Skocz do zawartości

huskarl

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    313
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Łódź

Ostatnie wizyty

939 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika huskarl

Znachor

Znachor (6/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

50

Reputacja

  1. Będą sprawdzać i wymieniać korby hollowtech: https://apnews.com/article/bike-crank-recall-shimano-crash-hazard-injuries-2827de0017dcd5ea38c6af7df5089885
  2. Nasmarować bloki, ale czy psiknąłeś na buty dookoła ? Jak mi trzeszczy to spsikuję Brunoxem buty i jest cisza. Co prawda ogólnie jest to głupi pomysł, bo mieszkam na 4 piętrze z klatką schodowa z lastriko, więc schodzenie z rowerem grozi wypadkiem.
  3. U mnie 601 i 701 wyciągały się tak samo szybko. Dopiero 901 dało mi te 30% więcej przebiegu.
  4. Chciałem być nieco bardziej widoczny gdy się ściemni. Czarna taśma odblaskowa na czarnym rowerze.
  5. Wydaje mi się, że to Shimano Ultegra ale nie jestem pewien bo widać zaledwie Shimano *egra. Wpisałbym w google: "hamulce shimano ultegra", przełączył na obrazki i próbował przyrównać.
  6. Jest strasznie słaby jak na warunki tego forum, gdzie niektórzy sprowadzają z Ali tytanowe śrubki by rower był 5g lżejszy. Sam w sobie do lekkiej jazdy będzie ok. 20 lat temu za tyle samo kupowało się podobny rower i jeździło całe lato, a to inne pieniądze były. Komponenty w nim są najniższej klasy, nawet ciężko to do czegokolwiek porównać. Wolnobieg i 3 tarcze z przodu to już zabytek techniki. Jakiś nieznany amortyzator a w zasadzie uginacz, hamulce tarczowe ale mechaniczne to nie wiadomo czy V-brake nie byłyby lepsze no i korba PROWHEEL burner, co nic nikomu nie mówi.
  7. Kup tego litra, póki jest, i potem próbuj sprzedać. Częsci, jeśli będą dostępne, to będą chyba już tylko szły w górę. Ja na nowy tłok dampera czekałem 2 miesiące. Może nawet na niepełnej bańce oleju nie stracisz złotówki.
  8. huskarl

    [hamulce] Dura-ace Disc

    Brać bez obawień Na siodełku i na rączkach nie ma nawet śladu by ten rower raz upadł. Domycie tej owijki to będzie koszmar. I nadal uważam, że sprawę oparcia stojaka o tarczę hamulcową trzeba zgłosić na policję.
  9. huskarl

    [hamulce] Dura-ace Disc

    No to jeśli uznamy za "testy w Alpach" za ściemę to trzeba pojechać i ten rower zobaczyć. Skoro tarcze są tak przytarte to znaczy, że rower musiałby być po płaskim użytkowany codziennie przez kogoś, kto wszędzie ciśnie i hamuje w ostatnim możliwym momencie. Mój full XC po 6000km ma ładniejsze tarcze a na pewno hamuję nim wielokrotnie częściej i intensywniej niż taką szosą. Ta kolarka by musiała mieć kilkadziesiąt tysięcy kilometrów by tak zatrzeć tarcze przy normalnej jeździe. Dwa lata takiej jazdy powinny zostawić jakieś ślady, obicia ramy, zatarcia, zużycie kasety. Co prawda innych zdjęć nie widzimy, ale z tego co jest nie wygląda, że jest to zajechany grat. W sumie tarcze podobno trzeba powoli docierać. Pierwsze co zrobiłem po zakupie fulla, to pojechałem na jedną górkę, gdzie kilka lat wcześniej się połamałem. Zjechałem kilka razy i rower jakby przestał hamować. Tarcze punktowo zmieniły kolor (trochę niebieskiego, trochę czarnego), a do tego złapały jakiś luz. Po 50km wyglądały gorzej niż te po wymianie obecnie po 6000km. Serwis Shimano wymienił mi obie tarcze w ramach gwarancji ale też powiedzieli, że przypaliłem je bo za intensywnie hamowałem. Trzeba najpierw po płaskim kilka razy dobrze zahamować zanim zacznie się wyhamowywać z 50km/h. Te tarcze dura ace miały podobno problem z przegrzaniem. Jeśli jechało się za długo to aluminium w środku się rozpuszczało i było wyciskane z tej stalowej kanapki. Jeśli jednak był to rower testowy to może właśnie ma tak przypalone tarcze, bo ktoś postanowił zjechać 10km na hamulcach. No to jak dla mnie sprawa nie do rozstrzygnięcia po tych kilku zdjęciach.
  10. huskarl

    [hamulce] Dura-ace Disc

    Ten rower to BMC Teammachine SLR01 Disc z 2018 https://bmc-switzerland.pl/produkt/altitude-teammachine-slr01_disc-team-2018/ ? Cena katalogowa 46k zł. Możesz to mieć za pół ceny a martwią cię przytarte tarcze za 275zł (https://allegro.pl/oferta/tarcza-hamulca-sm-rt900-140mm-dura-ace-9235542474) i klocki za 64zł (https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-shimano-dura-ace-ultegra-105-l03a-9412307468) ? To jedź i go zobacz osobiście. Zmierz suwmiarką grubość tarczy, zobacz czy są głębokie wyżłobienia czy to tylko mały rowek z wtartym brudem.
  11. huskarl

    [hamulce] Dura-ace Disc

    Skoro jest sprzedawany z gwarancją sklepową to pewnie nadal hamuje a tarcze nie są do końca zużyte. Jako że wrócił z testów to nikt się na nim nie zabił. Tarcze są przytarte, ale kupujesz rower używany. Jak jeżdżono nim po Alpach to pewnie zaliczył wielokilometrowe zjazdy na hamulcach, które je podszlifowały. Jeśli nie planujesz jeździć w górach to pewnie ich do końca nie zużyjesz. W najgorszym wypadku zmienisz tylną tarczę i klocki co będzie cię kosztowało ze 350zł z montażem.
  12. huskarl

    [hamulce] Dura-ace Disc

    Mi się nie podoba sposób w jaki ten rower stoi na stojaku. Taki sposób jest dobry dla rowerów bez tarcz. Przecież teraz ten stojak zapiera się o tarczę. Ktoś szturchnie, puknie, zaczepi o ten rower to cała siła idzie przez tarcze na stojak. One mogą już być skrzywione. Tarcz się nie dotyka. Schodek czy nie, ta z tyłu jest dla mnie podejrzana.
  13. To wygląda na zmęczenie materiału. Po prostu się metal popruł. Nic dookoła nie jest zgięte. Jakby to było uderzone to by były zgniecenia widoczne naokoło a tu nic. Po prostu rozerwało ściankę rurki którą w fabryce zagnietli i przyspawali.
  14. Mówisz, masz: Bardzo fajnie wyszło. Po obróbce papierkiem 2000 rys nie czuć a krawędzie lakieru ledwo ledwo da się wyczuć. Ciekawe na ile to wystarczy.
  15. Przeczytałem gdzieś że takie rysy warto wypełnić twardym lakierem do paznokci i spolerować na gładko. Myślicie, że ma to szansę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...