Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.05.2025 w Odpowiedzi
-
8 punktów
-
@boogeyman Ty chyba bierzesz ślub pierwszy raz ? Mam racje ? Naprawdę sądzisz że za rok dostaniesz zgodę na kosztowny upgrade napędu w rowerze ?7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Druciarstwo, ale pozytywne. Problem był następujący: Jak zabrać zwierzaki na wycieczkę rowerową? Małe psy jeżdżą zazwyczaj w koszykach z takimi nakładkami z drutu, koszyk mocowany albo na bagażniku albo z przodu na kierownicy: Duże psy można zapakować w dziecięcą przyczepkę rowerową (widzieliśmy takie sytuacje na naszych wyprawach rowerowych) a nawet pojawiły się dedykowane przyczepki dla dużych psów: No a ja potrzebuję czasami przewieźć moje 2 kotki. Przyczepki kupował nie będę, z psiego koszyka mi wyskoczą, no to pozostała klatka. Jak kotki były małe, to się obie mieściły do takiej małej klatki, którą dało się wstawić na bagażnik i mocno przymocować gumowymi ekspanderami. No ale teraz są duże i klatka jest duża... Więc wymyśliłem "platformę do przewozu kociej klatki rowerem". Z paru drewnianych listew, kilkunastu wkrętów i śrub powstało to:3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Giant ideał? Czym że to? 28 szprych, no name- jaki jest sens dawania 28 szprych w rowerze crossowym, na udrękę temu co będzie centrował koła? Hamulce mt-200 toż to hydrauliczny Torney, najczęściej zapowietrzony hamulec jaki widziałem to mt-200. Podstawowe tarcze hamulcowe, shimano ogóle się nie stara z tarczami z niżej półki. d-fuse sztyca, jeden z głupich pomysłowa Gianta który utrzymuje sie najdłużej. dziwna rozmiarowka sterów. @lukyy17 Giant w napędzie 1xx ma blat 42 i kasete o zakresie 11-45, na płaskie spoko, ale nawet jak pojedziesz na wycieczkę w Gory Swietokrzyskie to na podejdzie padniesz. Technicznie najlepej prezentuje sie Zethos. P.S. Dla mnie jak ktoś poleca Riversida 920, to niczym innym jak płatny marketing.2 punkty
-
2 punkty
-
I nie raz podniosłem tylne koło. W rowerach którymi obecnie jeżdżę (reach >450, wysoki stack, kąt ht w okolicach 65) trudniej jest zrobić pełne OTB, do tego w pierwszej kolejności nurkuje amortyzator i jednocześnie wręcz się wygina, a koło zawsze coś się uślizgnie. Zanim dojdzie do punktu krytycznego instynkt odpuści klamkę.2 punkty
-
2 punkty
-
Linkglide równa się grubszym koronkom kasety. Łańcuch to zwykła 11stka, nie ma w nim żadnej magii.1 punkt
-
Koła Rose mają tylną piastę z zapadkami, niby nie jest to jakiś dramat ale jeśli miał bym wybierać to ratchet zawsze. solidny opis https://allegro.pl/oferta/karbonowe-kola-rose-rc-sixty-disc-28-700c-szosa-gravel-1650g-16998483598?srsltid=AfmBOoqQQDDGNxBwj3fRErJVm8gKs4Pte8-DgN19Tce6jFPlCN0E0IV81 punkt
-
Za zabezpieczenie przed spadaniem łańcucha odpowiada blat NW, uwierz mi, czasem trudno zdjąć łańcuch tak to siedzi. Sprzęgło odpowiada głównie za falowanie i uderzanie o widełki. Korby nie musisz zmieniać.1 punkt
-
Wzruszony jestem. Miałem kiedyś Treka Cobię na stalowym sztywnym. Cudownie to śmigało.1 punkt
-
Jeżeli opis zgadza się ze stanem faktycznym to warto. Może sprzedająca udzieli Wam gwarancji rozruchowej żeby rower sprawdzić...1 punkt
-
Tu masz Aspre 3 w rozmiarze 56 czyli XL w Warszawie, geometria ta sama, Aspre 3 ma GRX-a 2x11 a Aspre 2 2x10. tyle różnic. Podjedź i się przymierz, jak stwierdzisz, że rozmiar o.k. to możesz albo kupić tego Aspre 3 na miejscu albo zamówić Aspre 2 z neta https://www.olx.pl/d/oferta/romet-aspre-3-gravel-niebiesko-czarny-CID767-ID1525G6.html Edit. Wg producenta 56 czyli XL jest na wzrost 188+, więc powinien być jak najbardziej o.k. dla kogoś kto ma 191 cm1 punkt
-
Ewentualnie ten, jeśli droga przez las nie jest zbyt równa: https://sportano.pl/p/660514/rower-gorski-damski-attabo-alpe-2-0-29-rozowy W przyszłości bym wymienił hamulce na hydrauliczne, które możesz kupić np. na olx już poniżej 200 zł za komplet (np. Shimano mt200, nowe, zdjęte z nowego roweru) i opony na jakieś mniej terenowe. Tańszy jest ten ale ma koła w rozmiarze 27,5" (nie wiem ile ma wzrostu dziewczyna, jeśli jest wysoka może być trochę maławy): https://sportano.pl/p/428789/rower-gorski-damski-attabo-alpe-1-0-bialy Jednak wolałbym tego crossa linkowanego przez kolegę powyżej1 punkt
-
Na początek Dzień Dobry. Dołóż 500 zł. Przyzwoite wyposażenie Shimano łącznie z hamulcami tarczowymi, i silnik Ananda (japoński) z 70 Nm (fajny Niuton dla Ciebie), plus możliwość montażu koszyka z przodu czy na bagażniku na klipsy. Lepszej baterii na takim dystansie nie potrzebujesz. Inne propozycje - poszukam. https://www.rb-rowerek.pl/rower-elektryczny-tabou-kinetic-up-1-0-w-2023.html Druga propozycja: - mieścisz się w budżecie - jednak brak osprzętu Shimano oraz inna filozofia mocowania baterii (bateria pojemnościowo podobna, silnik japoński Yamaha z 60 Nm): https://rower.com.pl/rower-elektryczny-r-raymon-tourray-e-3-0-damski-2460911?cPath=6_699_853_1078&1 punkt
-
Też tak myślę. To jest tylko hak który ma pęknąć w razie niespodziewanych sytuacji. Szczerze wolę nie kombinować z powodu tego że rama kosztuje jednak X więcej.1 punkt
-
Chyba, że postawisz na 12-rzędowego chińczyka zaczynającego się od 11t albo SRAM`a. Wtedy wchodzi na standardowy bębenek, ale to raczej nie ma sensu w Twoim przypadku. Deckas wydaje mi się głośny. Ostatnio testuję https://pl.aliexpress.com/item/1005006816841224.html i jest ciszej.1 punkt
-
@boogeyman Nie ma znaczenia jakiej firmy weźmiesz. Zębatki N/W są trochę szersze niż takie do napędów 2x i wchodzą ciut bardziej do środka roweru. Najprościej wydrukować sobie na kartonie obrys zębatki i założyć zamiast fabrycznej.1 punkt
-
To jest błędne podejście, że sprężynowego nie trzeba serwisować.... Jeżeli chcesz żeby coś działał to należy go przesmarować od czasu do czasu. Jedynie co to odpada zakup pompki i kontrola ciśnienia. Co do Rometa - jest OK.1 punkt
-
Jedynym czynnikiem wpływającym na ilość watów jest twoja forma. Prędkość? teoretycznie rower aero powinien być odrobine szybszy. Gdzieś w zakresie powyżej 35km/h. Z tego co widzę to obydwa Bianchi występują na 105 R7100, czyli jesteś skazany na dychawiczny kompakt 50/34 pożenionym z 11-34. Nie będzie za "miękko" ? Huragan 4 miał chyba 52/36 x 11/28.1 punkt
-
Przecież otb się robi właśnie przez zablokowanie przedniego koła...1 punkt
-
Hasło do wyszukiwarki "stoppie", Nie jest to jakiś specjalny wyczyn, a przy ciasnych nawrotach czasem konieczność.1 punkt
-
wzrost jakiś 173-4 masa przed 74 po 67 na zdjęciach wyraźnie schudłem, zajęło mi parę tygodni odbudować to trochę. Zrobiłem 1284km. Było gorąco, jechałem zupełnie nowym rowerem, którego nie znałem, nie byłem do niego przyzwyczajony. Google nawigował po jakichś bocznych drogach z masą skrętów co chwila. Rower z bagażem miał jakieś 50kg, przeciętna z całości mi wyszła 21km/h. Tak to wyglądało. Później parę razy robiłem krótsze trasy i raz szybciej podobnej długości też w gorącu. Trochę się bardziej pilnowałem ale zawsze były straty masy spore tzn. kilka kg.1 punkt
-
Chciałbym to zobaczyć. Zablokowanie przedniego koła w rowerze sportowym, o pochylonej pozycji, w warunkach dobrej przyczepności jest praktycznie niemożliwe, bo wcześniej zaczniesz robić otb. newtonian mechanics - Why do bikes hardly ever skid while braking with the front wheel? - Physics Stack Exchange1 punkt
-
Potencjalna różnica w prędkości zależy w co najmniej 80% od Ciebie, a te pozostałe 20% to będą ułamki km/h, chyba że na huraganie już jeździsz solo 35km/h albo szybciej. W sensie utrzymujesz taką prędkość przez kilkadziesiąt minut na prostych. Kwestia tego jak jesteś rozciągnięty i wytrenowany. Jak dasz radę się złożyć do optymalnej pozycji na sprincie i ją utrzymać, to będziesz miał zysk. Jak w praktyce będziesz jechał cały czas wyprostowany, albo nie dasz radę nawet tego bo geometria zbyt agresywna, jesteś zbyt wyciągnięty i opierasz się na rękach, to nie masz zysku a wręcz stratę. Z tego co widzę różnice w geometrii między sprint a infinito są dość widoczne. Więc może bike sizing u fittera?1 punkt
-
Shimano ma jeden minus, trzeba umiejętnie korzystać z koronki 10. Jak masz ciężką nogę, albo dużo gonisz się z gravelami to ten bieg da się szybko wykończyć. Ratunkiem jest częsta rotacja łańcuchami.1 punkt
-
E tam zaraz się różnią Działa . Natomiast kasete , łańcuch, manetkę i przerzutkę bym brał z tej samej rodziny . Pro tip : lepiej kupić same ramiona Shimano ( albo korbę i sprzedać to kowadło zwane zębatką ) , i dokupić toto : https://pl.aliexpress.com/item/1005005881139834.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.74.1f871c249pT48y&gatewayAdapt=glo2pol1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
https://allegro.pl/oferta/oryginalne-klocki-hamulcowe-zywiczne-shimano-b05s-zestaw-na-2-kola-9247846361?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:queryandcategory&bi_c=MzdmODZhY2EtODA1Yi00YzkxLTlkNzQtOGZhZThjMzJhY2VjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5a0eb22b-02b1-4b62-ba3e-0b46c69354c4 Szkoda zabawy w namaczanie itd. Przy metalicznych można wypalać a i tak kończy się nowym klockiem. Na benzynę wydać tyle co na jedną parę klocków, jest sens?1 punkt
-
1 punkt
-
Odmleczania ciąg dalszy - nie wiem, po co Giant zamleczył Contenda, nawet jeśli jest to rower endurance czy Road+ ale mleczenie opon Giant Gavia Fondo 2, 60TPI, R-Shield, tubeless, 700x32c (34mm) uważam za perwersję. W mojej stajni Contend to rower szosowy, do jazdy na wyższym ciśnieniu. Do kulania się po dziurach jest Revolt na balonach 29"x2" Generalnie dwie pieczenie na jednym ogniu - wywalam stockowe opony Gianta i przekładam z innego roweru Conti GP5000 a przy okazji wkładam dętki: Uprzedzając pytania - trzecia to zapas. Spidelli - mleko 2:01 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00