Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04.09.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
18 punktów
-
15 punktów
-
15 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
@spidelli, niezła impreza musiała być na tych za"ż"ynkach Bo początek ścieżki do mnie, a nawet dalej...5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Przesadziłem znacznie z tym wzrostem wartości 5x. Tyle jednak nie. Rozstaw kół wynosi 111.3, nie 110 cm. Dziś test na leśnych drogach. Jest ok. Opony tłumią dość dobrze przy ciśnieniu 2.5 i 2.7 bara. nie jest to różnica jakaś wielka w porównaniu do 40 mm, ale udczuwalna. No i większa szerokość (realnie o ok. 6 mm - bo te tufo 40 mm mam na obręczy wąskiej 19 mm) daje znacznie lepszą trakcję na nierównym podłożu. Przy tym również na szutrach/ubitych leśnych drogach nie oczuwam wzrostu oporów toczenia. Parę zdjęć, jeszcze bez mocowań kuferka, lampki itd. 5 koszyków - dwa przednie na małe sakwy, (litr z haczykiem pojemności każda) dwa na bidony, jeden na pojemnik z narzędziami i łańcuchem. Jak będzie pierwsza dłuższa wycieczka - to zrobię jeszcze zdjęcie z pełnym, że tak powiem, załadunkiem. kufrem, sakwami. Widzę, że przeoczyłem jedną naklejkę na obręczy przy odklejaniu. Nie wiem, czemu ostatnie fotki mi się obróciły...2 punkty
-
2 punkty
-
Trzęsie tak samo, sztywny widelec i wąskie opony, to sztywny widelec i wąskie opony. Nawet z amortyzatorem potrafi na tarce lub bruku nieźle wytelepać. Większą różnicę potrafi zrobić owijka, która będzie bardziej mięsista niż standardowe gumowe chwyty.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo musiałem kurde skrócić trasę i uciekać przed burzą. Na szczęście zdążyłem...2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nazywam się rambolbambol i hobbystycznie poprawiam latarki Convoy S2+, aby wyciągnąć z nich maksimum potencjału. Czy warto je poprawiać? Moim zdaniem nawet trzeba. Diody, które stosuje Convoy są w większości przypadków zalutowane na aluminiowej blaszce, przez co dioda się przegrzewa i degraduje. Każda latarka Convoy S2+ wymaga też poprawek prądowych. Bez nich nie daje pełni mocy i po czasie zacznie przerywać lub mrugać. Na OLX czy Allegro można kupić „poprawione” latarki. Kilka takich też już poprawiałem, ale nie będę się o nich wypowiadał. Wielu użytkowników forumrowerowe.org ma i chwali moje latarki. Chciałbym, żeby każdy, kto do tej pory jeździł z latarką typu Cateye, Mactronic czy Bontrager mógł na własne oczy zobaczyć jak powinno wyglądać światełko rowerowe. Na każdej latarce zarabiam około 60zł i poświęcam na nią 3-4 godziny pracy oraz 24h testowania przed wysłaniem do klienta. Przygotowałem sześć sztuk poprawionych latarek (dwie szare i cztery czarne). Jeśli akcja odniesie sukces, to zamówię więcej elementów i przygotuję nowe latarki. Jeśli chciałbyś inną latarkę, np szperacz na bazie Convoy C8, latarkę czołową, działo fotonowe do spalania okrętów na bazie Convoy L6 lub masz latarkę do naprawy-poprawek to też śmiało pisz. Poprawki, które ma każda z latarek rowerowych: Wymiana diody na minimum Cree XM-L2 T6-4C (lub lepszą na życzenie) i zalutowanie jej na podłożu miedzianym Noctigon. Cree XM-L2 z binu T6 i o barwie 4C to w mojej ocenie najlepszy kompromis mocy / barwy światła / ceny wśród diod Cree. Wstawienie optyki rowerowej 20x60 (świeci prostokątnie - szeroko i daleko, ma wyraźne odcięcie, nie oślepia z naprzeciwka). Optykę montuję w taki sposób, że mając wcięcie w obudowie z napisem Convoy u góry, snop światła o szerokości 60 stopni będzie idealnie horyzontalnie. Z tego co wiem, to tylko ja tak to robię 🙂 Sterownik zostawiam fabryczny (5-25-100%). Na życzenie mogę wstawić jakiś lepszy. Wymiana fabrycznych kabli na dwukrotnie grubsze Poprawki termiczne (pasta Arctic MX4 pod podłoże, poprawienie gwintów) Wymiana włącznika, jeśli było to konieczne Cynowanie obręczy sterownika i płytki włącznika. Dodanie pigułek mosiężnych trzymających baterię. Latarka nie będzie przełączać trybów podczas wstrząsów. Dobranie maksymalnej mocy latarki (prądu) do pojemności cieplnej obudowy i jakości diody. Chodzi o to by latarka świeciła optymalnie i w bezruchu obudowa nie osiągała więcej niż 55 stopni na maksymalnym trybie. Latarka po złożeniu jest testowana 24h podczas których między innymi świeci na pełnej mocy aż do rozładowania baterii. Jeśli po takim teście dioda ma parametry jak na starcie, to robota jest dobrze zrobiona. Uwagi: Latarki pracują na ogniwach 18650. Nie wolno stosować słabych ogniw 18650 „z odzysku”. Głowicy latarki, jeśli masz optykę rowerową 20x60, nie wolno odkręcać, bo można ją przestawić. Latarki są tak ustawione, że mając wycięcie w korpusie z napisem Convoy u góry świeci ci 60 stopni horyzontalnie. Baterię wymieniamy odkręcając tylko "włącznik" latarki. Sterownik ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, ale zawsze wkładamy baterię plusem w stronę diody a minusem w stronę włącznika. Tryby świecenia zmieniamy pół-klikiem. Tryby są trzy i zmieniają się cyklicznie. Jak zamówić latarkę: Kontaktujesz się ze mną i mówisz, że chcesz latarkę. Wpłacasz wymaganą kwotę (przelew, Blik) Wysyłam ci latarkę na wskazany paczkomat. Jeśli latarka się nie spodoba, odsyłasz ją z powrotem a ja oddaję kasę. Nie zwracam kosztów wysyłki. Aktualny cennik modyfikacji: Podzespół cena Convoy S2+ 110 dioda Cree XM-L2 T6 4C 0 Sterownik fabryczny 0 Podłoże miedziane Noctigon pod diodę 20 Optyka rowerowa 20x60 30 Lepsza sprężynka + pigułka 10 Złożenie / poprawki termiczne i prądowe 50 wysyłka paczkomatem 15 RAZEM 2351 punkt
-
No jak już pisałem, chyba najlepsze co możesz zrobić to wymienić 26 na 22 no i założyć kasetę 11-36, sam mam teraz dziurę 21-15-18 i zbyt przyjemne to to nie jest.. w zasadzie równie dobrze mógłbyś założyć 11-48 10s Dlaczego robią kasetę z taką dziurą.. nie wiem1 punkt
-
A faktycznie używasz tego 26 - 42? Szkoda że nie masz korby 22 - 36 na przykład albo 24 - 38, wtedy można by było założyć 11-36.. no i nie było by tej dziury 21-18-15 Może starczy zamienić 26 na 22t, 22 - 36 jest nieco lżejsze niż 26 - 42, czyli finalnie nie dość że nie ma dziury, to jeszcze najlżejszy dostępny bieg nieco krótszy niż obecnie.1 punkt
-
Po ostatniej podróży z roboty w totalnej ulewie, z chińską wiatrówko-deszczówką na grzbiecie i permanentnym przemoczeniu, postanowiłem kupić "ceratę" z prawdziwego zdarzenia. Wybór padł na Bontragera, bo była przecena😄. Jej zaletą jest możliwość złożenia do własnej kieszeni, zajmuje wtedy bardzo niewiele miejsca. No i dzisiaj dotarły różowe gumy...1 punkt
-
Tutaj od 8,55 minuty Panowie majstry trochę tłumaczą jak się jeździ1 punkt
-
Nie ma absolutnie sensu. Dostajesz tylko regulację Free stroke, która de facto nic odczuwalnego nie daje, a jak ktoś chce to i w SLXach można sobie ją "aktywować" wymieniając zaślepki na śrubki. Ale po co?1 punkt
-
Wszystkie historie o "szerokich" oponach (że niby 44c czy 50c to szeroka opona) na niskim ciśnieniu, grubych owijkach, "sprężystości" carbonu lub stali to bajki. Na tarce i korzeniach będzie telepało odbierając radość z jazdy, a na dłuższych odcinkach odbierając radość z życia. Jedynym skutecznym rozwiązaniem na taki teren jest uczciwa amortyzacja z tłumieniem olejowym. To jak porównanie nawilżanego papieru toaletowego i wzięcia prysznica. Niby jednym i drugim załatwi się higienę po kupie, ale to nie to samo.1 punkt
-
@Miro1970Twoja uwaga wydaję się być całkiem sensowna😀. @daihatJak masz możliwość to jedź do deca. Jest szansa że w jednym sklepie obadasz sobie zarówno Tribana jak i Rometa, ktorego teraz w deca pełno.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zamówiłem już inny kask, tym razem bez MIPS. Słyszałem o tym programie wymiany kasków, tylko pisać i wysyłać do Szwajcarii? Bedzie drogo. Zresztą ten kraj nie jest objęty tym programem. Zapytałem Lazer Polska na fb, zobaczę czy w ogóle odpiszą. Spróbuję też u lokalnego sprzedawcy, coś z Wrocławia. Nie wyobrażam sobie jazdy bez kasku, zwłaszcza po lesie. Jestem pewny, że on sam pochłoną dużą cześć energii podczas tego upadku. Na szczęście nic nie czuję żadnych dolegliwości, no oprócz obitej ręki i zdartej skóry z nosa. Zdjęcie z mety, trochę ziemi ze sobą przywiozłem1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00