Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.10.2024 w Odpowiedzi
-
13 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
Wjechały nowe kapciuszki do mojego gravela - Continental Terra Speed ProTection 40C. Poprzednią zimę przejeździłem na GP5000 32C, jak to mawiała moja babcia, z duszą na ramieniu. Nie zmierzam powtarzać tej zabawy chociaż muszę przyznać że była emocjonująca. Z drugiej strony jak ktoś narzeka na niedomiar wrażeń polecam wyścigowe slicki na zimę Janek z bikeshow zapytany przeze mnie o przebieg tych opon napisał że jemu udało się zrobić 3000 km. Jak ktoś będzie ciekaw czy mi wyszło tyle samo to zapraszam do zadania tego pytania na wiosnę.6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Bo mogliśmy w godzinę dopłynąć promem, ale jechaliśmy półtora dnia.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
U mnie to płasko jak stół. Jedyne przewyższenia to mosty i wiadukty. Może ze 300m by się zebrało. Miałem za to światła, bo było to w granicach miasta. Pewnie na 400km to z 80-100 skrzyżowań ze światłami. Ale nie na wszystkich było czerwone, a nawet jak było to czasami… .2 punkty
-
Tu sie nie zgodze. Mozna zrobic progres bez bolu. Pewnie potrzeba wiecej czasu. Ja zrobilem 400km ze srednia 23km/h. Jedyny bol to bol zyci od siedzenia 18 godzin na siodelku. Jak zaczynalem jezdzic rowerem (troche wiejcej niz niedzielny turysta) to robilem 30km z 'zawrotna' predkoscia 17km/h2 punkty
-
@leon7877 Za słabo pojechałeś Myślę, że 99.9% mocniej jeżdżących/trenujących czuło kiedykolwiek zakwasy po mocnej jeździe. I dystans sam w sobie nie ma tu nic do rzeczy (no prawie), a bardziej liczy się tempo i profil trasy - przejedź sobie jakąś ostrą pętlę XCO, i wtedy zobacz Ale pewnie nie zobaczysz, bo sił nie starczy, a jak sił nie starczy, to nie będzie zakwasów - może to i lepiej2 punkty
-
Bo przez ostatnie 2 lata zjeździłem z przyjaciółką prawie cały Górny Śląsk, od krańca Sudetów po Oświęcim, od Częstochowy po morawskie Beskidy. Bo zrozumiałem (historycznie, kulturowo, geologicznie I tak dalej), że mieszkam w sercu Europy. Tysiące km w nogach i wdzięczność dla tych kilku metalowych rurek.2 punkty
-
Kostka jest jeszcze tylko kawałek, ,dalej asfalt a potem szuter Pamiętam czasy kiedy musiałem tam na granicy okazywać dowód osobisty2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Giant Revive, a.k.a Elektryczna Poziomka. Aczkolwiek iskra nie podaje, dlatego wylądował u mnie ☺️ Dawno nie miałem takiej frajdy z przejażdżki. Kiedyś jechałem na poziomce, trójkołowej poziomce, również na Cannondale’u Bent podobnej konstrukcji. Ale tutaj sprzęt płynie, fakt, że po promenadzie ale ten komfort… Jednak coś czuję że grawelowa kiera wpadnie w jakimś momencie dla hecy, docelowo raczej jakiś altbar albo cornerbar. Masywny bagaj na froncie. Trzycalowe gumy się zmieszczą z zapasem. Jak fajnie, że zaraz zima 🤡2 punkty
-
Na Twoim miejscu po prostu napisałbym do dystrybutora na Europę - ta słowacka firma z pierwszego linku - z pytaniem, czy bębenek XD dla D462SB pasuje do Twojej piasty i czy musisz jeszcze wymieniać oś. Kompletnie nie jestem w temacie tych piast. Mogę jedynie podsuwać Ci, co wypluwa Internet. Piasty D162 i D462 wydają się podobne z różnicą łożysk w bębenku (tańsza ma kulki, droższa maszynowe) i aluminiową osią w D462 (https://velotech-pl.blogspot.com/2018/05/nowe-piasty-ty-novatec-nt-d162sb-sl.html). Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że wystarczy Ci tylko ten bębenek - np. w katalogu Novateca na 2022 r. jest on wymieniony jako wspólna część dla obydwu piast - https://www.eshop.novatecwheels.eu/Data/2766/UserFiles/Catalogs/Catalog_2022_Novatec_Hub_12-23.pdf s. 54 (w nowszych katalogach w ogóle nie ma już wzmianek o tańszych piastach D162). Zresztą nawet na tym forum jest temat sprzed roku (dot. wprawdzie wersji z osią X12 - czyli nie pod boost i zamiany nie na XD tylko na MS z wymianą osi), ale jest odpowiedź dystrybutora w sprawie kompatybilności bębenków między D162 a D462 https://www.forumrowerowe.org/topic/266202-piasta-novatec-d162sb-sl-x12/ Więc zapytać tych Słowaków warto... Co do wymiany Dartmoora... Powiem tak - nie wiem, co sądzić, bo to nie moja bajka i nie ocenię, na ile ten Dartmoor jest lepszy choćby od jakiegoś Novateca z XD. Jakbym miał iść w kosztowniejsze wymiany (nowe koło do nowej piasty), to chyba jednak poszukałbym jakiegoś DT Swissa. Masz pecha, bo chcesz mocowanie na 6 śrub. Gdyby Cię zadowalał centerlock, to niewiele drożej od tego Dartmoora jest np. https://www.bike24.com/p2505186.html?sku=1725448 Niestety wersje na 6 śrub nie chcą być tak przecenione i zaczynają się bliżej 200 EUR.1 punkt
-
@Arek_Perla Rower ustawiałeś zgodnie z wytycznymi, ewentualnie na bikefitingu (tak wiem drogo przez co niepopularnie)? Bo dla mnie to co piszesz na początku na się nijak do opisu uprawianej do tej pory aktywności. Skoro nie miałeś przerwy to organizm nie powinien stracić kondychy w takim stopniu. Nawet jeśli nie masz predyspozycji to średnie rzędu 23-25km/h na szosie po płaskim to raczej faktycznie spokojna jazda, przy założeniu, że jedziesz względnie równo. Bo zakładam że jedziesz równo jeśli chcesz dalej. Na pewno pierwszy sezon warto przejeździć spokojniej bez mocnego treningu, ale też ograniczenie się tylko do pierwszej strefy to już przegięcie. Jeśli jakikolwiek sport uprawiałeś wyczynowo to wysiłek nie jest obcy Twojemu organizmowi. Oczywiście z ciężkimi interwałami na dzień dobry bym uważał. Najpierw wypada zbudować jakąś bazę i przyzwyczaić nogi do nowego profilu ruchu. I ważna kwestia nie łącz tego ze sobą - czyli jak lecisz dalej to nie ćwicz mocniejszych akcentów i pilnuj koniecznie kadencji. Naderwać mięśnie wcale nie tak łatwo. To że nogi bolą po jeździe to też całkiem normalne. Co więcej czasem ból lepiej spokojnie i krótko rozjeździć lub rozchodzić. Taki wysiłek regeneracyjny skraca jego trwanie. Co do obecnych przebiegów - jesz coś po drodze? Może przyjmujesz za mało kalorii i po prostu brakuje paliwa? Dla mnie pomysł na niskobiałkową dietę przy jakichkolwiek treningach, które mają prowadzić do wzrostu możliwość to nie najlepsze podejście. Powinieneś przyjmować białko zwłaszcza po treningu w drugiej kolejności po węglach. Zabezpiecza ono przed kanibalizmem mięśni i przyśpiesza regenerację. Choć z drugiej strony taki trening nie powinien dawać, aż takich bodźców dla organizmu. BTW tak jak pisali wcześniej pulsometr + czujnik kadencji to podstawa. @leon7877 Profesjonalni kolarze ze sprzętem za 10K... i że tylko oni... oj błądzisz, oj bardzo😁.1 punkt
-
1 punkt
-
Tak jest, w rowerach z płaską kierownicą, można kombinować po zakupie z długością mostka czy gięciem samej kierownicy dla dopasowania. W baranku jest z tym trudniej. Druga rzecz, kombinują z takimi rzeczami ludzie trochę bardziej wkręceni w rowerowanie, większość zwykłych rowerzystów nawet siodełka nie przesunie na szynach, a co tu mówić o wymianie mostka, jego długości czy kącie wzniosu. No i jeżdżą niedopasowani. Jak nie ma preferencji, to zakup prawdopodobnie będzie od czapy, tylko ofiarodawcy będą zadowoleni z siebie.1 punkt
-
Mała uwaga co imbusów - kupując dzisiaj kupiłbym bardzo dobre ale z kolorowymi koszulkami. Kulka na końcu? Raczej tak, ale absolutnie nie nadaje się do dokręcania czy odkręcania końcowego (siłowego), natomiast bardzo ułatwia wstępne kręcenie w trudnych miejscach.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00