Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ahoj. Sto lat temu (2004) dostałem rower górski od członka tego forum @riker :) Cały czas na nim jeżdżę. I Od dawna nie siedzę w rowerach. Chcę kupić sobie przerzutkę tylną ze sprzęgłem. Na chwilę obecną mam zestaw: 

  • kaseta cs-hg30-8I - 8 rzędowa.
  • przerzutkę tył - starą deore
  • blat z przodu to jakiś narrow wide z chin. 
  • manetę też deore(nie znam modelu)
  • łańcuch shimano kompatybilny - też nie znam modelu. 

I tu moje pytanie: W jakąprzerzutkę celować? Ma to być cały czas one by x. Nie chcę wymieniać całego napędu o ile nie będę musiał. Łańcuch nierozciągnięty, zęby w kasecie ładne. Dużo kilometrów nim nie robię. A zwyczajnie się nie znam co się teraz z czym "je". Dzięki!

Edytowane przez jelen
Napisano

@Przecietny Znalazłem tylko Shimano Essa, ale w wersji shadow, nie shadow plus. 
Czyli jak chciałbym przejść na shadow plus to w co powinienem celować, żeby było najtaniej? 
9/10/11 rzędów? Jakieś sprzęty z aliexpress? dla mnie bez różnicy czy to będzie używka czy nie. nie chcę mocno inwestować po prostu, a przetestowałbym sprzęgło.

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wybaczcie głupie pytanie amatora, ale wzialem to do podratowania 20letniego roweru tanie przerzutki. I drugie z ciekawości (kosztowało 18zl każde). Te kasety nie mają śrub, tylko nity, więc czemu dwie najmniejsze koronki sa osobno? 9 speed doszedł jako 7 speed + 2 koronki, a 10 speed jako 8 speed + dwie osobno. Obie maja też ten czerwony Lock. To normalne? Myślałem, ze 9 przychodzi jako 9, jeden element. Jesli tak, to pod 8 speed, moglem zamowic 10 speed z odpowiednimi przelozeniami, zeby wyszlo 8 11-32 jako jeden element. Na pudelku tez to tak wyglada. Jako, ze nie było 8 speed 11-32, to sobie wymyśliłem, ze wezmę 9 speed 11-36 i po prostu ostatnia koronka nie będzie używana.

https://ibb.co/TBndkGSp

https://ibb.co/vCKP0Hgs

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dobry dzień, mam malutkie do składanego koła w obecnymbmam kasetę SENSAH MTB-CR-HR12 10-50T i chciałbym zamienić ją na coś pokroju SHIMANO Deore XT CS-M8200 10-51T lub SHIMANO Deore CS-M6100-12 10-51T (łańcuch Deore CN-M6100 i korba PROWHEEL MPX, 32T/170mm i przerzutka Shimano Deore RD-M6100, 12-rzędowa) i mam pytanko czy wszystko będzie śmigać czy będzie trzeba kupić np.: dłuższy łańcuch.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Wiele przerzutek przednich wspiera pewną konkretną minimalną i maksymalną wielkość blatu. W przypadku przerzutek "szosowych" jest to np. 46T.
I tu moje pytanie - w przypadku  przerzutki przedniej obejmą, jak np.  Microshift Sword co właściwie stoi na przeszkodzie, by zamontować ją parę mm niżej, by nie było problemów, gdybym zamiast np. 46-30 zamontował zębatki 42-26?

 

 

@CoLLto0 Przy zmianie o 1 ząb? Raczej nie będzie żadnego problemu. Ale możesz dla eksperymentu sprawdzić,  jaki zakres ruchu ma tylna przerzutka przy wbiciu najniższego przełożenia. Potrzebujesz dosłownie centymetra, więc... :P

 

Edytowane przez Brukiew_Niepospolity
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam serdecznie

Chciałbym zapytać, czy SRAM Apex 1x11 z korbą 42T i kaseta dosyć ciasną 11-32, będzie w miarę współgrał? Generalnie jak z opiniami tego napędu, bo czytam różne opinie, jedni nie polecają, inni wręcz przeciwnie, jeżdżą latami i problemów nie widzą. Jak działanie z kasetą Sunrace bodajże to jest 11-32, gdzie mamy dosyć ciasne stopniowanie 11-12-13-14-15 i dalej co dwa i trzy. Ponoć miały one problemy z łożyskami na kółeczkach, oglądając Szajbajka, ale w takim ostrym błocie nie mam zamiaru tego użytkować, bardziej może dostawać dużo drgań od jeżdżenia po nierównych asfaltach, ubytkach, dziurach, ścieżkach rowerowych, lekkich krawężnikach, ale po deszczu czy mini błotku też. Niby nie jest dobrze uszczelniona w środku, ale to filmy sprzed dobrych kilku lat, może naniesiono jakieś drobne poprawki na przerzutkę? Bo zdaje się jej produkcja sięga 2016 roku? Jak też z jej działaniem względem GRXow 400, 600 i 800? Bo GRXy ponoc miały problemy z linkami w klamkomanetkach. Obkrecaly się i pękały. Rival i wyżej odchodzi, jednak w rowerach za kilka tysięcy dominują Apexy lub GRXy, z tymże GRXy już 800 występują (na manetkach chyba 600). Jak płynność działania i regulacje? Doszedłem do opinii, że dobrze ustawiony Apex też potrafi działać tysiące kilometrów czy latami. Ok, jest tam płyn DOT, czy są uwagi do hamowania, ale potrzebuje więcej Waszych opinii. Czy korba 42T do ruchu miejskiego, ale szybkiego dosyć do treningu w zupełności wystarczy na takiej kasecie, czy jednak większe korby? 46T lepiej? Z góry pisze, że mam raczej tereny płaskie Kujawsko-Pomorskie Bydgoszcz, zatem 30T niezbyt mi potrzebne, a nie jeżdżę setek kilometrów na raz. Czasem 100-130, a tak to dynamiczniej, od 30 do 70. Jedzone też jesienią i zimą trochę, zatem musi być w miarę wytrzymały i odporny sprzęt. Bo jak GRXy to wszelkie 2x10,11,12 lub rzadko widzę rowery na 1x12 GTX w sprzedaży, napędy mechaniczne wchodzą w grę. Też mi kiedyś ktoś pisał, że jak napęd mechaniczny to chyba lepsze będzie Shimano, czy faktycznie? 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...