Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 28.02.2025 w Odpowiedzi
-
8 punktów
-
6 punktów
-
Przyszły do przymiarki żeby wymienić mój już wysłużony stary kask. Zostaje Giro a pozostałe wracają. Jestem zaskoczony, że Oakley mimo gumek na okulary nie jest wstanie utrzymać okularów własnej marki 😕 słabo. Jest też bardzo wąski jakby ktoś się zastanawiał. Fajnie leży ale czapeczki pod spod już nie założę.6 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Właśnie myślałem o wahoo ale mój elite dirteto nie chce odejść. Znaczy przestał i z przyzwyczajenia zamiast kupić następne coś to go rozebrałem, wyczyściłem, przesmarowałem i znowu działa jak zawsze.4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Wczoraj dowaliłem interwałów i chciałem na spokojnie , nie wyszło , nie pierwszy raz. Rouvy wciąga dosłownie2 punkty
-
Możesz używać "zwykłych" smarów ale możesz też sobie kupić np. Shimano Top Grease albo Motorex Bike Grease jako smar uniwersalny i Shimano Anti Seize do śrub, żeby się nie zapiekały. Ja mam tylko Shimano Top Grease i stosuję go do wszystkiego, do śrub też. Wygodniej jest kupić w tubce niż w wiaderku, zresztą jeśli nie masz serwisu a potrzebujesz tylko do własnego użytku to wiaderko Ci niepotrzebne2 punkty
-
Kiedy siedzisz w rowerach już tyle, że po zwykłej karteczce z rysunkiem poznajesz, kto gdzie robi zakupy...😂2 punkty
-
Potwierdzam słowa @TheJW w temacie mleka. Zawsze lałem "Doc Blue", ale teraz "S" był tańszy A żeby mi się butelka do zdjęcia nie przewróciła, to podparłem ją nowymi "na-później" częściami2 punkty
-
To taki protip - Doc Blue to Stan's z etykietą Schwalbe. Tak samo w przypadku Gianta i Bontragera. Można ich używać zamiennie w zależności od tego, które jest akurat na promocji.2 punkty
-
@CoolBreezeOne: do pierwszego zakrętu …bo pysznego tłustego Wam życzę!2 punkty
-
Bo jakoś zawsze było nie po drodze, żeby zobaczyć dokąd ta prosta2 punkty
-
2 punkty
-
Bo ścieżka po drugiej stronie góry ciągle zamknięta - do odwołania wręcz2 punkty
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dobra obmyślam strategię jak Was objechać. 🤣 Poznamy balerinę. Tylko co będzie jak nam worki wybierze.1 punkt
-
Jaki ujmujący za serce (w domyśle worek) tytuł....." Spalanie Pączkokalorii" 🤣Czyli skoro ewencik to dajemy do pieca?1 punkt
-
Jak akumulator ma mniej niż 2 lata to ładować do 100% przed każdą jazdą i przechowywać w przypadku długich miesięcy bez jazdy między 60% a 80%. Jak akumulator ma więcej niż 2 lata i już sporo tysięcy kilometrów zrobił to lepiej go nie zostawiać na długie miesiące niedoładowanego. Niestety mogą być rozjazdy na ogniwach i taki kilkuletni akumulator najlepiej ładować do 100% żeby pozwolić BMS na wyrównanie, kosztem maks kilku procent pojemności rocznie. Dlaczego lepsze 100% przed jazdą niż 80%? Bo aku przy wyższym napięciu pobiera mniej energii z ogniw, więc tak naprawdę ładując do maximum oszczędzamy akumulator ciesząc się lepszym zasięgiem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@nctrns To zalezy ile jezdzisz w sezonie. O ile pamietam u mnie przod wystarczyl na ok 10000km, czyli troche ponad jeden sezon.1 punkt
-
Ja bym sprawdził stan klocków, czy tłoczki chodzą równo, czy tarcze nie zużyte. Tyle że to się robi samemu, tak samo wymianę klocków, tarcz. Dopiero jak coś z hydrauliką nie tak, to warto myśleć o serwisie. Patrzysz w cenniki serwisów, dodajesz koszt ewentualnych części (przeważnie klocki, rzadziej tarcze). Np. 150-200 za przelanie płynu i wymianę klocków w obu zaciskach. Do tego koszt klocków np. 2x60.1 punkt
-
Dzięki za info. Kurcze no piękna robota z tym SIDem, kiedyś myślałem nad podobnym surowym wyglądem. Jakiś film o nim i o rowerze by się przydał Pamiętam mniej więcej rower z artykułu na Nieoceniam, ale film byłby w pyte1 punkt
-
1 punkt
-
Tak, warto zadbać o to gdy szprychy są jeszcze dość luźne. Przy naprężeniu bliskim maksymalnemu robienie korekt góra-dół jest już mocno utrudnione. Najlepiej wszystko robić małymi krokami, na zmianę bicie boczne, góra-doł i kontrola symetrii koła. Jest wiele metod dojścia do celu jakim jest okrągłe koło. Inne podejście zastosuje ktoś robiący zarobkowo (zwłaszcza gdy czas goni), bo tam liczy się też efektywność czasowa, a inne może zastosować hobbysta, bo może się bawić i cały dzień z jednym kołem. Ja jestem hobbystą, więc nie znam się na technikach najbardziej efektywnych czasowo, a bardziej na takich małymi krokami, mozolnie, bez pośpiechu. Staraj się nie kręcić pojedynczymi nyplami zbyt dużo na raz, zwłaszcza gdy naprężenie jest już spore. Ćwierć obrotu wystarczy. Korekty boczne to nawet dużo mniej. Nie chcę się tu rozpisywać, bo zaraz ktoś będzie krytykował że nie tak, a i tak lepiej coś pokazać niż tłumaczyć słowami. Jest wiele poradników na Youtube, bez problemu coś znajdziesz. Jeśli chodzi o kiepskie komponenty to z pewnością tanie obręcze nie zawsze są idealnie okrągłe i w miejscu łączenia będzie garb lub dołek, który trzeba zignorować i nie silić się, by to wyrównać naprężeniem szprych, bo zwyczajnie się nie da i szkoda czasu. Szerokość też może nie być jednakowa na całym obwodzie (zwłaszcza w obręczach pod tarczówki), więc też trzeba bardziej patrzeć na obręcz w skali makro niż wahania na małym odcinku. Wyczucie przychodzi z czasem. Zwykłe szprychy niecieniowane 2 mm są łatwiejsze w pracy niż cieniowane (zwłaszcza te na 1.5 mm, bo przy dużym naprężeniu skręcają się, zwłaszcza przy słabym smarowaniu gwintu nypla). Moim zdaniem większym ułatwieniem dla amatora jest centrownica (nawet amatorska) niż tensometr. Ja tensometru do tej pory nie mam, a wiele kół z pozytywnym skutkiem już poskładałem. Ale bez centrownicy to by mi się nie chciało, bo to mało wygodne i mało precyzyjne. No i dobre klucze do nypli. Z dobrej stali i ciasno dopasowane (zwłaszcza gdy już się uzyskuje ostateczne naprężenie).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wczoraj ożeniłem Sensę z nowym trzymadełkiem siodełka. Parę "K" było, bo jak się człowiek śpieszy... No i przytyło się zestawowi jakieś 230g. Trzeba będzie gdzieś coś zgubić z wagi - zaczynam od siebie 😜1 punkt
-
Bo tydzień temu leżał śnieg i było czysto, śniegu już nie ma, szlaki rozwalone przez harwestery, jest rowerowa rzeźnia, ale widoczek w kierunku Hanoweru się otworzył1 punkt
-
1 punkt
-
@Sobek82 To wszystko to Twoje dzieci? Jaka pustynia taka karawana.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
