Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

 

exploit

 

Eeee... Niebardzo... Napisane stoi Renegarde na górrurce i Escapade na dolnych rurkach widelca. Przyglądnij się fociszonowi...

 

Enyłej...

 

Jak nie pili z natychmiastowością, ja bym dalej nie szukał, bo możesz nie doszukać się...

 

No chyba, ze cuś extra się trafi...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee... Niebardzo... Napisane stoi Renegarde na górrurce i Escapade na dolnych rurkach widelca. Przyglądnij się fociszonowi...

 

Enyłej...

 

Jak nie pili z natychmiastowością, ja bym dalej nie szukał, bo możesz nie doszukać się...

 

No chyba, ze cuś extra się trafi...

 

Szacunek...

I.

Tutaj potwierdzenie, że Jamis Renegade 2018 będzie miał owe 5 uchwytów na bidony: http://www.bikepacking.com/news/2018-jamis-renegade-expat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5-3 tys. Ważę jeszcze mniej niż Ty, ale sztywne ośki to kwestia tego, że budowany rower jest docelowo na bardzodługą wyrypę i chcę mieć ten komfort psychiczny, że o pęknięciu ośki zapomnę. Wiem, że to przerost formy nad treścią, ale tak już mam.

 

To to raczej nie pęknie http://www.pipedreamcycles.com/shop/a-l-i-c-e-frame-fork/ i w cenie akuratnie albo do Yarra zastukać, to może by customa pospawał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yarr nie miał srama , tylko sturmey archera kickshift czy jakoś tak, i stwierdzam że nie nadaje się ona do jazdy po wertepach, gdyż ma tendencje do samoczynnej zmiany biegów.

 

Wysłane z mojego MI 4i przy użyciu Tapatalka

No to raczej bez sensu pomysł, poza tym dochodzę też do wniosku, że na dojazdówkę do miasta lepiej wziąć coś taniego, co nie będzie tak kusiło potencjalnego złodzieja...

 

Mam w tej chwili GT Grade na niezłym osprzęcie (105 i hamulce HyRD), a głównie brakuje mi miejsca na oponę i lepszych kół, to myślę, że lepiej będzie się skupić na samych framesetach niż kombinować z Roninami i innymi gravelami, gdzie dostanę w sumie gorszy osprzęt niż to co już mam. Rama niestety ma wgniotkę na górnej rurze, stąd obawiam się, że tak łatwo nie zejdzie w dobrych pieniądzach.

Linkowany wcześniej przez kogos Fairdale Weekender wydaje się ciekawą opcją, tylko mam wątpliwości co do rozmiaru - mam 183 cm wzrostu i nogę 87 cm, a teraz jeżdżę na GT w rozmiarze L z mostkiem 100 (HT 182, eff TT 565, stack 601 i reach 381). Weekender XL byłby na pewno za duży, L nie mają, a M ma wymiary HT 140, eff TT 550, stack 564 i reach 378. Nie będzie on dla mnie za mały? Wychodzi jakieś 4 cm niżej kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linkowany wcześniej przez kogos Fairdale Weekender wydaje się ciekawą opcją, tylko mam wątpliwości co do rozmiaru - mam 183 cm wzrostu i nogę 87 cm, a teraz jeżdżę na GT w rozmiarze L z mostkiem 100 (HT 182, eff TT 565, stack 601 i reach 381). Weekender XL byłby na pewno za duży, L nie mają, a M ma wymiary HT 140, eff TT 550, stack 564 i reach 378. Nie będzie on dla mnie za mały? Wychodzi jakieś 4 cm niżej kierownica.

 

Wyrosłem na 175cm i Fairdale'owa M pasowała idealnie. Stąd wnioskuję, że przy Twoich 183 byłoby krótkawo.

Na stronie Fairdale'a jest gdzieś filmik z przymiarkami albo pogadaj z Texasami z Poznania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przyszłość jest tuż tuż! 

 

Jegomość z Sick Bicycle Co. zapowiedział produkcję na Tajwanie ram przystosowanych pod piniona i z rozłączanym tylnym trójkątem pod pasek. W tytanie. A znając dokonania firmy, będzie też "long, low & slack" chociaż obiecywał, że kąty będą "nieco" mniej drastyczne, czyli okolice 65 stopni na główce ;) 

 

No i najważniejsze, cena: dostępnych będzie kilka wariantów, wariant najdroższy to 2089 Łabędzi (o ile dobrze pamiętam) ALE cena zawiera już skrzynię piniona i kilka innych gratów, nie pamiętam niestety jakich dokładnie bo ogłoszenie było poprzez streama live na instagramie i tyle szczegółów udało mi się zapamiętać. Prawdopodobnie lada dzień ukaże się jakieś obwieszczenie z ich strony, może jakiś preorder.

 

Generalnie do czego piję: coraz więcej firemek bierze się za piniona, sama skrzynia też powoli staje się bardziej przystępna cenowo, jeszcze parę lat i takie konstrukcje:

 

Zerode-Taniwha_7-640x427.jpg będą w zasięgu normalnego zjadacza chleba :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Generalnie do czego piję: coraz więcej firemek bierze się za piniona, sama skrzynia też powoli staje się bardziej przystępna cenowo, jeszcze parę lat i takie konstrukcje:   będą w zasięgu normalnego zjadacza chleba
 

Za parę lat piastę Rohloff będzie można zobaczyć rowerach dla zwykłych zjadaczy chleba ... tak mówili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

główna bolączka

 

Główna bolączka to fakt, że cały system kosztuje tyle co średniej klasy rower, a jak dodasz ramę to wyjdzie tyle co wyższej klasy kompletny rower z przerzutkami zewnętrznymi.

 

Dodatkowo konieczność "odpuszczania" przed każdą zmianą biegów i zaczyna się robić pod górkę.

 

Jestem fanem rozwiazania ale leci już chyba 3-cia dziesięciolatka kiedy to mówi się, że girboksy to jest next big thing... 

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zdania że tam gdzie trzeba można upraszczać i oszczędzać, a tam gdzie można "poszaleć" a zwłaszcza podczas jazdy w terenie po co się ograniczać i czekać na niewiadomoco w ludzkich pieniądzach? 

 

Tak po części piję do wspomnianego Rohloffa.

 

Owszem - piasta jest okej jak planuje się wyprawę dookoła świata albo ma na tyle wolnego czasu/daleko do pracy że jednym rowerem wykręca się kilkanaście tysięcy kilometrów rocznie :) 

 

W innym przypadku inwestycja w drugi, jak najprostszy rower to o wiele lepsze rozwiązanie. Taki, który przyjmie na siebie większość rocznego dystansu w miejscach gdzie można iść na kompromisy. 

 

Podam swój prosty przykład - większość rocznego dystansu przyjmuje na siebie zimówka - singiel czy drugi rower z piastą trzybiegową. Tutaj owszem, oszczędności czy prostota cieszą zarówno portfel jak i wrodzonego lenia. 

 

Ale rowery w teren? Dystans na nich pokonywany jest na tyle niewielki (w moim przypadku) że średniej klasy napęd starcza na kilka lat. Czyszczenie i smarowanie co jakiś czas też nie jest upierdliwe. No i do tego dość uproszczony napęd 1xX. Taki napęd jest prosty, lekki, można z nim robić na podjazdach co się chce, zmienia się biegi bez konieczności używania "sprzęgła", bębenek zaskakuje bez żadnego opóźnienia (czyli luzu który jest w każdej planetarce, nie wiem jak w Pinionie). Czego tu więcej chcieć? 

 

Skrzynka biegów czy piasta z biegami ma sens, jak najbardziej. I można taki napęd przekalkulować, kupić i czekać aż się zamortyzuje. Ale niekoniecznie w rowerze który raz na weekend czy raz w tygodniu używany jest na wycieczkę w teren. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Główna bolączka to fakt, że cały system kosztuje tyle co średniej klasy rower
 

 

No to był taki skrót myślowy, mało kto produkuje ramy -> ceny są z kosmosu. Ale sama skrzynia C1.12 (nowość na 2017) co prawda dokładanej ceny jeszcze nie ma, ale "celowana jest do rowerów z przedziału cenowego do 3000$ ". Samą skrzynkę gdzieś widziałem za ~900$ a to już mniej niż kompletna grupa XTR. Jeśli Producentów ram będzie więcej, to ceny owych też powinny maleć. 

 

Nie mówię, że Kross zacznie ładować piniona do aluminiowych leveli, ale już taki full za ~10 patoli z pinionem to by było coś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest coś takiego kawał czasu na rynku ... Nuvinci się ten wynalazek zwie  

ale waga tego powoduje że tylko do mieszczucha się łapie... 

Wszechstronność zewnętrznych przerzutek ich łatwy serwis, prostota i podatność na tuningi oraz mnogość rozwiązań przemawia za ;-)

Masz panie jedną ramę i napęd konfigurujesz dowolnie z własnym portfelem/widzimisie/potrzebami.  

Edytowane przez woojj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jest tu kilku speców w dziedzinie zakupów używek z UK, chciałbym się Was poradzić :)

 

Wypatrzyłem takiego Pompino na Gumtree: https://www.gumtree.com/p/bicycles/on-one-pompino/1272500484 w super stanie na częściowo powymienianych częściach, praktycznie w cenie ramy na PX ;)

I tu kilka pytań:

- po ogonie widzę że to V3, czyli krótsza rama niż obecny model (https://imgur.com/EvQJ7Cl), czy myślicie że rozmiar L byłby na moje 183 cm i 87 cm przekroku ok?

- na PX póki co Pompino jest tylko w wersji Raw Burn, z tego co czytałem taka rama pokryta tylko bezbarwnym jest bardziej podatna na rudą, nada się to w ogóle na zimówkę czy skupić się tylko na malowanych?

- w jaki sposób najlepiej bezpiecznie ogarnąć ewentualny zakup używki z UK? Tzn wysyłkę przesyłarką znam, bardziej mam na myśli kwestie związane z płatnością, żeby się nie naciąć.

Edytowane przez Prz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, wiadomo że załatwianie tego na odległość to ryzyk-fizyk i raczej nie planuję sprawdzać ;)

PX ma obecnie Pompino tylko w wersji Raw, z tego co czytałem takie ramy są bardziej narażone na korozję, czy dobrze wnioskuję, że na zimówkę zdecydowanie lepsza będzie rama malowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, wiadomo że załatwianie tego na odległość to ryzyk-fizyk i raczej nie planuję sprawdzać ;)

PX ma obecnie Pompino tylko w wersji Raw, z tego co czytałem takie ramy są bardziej narażone na korozję, czy dobrze wnioskuję, że na zimówkę zdecydowanie lepsza będzie rama malowana?

Jeżdżę taką drugi rok po bułki, do lasu, w trasy. Nic się nie dzieje.

 

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...