Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      26

    • Liczba zawartości

      6 179


  2. pecio

    pecio

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      2 965


  3. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      2 047


  4. kaido2

    kaido2

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      897


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 22.01.2025 w Odpowiedzi

  1. Bo Lasy Północy 2025 Wataha Ultra Race
    11 punktów
  2. Przyjechałem pomorsować, ale ta woda jakaś taka zimna, no dajcie spokój, kto to widział.
    10 punktów
  3. 10 punktów
  4. He,he wyniki na BTR nie uwzględniają takich rzeczy jak zagłębianie bieżnika w terenie, przechyłów czy zmiennego przemieszczania masy. Czyli najprościej symulują jazdę na wprost po asfalcie.Ale już na szutrze wyniki kompletne mogą się rozjechać bo bieżnik gdy wbija się daje opór. Opór daje również gdy jest wyciągany. Na zakrętach zaczynają pracować boczne klocki, które też dają dodatkowy opór. Wyniki na BTR żadnej z tych rzeczy nie uwzględniają. Zresztą porównując wyniki pomiarów tych samych opon w różnych testach można zgłupieć. Rozbieżności potrafią być kosmiczne a szybkie opony według pomiarów na jednej stronie potrafią być kotwicami na innej. Co do szybkości poruszania się na rowerze i znaczenia oporów toczenia to jest odwrotnie .. Przy małych prędkościach opory toczenia mają duże znaczenie bo stanowią dużą część całkowitych oporów. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rosną one dość wolno i liniowo. Tymczasem opory powietrza rosną do kwadratu.
    4 punkty
  5. Bo trochę zimowej zieleni na przekór
    4 punkty
  6. Stare dolnośląskie powiedzenie mówi: gdy w środku zimy liść spod śniegu kiełkuje, to w Twoim fullu na pewno coś w zawieszeniu szwankuje.
    4 punkty
  7. Na ten przykład z BTR rewelacyjna na szczycie tabeli opona Rene Herse Snoqualmie Pass TC w wersji Extralight okazuje się WIELKĄ GIGANTYCZNĄ PORAŻKĄ . Co mi z testów na bębnie jak ta guma w lekkim przechyle na asfalcie potrafi odjechać To tak dla przykładu . Laboratorium swoje a realne życie swoje.
    3 punkty
  8. Już mnie tak kilka razy kumpel porobił. Teraz jak on planuje wypad w góry, to domagam się GPXa
    3 punkty
  9. - Towarzyszu Breżniew, jakie jest wasze hobby? - Zbieram dowcipy na swój temat. - Dużo ich macie? - No, już pełne trzy łagry...
    3 punkty
  10. Jako, że temat carbonowych szprych jest aktualnie na czasie, postanowiłem nagrać krótki film poruszający kilka kwestii z nimi związanych. Jak wygląda naciąg szprych w nowym kole z Chin? Dlaczego podczas centrowania szprycha może pęknąć? Ile to waży i czy warto? Myślę, że w wielu przypadkach szczególnie istotna jest odpowiedź na drugie pytanie. Ze wzgl. na swoją konstrukcję, niektórych kół z węglowymi szprychami nie można centrować w klasyczny sposób choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest inaczej:
    3 punkty
  11. Bo ... zamarzło. Zdjęcie z siodełka rowerowego.
    3 punkty
  12. 3 punkty
  13. Bo takie wysokie wieszaki serwisowe teraz w lasach robią 😁
    3 punkty
  14. Co Wy chcecie żeby mi druga łyda padła 😧😵
    2 punkty
  15. Eeeeee, to chyba mogłem poczekać na tą Dunkę 🤣
    2 punkty
  16. @pecio Twoja to dobra do gonienia, a tu masz do ucieczki:
    2 punkty
  17. Jakby w Rouvy przyłożyli się do avatarów to mogą mnie wyprzedzać 🤣 Zawsze lepiej jedzie się w cieniu.........🤣
    2 punkty
  18. No jeździć mogą ale żeby zaraz wyprzedzać? 😎
    2 punkty
  19. który leci jeszcze 5W/kg 🤣, ale ja tam lubię takie urozmaicone widoki, fajnie że dziewczyny też jeżdżą 😀
    2 punkty
  20. 2 punkty
  21. @spidelli - przespałem się z Twoimi rozterkami dotyczącymi wyboru opon i jak nie przeszkadza Ci kupowanie nowego kompletu co około 3000 km to wziąłbym jednak Terra Speed. Jak napisałem wcześniej absolutnie każda opona ma wady i zalety. Terra Speed moim zdaniem ma same zalety i tylko jedną wadę - niską trwałość. Jak jesteś w stanie to zaakceptować to ma same zalety.
    2 punkty
  22. Wszystko zależy od tego jak i gdzie się jeździ. I po czym, i jaka zima. Hydrauliki Shimano na mrozie klamka sztywna jak tenis w porcie skok 1 mm i umęczenie, im dłuższa jazda tym gorzej, po zimie szczelne i zawsze sprawne przystają być szczelne i zawsze sprawne ( rozpoczyna się " zapowietrzanie") Na zimę do leśnego zakładałem zamiast hydr XT jakieś mechaniki od shimano 475 ? I klocki metaliczne. I tak to działało. Avidy BB7 gorzej znosiły piasek z wodą. Vki miałem już zbyt dawno, ale rzeczywiście - trzeba było mieć jeden ze sprawdzonych modeli, plus dobra klamka sam kląłem na równoległe V - XT. I koledzy : są warunki gdy woda zamarza na obręczach i nie ma hamowania, albo betonuje się rejon wokół hamulca, rzadko bo rzadko, ale to nie jest tak że problemu nie ma, jednak to najczęściej jednak w leśnym jeżdżeniu. W rowerze najbardziej idioto odpornym mam hamulec szosowy z przodu, i Canti z tyłu. Miejskie zimy zero wkładu pracy. Przôd single piwot Exage, tył 550 ( na klocki ze śrubka) To rower który nie jeździ do puszczy tylko po mieście, czasem przez Kabaty (parkowe warunki) ... nie potrzeba nic więcej. Czasem oczyścić, sprawdzić, kropelka na oś. Na polskie zimy na Mazowszu - wystarczy mieć dobre hamulce obręczowe, nie ma tragedii. No chyba że ktoś świątek piątek od listopada do marca dobija nerwowo , sportowo, codziennie bez patrzenia na pogodę po 50 km. Może wtedy dałbym spokój darciu obręczy. Na 7 km w jedną stronę wystarczą obręczówki.
    2 punkty
  23. Zapowiadają że przejmą wszystko co najlepsze z Fullgaz. Miejmy nadzieję że te protokoły też. Podpisali też partnerstwo z Ironmanem. Hehe, to "autonomiczne heblowanie" spowodowało że Dunka mnie nie doszła na ostatnich 5km - strome zjazdy i automatyczne dohamowania na ostrych zakrętach a potem 600W w pedały 🤣 No dla mnie też za późne te eventy. Wczoraj skończyłem jazdę o 19.30, nałożyło się jeszcze kilkudniowe zmęczenie i długo nie mogłem usnąć 🙃 Od połowy lutego ostra jazda 💪
    2 punkty
  24. Miałem Terreno Dry w rozmiarze 38c najwyższy model. Jak dla mnie w miarę szybka i zaskakująco przyczepna na suchym. Niestety przez 3 miechy obie opony złapały ponad 1cm rozcięcia. Za to na błocku czy mokrym było dużo gorzej. Za to z całą pewnością mogę napisać, że oponami o najgorszej tracji jakie miałem są bez dwóch zdań Caracal Race. Na mokrym to prawie jak na lodzie. Wystarczy odrobina piaseczku lub kamyczków by już mocno pływały. Nieraz wystarczyło stanąć w korbach by zerwać przyczepność tylnej opony na szutrze. Boczne klocki dziwnie zaprojektowane tak, że przy zakrętach wewnętrzna część ( czyli ta gdzie skręcamy )nie trzyma. Może ok jest to na zakrętach asfaltowych by nie " grały" ale już na szutrze zero dodatkowej tracji na zakrętach. Ja sam do listy opon dorzuciłbym jeszcze Specialized Patchfinder Pro i Tracer Pro. Co do posiłkowania się wynikami z BTR to podchodził bym do tego z dużą rezerwą. Po pierwsze testy prowadzone na metalowym bębnie nie są jednak całkowicie miarodajne. Po drugie patrząc na testy na BTR a np test opon gravelowych na GrandFondo to wyniki kompletnie się rozjeżdżają. Po trzecie to miałem kilkanaście różnych modeli opon na moich przełajkach. Jeżeli ktoś twierdzi ( BtR tak ma), że Tufo Swampero są szybsze od Vredensteinów Aventur to bredzi...miałem jedne zaraz oo drugich.
    2 punkty
  25. Wataha Ultra Race Zima Extreme 2025 Lasy Północy. Bo Mateuszek zrobię Krótką Łapę przed startem i sprawdzę stan "trudnych sektorów" Bo roztop i 20km jazdy puszczą technicznie na balansie,przełaje i czas na siku
    2 punkty
  26. Bo u mnie mglistych klimatów ciąg dalszy.
    2 punkty
  27. Bo trudno narzekać na pogodę, mimo że przez cały dzień ani jednego promienia Słońca nie zobaczyłem.
    2 punkty
  28. Z nowym rokiem stare dylematy - zmienić czy nie zmienić.
    2 punkty
  29. Podaj garść danych - jaki rozmiar ramy , twój wzrost .
    1 punkt
  30. Jak jest za „miękki” to wystarczy go dopompować.
    1 punkt
  31. Amortyzator i hamulce to słabe punkty. Może się okazać że nie będziesz potrzebował ich zmieniać oczywiście. Ja wolałbym silnik Boscha ale na Yamahę nic złego nie słyszałem. Priorytet to taperowana główka ramy, sztywne osie boost. Wtedy założysz w rowerze co będzie potrzeba.
    1 punkt
  32. @spidelli dokładnie . Tu decyduje "najsłabsze ogniwo" .
    1 punkt
  33. Teraz towar jest przebrany ale to co ocalało, można kupić względnie tanio. Dobrze Ci @Mihau_ radzi - weź coś co zmieści szerszą oponę bo kilka godzin w siodle na cienkiej, nabitej oponie wymęczy Cię; raczej nie ma mowy o bezbolesnej przesiadce z crossa... O wadze mowa już była, nie będę powtarzał. Potem sobie na spokojnie zmienisz opony na węższe - jak się rozjeździsz.
    1 punkt
  34. @szajbna Najrozsądniejsze podejście bo niektóre parametry mogą być dla Ciebie ważniejsze niż dla innych, np. dla twórców tej strony. @spidelli Opinie warto brać pod uwagę ale najpierw trzeba wiedzieć ile opon ktoś zmienił w życiu i ile przejechał. Jak mi @pecio czy @Nemrod82 coś napisze to będę każdy akapit czytał dwa razy. Ale w większości nie mają niestety żadnej wartości merytorycznej. Ktoś kupił gravela przejechał 300 km, zmienił opony przejechał następne 300, skoczył sezon i ma tyle do powiedzenia że niemal doktorat można by napisać.
    1 punkt
  35. W takim razie tak . Od razu przejdź do dalszego etapu czyli instalacji tych map.
    1 punkt
  36. Ja tam nie dyskredytuje ich pomiarów ale oceny są według mnie subiektywne, podobnie jak oceny użytkowników które potrafią być skrajnie różne. Także podglądam tą stronę ale nie patrzę na końcową ocenę a na konkretne parametry które są dla mnie najważniejsze. co powiesz na takie coś 🤣 edit doczytałem zmienili ocenę po kolejnych testach na mokrym, to dziwne że oceniali bez tego testu 🤔
    1 punkt
  37. Ok. To robimy tak. Podłączasz Edka pod komputer kablem usb. Na blaszaku otwierasz aplikację Garmin Ekspress. I pojawia się taki widok. Tu masz szczegóły map zainstalowanych w EDGE. Po sprawdzeniu co masz w pamięci klikasz na . Wyskoczy ekran gdzie po lewej będziesz miał opcje map - klikasz na CYCLE MAP i wyskoczy to : I wszystko ładnie zaczyna się wgrywać do pamięci EDKA
    1 punkt
  38. Najpierw zrób tak . W Expressie sprawdź pod "szczegóły mapy " co się wyświetli. Tam powinny być wszystkie mapy jakie masz w Edku . To raz . Drugie to klikasz " zarządzanie mapami" i tam się wyświetli lista . Z tej lewej listy wybierasz "CycleMap" i po prawej rozwinie się kolejna lista. Zaznaczasz ptaszkami - " Mapa Tras Rowerowych Europy Wschodniej , Mapa Tras Rowerowych Europy Środkowej , Mapa Tras Rowerowych Europy Zachodniej " . Po zaznaczeniu klikasz na dole niebieską beleczkę "Zastosuj zmiany " . Oczywiście Garmin cały czas podpięty pod komputer . Po tym wgrają się na Edka rowerowe mapy Europy z wszystkimi "bambetlami " czyli dane adresowe, DEM , itd
    1 punkt
  39. 1. Wskaźnik jest, ale nie w formie pola danych (nie jest wyświetlany na ekranie w czasie jazdy). Trzeba się cofać do ekranu głównego, żeby sprawdzić poziom baterii. 2. Tak, liczy łączny przejechany dystans ze wszystkich aktywności. Nie obsługuje profili, więc niezależnie iloma rowerami jeździsz z tym licznikiem, wszystko będzie sumowane i wyświetlane jako jedna wartość. 3. Z tego co pamiętam, kasuje się historia i kursy, ale nie łączny dystans. Jak nie zapomnę, to sprawdzę po pracy, chyba że któryś z chłopaków już to sprawdzał lub ma Geoida pod ręką. CC600 to klon C506, wyglądają tak samo i to samo oferują. Jak już w którymś z postów wspomniałem, nawet w oprogramowaniu przewija się niekiedy nazwa "Magene".
    1 punkt
  40. https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-hybrid-6.0-500-1 https://www.bike-discount.de/en/cube-touring-hybrid-one-500-grey-n-white-1 https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-7.0-625-1 https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-9.0-750 https://www.bike-discount.de/en/radon-render-al-7.0-625 https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-hybrid-performance-500-allroad-night-n-black
    1 punkt
  41. @itr jakie te hydrauliki Shimano? Mam u siebie w MTB heble XT M8000 i nigdy nie miałem takich objawów, a jeżdżę w błocie, deszczu, przy mrozach dochodzących do -20 stopni (czasami jeszcze bywają takie dni na Mazowszu, ale coraz rzadziej )
    1 punkt
  42. Jak jest płasko i nie jeździ się zbyt szybko, to faktycznie rolkowe nie są złym rozwiązaniem. Mi wystarczały, dopóki nie przeprowadziłem się na górny taras Gdańska. Przy zjeździe, gdzie spokojnie można się rozpędzić do 50, po prostu nie dawały rady, brakowało siły i powtarzalności. Praktycznie nieczułe na pogodę, no może z wyjątkiem silnych mrozów, wtedy lubiły piszczeć, imo gorzej niż mokre metaliki. Jak nowe, to prawie bezobsługowe, jednak z czasem jak się w środku zaczyna zbierać syf, to wymagają większego zachodu, a rozbieranie i składanie jest upierdliwe. Robota dosyć brudna przez konieczność stosowania smaru (tak te hamulce się smaruje). Jedną z podstawowych wad to sprzęgło w przedniej piaście, które ogranicza maksymalną siłę hamowania. Niestety jest niezbędne, bo ten typ hamulca potrafi złapać zbyt ostro i po prostu zblokować koło w moment.
    1 punkt
  43. Ja też od paru dni na pół gwizdka tylko po 40 km i raczej spokojnie bo złapałem "zastrzała" łydy prawej. A z tym Fulgazem to nie wiedziałem. Mam nadzieję , że wdrożą "protokoły " łączności z tej platformy i wiele innych dobrych rzeczy . I dadzą możliwość dezaktywacji "autonomicznego heblowania" . Z| tymi ewencikami to tez dają po pupie ..... strasznie późno . Akurat wtedy kiedy ja kładę się spać 😁 Zamiast z rana też coś puścić jak człowiek jeszcze trzeźwy 🤣. A do pieca to najlepiej od lutego. Teraz to tak na "przeszczekanie" .😉
    1 punkt
  44. Na razie nic już nie planuję 😎. Ale będzie ciekawie
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...