Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      6 028


  2. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      1 216


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      7 656


  4. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      11 139


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.02.2025 w Odpowiedzi

  1. 7 punktów
  2. Bo komuś się lukier na drogę wylał: Poprzednim razem jak tam jechałem, to się grzęzło, a poprzedni weekend to było taplanie w błocie, więc tym razem jednak mróz sprzyjał. A lekko miękkie, to luksus na który nie ma co liczyć I kolejna fajna droga popsuta
    6 punktów
  3. Bo zabrakło roweru i trzeba kombinować!
    4 punkty
  4. Ty, @Sobek82, ale wiesz, że wiertła i bity we wkrętarce można wymieniać? Nie musisz mieć oddzielnego urządzenia do każdej końcówki. 😂
    3 punkty
  5. @Zbyszek.K - Rurzyca... ach. Mam kilka birdwatchingowych wspomnien z wypadów do kumpla. No nie wiem czy takie szczęście. Błocko+koleiny/muldy/grudy+mróz=często niezła, niespodziewana gleba. Ja tam wolę lekko odtajane Bo piękny leśny singielek nad jeziorem wczoraj odkryliśmy.
    3 punkty
  6. Cześć. Kilka postów temu wrzuciłem na forum ten temat. No i po dużych ciężarach udało się to zrobić. Opiszę sytuację gdyby ktoś kiedyś chciał taki upgrade zrobić. 1) Zacznijmy od tego, że prawie nikt nie chciał się nawet dotknąć tematu, dopiero bardzo ogarnięty chłopak (Patryk) z serwisu Eccobike w Łodzi przy ulicy Brzechwy podjął się tej roboty (wielkie gratulacje i podziękowania) 2) Drugi temat to ograniczenia, októrych już pisałem. Konstrukcja ramy wyklucza zamianę przedniego blatu na większy. Zatem w grę wchodziły tylko mniejsze zębatki z tyłu. Teoretycznie jedyną kopmpatybilną z Alfine 11 była 22T (ze względu na zalecano ratio 1,8-2,0). Do tego oczywiście krótszy pasek 122t. Ok. Zakupiłem. Wcześniej kupiłęm również 24T bo akurat ktoś miał nową w rozsądnej cenie. 3. Piasta ALfine 11 di2 - zkupiona w olx , nowa (cena bezkonkurencyjna - chyba wyszło 700 zł z przesyłką - wprawdzie srebrna nie czarna, ale kolorem się nie jeździ ) 4. Teraz doszła sprawa przeplecenia koła , zamontowania zębatek i upgrade oprogramowania dla shimano steeps 6100. No i tutaj zaczęły się schody, ponweaż, z aplikacji bezpośrednio silnik nie kodował na alfine 11(unibike fabrycznie blokuje steepsa na di2 5). Patryk załatwił sprawę po bezpośrednim kontacie z simano Polska i zakodował silnik steeps. Super , mamy to !!! No nie całkiem 5. Kolejne problemy pojawiły się przy montarzu zębatek, paska i silnika sterującego piastą). Okazało się, że zębatka 22T jest tak zbudowana, że obciera o silnik sterujący. Paranoja trochę bo zakupiona była pod alfine więc myślałem, że to wszystko jest kompatibilne. Nic z tych rzeczy. Za przykłąd podam, że zębatka 28T z nexusa w ogóle nie wchodzi do alfine ponieważ nexus ma .... większe mocowanie i taka zębatka ma duży luz na piasię alfine.... (dobre co ?) Jako ciekawostkę podam, że zębatki gates są opisywane jako pasujące do nexusa i do alfine. Zatem zakupiona zębatka nie weszłaby do piasty nexus 5 di2 (może do 8 tak ale nie wiem). W tej sytuacji postanowiliśmy zamontować 24 T i to odwrotnie - czyli napisem do piasty ponieważ od tej strony zęby na zewnątrz wychodziły o jakiś jeden minimetr (Zestaw 42/24 dał ratio 1,75 czyli minimalnie za niski dla Alfine 11 ale uznałem, że jakoś to chyba przeżyję, tym bardziej, że Kross w jednym z rowerów również minimalnie zaniża rekomendowane ratio) Po delikatnym zeszlifowaniu wewnętrznej części obudowy wszystko zagrało idealnie. Koło weszło na styk ,ale tym razem temat udało się załatwić. 6. Upgrade roweru objęła również wymiana amortyzatora santour na znakomitego rock shox paragon - inna liga 7. Automatyczna zmiana biegów w alfine 11 di2 nie występuje ,zatem ta funkcja odpadła, ale jest powrót do biegu startowego co jest już dużym ułatwieniem i komfortem (może kiedyś shimano zrobi jakiś upgrade skoro alfine 8 di2 to ma) 8. Jakie wrażenia z jazdy: Kultura pracy Alfine 11di2 a nexus5 di2 to są dwa inne światy. Alfine jest zdecydowanie cichszy, biegi zmieniają się bez charakterystycznych trzasków, a na pewno znacznie płynniej niż w nexus. O kulturze pracy amortyzatora nie ma sensu pisać - inna liga. 9. Jakie wnioski ? Uważam, że warto było to zrobić. Zakres Alfine 11 (409%) jest podobny do tradycyjnego napędu 11-42 na czym mi zależało (żona nie będzie już narzekać na większe górki w Chorwacj ) Jeżeli decydujemy się na taką operację to naprawdę musi to robić ogarnięty serwis (ukłony dla Patryka). Do tego jest straszny bajzel z zębatkami gates. Nie kumam kompletnie dlaczego zębatka 22T i 24T są zbudowanie zupełnie inaczej, o 28T z nexusa nawet nie wspominam (ta jest z jednej strony zupelnie płaska, w 22T i 24T zęby wystają poza element montażowy-stąd te problemy) Nie mam pojęcia gdzie są takie dane na temat zębatek, na stronie gates carbon drive chyba nie zauważyłem). naprawdę poruszałem się po omacku (dlatego jedna zębatka 22T mi została) 10. Przesyłam kilka zdjęć Pozdrawiam
    2 punkty
  7. Pusta szklanka na stole - niedopatrzenie ? Z żółtego i brązowego tandem wyszedł
    2 punkty
  8. @Zbyszek.K Póki co uważam że jest ekstra, z tym że jeśli mam być szczery to ja się dogaduje niemal z każdym siodełkiem rzadko kiedy coś mnie boli czy obciera nawet jeżdżąc w jeansach. Zdecydowałem się na nie z racji wagi, no ale powiedzmy że też spoko wygląda. Jest też dość giętkie, tą tylnią część można palcami wyginać.
    2 punkty
  9. Czemu szukasz detek w sklepie Speca ? Nie taniej popatrzeć np na allegro ? Na pudełkach masz napisane do jakiego przedziału rozmiarów przewidziana jest detka. Pewnie zalezy od producenta. Masz tam tez podany typ wentyla i jego dlugosc Dla przykładu https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-pd6105/ Dlugosc wentyla najlepiej zmierzyć z natury i dopiero dobrać. Dla mnie krotki wentyl wygląda lepiej. Pamiętaj jednak zeby nie przesadzić bo przy pompowaniu musisz go złapać głowica pompki.
    2 punkty
  10. Ja mam oryginalne pedały Giant i w sumie chętnie się pozbedę. Solidna konstukcja, wygląda jakby była gotowa wytrzymać niejedną glebę Z pozbywaniem to na serio, muszę się zebrać i wrzucić na giełdę..
    2 punkty
  11. 2 punkty
  12. Karbonowych stożków nie kupuje się po to że są praktyczne, lżejsze albo że rower szybciej pojedzie tylko dlatego że są ładne a nabywca ma lepsze samopoczucie bo "przyspieszył" rower
    2 punkty
  13. Kurde, szybciej jeździsz na grawelu niż większość na szosie 😉. Przy takich prędkościach to już chyba trzeba myśleć o 54T na korbie 😄.
    2 punkty
  14. Nowe siedzisko z Ali, po pierwszej jeździe jest obiecująco. Waga niecałe 200g. 🙂
    2 punkty
  15. Masz do wyboru tylko kasety szosowe i MTB. Szosowe nie nadają się do napędów 1x a w MTB masz stopniowanie 10-12-14. Czyli jadę, dajmy na to, 35 km/h, chcę przyspieszyć i żeby zachować tą samą kadencję powinienem zacząć jechać 42 km/h. A co ja Pogi ? Ja tak nie umiem Jak pojawiły się kasety 10-45 i 10-51 sądziłem że w 10-45 zagęszczą twarde przełożenia wzorem np. SRAM-a XPLR. Twarde zostawili a zagęścili miękkie. Być może w MTB ma to sens ale w gravelu czy nawet rowerze turystycznym to jest dramat. Byłem w zeszłym roku w Alpach z kasetą 10-51 i dopóki jechałem pod górę było OK. Ale na płaskim albo nawet lekkich zjazdach to kompletna porażka. Przejechałem na tym około 2000 km bo nie miałem wyjścia ale nie chciałbym tego powtarzać. Dla mnie prawie ideałem jest nowa kaseta od SRAM-a XPLR 13s: 10-11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-46 a mistrzostwo stopniowania to Campagnolo Ekar GT 10-44: 10-11-12-13-14-16-18-21-24-28-33-38-44. W napędach 12s wystarczyłoby wyrzucić 10-kę i mamy rozpiętość na poziomie 400% z przyjemnym stopniowaniem. Nie wiem dlaczego Shimano tak olewa zwolenników napędów 1x. Dla porównania jeszcze Rotor 12s 11-46: 11-12-13-15-17-19-22-25-29-34-39-46 i Classiefied 11-40 też 12s: 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 22, 25, 29, 34, 40.
    2 punkty
  16. @sznib Cudownie niepoprawne politycznie
    2 punkty
  17. 2,25 z tyłu 2,60 z przodu bye bye my breezer Pozdrow'er 😘
    2 punkty
  18. Używane koło do ''gravela'' za 129 zł Pozdrow'er😘
    2 punkty
  19. Z racji tego że stare umarły praktycznie ze starości 😜 Wjechały nowe z deca , promki są na koniec zimy
    2 punkty
  20. Bo pora obnażyć czarnego konia po ubiegłotygodniowym falstarcie...
    2 punkty
  21. A jak ma być dokładnie, to oponę masz 2,35 i dętka powinna być dobrana do tej szerokości. Wszystko jedno czy będzie 1,1-2,8 czy 2.1-2.4 czy co tam - w zakresie ogarnianym przez dętkę musi się mieścić wielkość opony. Z krótki wentyl to duży kłopot, za długi to brzydki wygląd. I wreszcie średnica - ważne, czy szukasz dętki na zapas w podróży, czy na stałe użycie. Na stałe użycie dobrze dobrać właściwy rozmiar. Awaryjnie można kombinować. Schwalbe ma dętki, które są dla ciebie uniwersalne, bo mają oba twoje koła w specyfikacji https://www.decathlon.pl/p/mp/schwalbe/bardzo-lekka-detka-z-wentylem-presta-schwalbe-28x1-50-2-40/_/R-p-5bdd8807-a8e8-4537-9f1d-80043e779542 (ale drogie). Jak dętka nie jest dobrze dobrana, to trudniej założyć, łatwiej przyciąć, a jak za cienka to będzie szybciej schodziło powietrze.
    1 punkt
  22. I rozumiem że autor tematu rozkminia kupno ck lub cc 110tek? Bo na 99% jest zdecydowanie bardziej przyziemny (?). Przypuszczam też że większość udzielających się w tym temacie nie obraca swoich przemyśleń wokół niczego więcej niż kaliber tych fsa? A dartmory czy inne mory to ten sam kaliber. Więc moja sugestia - zejdź na ziemię do realiów tego co seryjnie występuje w większości rowerów a w nich nie ma krzysiów ani 110tek. Poza tym 110tki to nie są jedyne stery w ofercie cc. Są niższe modele a poza tym cc sygnowane są seryjne stery w wielu gotowcach, więc cc się jakoś do nich ale zawartość dość drastycznie odbiega od standardów 110. I, podsumowując, to co na zdjęciu widuję praktycznie zawsze a wyjątki można policzyć na palcach połowy jednej ręki. Taki sam wianek ma 99% łożysk w rowerach gotowych, do pułapu 70-80 tysięcy. Przynajmniej ja nie pamiętam niczego w lepszym standardzie. Jedyny odchył od normy to była emonda slr ze sterami cc aer, co do konstrukcji, nie jakości.
    1 punkt
  23. @nctrns bębenki DT Swiss zdejmuje się tak samo. Pociągasz za kasetę i masz dostęp do bebechów, wyciągasz, czyścisz, smarujesz, zakładasz, wciskasz endcap i po 3 minutach masz świeży ratchet i możesz śmigać dalej. Niektóre piasty z zapadkami mają podobnie, widocznie kolega takową posiada w swoim kole.
    1 punkt
  24. Umknęło mi to pytanie. Koszyki miałem w zestawie z rowerem, dopasowane do kształtu ramy i z podcięciem na hak przerzutki, żeby nie odstawał. Są spoko. Ogólnie co do akcesoriów producenta, to co kto lubi - jak ci coś pasuje to bierz. Osobiście nie kupiłbym licznika od gianta, bo nie widzę w tym "wartości dodanej" dla mnie. Lampki przednie - tak samo, wolę coś z odcięciem. Kupiłem za to lampkę tylną mocowaną do siodełka, bo uznałem że fajny patent na posiadanie lampki awaryjnej, jakby mi się główna niespodzianie rozładowała. Kupiłem też torebkę z tym samym systemem mocowania, ale mi nie przypasowała, bo nie wchodzi mi tam moja mini pompka lezyne, ale ogólnie też nie jest zła i może kiedyś jak ogarnę inny zestaw "przydasiów", to będą z nią jeździł.
    1 punkt
  25. Karbony nie dla mnie, ja jestem hardkorem: Kadr z filmu "Pierwsza jazda*
    1 punkt
  26. Raz miałem krótką styczność z Microspline i tam tak było. Nie zastanawiałem się nad tym, bo rower oddałem. EDIT. @nctrns, nie mam (i nie będę miał) pojęcia jak jest w szosowych. Wspomniałem o tym żeby ewentualnie nakierunkować 😉.
    1 punkt
  27. kasety grawelowe 🤣🤣🤣
    1 punkt
  28. 1 punkt
  29. Co wyjdzie lepiej? Wszystko, bo od początku do końca poskładam po swojemu. Kupując nowy rower i tak zawsze go rozbieram praktycznie w całości, smaruję gdzie nie ma smaru, skracam przewody do odpowiedniej długości itd. Tutaj to wszystko zrobię od razu po wcześniejszym dobraniu komponentów na bikefittingu. Będę składał na framesecie Gianta TCR Advanced Pro. Mógłbym w sumie wziąć SL (jak się bawić, to się bawić!), ale nie podoba mi się ten wystający drąg w kolorze ramy. Poza tym nie ścigam się i nie potrzebuję tych wszystkich rzekomych hipertechnologii ramy SL. Dlaczego TCR? Bo jeżdżę na nim od końca 2020 roku, znam tę ramę, jest świetna (tylko ja jestem głąbem i nie potrafiłem tego roweru dobrze ustawić wiecznie narzekając na pozycję). Bo ma dożywotnią gwarancję (z której niedawno miałem okazję skorzystać) i jest stosunkowo tani porównując z innymi markowymi framesetami. I najważniejsze - bo podoba mi się klasyczny kształt ramy, o czym pisałem w pierwszym poście.
    1 punkt
  30. Przyjechał pierwszy z dwóch zamówionych na Amazonie Gravelkingów X1 700x45C, drugi jutro. Będzie testowane 😉
    1 punkt
  31. Co odpowiedź to lepsza proponuje przypiąć dla potomnych
    1 punkt
  32. Z dedykacją dla kolegi @ChuChu + Żródło : https://www.facebook.com/100069778482604/posts/926978472971427/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
    1 punkt
  33. Bo granica, a może keine Grenze 🤔
    1 punkt
  34. Stery accenta nie wymagają dosmarowywania. Na trzy komplety jakie otwierałem, wszystkie były naładowane w pełni smarem.
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. To inna kwestia. Co więcej szerokość rzeczywista po założeniu zależy też od szerokości wewnętrznej felgi
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...