Skocz do zawartości

Ranking

  1. KNKS

    KNKS

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      2 128


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      4 791


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      7 690


  4. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      2 063


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.11.2025 w Odpowiedzi

  1. Na obecne warunki pogodowe, idealne. Grupa będzie miała ciężki żywot. Dobrze że po ostatnim upgrade softu, zaczeło to pracować przyzwoicie.
    8 punktów
  2. Gdy hiszpańskie słońce trochę za mocno przygrzało, a tobie przypomniały się "wspaniałe" czasy studiów na elektronice i ostentacyjnie pokazujesz kolegom, gdzie powinny znaleźć się te wszystkie superbajki na Di2 czy innym AXS.
    6 punktów
  3. Bo biało, ślisko, pięknie....szkoda tylko, że do pracy
    5 punktów
  4. 4 punkty
  5. Mnie irytuje głównie wszelakiej maści hajp na tych kanałach. Na większości kolesie nie mają nic do powiedzenia ciekawego, jakieś pierdoły z których nic nie wynika. Jest dosłownie kilka wartościowych kanałów gdzie można znaleźć ciekawy kontent rowerowy, ale większość to jakiś chłam który nic nie wnosi do tematu. A trasy można brać od ludzi ze Stravy, część osób które publikują na YT mają na Stravie otwarte profile i można łykać do woli.
    4 punkty
  6. @Jontek13 może dla rozpoczynającego śmiganie "amatora" trafisz w gust i będziesz guru ..... jak tak strasznie chcesz zaistnieć na YT. Ale większość tutaj zjadła zęby na objeżdżaniu świata. To tak jak gość który kupił sobie szlifierkę firmy 'X" i snuje swoje " bezcenne "wywody jak się nią profesjonalnie posługiwać. A miał ją w ręce raptem trzy razy.
    3 punkty
  7. Bo fajnie się jechało, aż... to już w innym wątku.
    3 punkty
  8. Może ten przekrój przez przykładową korbę HT2 ostudzi Twój entuzjazm do jej skracania o 20mm
    2 punkty
  9. Dobry kanał na YT by miał sens powinien mieć wstęp czyli mniej więcej opis gdzie co i jak włącznie z potencjalnym parkingiem bo wielu szuka darmochy zamiast płacić cwaniakom. Potem w trakcie jazdy opis słowny gdzie się jedzie, jaki szlak, co widać dookoła. Proste? Proste i jest kilka fajnych kanałów, które idą w tym klimacie choćby tu jednego z forumowiczów od wpadania głazów w tylne przerzutki. Niestety jakoś tak mi się wydaje, że im coś jest lepszego tym widowni coraz mniej ale jak ci się chce to próbuj. Opisy techniczne jakoś specjalnie za kilkoma wyjątkami nie mają żadnego sensu obecnie przy tym rozrzucie umiejętności. To już trzeba się wspomagać konkretnym odcinkiem czasem u kogoś innego, szukać fotek a najlepiej mieć to gdzieś bo kamery strasznie zniekształcają rzeczywistość.
    2 punkty
  10. i postanowiłeś pomóc wypowiadając sie w trybie : 💩 wiem - ale sie wypowiem
    2 punkty
  11. "Czego Wam brakuje" Cycków. Musi być dużo. Daj cycki na główną, będzie git.
    2 punkty
  12. Bo prawie tapeta Windows XP ( gdzieś na Słowacji)
    2 punkty
  13. Dwa na pewno grubo poza budżetem (DT Swiss F232 One, Fox Factory SC), a kolejne dwa prędzej, czyli Reba vs. Fox Rhythm - ten drugi dużo lepiej pracuje, ale jest droższy w serwisie, no i mniej sztywny, ale tego nie zauważyłem w praktyce (ważę 72 -75 kg).
    1 punkt
  14. Nie kojarzę żeby korby Deore 3x były puste w środku. Strzelam że autor zastosował skrót myślowy, mając na myśli korbę z zintegrowaną osią. @bart50 w zasadzie to jeżeli będzie to zrobione równo, to nie widzę powodu dlaczego to by nie miało działać.
    1 punkt
  15. ...to masz pewnie tzw. bujaka - kanapowca (za niskie ciśnienie) .. 😄 @KrissDeValnor trafnie to ująłeś, dokładnie tak jest. Piszesz, że masz kilka amortyzatorów, a który byś polecił dla @BiriaBiria ??🤔
    1 punkt
  16. Mój przejechał w 14 miesięcy 19000km i pękła rama na spawie rury podsiodłowej. Ważę 72kg (+max 20kg bagażu rozłożonego na tył i przód), jeździłem głównie po asfalcie, wstaję z siodła przed wertepami, sztyca schowana była na ok około 20cm. Ewidentnie lipna rama, mam nadzieję, że przypadek jednostkowy. W sumie Koga Worldtraveller też ponoć czasami pęka. Mimo to następny rower chyba będzie stalowy. Jeździło mi się na tym rowerze dobrze, ale tylko na obciążonym. Pusty był jakiś nerwowy. Trochę rzeczy w nim wymieniłem, szczególnie korbę na 22-30-40 i przerzutkę odpowiednią bo oryginalna nie pasowała do tych przełożeń. To chyba największa zmiana na plus, zwłaszcza, że byłem z nim w górach Atlas, Pirenejach, Alpach, Bałkanach, Rodopach etc. Na 26t nie podjechałbym. To chyba mój komentarz czytałeś o opaskach na obręcze - straciłem tak 2 dętki. Przedni bagażnik wywaliłem - trzeba było dokupić za 3pln uchwyt lampki bezpośrednio do ramy. A na przodzie miałem małe sakiewki Ortlieba na 3 śruby do widelca. Przed ostatnią dłuższą wyprawą z Maroka przez Finlandię do Turcji - zainwestowałem w nowe tylne koło. Nie miałem zaufania do oryginalnej piasty i obręczy. Piszesz, że jest twardo bo nie ma amora - wymień opony z oryginalnych Marathon Plus Tour na cokolwiek normalnego. Te oryginalne są jakby z drewna, o ciężarze nie wspomnę. Ja przerabiałem Continental Contact Urban (szybkie, wygodne, do 5000km 0 przebić potem jedna dziura za drugą, znam je też z innych rowerów), Marathon Almotion - bardzo sobie chwalę, miałem też Continental Pure Contact (drogie i dziadowskie - deformacja po 4000km). Cokolwiek założysz to nadgarstki Ci podziękują. Jakby ktoś potrzebował to mam na zbyciu koło tylne DT 350 na obręczy DT, a także korbę 22-30-40 wraz z przerzutką Deore
    1 punkt
  17. Na przygotowanym stoku, (oczywiście rozważamy nieprzewidziane sytuacje) jak wylecisz za trasę na drzewa, albo w powietrze na hopce lub na innym „użytkowniku” to wszystkie części ciała są w grze o przetrwanie… a poza trasą to inna historia. Jeżdżę z plecakiem więc lepiej z ochroną niż bez. Co ważne Evoc Fr Trail ma odpinaną “właściwą” część plecaka i można jeździć w samym ochraniaczu, czy to na rowerze czy na nartach. Oczywiście można też wyjąć wkładkę ochronną i jeździć bez ;)) Evoc jest ceniony właśnie za takie rozwiązania, które minimalizują ograniczenia z korzystania ich produktów.
    1 punkt
  18. @emski Nie do końca tak jest https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/files/nhtsaabst4finalrpt.pdf
    1 punkt
  19. Zdradzę niektórym tajemnicę, że zazwyczaj jakieś systemy ratują gdy coś poszło nie halo czyli własnie za szybko czy blisko. Tak ogólnie problem z Panem marvelo jest taki, że on "ogląda" to i tamto i potem przekłada to na swoje. I to nie jest samo w sobie złe ale jak pitoli jak tutaj o kołach w enduro gdzie nie zrobił nawet pół zjazdu współczesnym fullem albo wypowiada się o hamulcach gdzie nie ma takich a nie innych czytaj współcześnie-nowoczesnych to jest lipton. I to nie podlega dyskusji a jest nawet śmieszne. Temat w ogóle poruszony od d..py strony bo dziś największym kłopotem w motoryzacji, bezpieczeństwie są smartfony, tablotoza z brakiem fizycznych przycisków/pokręteł czy taka tragiczna pomyłka jak brak normalnych lusterek. Fajnie, że policmajstry gdzieś tam na wysięgnikach lukają czy kierowcy w zestawach nie oglądają czegoś ale ile jest potencjalnie wypadków z powodu tych zakichanych pseudo-lusterek to już nikt się nie zainteresuje. Przy tym wszystkim kto ma jaką skrzynię i jakieś pierdy o szkoleniach są niczym. Ja się nie boję o swoją jazdę bo znam swoje możliwości i auta a boję się o innych a jak jest jakikolwiek system, który pomoże innemu w razie "W" to ja temu przyklaskuje. Nie wiem jak inni ale ja się nie spotkałem z taką zmasowaną krytyką pewnych systemów dla ludu u choćby kierowców rajdowych za to dużo do gadania mają jakieś "łosie" co gdzieś tam dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele. Na koniec skoro musimy czytać jakieś pierdy o związku choćby ABS-u z przebytą grypą to prosił bym łaskawie szanownego marvelo by wprost napisał konkrety kiedy to współczesny ABS wydłuża drogę hamowania? Ponoć twierdzi, że jest wiele takich sytuacji wiec prosił bym o tylko dwie. A uj jedną.
    1 punkt
  20. Plecaki z wbudowanym ochraniaczem pleców, mniej więcej tyle kosztują. Taki ochraniacz to jedyna kosmiczna właściwość.
    1 punkt
  21. W sumie ja jestem za tym by co jakiś czas ( dajmy na to co 10-15 lat ) robić powtórny egzamin na samochodach bez żadnej elektroniki, oczywiście na egzaminie powinno być celowe wchodzenie w poślizg, nagłe/mocne hamowanie bez abs i tp.. bez tej zbędnej elektroniki która została wymyślona dla słabych niedzielnych kierowców. Myślę że od razu na drogach zrobiłoby się luźniej, a dla nas dla rowerzystów byłby to złoty strzał 🤣. Ale raczej to pójdzie w drugą stronę, za 10-15 lat to każdy będzie mógł nabyć samochód, różnić się jedynie będą że jeden kupi wersje z kierownicą a drugi bez kierownicy
    1 punkt
  22. Ja napisze od siebie, że zrobiłem na judy tk silver 3000km bez serwisu, amortyzator nie do zajechania wg. mnie. Robi co ma robić, szału nie ma ale działa (w porównaniu do foxa 36). Jedzie do mnie nowy rower z manitou i na tyle ile czytałem, to słabo z serwisem, trzeba kombinować z cżęsciami. Czytałem sporo o Manitou Machete i narzekają, że potrafi puszczać powietrze. W każdym bądź razie, jakbym miał wybór - brałbym rockshoxa, nie jest tak egzotyczny jak manitou.
    1 punkt
  23. @Turysta05 Wykorzystałeś chociaż z 50 mm skoku ? Wydaje mi się, że sam opisywałeś swoją jazdę jako spokojne turlanie, a 140 mm amor powinien służyć do czegoś innego - przynajmniej w teorii...
    1 punkt
  24. Bardzo interesujący wątek, z dużym zaciekawieniem się to czytało... Kurde, teraz będę się wstydził ze swoim rowerem wyjść do lasu 😅 Dobrze że mieszkam w płaskiej okolicy 🙃
    1 punkt
  25. Tu są promocje. https://www.bike24.de/p1971431.html
    1 punkt
  26. Pojęcia nie masz o xc. Założę się o dobrą flaszkę że to coś nie jest w stanie przetrwać 15 km w terenie.
    1 punkt
  27. @Dokumosa zgadza się z, to nie jest zamknięty tłumik, ale te piankowy element z podkładką w dużym stopniu oddziela olej. Podobnie był skonstruowany tłumik MC2 w poprzednich generacjach Mattoca i działał bardzo dobrze. Nie jest to zapewne tak skuteczne jak zamknięty tłumik z ifp lub pęcherzem, ale wystarczająco skuteczne. No nie, ABS+ ma jak najbardziej LSC (port zamykany iglicą za pomocą pokrętła) i HSC (piston + shim stack) https://hayesbicycle.zendesk.com/hc/en-us/article_attachments/360065754833
    1 punkt
  28. @Maciorra nic nie mieszam, abs+ nie ma separatora oleju od powoetrza (otwarta kąpiel olejowa) i działa na tej samej zasadzie co MC. Ta "regulacja", którą w ABS+ nazywasz HSC w MC nazywa się FloodGate i też można podkładkować. Nie mniej nikt się z tym nie bawi bo sensu brak. Natomiast LSC to w rzeczywistosci w obu tych tłumikach regulacja kompresji "całlowitej" bo nie ma niezależnych przepływów dla LSC i HSC. Odnośnie kalobracji ślizgów to fakt. Obecnie odwalają kaszanę również w wysokiej półce. A nawet się się odda na kalibrację (albo przypadkowo trafi na taki ezemplarz, który tego nie wymaga) to i tak się stosunkowo szybko wyklepią.
    1 punkt
  29. Nie wiem, czy nie mieszasz Kwik Toggle z ABS+, w którym olej jest od powietrza oddzielony. Ma też regulowane LSC za pomocą wajchy a HSC przez zmianę shimstacka (dla chętnych i zdolnych:) MC od Rockshoxa to prosty otworkowy tłumik z zaletami i wadami tego rozwiązania. Działa w miarę i do spokojnej jazdy zazwyczaj wystarczy, ale szału nie robi. @Turysta05 Ludzie robią kalibrację ślizgów w topowych widelcach za grube tysiące, więc w Suntourze z niższej półki to nie szokuje:)
    1 punkt
  30. Suntoury mają tandetne uszczelki i smarowane są smarem stałym co skutecznie upośledza pracę. Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem. Niczym żaden z nich się nie wyróżnia na plus. Markhor ma.opinię drewniamego kołka. Judy można okiełznać bo nie ma stalowek sprężyny o stałej charakterystyce jak mamiek i sr. W każdym razie brałbym tańszy bo żaden w ambitniejszy niż szutry teren się nie nadaje.
    1 punkt
  31. To od razu rób licencję UCI Sorry, nie mogłem się powstrzymać
    1 punkt
  32. "Dlatego się ścigam. Tam przy takich prędkościach nikt nie ogląda butów, chyba że zaraz zostanie zdjęty"
    1 punkt
  33. Bo trochę słońca, trochę wiatru i trochę chmur
    1 punkt
  34. Przedwczoraj zamówione, wczoraj dostarczone, dziś zamontowane. Przeróbka z łańcucha na pasek.
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. Bo teatr... PS zrobione 3" smartfonem
    1 punkt
  37. Przeglądam archiwa i aż się za głowę złapałem. Od dłuższego czasu miałem wrażenie, że jestem śledzony i oto dowód - drony złapane przypadkowo na zdjęciu. Wyglądają na takie z działu kadr, wysłane w celu sprawdzenia, czy na urlopie na pewno odpoczywam, a nie robię np. remontu mieszkania - jak na prawdziwego Polaka przystało.
    1 punkt
  38. Bo fajna wiata, w środku miejsce na ognisko.
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. 1 punkt
  41. Bo po wczorajszej przegranej Wisełki, musiałem odreagować na łonie natury. Mimo barku słońca wróciłem do domu bardzo zadowolony.
    1 punkt
  42. Bo możliwe jeszcze jest pojeździć po dywanach w słońcu😉
    1 punkt
  43. W kontekście jazdy po płaskopolsce ta dyskusja jest bezprzedmiotowa:
    1 punkt
  44. Cześć. Z przyjemnością czytam o przeróbkach Kentfielda, który wydaje mi się fajną ramą do różnych konceptów. Pokażę swój. Lubię szeroko i wysoko, dlatego wymieniłem mostek na Merritt i kierownicę na Fairdale. Zmiany zaszły też w przerzutce - teraz jest Deore 9-rzędowa. Ponadto chwyty Funn, skręcane i pewniejsze jak dla mnie. Jeszcze opony - Schwalbe 45, dość uniwersalne. Jeździ się bardzo przyjemnie, niezależnie od terenu. Pozdrowienia! Zapomniałem dodać, że wymieniłem hamulce na Shimano. Fabryczne Clarks nie hamowały, tylko spowalniały.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...