Skocz do zawartości

Ranking

  1. nctrns

    nctrns

    Użytkownik


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      556


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      10 999


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      4 720


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      7 938


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.06.2025 w Odpowiedzi

  1. 9 punktów
  2. 7 punktów
  3. Bo sielski widoczek, ale pogoda płata figle, jednak jakoś się udaje w weekend pojeździć...
    5 punktów
  4. 3 punkty
  5. Dotarłem do chałupy i już szczekała paczka . To jedziem z koksem...... Znawcy temu od razu wiedzą gdzie kupione 😁 .. Początkowo myślałem o urywaniu jajek temu japońskiemu Picasso za to graffiti czy" ślaczek" jaki mu się pierdykną na tym zacnym amelium. Po chwili uznałem ,że są ekspresyjne w formie wyrazu i idzie się przyzwyczaić . 😁 Są cięższe od FC-M9120 dokładnie o 66 gram. Te nowe XTR FC-M9220 to kawał pancernego "żelastwa". Mają też idealniei pasujący mnie Q factor 168 vs 176 czyli 8 mm więcej. Teraz czekam na resztę.
    3 punkty
  6. Na czas testów ustawienia klamek, zamiast owijki – bandaż adhezyjny.
    3 punkty
  7. Bo sezon na zwiedzanie rozkręcił się na dobre..
    3 punkty
  8. 3 punkty
  9. Bo spełnione rowerowe marzenie, czyli Szlak Orlich Gniazd 🚴‍♂️🏰
    3 punkty
  10. No gdzie z tym baranem do takiej fajnej ramki.. 😥 Druciarstwo w sensie dosłownym - anycage z wygiętego drutu i dwóch konsków płaskownika - przeżył 6-dniowego tripa, także przetestowany w boju 👍
    2 punkty
  11. No ale jeśli to było logo sexshopu to zepsuł, nie naprawił
    2 punkty
  12. Na m8100 i m8000 są bite oznaczenia wózka. Poniżej m8100...
    2 punkty
  13. Po odległości od osi kółek wózka. Dla najnowszego XT to będzie GS 80mm, SGS 95mm
    2 punkty
  14. Tak nagle? Przecież dopiero co 7 lat temu kupiłem Barzo G+ i mam je teraz założone
    2 punkty
  15. Jako, że sznurkowe szprychy Berd wciąż dla wielu osób są niewiadomą, razem z Kolegami z Dandy Horse postanowiliśmy zrobić porównanie sztywności kół. Sprawa jest ciekawsza jeśli weźmiemy pod uwagę sprzęt użyty do porównania. Z jednej strony wziąłem najlżejsze koła MTB na świecie, czyli Extralite CarboCamber 330+ ważące 896 gramów komplet na obręczach o szerokości wewn. 30 mm. Ten właśnie zestaw został zbudowany w oparciu o tekstylne szprychy Berd w ilości 28 sztuk per koło. Z kolei Panowie z Dandy Horse użyli do porównania nalżejszego koła, które mają w swojej ofercie do MTB - model XC 30 (komplet jest o ponad 400 gramów cięższy). Zostało zaplecione na szprychach Sapim Race z cieniowaniem 2.0-1.8-2.0 mm. Użyliśmy trzech obciążników: 2 kg, 3,7 kg oraz 12 kg aby sprawdzić które koło o ile się odkształci. Wyniki były niezwykle ciekawe, ponieważ w ujęciu - nazwijmy je - statycznym (obciążenie 2 i 3,7 kg), koło Extralite jest sztywniejsze o blisko 20%. Oddaje to typowe zachowanie się roweru i ridera podczas jazdy. Z kolei w ujęciu "statycznym" - kiedy obciążyliśmy oba koła odważnikiem 12 kg okazało się, iż wskazówka miernika (w przypadku szprych Berd) nie może się ustabilizować. Tj. dało się to osiągnąć dopiero po bardzo długim czasie. W takim wydaniu, koło jest mniej sztywne od Dandy Horse o 12,3%. Oznacza to, iż szprychy Berd łatwo się wyciągają (potwierdzam) i należy często kontrolować ich napięcie aby utrzymać właściwą sztywność kół. To tyle w skrócie, poniżej film: Od siebie dodam, że wielokrotnie jeździłem, widziałem i budowałem koła poniżej 1 kg/komplet na stalowych szprychach. Każde z nich było zauważalnie wiotkie. Gdy jadę na Extralite, które ważą mniej niż paczka cukru - braku sztywności nie jest dane mi odczuć w XC. Oczywiście szprychy mają także wiele swoich wad - cenę, sposób budowy, konieczność częstego kontrolowania stanu napięcia, kiepski tusz używany fabrycznie do barwienia. Ale o tym wszystkim nagram drugi film, w którym opowiem o technikaliach budowy kół na sznurkowych szprychach. Obiecuję, że będzie niemniej ciekawie.
    2 punkty
  16. 2 punkty
  17. Bo tu odnalazłem ciszę i spokój 🙂
    2 punkty
  18. 2 punkty
  19. Bo na moście Grunwaldzkim trwa produkcja szutru klasy premium 😁.
    1 punkt
  20. 1 punkt
  21. Bo za zakrętem niestety koniec weekendu
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. Tu się zbiera kwiatki dla młodej sąsiadki.
    1 punkt
  24. To jeszcze nowe 'kliki'. Stare 540 wędrują do tego Cuba a nowe XT-ki do gravela.
    1 punkt
  25. Jakoś tak wyszło przypadkiem, że nabyłem cały rower w fajnej cenie będzie jako commuter. Cube Road SL. Wygląda jak nówka.
    1 punkt
  26. Bagażnik na kierę vario rack sport, plus adapter.
    1 punkt
  27. Bo ta żółta kulka mnie goniła
    1 punkt
  28. Bo chwila odpoczynku i dalej pod górę
    1 punkt
  29. Cały rower XD Pierwsza szosa po 8 latach przerwy.
    1 punkt
  30. Bo tak sobie siedział, nawet nie uciekał, tylko jęzor pokazywał.
    1 punkt
  31. Bo czymaj Heniu kierownice porenczy, a ja bede szczelał z agregata spawarkiem bajkfiting przy samej autostradzie fotoradarze
    1 punkt
  32. 1 punkt
  33. Ale między którymi górskimi? Rekreacyjnymi - imo niewielka, głównie szerokość opon i skok amortyzatora, drobne różnice w geometrii. XC - zaczynają się większe różnice w geometrii. Szlakowe, enduro, DH i inne pośrednie - zasadnicze różnice w geometrii, która jest bardziej nastawiona na zjazdy. Crossy nie są popularne, bo nie mają zasadniczej przewagi nad podstawowymi góralami. Jedynie łatwiejszy wybór gładszych opon, które będą lepiej się toczyć po równym. Teoretycznie powinno dać się tutaj urwać trochę wagi ale w praktyce rowery ważą podobnie. Trochę szybsze przełożenia, o ile ktoś jest w stanie wykorzystać. Obecnie XC mają przeważnie jedną zębatkę na korbie i to niedużą, więc może brakować z lekkiej górki. Crossy w większości mają zbyt szybkie/twarde napędy, które mogą dać się we znaki na stromych podjazdach, a na zjazdach mało kto dokręci >50km/h. Jeżeli ktoś jeździ rekreacyjnie tylko po twardych i równych nawierzchniach, to cross może pasować. Jeżeli bardziej ambitnie to raczej sięgnie po gravela. Jeżeli jazda też w terenie, po polnych drogach, to mniej doświadczona osoba na wąskich crossowych oponach będzie się zakopywać w piasku, na dziurach, korzeniach itp. wytelepie niemiłosiernie, węższa kierownica nie da takiej kontroli na technicznych odcinkach. Da się, sprawia to satysfakcję ale trzeba mieć trochę masochistycznego zacięcia. Jest jeszcze nisza dla turystów z sakwami. Tutaj albo od razu biorą trekkinga, albo budują na podstawie crossa, ewentualnie mniej sportowego górala, no chyba że teraz wszystkich gibnęło na gravele
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...