Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 25.06.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
To splunięcie w obiektyw było ostatnim ostrzeżeniem ze strony burzy. Nie posłuchałem, nie zawróciłem. Później żałowałem przez jakieś 9 km.16 punktów
-
15 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
Wczoraj oddałem kółka na 350DT na serwis - już potrzebowały doktora. Bebechy wymienione i kręcą się piękniutko. No a dzisiaj przy porannej kawce wrzuciłem nowe tarcze (stare już umarły) i klocki z termostatem5 punktów
-
@spidelli Ktoś tam był, ale się nie przedstawiał Ja mam taką nieuleczalną przypadłość, że gdy widzę nadchodzącą burzę, to reaguję inaczej niż większość społeczeństwa - zamiast uciekać pcham się w jej środek. Nie jest to rozsądne, ale posiadanie kilku rowerów również, a jednak ile daje satysfakcji. @kipcior kilkanaście minut na pewno, ale stanie i podziwianie takiego zjawiska to sama przyjemność.4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Są też gravele z prostą kierownicą, gdzie można włożyć dość szeroką oponę, taki Marin DSX 2 (jedynki nie warto brać pod uwagę) - sztywny widelec, szerokie opony - coś pomiędzy gravelem a XC...2 punkty
-
2 punkty
-
@spidelli Tego TravelGuarda nie macałem, ale wygląda jak kolejna reinkarnacja zapięcia wymyślonego przez Hiploka - konkretnie Hiplok Z lok combo - czyli taka opaska zaciskowa (zwana w niektórych kręgach trytytką) tylko na sterydach... Mam tego Hiploka i do zastosowań typu "wejście do sklepu na 3 minuty" jest całkiem wystarczający. Stalowy rdzeń (długi pasek blaszki, przez całe zapięcie) jest jednocześnie zaletą (bo to jednak sprawia, że zapięcie jest czymś więcej niż tylko plastikową trytytką) jak i wadą (bo sprawia, że jest to mało elastyczne - nie da się łatwo i ładnie zwinąć do minimalistycznych rozmiarów). W Hiploku mechanizm szyfrowy ma też dwie wady: kółeczka nastawcze są malutkie i trzeba się namęczyć, aby ustawić kombinację do otwarcia, a nie ma wyraźnych skoków między cyferkami, żeby robić to na wyczucie klików (moje paluchy przy nastawianiu drugiej cyfry psują ustawioną pierwszą), a po drugie sprawia wrażenie tandetności (gdzieś czytałem, że komuś potrafił się zblokować/przestawić i do otwarcia zapiętego roweru, trzeba było szukać kogoś ze szczypcami do cięcia). Może Abus nie ma tych wad mechanizmu... Ogólnie widzę, że dyskusja się rozwija i zaczynamy mały wyścig zbrojeń - każde kolejne zapięcie jest solidniejsze... Tylko, że w takim podejściu łatwo zapomnieć, że poza minimalną ochroną wybrane zapięcie powinno mieć też inne - nie mniej istotne - cechy. Ten szyfrowy Abus ze zwijaną linką, od którego wyszedłeś, miał niezaprzeczalne zalety - był mały, lekki i dał się zwijać. Może linka z pętelkami i do tego mała, ale wykonana z solidnego metalu, kłódeczka będą bardziej odporne na idiotę z młotkiem, ale nigdy nie zwiną się do rozmiarów tego Abusa... A tu przecież chodzi o zapięcie, które pokona byle jaki przecinak, więc nie wymagamy od niego nie wiem jakiej wytrzymałości... Ma tylko zapobiec wyjęciu roweru ze stojaka, jak wpadłeś do sklepu na 3 minuty... Jak masz wobec tych zapięć jakieś dodatkowe plany (chcesz np. móc spiąć rowery na kempingu i zostawić je na dłuższy czas, to może i warto wozić solidniejszą linkę i kłódkę. Jak ograniczasz się do 3-minutowych wypadów do sklepu, to chyba nie warto wychodzić poza poziom takiego Z loka...2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Esker 4.0 2024 , ale geometria się nie zmieniła - tego uznajmy za starego , mój 2021/2022 ma taką samą ROZMIAR S (19') 28" M (20') 28" L (21') 28" XL (22') 28" TT - EFEKTYWNA DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 510 530 550 570 Esker 5.0 2024 , faktycznie jest dłuższy , w ogóle pomiędzy modelami Eskerów są różne geometrie, karbonowe mają jeszcze inną zdaje się. ROZMIAR S (18') 28" M (19') 28" L (20') 28" XL (21') 28" TT - EFEKTYWNA DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 545 561 577 5911 punkt
-
"Janosik" czyli ostrzeżenia są już dostępne w beta na 1040. Pewnie będzie jak z zegarkami FR 955 i 965. Niezależnie od 1050 będzie 1040 jako ultras. A teraz dodatkowo do tematu linek zabezpieczających ..... jak "szczygną " rower z Garminem 1050 to nie dość ,że maja rower to w gratisie opucują do zera konto w banku. 😁 Czyli Panowie musimy się przebujać z czterdziestkami do modelu 1060 ( jakieś tylko dwie wiosny).😉1 punkt
-
@sky87 To jest Marmot ROM sprzed kilu lat, po nim były już trzy wersje i z punktu widzenia rowerzysty niestety zmiany są na gorsze, bo zamiast chronić z przodu i tyłu tam gdzie wiatr rowerzyście najbardziej daje w korpus, nowe modele chroniły coraz lepiej od góry, a od przodu i tyłu już słabo, doszły tez podklejane szwy, których mój model nie ma. Nie mam niestety rozeznania czy coś z obecnie dostępnych softshelli / wiatrówek ma taką charakterystykę. Moja definicja idealnego ubrania to poniżej 20C membrana z przodu i na plecach, poniżej 10C kolejna dodatkowa warstwa z membraną z przodu i na rękawach. Ale niestety "rynek" chyba widzi to inaczej. 🙂1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Siodło możesz sobie dokupić z dowolną dziurą, ten element i tak powinno się wymieniać pod siebie, z pomiarem kości, z możliwością testowania. Np. Bontrager ma taki program, znajdziesz go u sprzedawców Treka - ja tak dobrałem siodło i powiem tyle - na 4 godziny nawet nie biorę spodenek z wkładką. Przy dłuższych jazdach czy kilkudniowych oczywiście dyskomfort może się pojawić ale to raczej normalne i tu wkładka może pomóc. U mnie jest to taki bolesny ucisk na kościach kulszowych. Nie mam natomiast żadnych problemów z drętwieniem czy otarciami. Podkreślam, że chodzi o dłuższe jazdy, kilkugodzinne albo kilkudniowy wypad na sakwy. Ostatnio na 6 dni na Mazurach/Podlasiu dopiero w trzeci dzień włożyłem pieluchomajtki. Zakładam, że chcesz się pakować minimalistycznie ale może warto mieć opcję założenia bagażnika (oczka) i sakw (odpowiednio duży chainstay). Oczywiście to niczego nie przekreśla, bo są bagażniki mocowane do trójkąta albo można iść w bikepacking ale szczerze to motanie tych tobołków bywa upierdliwe Wreszcie trzecia z luźnych myśli - przecież wcale nie musisz sprzedawać roweru, o ile masz miejsce na przechowywanie - zawsze się przyda coś do ciorania np. zimą po posolonych drogach albo można te rowery jakoś wyspecjalizować - np. ja mam jeden gravel uszosowiony, drugi pod sakwy i na dziury. Oczywiście do tego drugiego też kupiłem takie samo siodełko1 punkt
-
Najbliżej do kasety 11-36 to ma tył rzutka grx812. Skoro ogarnia kasetę 11-46 to na przyszłość jak założysz 10-45 to też to ogarniesz. Fakt że jest to przerzutka do 11speed, ale ludzie zakładają tył rzutki grx-y 12s do jedenastek i to działa, ciąg linki mają podobny.1 punkt
-
Na tarczach https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ tutaj nieco taniej ale zostały tylko w rozm. 51 i 62 https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra-grey-2024/ Ew. ten niższy model na zaciskach i 105 poniżej 3500.1 punkt
-
Każdemu wygodnie na czymś innym. To kwestia poziomu wytrenowania, proporcji ciała, mobilności itd Na minutę możesz wsiąść na superwyścigową szosę i też będzie ok. Czy geometria ci odpowiada przekonasz się po kilkuset kilometrach kiedy ciało przyzwyczai się do nowych bodźców. Teoretycznie na broam będziesz miał minimalnie bardziej wyprostowaną pozycję ale jest to do zniwelowania ustawieniami/wymianą mostka. Do tego ma on trochę większą bazę kół więc będzie bardziej "stabilny" ale za to mniej dynamiczny/responsywny. Ogólnie jeśli piszesz, że chcesz rower na wycieczki to wziąłbym broam1 punkt
-
Weź też pod uwagę takie rowery https://www.bike-discount.de/en/cube-hyde-race-lady-galactic-n-black-1 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-presidio-3-2 Choċ zarówno pasek jak i przekładnia w piaście zwiększają nieco opory, to są mniej wymagające w codziennej eksploatacji, nie rdzewieją, nie skrzypią. Wystarczą okresowe przeglądy. Rowery są tańsze niż twój budżet, więc starczy na dodatki typu błotniki czy oświetlenie. Do jazdy codziennej bez względu na pogodę to najlepsze rozwiązanie.1 punkt
-
https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/grx-12-speed/RD-RX820.html Fabrycznie przeznaczona do 11-361 punkt
-
Z 12s najbardziej bedzie pasowala RD-8100-GS. Koko prowadzce (guide pulley) bedzie daleko od zebatki na miekkich biegach. Pewnie jakos to sie da wyregulowac sruba B. Idealnie nie bedzie. Takiej konfiguracji jeszcze nie widzialem. Nagraj filmik jak bedziesz jechal. O ile Ci sie to uda1 punkt
-
1 punkt
-
Patrząc na rdzę, która żre go z każdej strony wnoszę, że to pstrąg japoński.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00