Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      5 928


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      2 442


  3. kaido2

    kaido2

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      796


  4. chudzinki

    chudzinki

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      6 601


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.05.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. 5 punktów
  2. Bo dajże żywo pejzażyk ze Ślężą:
    4 punkty
  3. Bałtowie bełtają nad Bałtykiem
    4 punkty
  4. Bo jednak prawy profil jest korzystniejszy
    3 punkty
  5. Zważając na ubiegłoroczne doświadczenia Mazursko - Suwalsko - Litewskie i dużą ilość szutrów, postanowiłem kupić gravela, który pozwoli mi na założenie szerszych opon niż 40 mm (tyle przyjmowała moja Cortina, którą jeździłem w ubiegłym roku). Uznałem, że Giant Revolt nadaje się do tego celu znakomicie (opona do 53 mm wg producenta) i nabyłem w drodze kupna. Wahałem się dość długo, na co zmienić stockowe opony Giant CrossCut AT 2, 60TPI, 700x38c, X-Shield, tubeless (na mleku) i wreszcie zdecydowałem się na Terra Hardpack Continentala, w rozmiarze 29"x2" z dętkami butylowymi tegoż producenta. Mleko nie moja bajka, temat mi nie znany, rower ma być pod turystykę, w tym z sakwami, po 100 km dziennie - butyle mi leżą i tyle. Zawsze mam ze sobą zestaw naprawczy w spraju i zapasową dętkę - na dwie osoby i przez 5 czy 6 lat musiałem go użyć dosłownie raz. Mleko pachnie mi komplikacjami. Odebrawszy opony i dętki pełen byłem obaw czy zmieszczę balon 29 cali w ramę - ale okazało się, że weszło ładnie. Miejsca w dolnych widełkach było jakieś pół centymetra - trochę mało - wprawdzie nie zamierzam tym rowerem uprawiać cyclocrosu ale nawet w słoneczny dzień w lesie może trafić się błoto, a poza tym wciąż mam w pamięci lepką glinę, która zabiła napęd w Cortinie. Postanowiłem skorzystać z Flip Chipa czyli przełożyć wihajster w tylnym trójkącie z pozycji short na long co o 1 cm wydłuża bazę kół. Posiłkowałem się tym filmem: Miałem problem z mocowaniem zacisku hamulca - na filmie tego nie widać ale ta instrukcja wyjaśnia, że śruby też trzeba przełożyć. Tu Flip po stronie hamulca: Z drugiej strony śrubka łączy go z hakiem przerzutki. Balon z bliska: Przy okazji okleiłem sobie folią miejsca, gdzie błoto może wycierać lakier - łatwo było je znaleźć, bo już zdążyłem go już nieco przerysować. Ale na razie folia zatrzyma ten proces. Zapomniałem zważyć przednie koło w nowym wcieleniu - oryginalne ważyło 1,9 kg - jak wypakowywałem rower z kartonu to zauważyłem, że coś jest nie tak Ale jeszcze będzie okazja to zważę, ciekaw jestem wyniku i nie obawiam się za bardzo bo te Giantowskie opony to druciaki. Po pierwszej jeździe 40+ km jestem zadowolony - nabiłem 3 bary z 4,5 dopuszczalnych i opona okazała szybka na dobrym asfalcie i dobrym szutrze (na czym mi zależało), ładnie wygładza gorszy asfalt czy kostkę brukową (na czym również mi zależało). Na gorszych drogach i leśnych korzeniach trochę rower skakał jak piłka ale jakby mniej kopał po rękach. Myślę, że te opony dobry zakup do turystyki. Gdyby ktoś się zastanawiał, czy mieć krótkiego czy długiego i duże balony to nie ma nad czym
    2 punkty
  6. uwielbiam takie bezargumentowe pitupitu - a ja mam kilka tysięcy kobinacji od SIS'a do XTR w wersji złotej, ... , a mój wujek jest generałem - co za przedszkole
    2 punkty
  7. 2 punkty
  8. 2 punkty
  9. Podtrzymuję to, co napisałem na końcu. Pokonywałem ten podjazd treningowo (a potem zjazd z hamowaniem do zera z takich prędkości) setki razy na różnych rowerach, z hamulcami szosowymi, V-brake i canti i nigdy nie było takich problemów, by klamka w trakcie jednego hamowania się zapadła. Obręcz po zatrzymaniu spokojnie można było dotknąć gołą dłonią i była tylko lekko ciepła, żadnego smrodu gumy, hamowanie bardzo przewidywalne i nawet na canti wystarczająco skuteczne. Tanie V-ki Promax z klockami wymienionymi na szufladkowe to już potęga i bez problemu można oderwać tylne koło od ziemi, ale modulacja pozwala do tego nie dopuścić. Z perspektywy kilkudziesięciu lat jazdy na hamulcach obręczowych hamulce tarczowe odbieram jako wręcz niebezpiecznie słabe i nieprzewidywalne. W warunkach górskich zjazdów asfaltem to już w ogóle sobie tego nie wyobrażam. Tak, fizyki nie da się oszukać a tarczówka jest właśnie taką próbą oszukania, projektem z góry stojącym na gorszej pozycji z punktu widzenia pojemności cieplnej i chłodzenia. Klocek jest mały, umieszczony blisko osi koła i bardzo blisko tarczy, masa i powierzchnia tarczy dużo mniejsza od obręczy. Same wady. Ja wcale nie pragnąłem hamulców tarczowych. Po prostu obecnie człowiek, kupując rower górski, jest na nie skazany. Tak, są jeszcze wyjątki, ale żaden rower z V-kami mi do końca nie pasował, a o kupnie samej ramy i składaniu też można już zapomnieć. Jak widać, największym problemem są właśnie duże prędkości i odprowadzanie ciepła. Cóż, spróbuję jeszcze jakieś droższe klocki metaliczne (spiekane), może wymienię pancerze na Jagwire Keb (by uzyskać trochę więcej siły ścisku i zapasu odległości klamki od kierownicy przy dużym nacisku), może inne klamki. W ostateczności założę oryginalną, cięższą tarczę Tektro na przód.
    1 punkt
  10. Dzięki za wszelkie rady. Wybór po dzisiejszych przymiarkach w sklepie padł na Nulane'a .
    1 punkt
  11. Przecież to jest kolega tobo w nowej odsłonie, jego zawsze pociągała magia wielkich liczb...
    1 punkt
  12. https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-bulls-e-stream-evo-am-4-czarny-rama-l-925-wh-17438513610 Poprosiłem o raty 0%
    1 punkt
  13. Emonda to fajny góral więc z tych dwóch poleciłbym Ridleya i TCR'a. Jako posiadacz jednocześnie Contenda AR (jako szutrówki) i Tcr'a to wiadomo, że mój głos na tcr'a. Czuć dużą różnicę względem Contenda. Wiadomo jest szybszy, o niebo lepiej podjeżdża i o niebo lepiej zbiera się do sprintu....ta druga cecha wydaje się mało potrzebna, ale pomyśl że każde wyjście z zakrętu to przyśpieszenie, dokręcenie....tu serio czuć mega różnicę. Przy tym wszystkim jak na rower sportowy jest wg mnie dość wygodny , przyzwoicie tłumi drgania. (to mój trzeci tcr- każdy z innej generacji, obecny z 2021- jest już nowsza generacja od tego roku więc pewnie będziesz celował w model z lat 2020-2024). Z innych propozycji to Sensa Giulia Evo disc https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-evo-disc-hazy-grey-ultegra-2024/ Z nowych w budżecie masz jeszcze: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-105-2x12-2024/ ...klasyfikowany jako coś pomiędzy sportowym, a endurance i chyba właśnie jest- nie wiem jak rozmiar tylko. Ogólnie mają dobrą ofertę rowerów używanych.
    1 punkt
  14. Cześć. Po bardzo podobnej przygodzie, zaopatrzyłem się dwie lampki przednie, zasilane wymiennymi ogniwami 18650. Pierwsza to Towild BR800, jest mała, moc 800 lumenów, odcięcie takie sobie. Druga to CYCLAMI X7, trochę większa i mocniejsza, z bardzo dobrym odcięciem. Obydwie lampki można zamontować albo pod licznikiem, albo bezpośrednio na kierownicę. Mają wymienne ogniwa (już raz wymieniałem w trasie, świetna sprawa) i możliwość ich ładowania przez port USB C. Z X7 jestem na tyle zadowolony, że kupiłem też taką żonie. Pzdr Rysiek
    1 punkt
  15. @chudzinki Mam zakaz dotykania jej nowego roweru 😎 Mogę go tylko ostrożnie zawieźć do serwisu 😎 Poza tym ja za stary już jestem, żeby kobitę do czegoś namawiać a potem wysłuchiwać, że to moja wina 😉
    1 punkt
  16. @Ronol jednocześnie nie, ale można je łatwo zamieniać. Chyba, że znajdziesz jakieś mocowanie GoPro, które jest podwójne. Wtedy pewnie uda się założyć. Można też pokusić się użycie o zakup mocowania pod komputerek garmin edge => https://trigar.pl/pl/p/Uniwersalny-uchwyt-zewnetrzny-Garmin-VariaEdge-010-12384-00-/1237 I teraz od dołu dajesz ION RT na tych 2 zaczepach, które podałem. Natomiast od góry dajesz tę lampkę, którą podałem wcześniej. Ona ma mocowanie w standardzie Garmina. Więć na 1 uchwycie będą dwie lampy jednocześniej. BTW ten uchwyt garmina da się kupić dużo taniej.
    1 punkt
  17. Dokładnie. Z tego sklepu możesz śmiało kupować. Szef firmy, @ACTIVIA , jest użytkownikiem forum.
    1 punkt
  18. Tego też Ci nikt nie powie, który rower będzie lepszy dla Ciebie. Ja bym wybrał Nulane ze względu na napęd 2x10, sztywne osie i karbonowy widelec ale dziesięciu innych mogłoby wybrać Gianta ze względu na amortyzator i napęd 1x11. Ja osobiście uważam, że do szybkiej jazdy lepszy jest Nulane. Do rekreacyjnego, nieśpiesznego toczenia się z rodziną też się nadaje. Ale Giant ma bardziej rozpoznawalny napis na ramie a to dla wielu ma większe znaczenie niż lepszy osprzęt
    1 punkt
  19. Pedały dobiera się nie do danego modelu tylko do własnych preferencji. SPD, platformy czy obustronne? Sporo tematów jest na ten temat. Losowe przykłady:
    1 punkt
  20. @Ronol również używam ION 200 RT i Flare RT. W przypadku ION mam go podpiętego pod uchwyt Garmina. Wszystko dzięki adapterowi, który można kupić od Treka. https://strefasportu.pl/pl/p/Uchwyt-TREK-Blendr-uniwersalny-do-urzadzen-ION/11418 https://allegro.pl/oferta/adapter-szybkiego-montazu-varia-ut800-gopro-do-uchwytu-garmin-edge-14171351679 W skrócie 2 montujesz pod uchwytem Garmina. Potem tym adapterem z 1 zapinasz sobie ION pod uchwyt Garmina. Skoro pod uchwytem garmina jest już zaczep GoPro to potem jest już łatwo. Ja używam takiej lampki i całkiem sobie chwalę => https://pl.aliexpress.com/item/1005006514131863.html?gatewayAdapt=glo2pol Zadje się Offbondage też ma wersję z mocowaniem GoPro. Zupełnie to wystarcza na nocne jazdy na gravelu po lesie w totalnej ciemności.
    1 punkt
  21. Jeszcze rok czy dwa temu był przez Deca opisywany jako grawel
    1 punkt
  22. Z kasetą 11-42 jeżeli takowa wybierze jest w zestawie przedłużka, do 40-ki wystarczy dokupić. Koszt parę groszy ( 7,50 płaciłem) . Przy takich archaizmach będzie to działać bez zarzutu Z takimi oponami i blatem 48? Szosowy rower zaczyna się od tarczy 53 i opon 25c w slicku
    1 punkt
  23. @Electronite nie jestem pewien czy tarcza bez otworów to dobry trop. Mam tarcze wycinane podobnie do tych u Marvelo i klocki mi się tak nie dezintegrują. Jak z chłodzeniem tych tarcz bez otworów i oczyszczaniem klocków? @marvelo Z tych klocków które wylistowałeś znam EBC i Jagwire - i jedne i drugie hamowały u mnie ok i wystarczały na długo.
    1 punkt
  24. Jako żywo, panie. "Jeżdżony pod dachem, niepalone"
    1 punkt
  25. @spidelli nie , nie . Osobiście zaprzęgiem powoziłem w obie strony. U młodej siedzieliśmy dwa dni więc był czas aby tatuśko odparował . To za chwilkę wpadnie na olx mało śmigany , jeżdżony do sklepu po bułki ale tylko w jedną stronę ....🤣
    1 punkt
  26. Poza Amorem sprężynowym także hamulce Tektro 160 mm nie przeszkadzają ci? Dwie rzeczy dla mnie na NIE. Różnicy w przypadku amora ostatnio doświadczyłem na jeździe testowej Unibike Xenon - Kosmos vs. sprężyna. I hamulce właśnie. Największe zaufanie mam jednak do Shimano, potem do SRAM.
    1 punkt
  27. R10 zaliczony w maju ubiegłego roku. I powiem tylko, że na Kluki nie ma co się pchać. Rowerowo to żadna atrakcja. Nie wiem jaki idiota wcześniej wytyczył trasę przez to "bagno". Latem jest tam luz, ale resztę roku jest gnój. Skoda nerwów i zachodu. W ubiegłym roku spotkaliśmy ekipę, która była wcześniej we wrześniu. Wjechali na Kluki o 18, i wydreptali się stamtąd o 21. Taki był syf. Na szczęści jest już zmieniona trasa na coś normalnego dla rowerzystów. Kolejna kupa, to potężne piachy w lasach (Krakulice) w drodze do Łeby. A tak trasa ładna i przyjemna.
    1 punkt
  28. Moja 6-latka ma nowego Canull Air 24, mogę potwierdzić wagę równo 9kg. Napęd 1x7 ( zgodnie ze specyfikacją miało być 1x8), manetka SIS Index ( a nie obracana), a na tym mi zależało bo często dzieciaki mają z tym problemy. Opony 24 x 1.5 ( a w specyfikacji 24 x 1.75), ale to mi akurat nie przeszkadza. Jeśli ktoś chciałby optymalizować wagę (sam jeżdżę na szosowych więc wiem jakie to ważna) to można się jeszcze pobawić, zainwestować z 200-400zł i zejść z wagą do 8.5kg (inny łańcuch, może lepsze opony, drobniejsze pedały, zdjąć oryginalne odblaski i 500g na pewno odpadnie). Jednak moja mała już próbowała jeździć na ROMET Junior 24 i dała radę bo bardzo chciała duży rower ( ten miał 13.5kg), przesiadając się na Canull 24 było widać, że ma ogromną przyjemność z jazdy, widać różnicę wagową. Chciałbym się przymierzyć jeszcze do Yupii 24 (bo starsza córka 9-latka ma rozmiar 27.5) i zakończyli mnie jakością wykonania!! Oczywiście to też super lekkie rowery, bo jej ma 10,1kg (sprawdzone na wadze domowej). Więc jeśli 3x większy rozmiar waży tylko 1kg więcej to obstawiam że rozmiar Yupii 24 zejdzie poniżej 8.5, ale to musiałbym jeszcze potwierdzić. Patrzcie proszę na funkcjonalność i przeznaczenie roweru. Jeżeli dzieciak nie jeździ już na poważnie, (ogarnia pump track, zasuwa na fajnych ścieżkach leśnych i drobnych zjazdach.. bo takich 7-latków też już widziałem), a rower będzie miał żeby pokręcić się po osiedlu, pojechać z rodzicami na przejażdżkę, to nie będzie potrzebować amortyzatorów ( to i tak w rowerach do 3tys zł będzie tylko żelazo i sprężyna), wielkich opon, napędów 2x10+..bo to wszystko waży.
    1 punkt
  29. 1 punkt
  30. No to zamieniłem Sorę na używanego Apexa. Nie bardzo umiem w owijanie kierownika, ale to był mój pierwszy raz 😎
    1 punkt
  31. Bo Robinsonów (szwajcarskich) akurat nie było
    1 punkt
  32. Mam za sobą kilkaset kombinacji napędów i zdecydowanie homogeniczne nie działają najlepej. 8, 9,10, 11 i 12 biegów, kasety od altusa do xtr, łańcuchy sram, shimano, kmc, campagnolo.
    1 punkt
  33. Bo rzepakowałem A może bo truskawkowałem 😁
    1 punkt
  34. Bo w końcu zielono i w miarę ciepło!
    1 punkt
  35. Masakra, jakie Aliexpress ? Macie jakiekolwiek pojęcie o czy piszecie ? Mosso to firma czysto z Tajwanu, tak jak Giant, Merida, itp. Sprawdziłem, to nie boli. W Polsce też można kupić Mosso, też sprawdziłem. Ważyłeś ten rower, że piszesz bzdury ? Pracujecie w jakiś sklepach, że Wam nie pasuje coś innego? Nie sądziłem, że na Forum Rowerowym jest tylu ignorantów.
    1 punkt
  36. Mam cztery rowery składaki na chińskiej ramie. W tym dwa mtb enduro do ciężkiego tyrania. Kosztowały dużo więcej niż 6500pln. Nie mam klapek na oczach
    1 punkt
  37. Klapki na oczach to chyba trzeba mieć płacąc 6500 za składaka na ramie z aliexpress
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...