Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 10.02.2024 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
Czuję już wiosnę w krzyż'u więc dokończyłem dzieła zbawienia 26era za stówkę, została samarama, zacisk stycy i sztyca, jak w naPISie na widełkach " A NEW WORLD" dostało to cudo koła 27.5 47c zalane serwatką, napęd 9s z goatlinkiem, korbą na kwadrat, heblami mt200, kierą 740, sterami accent air, gripami ESI i randomowo kupionym siodełkiem które zgrywa się w linii górnej rury, mógłbym dodać pedały dartmoore'a białe ale nie moszna mieć wszystkiego, idą owe do karbonowego ulepa, który leży i dojrzewa. Plus jeszcze w zastaw Skalny Jeźdźca z w kur Fiony'm mną 🫠 Wilgoć wszędzie Stolik operacyjny Parostatki Pozdrow'er😘7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Największą pracę wykonują uda (czworogłowe i dwugłowe - czasem meczą się na zmianę, przy czym dwugłowe to już raczej jakieś grubsze akcje skurczowe po odwodnieniu), oraz łydki - im większe ugięcie nogi/niższa pozycja na siodełku, tym w mniejszym stopniu pracują. Po dobrej jeździe powinny się odezwać lekko czworogłowe2 punkty
-
2 punkty
-
Bzdura. Miejska legenda. To że obserwujesz monstrualnej długości mostki w PRO rowerach wynika z tendencji do stosowania bardzo małych ram w peletonie, a nie poprawianiu prowadzenia. Tak naprawdę skrócenie mostka o 10mm czy 20mm jest całkowicie nieodczuwalna. @apacznt Możesz pokombinować z offsetem sztycy.2 punkty
-
2 punkty
-
Jeśli chodzi o narzędzia, to jest mój najlepszy zakup ever! Genialny w prostocie wykonania i użytkowania, wydaje się niezniszczalny.2 punkty
-
Dokręcanie, regulowanie, skracanie linek itpd w nowym okazyjnym Felcie. Zostawiłem sobie jeszcze do demontażu jutro plastik spod kasety - trzeba dozować przyjemności. Cały czas się przyglądam i dalej zadowolony jestem aczkolwiek mam już pewne pomysły na zmiany i ulepszenia...(sh*t here we go again). Wszystko było dobrze zmontowane i skręcone i to co sprawdzałem nasmarowane. Komponenty w dużej części (w miarę) firmowe (shimano, tektro, zoom, vp, selle royal, kmc itp). Jedyna rzecz z którą trochę walczyłem to przednia przerzutka - chyba działą najgorzej w rowerach którymi teraz się opiekuję, ale po pierwsze tutaj są największe blaty, po drugie to jedyny tourney.. No i ja mam cały czas w pamięci gripshifty z "półbiegami" z przodu...2 punkty
-
Bo świetne miejsce, żeby się zatrzymać - zwłaszcza jesienią/wczesną wiosną.2 punkty
-
Za mostkiem przemawia to, że zmienisz go w kilka minut. A jak będzie źle to w tym samym czasie wrócisz do starego.2 punkty
-
2 punkty
-
Krótszy mostek spowoduje, że szosa będzie mniej stabilna2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Autorka tematu napisała: Naprawdę uważacie, że do "leśnych przejażdżek głównie po wyznaczonych trasach" koniecznie potrzebuje sztywnych osi i taperowanej główki ramy? Sądzicie, że jest takim maniakiem jak większość z nas i od razu po zakupie będzie wymieniać koła, amor, hamulce, itp., itd. 😁 Oczywiście, że dobrze to wszystko mieć, szczególnie tapera ale skoro nie ma damskich rowerów mających to wszystko w zakładanym budżecie to trzeba doradzić najlepszą opcję z dostępnych. Ja na miejscu autorki bym wybrał chyba tego Rock Machine Catherine 40-29 ze względu na napęd 2x10, hamulce mt401 i cenę 2799 zł. Pozostaje jeszcze damski Rockrider Expl 540, który ma i sztywne osie i taperowaną główkę ramy i nienajgorszy powietrzny amor. Jedynie napęd 1x10 mnie nie przekonuje ale do "leśnych przejażdżek głównie po wyznaczonych trasach" powinien się nadać ale akurat teraz nie ma na niego żadnej promocji i kosztuje 3999 zł więc ponad budżet1 punkt
-
A konkretnie najbardziej mięsień czworogłowy uda - te takie na przedzie!1 punkt
-
Przede wszystkim uda. Kilkukrotnie zdarzyło mi się na początku sezonu, jak trzeba było wracać do formy, przesadzić z długością i intensywnością wypadu i na powrocie złapał mnie taki bolesny skurcz uda, ze po zatrzymaniu przez dłuższy czas kroku nie mogłem zrobić.1 punkt
-
@Greg1 "Piszecie, że żeby odczuć różnicę trzeba by było zmienić z 30 mm na 130 mm lub na odwrót, że da się to okiełznac czy do tego przyzwyczaić." W tej samej ramie? Równie dobrze możesz sugerować jazdę na ramie 48cm, kiedy powinno się jeździć na 62cm. Jeżeli zaś zachowamy pozycję, to hipotetyczna rama w której stosujemy mostek 30mm będzie miała 10cm dłuższą bazę kół, więc i, siłą rzeczy, będzie bardziej stabilna.1 punkt
-
Z "damskich" masz Liv Tempt, Rock Machine Catherine i damską wersję Rockrider Expl 540. Te tańsze, mieszczące się w budżecie Livy to też niestety odstają osprzętem. Rock Machine Catherine 60-29 wydaje się być ciekawą opcją z powietrznym amorem, napędem 1x11 (trochę tańszy niż 1x12), lepszymi niż podstawowe hamulcami, tylko osie QR. RR Expl 540 ma sztywne osie, powietrzny amor ale napęd tylko 1x10. Te Cube mają bardzo wygodną, rekreacyjną geometrię. To takie crossy czy wręcz trekkingi na oponach mtb1 punkt
-
Sorry Panowie za OT ale jeszcze raz wrócę do tego krótszego mostka vs. mniejszej stabilności - nie zgodzę się, że to bzdura czy miejska legenda bo fizyku się nie oszuka. Piszecie, że żeby odczuć różnicę trzeba by było zmienić z 30 mm na 130 mm lub na odwrót, że da się to okiełznac czy do tego przyzwyczaić. Jednak z punktu widzenia czystej fizyki przy krótszym mostku ramie siły jest krótsze i wystarczy mniejsze wyhylenie kierownicy, żeby obrócić mostkiem a co za tym idzie i kołem. Dodatkowo przy wąskich szosowych kierownicach jest bardzo łatwo o "mikroruchy" kierownicy co się przekłada na "mikroruchy" kierownicy. Dlatego w rowerach mtb, a szczególnie w trailowych czy DH zaczęto montować bardzo szerokie kierownice przy bardzo krótkich mostkach, żeby te "mikroruchy" kierownicy wyeliminować i żeby rower był bardziej stabilny jak się leci na dużej prędkości w dół. Dlatego też dłuższy mostek w szosie powoduje, że te "mikroruchy" wąskiej szisowej kierownicy są trochę zmniejszane, że tak to prosto i obrazowo określę. Rozumiem i zgodzę się, że może to nie być zbytni odczuwalne przy zmianie o 2 cm ale fakt jest faktem a fizyka fizyką1 punkt
-
Chisel SX rozm. S - 12.5 kg. M - 12.65 kg - zważone. Rama podobno 1350 gr wyczytane.1 punkt
-
Tak mają, byłem w sklepie 2 razy i kupowałem ubrania.1 punkt
-
1 punkt
-
@pecio faktycznie biedniutko, tak bez majtek i koszulki Panie, ja mam już trzy, czwarty do karety jak znalazł, co Panu po jednym? 😉1 punkt
-
Krótsza kierownica też. Tak samo węższa. Kwestia jak daleko masz ręce od punktu obrotu, a nie samego mostka. Rower będzie się inaczej prowadzić ale jest to do opanowania, kwestia przyzwyczajenia i wyczucia. Problem mógłby być jakby się wsadziło jakiś 20-30mm, jednak to też by było do opanowania. Jeżeli szerokość i ogólny kształt kierownicy zostanie zachowany, to odczucia powinny być podobne. Próbowałeś przesunąć siodło do przodu? Pewnie przy okazji będzie trzeba skorygować wysokość, ale to najszybsze i najtańsze sprawdzenie czy chodzi tylko o długość roweru.1 punkt
-
No cena tych "nasadek" to jest kosmos. Bitul przy Dt wychodzi jak za czapkę drobnych a twory z alli jak za darmo.1 punkt
-
Sorry w pośpiechu zapomniałem dodać śmieszka, jestem wyluzowany jak stringi mojej teściowej🫠1 punkt
-
Jak od nowości nie była ruszana , to lipnym kluczem po taniości narobić możesz dziadostwa.1 punkt
-
@chrismel dzięki za pozytywny przekaz 😉. Mam jakieś komplikacje ale jestem dobrej myśli 🚴♀️😎💪1 punkt
-
@Ewaewa zdajesz sobie sprawę, że wszystkie zaproponowane rowery mają dość sportową charakterystykę i geometrię wymuszającą bardziej pochyloną pozycję? Dodatkowo każdy ma napęd 1x, który fajnie spisuje się w górach, terenie, czy na maratonach, ale nie do końca jest uniwersalny i na jakichś dłuższych przejażdżkach po lekko pofałdowanych nawierzchniach posiadanie przedniej przerzutki nie jast wadą, a pozwoli na więcej. Idź do sklepu, przymierz się do jakichś górali i porównaj sobie różnice w pozycji między tymi bardziej sportowymi, a tymi bardziej wszechstronnymi. Weź też poprawkę na to, że jeżeli jesteś kobietą to dobrze by było rozglądać się za rowerami damskimi. Mimo tego, że u wielu producentów damski, a zwłaszcza, sportowy mtb bazuje na męskiej ramie, to jednak poza kolorem takie rowery mają parę zmian ,które mają uczynić wersję damską lepszą dla kobiety. A w góralach bardziej rekreacyjnych zmian jest jeszcze więcej i zakrawają też o inną geometrię ramy. Dobrym przykładem jest wspomniany Scott. Przymierz się do modelu Contessa Scale i porównaj z Contessa Active.1 punkt
-
Wystarczy wytłumaczyć, że to działa na podobnej zasadzie. Grubiej bezpieczniej, a cienko wyczuwalnie. A co do procesu produkcji, to w większości takich firm, trafiają się partie wycofane i rozebrane na poszczególne części, tak aby odzyskać część kosztów przy ponownym ich wykorzystaniu. Stąd pewnie różnica w odcieniu. Nie od dzisiaj wiadomo, że kashima z przed 10 lat była lepsza od tej dzisiejszej. Różnice widać nawet "na oko".1 punkt
-
Nam firma też kupiła pączki z Biedry...ale te po 24 grosze. 108 pączków za niecałe 26 złotych... 🤦♂️ Jak powiedziałem koleżance - nawet ich nie ruszyłem, bo od samego dotknięcia dostałbym zgagi. Co do zakupów, to dzisiaj przyszła wypłata, także niedługo i ja coś wrzucę. 😎 A chwilę potem dopiszę, że znów się spłukałem na graty rowerowe. ...i chyba jednak będę musiał się pogodzić z tymi pączkami za 24 grosze...😆1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Trzeba przemyć wodą zdematerializowaną i wysuszyć suszarką …dzięki temu przypadkowe pozostałości używanych specyfików nie będą w interakcji z renomowanych środkiem który zamierzamy zastosować… wilgoć ma znikać szybko wtedy nie rdzewieje, ( no chyba że sram Eagle NX , wtedy zawsze zardzewieje) ps Zdemineralizowaną lub destylowana, ostatecznie najczystszy z dostępnych na rynku alko izo propy… Można stosować Listerynę, podobno dobra dla zębów Po przepłukaniu ust można bezpiecznie chuchać i dmuchać na łańcuch. ps 2 Nie dziwcie się nam niektórym, że mamy wywalone lekko na czarny ślad smaru z korby na skarpecie… Mycie zębów ok, a kult sterylnego łańcucha… dobrze jest praktykować jedynie okresowo :)))1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
