Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      40

    • Liczba zawartości

      4 791


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      11 266


  3. pecio

    pecio

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      2 998


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      1 280


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.04.2024 w Odpowiedzi

  1. 5 punktów
  2. 5 punktów
  3. Jaka piękna katastrofa: I pod siodełkiem też: Alu sucks. Steel is real.
    3 punkty
  4. A mnie do szału doprowadza dewastowanie lasów, nawet już w nosie mam tą wycinkę, część trzeba wyciąć, część tną na handel, część bo mają widzimisie. Ale syf jaki po tym zostawiają to już przegięcie. Nie wiem jak u was, ale u mnie w okolicach Jury KRK wszystkie gałęzie, drobnica i dziadostwo zostawione na ścieżkach jakby celowo. Do tego porozjeżdżane przez ciężki sprzęt niegdyś super drogi. Mnóstwo kolein, dziur, błota. Wszystko pląta się w napęd, częściowo trzeba w ogóle schodzić i przenosić.
    3 punkty
  5. Chyba ,że jest to ojciec Mateusz.....🤣
    3 punkty
  6. W końcu na złom, ile moszna wyczymać jego 🫠 Budowa domu z odpadów postępuje Ekspresowa maślanka Drobny zakup Historia roweru na klatce schodowej Opiszę jak znajdę trochę czasu 🫠 Na powrocie z rowerem Pozdrow'er😘
    2 punkty
  7. Mowa jest o facecie, który waży solidnie ponad stówę i na rowerze pewnie nie siedział od lat. Ciężko tu mówić o jakiejś wielkiej optymalizacji aero, idealnej kadencji i takich tam. Przecież nie będzie się łapał koła za autami ani dokręcał z górki. Czy MTB jest optymalnym rowerem na asfalt? Wiadomo że nie. Ale różnica w efektywności między przyjemnym lekkim hardtailem z dobrze dobraną oponą, a rekreacyjnym gravelem/fitnessem jest niewielka - a dla kogoś kto nie jest obyty z rowerami, pewnie dosłownie żadna. No bo co, na MTB pojedzie 16 km/h, a na innym rowerze nagle magicznie 25? Bez jaj. Nawet jak na MTB straci te 1-2 km/h, to nadal pozostaje dużo innych zalet - jest wygodniejszy, ma więcej lekkich przełożeń, stwarza możliwości jazdy w terenie. Moim zdaniem, jeżeli koniecznie musi być jeden rower i autor w ogóle rozważa jazdę w terenie, to ciężko polecić cokolwiek innego niż MTB. Tylko oczywiście w rozumieniu takiego "turystycznego MTB" typu Cube Attention albo innego w miarę rekreacyjnego hardtaila, a nie jakiejś endurówki. Do tego dobrze przemyśleć wybór opon (z gładkim bieżnikiem na środku) i będzie spoko rower na jazdę po lesie, i przyzwoity na godzinkę dojazdu po asfalcie do roboty. Pojeździsz na takim rowerze przez jakiś czas, trochę się wjeździsz w temat, przemyślisz co ci się podoba a co nie, i następny rower dobierzesz dokładniej pod swoje preferencje.
    2 punkty
  8. @Michal2008 jak masz możliwość to przymierz. U mnie było połączenie CenterLine XR z zaciskami GRX, a teraz są u żony z zaciskami Tektro i w żadnym z obu przypadków klocek nie wychodził poza obszar roboczy. Montując je trochę ponad 2 lata temu nie miałem pojęcia o tym, że klocki dzielą się na Narrow i Wide, inaczej bym nawet nie próbował takiego druciarstwa 🙂
    2 punkty
  9. A jak dzieci zaniemogą ....to sporych sakw potrzeba. A jak będzie promka w biedrze na metr ziemniorów...🤣 Na wsi nie da się / lub ciężko funkcjonować bez blachosmroda mając rodzinkę na karku. Rower to dodatek. Inny aspekt - zima. Albo wtedy trzeba być "hadrcorem" albo zdać się na łaskę PKS.
    2 punkty
  10. Zamiana samochodu na rower - kiepski pomysł. Chyba , że jesteś sam jedyny , nie ma nikogo więcej i nie ma planów na zmianę tego statusu. Jeżeli jest inaczej to oba wehikuły równocześnie. Po za tym mogą wyskoczyć sprawy kryzysowe kiedy rowerem nie dasz rady .....i jesteś ugotowany zwłaszcza na wsi.
    2 punkty
  11. Niezależnie od typu roweru, ten musi zapewnić montaż: - pełnych błotników - musi się zmieścić z oponami, dobrze żeby były odpowiednie punkty mocowania - bagażnik - muszą być punkty mocowania, bo według mnie nie ma sensu iść w minimalny Dodatkowe koszty: - ciuchy - tu potrzeba kilka kompletów na każdą porę roku, bazę zbuduje się stopniowo, ale na start wydatek będzie, tu polecam sportowe lub turystyczne (korzystam z takich i takich) - kask, okulary - zapięcie - jakieś przyzwoite, adekwatne do ceny roweru - oświetlenie - docelowo najlepiej dynamo w piaście, to cały rok jazdy, dzień w dzień, lepiej mieć takie zasilanie niż pamiętać o bateriach/ładowaniu, zwłaszcza że zestaw ma oświetlać sensownie drogę - uchwyt i bidony - przy takim dystansie to lepiej już coś mieć i popijać po drodze, zwłaszcza w upały, zimą coś ciepłego też się przyda (np. torba na kierownicy i kubek termiczny) - sakwy, ekspander - wygodniej przewozić iż na plecach, zwłaszcza jak trzeba zrobić zakupy - podstawowe narzędzia Na to wszystko lekka ręką trzeba zarezerwować około 2k, na start, a potem jeszcze na kolejne ciuchy wraz ze zmianą pory roku. Według mnie trzeba obniżyć pułap na sam rower, żeby spięło się z dodatkami w zakładanym budżecie. Też na poważnie zastanowił się jak jednak nad wysupłaniem okolic 3k na tańszy rower z dodatkami i zostawienie samochodu, przynajmniej na pierwszy rok. Nie mając kondycji, wyrobienia na rowerze, przy takim dystansie zajedziesz się po tygodniu. Przy tak radykalnym podejściu nie ma zmiłuj, trzeba kręcić dzień w dzień, nie ma że boli tyłek, że nogi nie mają siły. Kilka dłuższych już lat temu po przeprowadzce zmienił mi się dystans z 2km na 10km do pracy, do tego doszła około 100m różnica wysokości (do domu pod górkę). Pierwsze 2 miesiące były ciężkie, mimo że nie byłem początkującym. Lepiej wkręcać się łagodniej, najpierw 2 dni w tygodniu plus jakiś luźny wypad w weekend, potem 3 dni, aż do docelowych 5. Oprócz kondycji trzeba też się przyzwyczaić do warunków pogodowych. O ile słońce dla większości nie jest problemem, tak oddychanie powietrzem <8° podczas wysiłku bywa już dosłownie bolesne, nie wspominając o mrozie. Jeżeli nie masz alternatywnego środka transportu, to według mnie dosyć ryzykowna zmiana. Warto też pamiętać, że to nie tylko praca, to też zakupy, załatwianie spraw, wszelkie wyjazdy. Przy skali całej logistyki, samozaparcia, to wybór roweru schodzi trochę na dalszy plan Osobiście w fitnesy, gravele itp. bym nie szedł, zwłaszcza jak masz jakieś skróty przez las, łąki i na poważnie myślisz o jeździe zimą. Lepiej popatrzeć na prostsze mtb i crossy (byle zmieściły 2" opony z błotnikiem). W tych cenach amortyzacja będzie ułomna ale będzie i mimo wszystko trochę poprawi komfort na krzywych drogach i bezdrożach. Mało tutaj było wspominane o terenie, czy masz płasko czy trochę górek do pokonania. Przy podjazdach, przy silnym wietrze napędy szosowe, czy nawet crossowe bywają zbyt twarde. Warto na to zwrócić uwagę. O oponach 2" piszę, bo zimą na śniegu zdecydowanie lepiej sobie radzą niż węższe crossowe, gravelowe, szosowe. Między 40mm, a 50mm+ jest wyraźna różnica. 2" też dlatego, że to najszersze "tanie" zimówki miejsko/turystyczne. Terenowe są już zdecydowanie droższe. Tutaj musisz przeanalizować jak masz utrzymywane drogi, jak duże jest ryzyko oblodzenia, bo to decyzja czy wystarczą jakieś opony terenowe, czy trzeba zainwestować w rasowe zimówki z kolcami.
    2 punkty
  12. Bo mi się zachciało autobusy gonić po mieście...
    2 punkty
  13. 2 punkty
  14. Nie. To się nazywa własna praktyka. To moje heble więc używam wielu rzeczy "nieprawilnych". Jeśli przyjdziesz jako klient to powiem ci jak to widzę. Jeśli przyniesiesz swoje kloce to je założę. Jeśli ja mam komuś zamontować klocek to zamontuję tylko dedykowane i tylko z dedykowanymi tarczami. Bo nie chcę ponosić odpowiedzialności. Specyficzne podejście powiadasz. Zakładając że trzymamy się "zaleceń producenta" do hamulców shimano powinieneś wkładać wyłącznie klocki shimano. Czyli dwa rodzaje do wyższych modeli, metal i żywica, jeden rodzaj do niższych. Używasz wyłącznie klocków dedykowanych? Ja nie, zamieniam je w nowych hamulcach od razu na coś co wg mnie działa lepiej. Jeśli klocek wystaje i nic z tego powodu się nie dzieje (tu nie ma że się da lub nie da), wg mnie przy moim użytkowaniu niczego nie zauważyłem, to nie widzę powodu żeby tego nie powiedzieć tutaj. I jeszcze coś: tarcza centerline plus hamulce i klocki srama (level, guide, code, więc każde) - w dedykowanych zestawach klocki łapią żebra tarczy. Da się czy się nie da? Skoro sram nie widzi problemu, shimano widzi, ja nie widzę to dwie vs jedna opinia = mój wybór i przekonanie że nie jest to żaden problem. Jeśli zapytasz jaki klucz dynamometryczny kupić i czy go używać to ci powiem że we własnym przypadku nigdy go nie używałem, nie używam i nie będę, mimo że mam 3. Bo mi się nie chce i nie uważam tego za potrzebne. Wszystkie newralgiczne śruby w rowerach klientów dokręcam kluczami. Takie mam podejście.
    1 punkt
  15. Na allegro czy olx są całe rowery od 150 zł, więc na pewno coś wymyślisz, odwiedź pobliski skup złomu, wiosenne porządki kumulują w takich miejscach różnego rodzaju rowerowy "złom" niekoniecznie 🫠
    1 punkt
  16. Nie, nie! Tak źle to nie jest: Elektryki poszły mocno do przodu i taki rower dojazdowy do pracy z baterią co najmniej 500 watogodzin (Wh) a to z tego wszystkiego najważniejsze kupisz spokojnie. @BubbleKoi ten który sobie wybrałeś ma 522 Wh i to w sumie dobry rower z gwarancją KROSSA, nie jakiś nieautoryzowany składak. Składaki, a często super składaki (serio!) to robią sobie Ci którzy się na tym znają! Ty się lepiej ogarnij i załóż dobre pełne błotniki, bo przecież potrzebujesz jeździć do roboty a nie na wycieczki przy ładnej pogodzie😄. A i bagażnik by się przydał na wałówę i inne. W pełni Cię rozumiem bo też dojeżdżałem i elektryk znakomicie ułatwił sprawę. Przecież nie codziennie rano ma się radosną chęć na rowerową przejażdżkę. A i tak zawsze dojeżdżałem zgrzany i ździebko upocony😄😂.
    1 punkt
  17. Ja na zbliżonym kross trans hybrid 1.0 i podobnym wyposażeniu oraz z tym samym zestawem elektrycznym jeżdżę 3 sezon. Co prawda po roku kilka rzeczy zmieniłem ale generalnie nic tu się nie rozsypuje, nie jest to padaka jak te chińskie, ja dbam i praktycznie większość serwisu sam robię. Łańcuchy zmieniam co 1000km, suport zmodyfikowałem poprzez dodanie dwurzędowych łożysk, tarcza hamulcowa na przód większa, klocki metaliki, lepsze opony, inny panel sterowania napędem. Inaczej też mam ustawione wspomaganie poprzez bafang go. Obecnie mam zrobione około 5 tysięcy kilometrów.
    1 punkt
  18. Dokładnie tak jak pisze @TheJW . Nigdy najmniejszego problemu w tym czy innych dużych niemieckich sklepach. Obsługa i podejście do tematu uszkodzeń / gwarancji modelowo wzorcowe. Żeby polskie sklepy tak działały jak ten niemiecki.....
    1 punkt
  19. Oj tak, kawał plastiku z ChRL zaproponowany przez @eloorobi robotę - torba foliowa pewnie też
    1 punkt
  20. 1 punkt
  21. 1 punkt
  22. 1 punkt
  23. 1 punkt
  24. 1 punkt
  25. Kurde, przeczytało mi się "w wersji Izraelskiej" i już miałem wklejać latające rakiety w kierunku roweru, ale przeczytałem drugi raz Bo jeleń mi przebiegł drogę i chyba złapałem chorobę jeleni zombie.
    1 punkt
  26. Bo też już krótkie wyciągnąłem
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. 1 punkt
  29. Bo niby słońce a w lesie jeszcze można znaleźć błoto
    1 punkt
  30. 1 punkt
  31. 1 punkt
  32. Bo na Podhalu wreszcie wiosna pełną gębą....
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Bo to był piękny, rowerowy dzień 😍
    1 punkt
  35. Bo jakżem pędził przez mosteczek...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...