda Cytuj
marzyciel Napisano Niedziela o 07:33 Autor Napisano Niedziela o 07:33 Nie tak jak oczekuje, ale na temat, tylko tyle. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Niedziela o 08:02 Mod Team Napisano Niedziela o 08:02 @Sobek82 @Mihau_ @spidelli @pecio ? Cytuj
Przecietny Napisano Niedziela o 08:53 Napisano Niedziela o 08:53 Nie wiem o jakim bezpieczeństwe piszesz ale raczej nikt nie odpowie na pytanie czy ktoś testował, bo przypuszczam,że nikt. Jestem daleki od radzenia Ci zmiany roweru, bo sam uważam, że istnieje pełna dowolność w sposobie jego użytkowania ale w baranku ręce najczęściej trzyma się dolnym chwycie bądź na klamkomanetkach a wydaje się,że chwyt górny na prostej części kierownicy występuje sporadycznie. Cytuj
Mihau_ Napisano Niedziela o 09:08 Napisano Niedziela o 09:08 9 godzin temu, marzyciel napisał: tu nie chodzi o niepewność tylko o bezpieczeństwo No to dla bezpieczeństwa powinieneś trzymać ręce szeroko a nie przy mostku 9 godzin temu, marzyciel napisał: . Może producent właśnie dla takich ludzi jak ja to wymyślił Szczerze mówiąc pojęcia nie mam po co takie coś wprowadzali, to jest temat dla garstki osób na świecie, którym wydaje się, że tego potrzebują. Nie znajdziesz opinii bo praktycznie nikt tego nie używa. Kiedyś na rynku było podobne rozwiązanie do mechanicznych hamulców, "klamki przełajowe" ale generalnie się nie przyjęło Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 09:18 Napisano Niedziela o 09:18 (edytowane) W dniu 24.05.2025 o 09:46, Przecietny napisał: Jeśli producent oferuje takie klamki do baranka to widzi zapotrzebowanie Tak jak pisze @Mihau_ - to były patenty do przełajówek, tutaj niby do gravela... Jak ktoś czuje taką potrzebę, to czemu nie? Jest dedykowane rozwiązanie... Nie potępiałbym w czmabuł, skoro jednak owijkę prowadzimy tak daleko, to po to, żeby tam kłaść łapki Do jazdy na lekko mogłyby się przydać, przy turystyce to już nie wiem, właśnie się wczoraj męczyłem z porządkowaniem kokpitu w Revolcie - on ma nie dość, że D-Fuse, to jeszcze odgięcie do tyłu co wybitnie utrudnia mocowanie czegokolwiek, chyba że komuś nie przeszkadza mocowanie na kable. Jak już jakoś pogodziłem licznik, eTreksa i lampkę, to okazało się, że torby Topeak Frontloader nie powieszę na kierownicy, bo nie ma jak. Jedyne rozwiązanie to dodatkowa grzęda. Piszę o tym dlatego, że te klamki mogą dodatkowo komplikować mocowanie szpeju do turystyki. Edyta: Jeszcze jedno - to też dodatkowe cięcie i sztukowanie przewodów więc znacznie więcej roboty i ryzyka dla niewprawnych rąk. Trzeba mocno potrzebować tych klamek, moim zdaniem ale fajnie, że są Edytowane Niedziela o 09:46 przez spidelli Cytuj
Sobek82 Napisano Niedziela o 09:34 Napisano Niedziela o 09:34 Zostałem wywołany, nie jestem w temacie hydro w gravelach ale widzę klamkę o której mowa i nie widzę problemu w instalacji jeśli ktoś bardzo sobie "marzyciel'' https://allegro.pl/oferta/shimano-grx-dzwignia-hydrauliczna-hamulca-tarczowego-bl-rx812-r-pra-1222-17244129798? Ja w gravelu nie hamuję no chyba że muszę zwolnić lub się zatrzymać ale wtedy łapię za klamki, które są przede mną i to by było na tyle🫠🙃😘 Pozdrow'er. 1 Cytuj
Greg1 Napisano Niedziela o 10:22 Napisano Niedziela o 10:22 (edytowane) 1 godzinę temu, Przecietny napisał: w baranku ręce najczęściej trzyma się dolnym chwycie bądź na klamkomanetkach a wydaje się,że chwyt górny na prostej części kierownicy występuje sporadycznie To chyba zależy od użytkownika, ja w dolnym chwycie jeżdżę sporadycznie, głównie na łapach i bardzo często na prostej części kierownicy - w końcu macie tam owijkę i nie wierzę, że nie trzymacie tam łapek jako jeden z kolejnych chwytów. Zresztą nawet na obecnie modnych kierownicach aero z tzw. "parapetem" wszyscy testerzy jutubowi jako jedno z pierwszych stwierdzeń mówią, że wygodnie się trzyma. Uważam te klamki za sprytne rozwiązanie. Godzinę temu, Mihau_ napisał: Kiedyś na rynku było podobne rozwiązanie do mechanicznych hamulców Jednym z seryjnych rowerów z tymi dodatkowymi klamkami była jakaś kobieca szosa czy grawel z Decathlonu, Triban Easy to się chyba nazywało. Edit. Dalej mają jako Van Rysel Easy: https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-301919?mc=8758087 Edytowane Niedziela o 10:26 przez Greg1 1 Cytuj
JWO Napisano Niedziela o 10:33 Napisano Niedziela o 10:33 A czy te klamki nie byly do lemondki? Cytuj
nctrns Napisano Niedziela o 19:57 Napisano Niedziela o 19:57 Miałem klamki przełajowe z hamulcami mechanicznymi w poprzednim rowerze. Prawie nie korzystałem, pozbyłem się w mniej niż rok. Jedyny argument za nimi, to jazda w mieście / do pracy. Ale i tak hamowanie z tej pozycji wydawało mi się strasznie nienaturalne. Cytuj
DyktaTusek Napisano Poniedziałek o 07:51 Napisano Poniedziałek o 07:51 Dziwne te klamki faktycznie, ale jeszcze bardzij dziwne dla mnie z tym twierdzeniem, że na parapecie prawie się nie jeździ? Raz, że non stop widzę kogoś tak jadącego, dwa sam bardzo często przekładam tam ręce w czasie spokojnej jazdy by zmienić pozycję rąk/nadgarstków, trochę grzbiet wyprostować itp. Dziwne dziwactwo dziwaków 😉 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.