pecio Napisano 2 Kwietnia Napisano 2 Kwietnia Baranina w gravelach ...... taka moda. Z mojego skromnego doświadczenia ten typ kiery się nie sprawdził . Wolę takie rozwiązanie jak na foto. Cytuj
spidelli Napisano 2 Kwietnia Napisano 2 Kwietnia Mnie się wydaje, że najpierw był gravel, a potem gravel z płaską Cytuj
dfq Napisano 2 Kwietnia Napisano 2 Kwietnia (edytowane) a dalej gravel z płaską i amorem 🤣 Edytowane 2 Kwietnia przez dfq Cytuj
pecio Napisano 2 Kwietnia Napisano 2 Kwietnia I tak zataczamy wielkie koło i dochodzimy do ..............😉 Cytuj
Przecietny Napisano 3 Kwietnia Napisano 3 Kwietnia Cytat Mam mieszane uczucia co do takiego zastosowania, raczej łączy wady niż zalety MTB/gravela - nie tak dzielny w terenie, nie tak szybki na szosie. Ale może jestem uprzedzony do połączenia baranka z amorem Może i masz rację, trzebaby sprawdzić i się przekonać z tym,że na razie nie ma na czym a na szosie przypuszczam,że podobnie do zwykłego mtb jeśli chodzi o prędkość. Cytuj
kaido2 Napisano 3 Kwietnia Napisano 3 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, Przecietny napisał: a na szosie przypuszczam,że podobnie do zwykłego mtb jeśli chodzi o prędkość. No niestety nie Edytowane 3 Kwietnia przez kaido2 Cytuj
DyktaTusek Napisano 3 Kwietnia Napisano 3 Kwietnia W dniu 2.04.2025 o 14:25, marekdam1 napisał: Chyba źle napisałem pytanie, ......Z baranka raczej ręce o wiele trudniej strącić, niż z prostej kiery, .... Wręcz przeciwnie, zwłaszcza w górnym chwycie. Już nie raz na wertepach mi ręka z baranka w górnym na klamkomanetkach zleciała.Baranek na dłuższe jazdy wygodniejszy, ale w pewności chwytu i jakości hamowania do prostej kiery szans żadnych nie ma, po prostu ergonomia/fizyka. 2 Cytuj
Przecietny Napisano 3 Kwietnia Napisano 3 Kwietnia Cytat No niestety nie Twoim zdaniem szybciej? Ze względu na pozycje? Cytuj
JWO Napisano 4 Kwietnia Napisano 4 Kwietnia Kierownica w moim mtb jest prawie dwa razy szersza niz w gravelu. Jakos sobie nie wyobrazam zjazdu z tak waska kierownica, a juz w gornym chwycie to proszenie sie o klopoty. Cytuj
Przecietny Napisano 4 Kwietnia Napisano 4 Kwietnia Cytat Inne opony, inne przełożenia... ale opony w mtb z barankiem byłyby takie jak w mtb "zwykłym" , zatem pomyślałem,że @kaido2 chodziło o lepszą pozycję do szybszej jazdy. Cytat Jakos sobie nie wyobrazam zjazdu z tak waska kierownica, a juz w gornym chwycie to proszenie sie o klopoty. Można się przyzywczaić i zjazdy nie są problemem, nawet te z wertepami pomijając,że bardziej trzęsie.Pisze o chwycie dolnym. Za to na początku było dziwnie na wąskiej zwłaszcza w chwycie jak na zwykłej prostej u góry ale po czasie nie ma problemów. Człowiek się adaptuje i po prostu wykonuje się mniejsze ruchy bo rower bardziej reaguje. tu laska o której pisałem, długo nie mogłem znaleźć, bo nie pamiętałem nazwy kanału a to był przypadek,że na to trafiłem, ale Ona tu buduje niezłego wypasa Cytuj
itr Napisano 4 Kwietnia Napisano 4 Kwietnia (edytowane) Opór powietrza zawsze może być mniejszy, nawet na pozornie wolnych rowerach. Gdy huraganowo, mocno wieje obniżenie się do dolnego chwytu baranka czy położenie się na lemondce są super odciążeniem. Oba rozwiązania można docenić w rowerze górskim, ale bardziej dzielny terenowo jest rower z możliwie szeroką kierownicą. W Stanach na zawodach długodystansowych nie tylko stosują baranka w rowerach mtb, ale też wzorem szosowców zawężają kierownicę do niebotycznie wąskich np 36cm... jeśli dominuje samotna jazda pod wiatr, na preriach, po złej jakości drogach to jest to wybór racjonalny ( zysk i ryzyko wliczone w konfigurację - balansują się) Każdy wybiera to czego potrzebuje. A w baranku magi nie ma . Czasem , kiedy nawalają dłonie albo nadgarstki - jest u mnie okres tylko baranek, albo tylko normalna kierownica... miałem ganglion na dłoni - wtedy tylko baranek był do ogarnięcia i uchwyt na klamce nie powodował bólu. Edytowane 4 Kwietnia przez itr 1 Cytuj
michalr75 Napisano 4 Kwietnia Napisano 4 Kwietnia Jakieś wynaturzenie do roweru MTB pchać baranka 1 Cytuj
mlody770 Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Dzień dobry, podłącze się do tematu. Po przeczytaniu tego wpisu zainspirowałem się do stworzenia takiego projektu. Chce iść trochę na skróty i zapytać doświadczonych i mających wiedzę techniczną, jakie części muszę zakupić aby zrobić MTB z barankiem . Rower to Mondraker F Podium RR, przerzutka xx1 axs, więc chyba jakiś sram Red obsłuży przerzutkę xx1. Hamulce levele więc to raczej tylko kwestia innych klamek. Jeśli jestem w błędzie to wybijcie mi to z głowy. Od razu napiszę, że jeżdżę 97,5 procent asfalt, więc siłą rzeczy nasuwa się pytanie dlaczego nie jeżdżę na szosie. Odpowiedź jest taka, że jak najdzie mnie ochota zjechać z trasy to mogę. A w warunkach wietrznych jednak fajnie być trochę bardziej aero . A być może, pozycja na rowerze będzie mi odpowiadać . Cytuj
JWO Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Mniej więcej, potrzebujesz: ramę, sztywny widelec, napęd, hamulce, stery, kierownice(tu koniecznie baranek), koła, opony i jeszcze pare drobnych szpei. No i na koniec naklejka MTB. Cytuj
mlody770 Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Ale mnie oświeciłeś bardziej mi chodziło o wiedzę co z czym pasuje , czy np: Red będzie obsługiwał xx1. Bo np Force może, albo na odwrót . Może konkretna jakaś kierownica się nadaje, a najlepiej kokpit zintegrowany. Ma być dobrze, przewody jak najbardziej ukryte Dodam jeszcze, że żaden sztywny widelec. Będzie Rock Shox Sid 100mm . Swoją drogą ten Specialized Epic kilka postów wcześniej wyszedł pięknie. Cytuj
chrismel Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja (edytowane) 4 godziny temu, mlody770 napisał: w warunkach wietrznych jednak fajnie być trochę bardziej aero Załóż lemondkę. Zyskasz zdecydowane więcej niż przy wymianie kierownicy na baranka. Polecam Profile Design. Mają spory wybór i jest do nich dostępność części, np. podkładek. 4 godziny temu, mlody770 napisał: być może, pozycja na rowerze będzie mi odpowiadać Być może bo znacznie zwiększysz reach. Zwróć uwagę że ramy projektowane pod baranka są krótsze. Kierownice z bardzo małym reachem są rzadkością a taką pewnie musiałbyś zastosować. Ja taką mam: https://dedaelementi.com/gera-alloy-handlebar (jest b. wygodna). Do tego dojdzie Ci reach klamek. Nie zakładałbym jednak z góry że będzie Ci niewygodnie jak jesteś wysportowany. 4 godziny temu, mlody770 napisał: Jeśli jestem w błędzie to wybijcie mi to z głowy. Pomimo że nie uważam projektu za rozsądny nie jestem skłonny wybijać Ci go z głowy. Rower to zabawka i jak Cię stać możesz spróbować. Zawodnicy ze światowej czołówki amatorów (Keegan Swenson, Dylan Johnson) robili takie przeróbki i ścigali się na nich. Także życzę udanej realizacji marzeń i daj znać jak sfinalizujesz temat. Edytowane 6 Maja przez chrismel Cytuj
mlody770 Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiałem się nad tą lemondką profile design . Jednak jak czytam, że taki pomysł ma więcej ludzi to chcę iść na całość. Będę pomału zbierał informacje jak to ugryźć i zdam relacje jak to się użytkuje. Taki jest plan na dziś a wiadomo jak bywa. Rozumiem, że kierownica od szosy a najlepiej taka zintegrowana z mostkiem podejdzie pod amortyzator ? Czy to inne średnicę . Nie będę się tym ścigał . Tylko mam przeczucie, że będzie mi to pasowało Cytuj
chrismel Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja (edytowane) Kierownica od szosy będzie miała jeszcze większy reach. W przypadku tej kierownicy którą podlinkowałem możesz mieć krótki mostek i całość będzie krótsza. Nie szalałbym z wyciąganiem pozycji bo i tak reach będziesz miał duży. Poza tym masz w niej drop 100 mm i szerszy chwyt więc przy zjeździe z asfaltu dolny chwyt będzie wygodniejszy. Możesz przyjąć (tak naprawdę bardzo z grubsza) że baranek przyspieszy Cię o 1.5 km/h a lemondka o 3 km/h. Z drugiej strony nie ma przeszkód żeby założyć i baranka i lemondkę Edytowane 6 Maja przez chrismel Cytuj
HSM Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Panowie, o ile zrozumiałem, to @mlody770 ma już konkretny rower i z częścią gratów i chce dokonać tej zmiany na zastanym organizmie, a nie lepić od nowa... Moim zdaniem - bez względu na to, czy uważam pomysł za sensowny - to się nie uda. Zakładam, że obecna rama jest dopasowana rozmiarem pod warunki fizyczne kolegi I to pod konkretne zestawienie krótkiego mostka i szerokiej prostej kierownicy (jak to obecnie w emtebowym standardzie). Więc jeżeli teraz wszystko pasuje rozmiarowo, to dołożenie do tej konkretnej ramy jakiegokolwiek baranka (choćby był to najmniejszy, taki tyci, tyci reach) oraz klamek klamkomanetek szosowych, które też swój reach mają 🙂 sprawi, że rower będzie po prostu za duży i tyle. Żadne sportowe wyciąganie nic tu nie da, a i autor pisze, że żadnego ścigania nie planuje... Taki rower to się składa, ale z uwzględnieniem tych właśnie warunków - czyli najlepiej byłoby dobrać ramę, która w normalnych zastosowaniach z komponentami mtb, byłaby o to "oczko" za mała, a z komponentami grawelowymi, będzie ok. Co do sterowania napędem. Tu akurat masz @mlody770 zupełną swobodę. AXS jest w pełni krzyżowo kompatybilny. Tylną przerzutkę obsłużą wszystkie klamkomanetki szosowe i grawelowe - od góry: Red, Force, Rival i Apex. Nie wiem tylko , jak się zachowują hamulce - tzn. zaciski mtb z klamkomanetkami. Pewnie połączyć się da, ale jak to będzie działało i jaką miało skuteczność, nie wiem. Musisz poszperać, a w najgorszym razie kupić klamkomanetki z zaciskami (tylko one będą jedynie pod flat mount, a nie wiem, co tam Twoja rama przyjmie). Cytuj
chrismel Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja @HSM teoretycznie masz rację. Ale skoro podlinkowałem film Dylana to wkleję zdjęcie jego gravela na którym się z powodzeniem ściga. Jak nietrudno zauważyć reach ma dość spory Zresztą w powyższym filmie mówił że rower MTB do przeróbki na "gravela" był w standardowym rozmiarze. On daje radę tak jeździć. Czy kolega też sobie poradzi - nie wiemy. Cytuj
mlody770 Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Odnośnie klamkomanetek to sram Apex działa na zasadzie takiej, że prawa zmienia do góry a lewa na dół albo na odwrót, nieważne . A. Nie jest tak, że Red/Force obsługują 2x11/12, prawa manetka obsługuje tylną przerzutkę a lewa przednią. Chyba, że w aplikacji da radę to jakoś zmienić tak żeby to działało jak w Apexie. Nie jestem pewny co do tego, ale tak jakoś to wydedukowałem. Co do roweru to jeździłem wcześniej na Epicu i jak przesiadłem się na ten to pierwsze co zauważyłem to, że jest krótki. I brakuje mi trochę tej niższej pozycji, dlatego jeżdżąc po asfalcie, głównie ścieżki rowerowe wzdłuż saksońskich rzek pomyślałem czy aby nie spróbować tu wsadzić baranka. Rower mam kompletny MTB, krotki mostek szeroka prosta kierownica. Potrzebuje tylko wiedzieć czy np baranek, najlepiej zintegrowany z mostkiem da się nałożyć na rurę mojego amortyzatora, Jeśli to się nie uda i będzie nie jezdne to zawsze można wrócić do ustawień fabrycznych . To tylko ciekawość, a może wyjdzie z tego coś dobrego dla mnie Cytuj
HSM Napisano 6 Maja Napisano 6 Maja Wszystkie AXSy są 12-rzędowe (poza 13-rzędowym Redem XLPR, który działa tak samo) i we wszystkich grupach szosowych/grawelowych domyślna praca klamkomanetek przy sterowaniu tylną przerzutką to: jedna zrzuca łańcuch na mniejsza koronkę, a druga wrzuca na większą , a tam, gdzie jest przednia przerzutka (2x12) równoczesne naciśnięcie prawej i lewej klamkomanetki zmienia bieg z przodu. Nie pamiętam jak było w jedynej elektronicznej grupie SRAMa przed AXS - czyli Redem eTapem (który był 2x11), ale to jest grupa prehistoryczna, więc to nieistotne... A dlaczego ma się nie dać zmienić mostka/kierownicy? Rura sterowa zdaje się mieć te 1 1/8 cala, więc jest jak najbardziej standardowa pod tysiące mostków i kierownic zintegrowanych na rynku. Jedyne, co możesz zmierzyć, to jakiej wysokości mostek jest obecnie... Bo jak rura sterowa jest docięta bez zapasu podkładek, a nowy mostek/kokpit zintegrowany będzie dużo wyższy niż obecny, to możesz mieć zostawiony za krótki odcinek rury sterowej. A i z tą zintegrowaną kierownica bym nie szalał. Najpierw spróbuj ze zwykłym mostkiem i kierownicą. Kokpit zintegrowany to się kupuje, jak jest się pewnym na 200%, że pozycja odpowiada, długość kokpitu (w tym reach kierownicy) odpowiada, ułożenie/gięcie samej kierownicy odpowiada. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.