Gość Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 Witam,moje pytanie brzmi ile kilometrów na jednym łancuchu/Kasecie? U mnie Łancuch z Kasetą wytrzymuja 4 tysiace kilometrów,po tym przebiegu jak chce załozyc nowy łancuch nic z tego zaczyna mi skakać miedzy zębatkami.do wymiany mam wtedy kasete,a jakbym jezdził na trzech łancuchach czy kaseta wytrzyma wiecej niż 4 tysiace kilometrów?
Q_u Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 Zapytam przewrotnie, może autor zrozumie. Ile kilometrów na litrze paliwa?
Q_u Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 HG400 + kmcx9 na dwa łańcuchy ( zmieniam po 300-400km ) po 3km nie widać specjalnie rozciągnięcia. Jazda spokojna, w wysokiej kadencji i mimo sporych przewyższeń jest OK.
wkg Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 KMC X10EL lub X11EL jeżdżąc na 4 łańcuchy po 6 tys rozciągniecie 0,75, po 8 tys rozciągnięcie 1 potem jeszcze 2-3 tysiące tak na dobicie ale to już czasem przeskoczy. Czyli uczciwie 2 tkm na łańcuchu, 8 tkm na kasecie + jesień, zima coś tam na dobicie. Godzinę temu, mechanikrowerowy1986 napisał: a jakbym jezdził na trzech łancuchach czy kaseta wytrzyma wiecej niż 4 tysiace kilometrów? Z 10 tkm prawdopodobnie tak. To zużyty łańcuch niszczy kasetę.
Gość Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 tak własnie przypuszczam ze to łancuch niszczy mi kasete,czyli trzeba jezdzic na 3 łancuchy co? Acera HG41 to moja kaseta plus HG 40 Łancuch
marvelo Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 Tylko nie bierz następnym razem HG40, ale HG71 albo KMC X8. Te dwa ostatnie są wiele trwalsze niż to wynika z różnicy w cenie względem HG40, który jest wybitnie kiepski pod tym względem.
Franc Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 1 łańcuch (najczęściej) Sram, 1 kaseta 9rz, przebiegi od 8000 do 10000 km w tym późna jesień i wczesna wiosna czyli rok z kawałkiem. Dojazdy do pracy po mieście i parę maratonów szosowych (takich jednodniowych ~200km).
JWO Napisano 9 Marca 2021 Napisano 9 Marca 2021 Kaseta CS-M8000 + 3 łancuchy KMC DLC 11. Przejechane 5tys km. Zmieniłem kasetę na CS-R8000. Wszystko działa bez zarzutu. Jeszcze daleko do rozciągnięcia 0.75. Stawiam że jeszcze 10tys. da radę. PS. Jazda, 100% szosa
cervandes Napisano 9 Marca 2021 Napisano 9 Marca 2021 Kolejny raz ten głupi i kompletnie, kompletnie nic nie wnoszący wątek. Przebieg zależy od: warunków, masy zawodnika, przewyższeń, generowanej mocy, używanych przełożeń, czystości, smarowania a nawet od wilgotności powietrza. Szczypior 50kg drapnie na HG40 3000km a ja przekroczyłem 1% po 700km.
wkg Napisano 9 Marca 2021 Napisano 9 Marca 2021 Ta niepotrzebna, niegrzeczna wypowiedź świadczy, że kompletnie nie zrozumiałeś problemu. Na szczęście rozumie go założyciel wątku.
m0d Napisano 9 Marca 2021 Napisano 9 Marca 2021 A ile kroków w jednych butach? Czy liczymy 0,75% zużycia podeszwy czy jakoś inaczej?
wkg Napisano 9 Marca 2021 Napisano 9 Marca 2021 Doczytaj caly pierwszy post, postaraj sie zrozumiec o co w nim chodzi i odpowiedz sobie na pytanie czy problem został rozwiązany.
J67 Napisano 9 Marca 2021 Napisano 9 Marca 2021 Witam. Nie obrażajcie się na @Cervandes. Nie przebiera w słowach, ale ma dużo racji. Napęd w warunkach mokrych zużywa się co najmniej 10 razy szybciej. Na rowerze z dźwigienką dla leniuchów , a więc i z napinaczem łańcucha trudniej to zauważyć, ale na ostrym kole - widać jak na dłoni. Dokąd jest sucho - łańcuch utrzymuje napięcie. Nawet i przez miesiąc. Po 50 km na mokrej drodze - zaczyna już niebezpiecznie zwisać. Nie dorosłem wprawdzie jeszcze do kaset, ale mogę podać taki przykład: Napęd składał się z: - blat Shimano Claris - młynek Sunrace - łańcuch Shimano HG-40 - 2 łańcuchy Sunrace - wolnobieg Sunrace Łańcuchy zmieniałem co miesiąc na ten, który okazał się najkrótszy. HG-40 użyłem tylko raz... na placu boju już do końca pozostały 2 tajwańskie. Po ok. 10 kkm wywaliłem napęd ponieważ padł blat Shimano... reszta by jedzcze trochę pojeździła. Nie używam przymiaru do łańcucha. Jeśli postawię rower do góry kołami i kręcąc korbą 1 palcem odczuwam wyraźnie zacięcia, to znak, że czas zmienić napęd. Stare łańcuchy są zazwyczaj dłuższe od nowego o pół ogniwka, czyli mniej niż 0,5%.
huskarl Napisano 9 Marca 2021 Napisano 9 Marca 2021 Ważąc 100kg, w fullu używanym do jazdy typu XC, niszczę łańcuch HG601 czy HG701 (11 rzędowy) w około 1200km, przy okazji rozwalając najmniejsze kółka kasety. Dopiero HG901 daje radę koło 2000km. HG93 na starym hardtailu rozjechałem do 1% w 1500km W kolarce jeden łańcuch KMC wytrzymał 5000km, a i tak zmieniłem go profilaktycznie. W drugiej po 2000km, łańcuch jest nadal dobry.
Galad Napisano 12 Marca 2021 Napisano 12 Marca 2021 Hmm ja robię na rowerze ok 2000km rocznie aktualny rower mam od 2009 roku czyli 11 lat, dwunasty rok się dopiero zacznie i dalej mam fabryczny napęd oraz łańcuch i zrobione ok 22tys km. Łańcuch KMC narrow z. Może części w tanich rowerach są bardziej pancerne że da się nakręcić taki przebieg?
huskarl Napisano 12 Marca 2021 Napisano 12 Marca 2021 To nie o to chodzi, że masz wytrzymały łańcuch. Po prostu jest on bardzo zniszczony ale zniszczona jest też kaseta i blaty, więc wszystko do siebie pasuje. Też pamiętam, że jeździłem na tanich makrokeszach aż na wolnobiegu były igły zamiast zębów. Lało się WD40 lub smar do łożysk tocznych i całe lata tak jeździłem. Teraz te łańcuchy są węższe, biegów więcej i jak pozwolisz na takie rozciągnięcie, to gorzej będą wchodzić biegi, na mniej zjedzonych koronkach może przeskakiwać, jest większe ryzyko zerwania a poza tym koszty. Wymiana takiej kasety to już wiekszy grosz, szczególnie jak ktoś ma nierozbieralne SRAMy 12rz to się można załamać.
Huberto20 Napisano 12 Marca 2021 Napisano 12 Marca 2021 Poprostu stare rowery nie były robione pod jak najmniejszą masę, oraz były z innych materiałów. Obecnie wszystko leci na sztukę oraz na kasę. Pozdrawiam
leejoonidas Napisano 12 Marca 2021 Napisano 12 Marca 2021 Obecnie to prawie wszyscy lecą za modą na jedenastki, dwunastki kasety w nich są zrobione z tak ciękiej blachy że to musi szybko paść, łańcuchy podobnie im więcej rzędów w napędzię tym blaszki z których są zrobione ogniwa są coraz cieńsze. Sam dałem się nabrać na jedenastkę w napędzie, w zeszłym roku zużyłem sześć łańcuchów jedenasto rzędowych i kilka zębatek Narrow Wide z aluminium. W tym roku powiedziałem dość i zamiast jedenasto rzędowe łańcuchy zacząłem stosować dziesięcio, kultura pracy taka sama jak jedenastek, koszty zakupu niższe do tego tylko stalowe zębatki w korbie. Na koniec roku podsumuję czy było warto. No i najważniejsze kaseta Shimano jedenastka 11-46, przebieg około 10 tyś kilometrów i jeszcze się kręci, kaseta Sunrace jedenastka 11-50, przebieg 6 tyś kilometrów jeszcze długo się pokręci. Łańcuchy jedenastki jaki by to nie był to do wpadnięcia na przymiarze w 0,75 udaje się przejechać max. 2500 kilometrów, zobaczymy jak dziesiątki łańcuchy wypadną w tym zestawieniu.
Galad Napisano 13 Marca 2021 Napisano 13 Marca 2021 Niestety coś za coś. Kiedyś lodówka potrafiła wytrzymać 20 lat pracy a teraz jak dobije do 5 to sukces. Drugi przykład mam w aucie 15 letni akumulator firmy krzak, natomiast brat już ma w swoim 4 z rzędu i to markowy i nie jest tak że wrzucisz pod maskę i zapomnisz tylko są regularnie sprawdzane i ładowane prostownikiem przynajmniej 2 razy do roku. Jak nie wierzę w teorie spiskowe tak tutaj z tym celowym postarzaniem produktów mam pewność że tak jest. Tylko dlaczego w tak prostym technicznie wyrobie jak rower można tak komplikować ludziom życie? Aż się prosi aby iść w retro MTB i zapomnieć na dłuższy okres czasu o łańcuchach i innych komponentach, tylko czerpać fun z jazdy. I na koniec słynne Januszowi powiedzenie które nabiera coraz większej wagi "Kurła kiedyś to było"
Przecietny Napisano 16 Marca 2021 Napisano 16 Marca 2021 W napedzie 9-rzędowym kaseta xt m770 wytrzymała 20 tys km ale łańcuch wymieniany był w zasadzie co miesiąc, najczęściej były to Kmcx9, do tego jazda mniej siłowa a bardziej kadencyjna. W napędzie 1x12 póki co zrobiłem 2 tys km i zużycia kasety nie widać ale drugi łańcuch już tam śmiga. Łańcuch to deore 6100 lub Kmcx12. Mam nadzieję na równie długą eksploatacje co w starszych napędach ale liczę się z tym co piszą koledzy wyżej,że dziś może to nie być tak trwałe jak dawniej. Jeśli tak będzie to zacznę kombinować z dwurzędowym napędem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.