Skocz do zawartości
HanSolo

[rower] Trek X-Caliber 9. Masz lub chcesz nabyć Calibra?

Rekomendowane odpowiedzi

HanSolo

 Od około roku jestem posiadaczem tytułowego roweru Trek X-Caliber 9. Zauważyłem że na forum pojawiają się tematy z wątpliwościami przed-zakupowymi, porównaniem do konkurencji rynkowej. Najświeższy z tematów jest w Śmietniku, a kolejny już się nieco "zważył" postanowiłem założyć nowy. Jeśli jesteś zadowolonym lub niezadowolonym nabywcą i/lub posiadaczem, daj proszę znać i podziel się tu swoimi doświadczeniami.

 Jeśli zbierze się kilka opinii, może rozwieje to wątpliwości komuś kto boryka się z dylematem "kupić - nie kupić".

Mojego 29-era można znaleźć w Garażu.

 Podzielcie się swoimi wątpliwościami. :)

 

Edytowane przez HanSolo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bike5

Rama X Caliber to jedna z lepszych Ram Treka , jest trochę cięższa od najdroższych modeli np Superfly i ProCaliber modeli ale za to pancerna i wytrzymała   ponadto ma dobra geometrię , górna rura jest odpowiednio długa i nie trzeba kombinować z dłuższymi mostkami...Ponadto można zamontować do niej przyszłościowo widelec tapered 1.1/5 przy zastosowaniu odpowiednich sterów ale to juz tak przyszłościo jak byś chciał kiedys unowoczesniać swoja maszyne...


Trek X-Caliber 8 świetnie oceniony na znanym światowym portalu Bikeradar.com
Został uznanym za bardzo udany model z 5-ciu gwiazdek otrzymał 4,5*
Napisano o nim m.in. udany rower w teren, na zdobycie którego nie potrzeba rozbijać banku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qb41

 

 

.Ponadto można zamontować do niej przyszłościowo widelec tapered 1.1/5 przy zastosowaniu odpowiednich sterów

Jakie konkretnie stery można zamontować aby tapper wszedł? Posiadam rower od 2,5 roku lekko nie ma i miał nie będzie ale w tym momencie nie kupiłbym takiego samego np ze względu na brak tappera jest trochę lepszego sprzętu teraz na rynku. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bike5

Szerokość osadzenia Sterów W ramie X Caliber ma 44 mm czyli dużo jak na 1.1/8 i tylko dlatego można w nich zastosować specjalne stery firmy BBB  model BHP-53...prawdopodobnie w mniejszych średnicach mufy nie ma takiej możliwości i trzeba zmieniać  ramę...Ja w moim śmigam z widelcem Tapered   i sobie chwale ;-) .koszt takich sterów to około 170 zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Moja opinia z punktu widzenia mechanika: kiepskie piasty, szczające heble Shimano, kiepskie stery. Pękające szprychy zależnie od tego na jaką sztukę kto trafi. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qb41
Moja opinia z punktu widzenia mechanika: kiepskie piasty, szczające heble Shimano, kiepskie stery. Pękające szprychy zależnie od tego na jaką sztukę kto trafi.

 

Tak masz rację Tobo stery zwykłe kulkowe, piasty też bez szału hample miałem akurat wymieniłem na XT, koła na DT i w zasadzie została mi tylko rama i amor który chciałbym wymienić w nie dalekiej przyszłości. I dodatkowo ciężkie graty bontragera :(

Tobo czy potwierdzasz zastosowanie w/w sterów w takiej ramie ?

Edytowane przez qb41

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Sterów pod tapera? U mnie nikt się w to nie bawi, więc nie widziałem takiego patentu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qb41

@Bike5 mógłbyś mi pokazać jak twój caliber wygląda z takim amorkiem ? i jak wybiłeś dolną bieżnie z ramy bo zakładam, że tak trzeba zrobić ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Bierzesz cokolwiek co jest dłuższe od główki ramy, np płaski śrubokręt, opierasz o krawędź miski wewnątrz i wybijasz młotkiem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bike5

qb41 nie ma sprawy pokaże ci jak wygląda mój Trek z nowymi sterami , podaj mi email na priv zrobie fote i przesle...

proponuje to zrobić w jakimś serwisie rowerowym , maja specjalne przyrządy do wybijania takich misek jak i specjalne praski do zakładania  nowych .ja akurat mam znajomych w salonie Scotta i zrobili mi to sprzyjemnością za grosze..Górna miska tych sterów jest wewnętrzna a dolna zewnętrzna (szeroka)by zmieścił sie taper...przód roweru w związku z tym lekko się podniesie  Ponad centymetr  .Dolna miska nowych sterów ma długie  prowadzenie a wewnętrzna cześć mufy ma ogranicznik długości osadzenia, wiec w serwisie kilka milimetrów mi skrócili ....Wiem ze przy montażu takich misek trzeba dać trochę smaru zeby zabezpieczyc przed dostawaniem sie tam wody i ewentualnym strzelaniem....

PS Mnie właściwe ze starego X Calibra została tylko rama ;-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Stery wejdą bez problemu metodami chałupniczymi. Pójście po prasę albo prowybijak trwa za długo. :) Najbardziej nieporęczne może być nabijanie bieżni na widelec.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ponury2

Ja się przymierzam do zakupu nowego x calibra 9. Mam 194 wzrostu więc chyba rozmiar 21.5. To co możecie powiedzieć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Górna miska tych sterów jest wewnętrzna a dolna zewnętrzna (szeroka)by zmieścił sie taper...przód roweru w związku z tym lekko się podniesie Ponad centymetr .

Czyli jednym słowem zmieniła się geometria roweru. Wiec w zasadzie z oryginalnego XCalibra nic Ci nie zostało :-) Ciekawe czy dożywotnia gwarancja Treka na rame obejmuje też defekty powstałe w wyniku takich modyfikacji...?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Jakie defekty mogą powstać w wyniku takich modyfikacji? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bike5

Ja się przymierzam do zakupu nowego x calibra 9. Mam 194 wzrostu więc chyba rozmiar 21.5. To co możecie powiedzieć

 Rozmiar ramy który podałeś wydaje się być ok ;-) Zapewne przed zakupem dadzą ci przymierzyć rower :-) jeśli to porządny salon to tez wyregulują ci wysokość siodełka w pionie i poziomie ;-)  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ponury2

Więc treka x calibra opłaca się kupić czy lepiej coś innego, jakie są wady i zalety

tegorocznej 9tki, no i geometria jak się sprawdza i do czego

Edytowane przez ponury2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Jakie defekty mogą powstać w wyniku takich modyfikacji?

Chodzili mi o to czy zmieniając geo roweru taką modyfikacja nie tracisz przypadkiem 'dożywotniej' gwarancji w przypadku pęknięcia ramy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HanSolo

Moja opinia z punktu widzenia mechanika: kiepskie piasty, szczające heble Shimano, kiepskie stery. Pękające szprychy zależnie od tego na jaką sztukę kto trafi. 

Piasty super jak dotychczas na 2x uszczelnianych łożyskach. No jeśli komuś "szczaja" Shimano M447 to ja nie wiem co on z nimi robił. Ja używał naprawdę w na solidnych górkach i w gorący dzień przy moich 100kg i 50-60km/h te hamulce na pewno nie mają łatwo. Na dole górki można jajka na nich gotować. Sprawują się bardzo dobrze. Można zrobić jeszcze trochę lepiej i sporo drożej ale mi nie potrzeba. Do przeznaczenia jaki dane jest temu roweru są one aż nadto mocne.

Szprychy pękają. Owszem straciłem juz jedną. Sa to zwykłe gięte nierdzewkowe druty więc nie można oczekiwać cudów. Z drugiej strony Mustang TLR to koło raczej lekkie i komfortowe niż pancerne rodem z enduro czy sztywne niczym z karbonu.

Po podniesieniu o 1cm geometrii tragedii na ramie być nie powinno. Zmieniają się obciążenia główki ale ta sprawia wrażenie solidnej. Niemniej bywały już pękające przy główce ramy w rowerach którym o 20mm podnoszono skok na widelcu. Rzecz dotyczy ram lekkich z aluminium i jeszcze lżejszych z carbonu. W pancernej ramie, takiego B'Twina Rockridera 500, mam widelec 100mm zamiast 80mm, a na dodatek sam widelec jest dłuższy. Nic się nie złego dzieje. a rower jeździ dużo lepiej niż z oryginalnym widelcem. 1cm nie będzie niczym szczególnym,. Już różnica w profilu opony przód-tył potrafi dać więcej. Nawet w tym samym rozmiarze kapcia, nie ma problemu ze znalezieniem 6 czy 7 mm różnicy na wysokości koła. 

Pamiętajmy jednak, że tak naprawdę wszystkie te zabiegi dotyczą nie zmienianego SAGU i niezmienionego ciśnienia w kołach. Jeśli tylko pasuje nam by to naprostować samymi regulacjami tych ciśnień oraz zmianą ogumienia, to właściwie nie ma problemu.

Z cyklu podciągania różnic pilnikiem to jeśli w oczkach do montażu osi koło w widelcu podpiłujemy głębsze wcięcia (wystarczy ze 2-3mm), do tego splanujemy dolną krawędź rurki główki ramy osiągniemy dodatkowy efekt.

 

"Chodzili mi o to czy zmieniając geo roweru taką modyfikacja nie tracisz przypadkiem 'dożywotniej' gwarancji w przypadku pęknięcia ramy..."

 

Po pierwsze wszystkie "dożywotnie" gwarancje są trudne do egzekwowania, zwłaszcza producenckie jeśli polski importer ma dalece w analu czy rozpatrzą i jak rozpatrzą. takie niestety sa realia u naszych importerów. 

Jeśli producent zauważy, że takie zmiany zostały naniesiony, gwarancję szlag trafi na 100%. 

Ja mojego X-Calibra kupiłem nowego za ok 2/3 ceny MSRP (tej na stronie producenta). Nie mam żadnej gwarancji na ten rower, prócz tej dożywotniej (gdzieś w USA) bo zarejestrowałem rower. I tak bym nie skorzystał chyba. Wysył ramy do Stanów? Z dużym prawdopodobieństwem odrzucenia zgłoszenia? Ktoś powie "przecież importer się tym zajmuje". Nie, importer zajmuje się swoją 2 letnią gwarancją za którą każe sobie płacić na przeglądach, a potem jeszcze na naprawach "gwarancyjnych. Importerowi gwarancja Treka na rame jest potrzebna żeby sprzedać więcej rowerów. 

 

 

Więc treka x calibra opłaca się kupić czy lepiej coś innego, jakie są wady i zalety

tegorocznej 9tki, no i geometria jak się sprawdza i do czego

Rama jest w Calibrze długa i dość niska. Jest współczesna i bardzo na czasie jak na standardy XC, a i dotrzymuje kroku wielu geometriom rowerów trailowych. 

69' główki to nie jest dużo ale widelec jest wysuniety nieco bardziej do przodu przez co rower jest stabilny na zjazdach. Tylny trójkąt jest dość krótki więc można nim swobodniej zamiatać w razie potrzeby. Wysokość suportu oceniłbym jako sporą. bezpieczna dla suportu, i na zakręcie nie zachaczysz korbo o każde gówno ale siedzi sie wyżej. 

Prowadzenie roweru jest bardzo współczesne. Jeżdzi się lekko i przyjemnie. Ja w swoim Treku dałem krótszy mostek - 50mm z wyraźnym wzniosem, oraz giętą na ponad cal kierownicę. Siodełko mam przesunięte w tył na szynach i jazda jest taka jak w trailowych hard-tailach a nie XC.  

Moja opinia z punktu widzenia mechanika: kiepskie piasty, szczające heble Shimano, kiepskie stery. Pękające szprychy zależnie od tego na jaką sztukę kto trafi. 

Piasty super jak dotychczas na 2x uszczelnianych łożyskach. No jeśli komuś "szczaja" Shimano M447 to ja nie wiem co on z nimi robił. Ja używał naprawdę w na solidnych górkach i w gorący dzień przy moich 100kg i 50-60km/h te hamulce na pewno nie mają łatwo. Na dole górki można jajka na nich gotować. Sprawują się bardzo dobrze. Można zrobić jeszcze trochę lepiej i sporo drożej ale mi nie potrzeba. Do przeznaczenia jaki dane jest temu roweru są one aż nadto mocne.

Szprychy pękają. Owszem straciłem juz jedną. Sa to zwykłe gięte nierdzewkowe druty więc nie można oczekiwać cudów. Z drugiej strony Mustang TLR to koło raczej lekkie i komfortowe niż pancerne rodem z enduro czy sztywne niczym z karbonu.

Po podniesieniu o 1cm geometrii tragedii na ramie być nie powinno. Zmieniają się obciążenia główki ale ta sprawia wrażenie solidnej. Niemniej bywały już pękające przy główce ramy w rowerach którym o 20mm podnoszono skok na widelcu. Rzecz dotyczy ram lekkich z aluminium i jeszcze lżejszych z carbonu. W pancernej ramie, takiego B'Twina Rockridera 500, mam widelec 100mm zamiast 80mm, a na dodatek sam widelec jest dłuższy. Nic się nie złego dzieje. a rower jeździ dużo lepiej niż z oryginalnym widelcem. 1cm nie będzie niczym szczególnym,. Już różnica w profilu opony przód-tył potrafi dać więcej. Nawet w tym samym rozmiarze kapcia, nie ma problemu ze znalezieniem 6 czy 7 mm różnicy na wysokości koła. 

Pamiętajmy jednak, że tak naprawdę wszystkie te zabiegi dotyczą nie zmienianego SAGU i niezmienionego ciśnienia w kołach. Jeśli tylko pasuje nam by to naprostować samymi regulacjami tych ciśnień oraz zmianą ogumienia, to właściwie nie ma problemu.

Z cyklu podciągania różnic pilnikiem to jeśli w oczkach do montażu osi koło w widelcu podpiłujemy głębsze wcięcia (wystarczy ze 2-3mm), do tego splanujemy dolną krawędź rurki główki ramy osiągniemy dodatkowy efekt

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Łożyska w piaście problemem nie są, za to bębenek to porażka. Wypadałoby go rozebrać póki jest nowy i napchać smaru na znajdujące się tam kulki. Wymieniamy ich kilkaset sztuk rocznie.

 

Co do hebli - co ktoś z nimi robił? Nic specjalnego, jeździł, używał, np tylko w rowerze miejskim. Nie będę kolejny raz przedsawiał moich doświadczeń w tym względzie - pytanie było o spostrzeżenia dotyczące tego roweru, więc podałem jak ja to widzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ponury2

To czy ten rower nadaje się do rekreacyjnych długich jazd? Jezdzę szybko, od dziecka, mam sporo pary w nogach , ale w większości długie trasy po kilka godzin, na krótkie i po mieście mam inne rowery. Mam w dupie maratony chyba że jakiś się trafi przypadkiem. Jeżdzę wzdłuż wybrzeża, po mazowszu i ze 2 razy w roku w górach.
Chcę się wybrać rowerem na wycieczkę z namiotem wzdłuż wybrzeża. Czy do takich zastosowań x caliber jest ok czy szukać czegoś innego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HanSolo

Łożyska w piaście problemem nie są, za to bębenek to porażka. Wypadałoby go rozebrać póki jest nowy i napchać smaru na znajdujące się tam kulki. Wymieniamy ich kilkaset sztuk rocznie.

 

Co do hebli - co ktoś z nimi robił? Nic specjalnego, jeździł, używał, np tylko w rowerze miejskim. Nie będę kolejny raz przedsawiał moich doświadczeń w tym względzie - pytanie było o spostrzeżenia dotyczące tego roweru, więc podałem jak ja to widzę.

Ja nie dyskredytuję Twoich doświadczeń tym bardziej jeśli są związane z serwisowaniem tych rowerów. Niemniej za te pieniądze konkurencja oferuje na ogół heble o oczko słabsze. Przy M447 naprawdę nie ma się do czego przyczepić jeśli rower jest wykorzystywany do XC. Ja go używam trochę ostrzej i nadal nie mam powodów do narzekań. Jedyne co to że cały set mógłby być trochę lżejszy ale to już "U get what U paid for"

@ponury2 Rower jest bardzo wygodny, robiłem nim na oponach o szerokości 1,9" ponad 100km trasy po asfalcie mieszanym z szutrem. Co prawda mam zmieniony mostek na wyższy ale to tylko taka moja fanaberia. Znajomy ma oryginał i też mu wygodnie. 

Na wycieczki lepsze są chyba fittnesy przystosowane do turystyki. Są szybsze i lżejsze. Jesli jednak chcesz się w trakcie wyprawy wbijać w teren takim rowerem to będziesz odczuwał na nim każdy kamyk. 

X-Caliber ma przygotowane miejsca na bagażnik i 2 koszyki na bidon. Felgi są dość wąskie jak na standardy MTB. Widelec można napompować na sztywno lub całkiem zablokować. Oryginalnie kierownica ma 700mm więc nie jest tak strasznie szeroka. Kola 29" to lekkie jak na entry level bontragery Mustang i rozpędzanie roweru to sama frajda. Przyjmą każdą szosowo-turystyczną oponę o jakiej pomyślisz. Po założeniu paru rzeczy pojechałbym tym rowerem w długa trase bez mrugnięcia. Przednia zębatka 36 moze być na trase ciut mała, ja zmieniłem na 38 SLX-a i jest super bo nie obciążam tak tych najmniejszych zębatek kasety.

Co do Twoich 190cm to jak najbardziej orzmiar 20,5 (21,5) - tam sa dwie wartości podawane na ramie. Ja mam 187cm i mam jeszcze zapas miejsca. Kumpel ma 192cm wzr i na mostku 90mm ma tego miejsca równie dużo. 

tak jak pisałem geometria i w miarę lekkie koła to najwieksze zalety tego roweru. Największym minusem jest brak taperu (mi nie przeszkadza) oraz słaba regulacja szybkości odbicia widelca. Lepszą mam już SR Raidonie króry kosztuje chyba z 500 złotych mniej. Pokrycie goleni też mogłoby byc bardziej wyszukane. Nie ma co jednak narzekać bo bebechy w XC 32 to te same co w droższych widelcach entry lever Rock Shoxa. 

X-Caliber 9 na 2017 ma MZ trochę słabsze kolorki ;) 

Z rzeczy do wymiany standardowo opony (choć sa nie takie słabe), pedały (plastiki które ważą połowe aluminiowych :D) i siodeło - to już każdy pod siebie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qb41

 

 

Prowadzenie roweru jest bardzo współczesne. Jeżdzi się lekko i przyjemnie. Ja w swoim Treku dałem krótszy mostek - 50mm z wyraźnym wzniosem, oraz giętą na ponad cal kierownicę. Siodełko mam przesunięte w tył na szynach i jazda jest taka jak w trailowych hard-tailach a nie XC

 

Mógłbym zobaczyć jak rower wygląda z takim mostkiem i kierą jestem ciekaw jak się rower zachowuje z takim setem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
HanSolo

Jesli klikniesz na mój rower w profilu to tam masz 2 foty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qb41

No cóż.... dziwnie ale to akurat preferencja indywidualna. Ja przy 187 cm wziąłem 19,5 ponieważ na 21,5 źle się czułem i w terenie jednak lepiej jest mieć ciut mniejszy rozmiar. Sztyce mam wysunięta ok 2cm do ogranicznika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

No cóż.... dziwnie ale to akurat preferencja indywidualna. Ja przy 187 cm wziąłem 19,5 ponieważ na 21,5 źle się czułem i w terenie jednak lepiej jest mieć ciut mniejszy rozmiar

 

To nie preferencja indywidualna tylko po prostu rower dobrany do użytku czysto rekreacyjnego, jazdy po bułki i co najwyżej udawania xc. No i ta rzeźba z tym 50 mm mostkiem i kierownicą :-) Nie ma to jak kupić sobie za duży rower a później wypisywać poematy na forum jaki to on jest och i ach ... Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Convi
      Przez Convi
      Po wielu latach biernego przeglądania forum zmuszony zostałem do rozpoczęcia aktywnego udziału w najgłupszy sposób jaki można znaleźć, czyli zapytaniem o tym jak połączyć ogień z wodą.
      Jestem świadomy, że tematów takich było już setki, jeśli nie tysiące. Przeglądam od kilku dni nasze forum, ale też szeroko pojęty internet i z każdą minutą zacząłem już głupieć. W momencie gdy szukałem jakiegoś potwierdzenia, na coś co znalazłem wcześniej znajdowałem wręcz odwrotną opinię.
      Dlatego chciałbym was prosić o pomoc. Rower posiadam już 10 lat, kupiony oczywiście 'bo rower to musi być góral', za czasów jak się miało 'naście' lat. Oryginalnie był na Smart Samach, ale te po drodze się zużyły dość mocno, byłem z nich zadowolony. Około 2 lata temu zmieniłem opony na zwijane Maxxis Ranchero polecone przez lokalnego sprzedawcę, z których za to jestem średnio zadowolony. Rower to Kross Level A4, obręcze Alexrims X2100, 19 mm szerokości, 26"
      Teraz kwintesencja - jeżdżę głównie asfalt, jakbym miał procentowo strzelać to pewnie z 80%, pozostałe 20% to odpowiednio 15% - różne utwardzane drogi(ścieżki leśne, wały etc.) oraz może 5% - teren, jak się trafi jakiś piach, ale wolę unikać. Deszczu unikam jak ognia, przebiegów nie robię za dużych, bo jeżdżę głównie w weekendy, choć to zamierzam zmienić w najbliższej przyszłości jak sprowadzę sobie rower na miejsce. Najprostsze(i najdroższe   )rozwiązanie, zmiana roweru, jeszcze nie wchodzi w grę - planuję zakup szosy, ale to plan na przyszły rok, zatem w tym działam z tym co mam, szukając kompromisu.
      Dodam jeszcze, że w najbliższym czasie planuję 200-250 km, wstępnie głównie asfalt.
      Planowany budżet to 100 zł/opona.
      Z przegrzebanych czeluści internetu wygrzebałem następujące opony, które mogłyby spełnić moje potrzeby - rozstrzał jest dość spory i potrzebuję waszej pomocy w ostatecznym zawężeniu i ewentualnym wyborze.
      Schwalbe Hurricane 2.0 - z tego co czytałem semi-slicki, które dobrze jadą po asfalcie i dają jako-takie pole do manewru w razie potrzeby zjazdu z drogi Vittorria Mezcal 2.1 na drucie - opisywane jako semi-slicki w polskich sklepach internetowych (IMO nie wyglądają, ale nie jestem tutaj specjalistą) Schwalbe Smart sam, czyli powrót do korzeni 2.1/drut lub zwijana, kwestia do dyskusji Continental Race King 2.0/2.2 - przewijające się w większości tematów pt. "MTB i asfalt" Cała gama opon od Schwalbe - Marathony - tutaj patrzyłem na Schwalbe Marathon Racer, tylko jest dość wąski i nie jestem do tego przekonany [1.5"]. Jakieś inne propozycje z tej gamy produktów? Patrzyłem jeszcze na supreme, ale one są poza budżetem. Vittoria Saguaro - chyba zdecydowanie bardziej teren niż asfalt. Maxxis Crossmark 2.1 Jakieś inne propozycje, które mogłem przegapić? Jak widzicie w propozycjach są opony raczej szerokie, z wyjątkiem Marathon Racera (i ewentualnie innych z tej gamy). Osobiście najbardziej pozytywnie jestem nastawiony do Schwalbe Hurricane. 
       
       
       
       
    • kl4mk4
      Przez kl4mk4
      Witam chciałbym żeby ktoś mi doradził jakiś rower w najlepszy w przedziale cenowym do 2400 zł. Jestem mężczyzną o 175cm wysokości i o wadzę 70kg wysokości. Roweru szukam do jazdy głownie po mieście ale też lubię pojechać w teren i chciałbym żeby się dobrze spisywał. Jakoś nie jestem przekonany do rowerów typu cross. Zastanawiałem się nad rowerem Giant Talon 23ER 3. A jakie są wasze propozycję, porady ??
    • karpatka122
      Przez karpatka122
      Cześć!
      Stoję przed wielkim dylematem, tzn...
      Jaki trenażer zakupić do roweru MTB? Posiadam rower "Silverback Sola 1". Orientujecie się może jaki trenażer jest do takich rowerów? Chcę zakupić "Trenażer ELITE Qubo Digital Smart B+" ale nie do końca jestem pewny wyboru. Wszędzie widzę trenażery dla kolarek, a nigdzie nie widzę zastosowania w MTB. Słyszałem że można zmienić oponę na inną. Ale chciałby to ominąć. Obecnie posiadam system bezdętkowy i w moim przypadku musiałbym zakupić cały zestaw (obręcz, dętka, opona). Obecnie posiadam opony: Shwalbe Racing Ralph Evo, TL-Ready, Folding, 29"x2,1 Lightweight. Szukam trenażera interaktywnego, który sam dostosowuje się do programu zwift i automatycznie będzie regulował obciążenie.
      Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.


    • Gość Rafi_74
      Przez Gość Rafi_74
      Witam, poszukuję wiadomości o producencie rowerów MTB sygnowanych na ramie "PG"
       
    • slazakmtb
      Przez slazakmtb
      Witam,
      Stoję przed zakupem roweru i decyduję się pomiędzy:
      1. Aluminiowym Trekiem Procaliber 8 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-8/p/21841/
      2. Karbonowym Trekiem Procaliber 9.6 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-9-6/p/21893/
      Procaliber 8 jest lepszy osprzętowo (Reba, hamulce MT500, korba Race Face Next R), za to 9.6 to karbon....
       
      Nie jeździłem nigdy na karbonowym rowerze i nie wiem czy inwestować w ramę a póżniej ewentualnie zmienić osprzęt czy iść w Alu i mieć od razu lepszy osprzęt.
      Zaznaczę, że te rowery dzieli katalogowo cena 1000zł (droższy karbon) ale w moim przypadku byłoby to jakieś 500zł.
       
      Jakie macie zdanie na ten temat?
×