Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mam tylko nadzieję, że nie pod prąd...? 🤔 Dobrze, jeździj sobie, ale mało kto ma ochotę na takie przygody - wichura, ulewa, trzaskające pioruny, marznący deszcz, breja na drodze...
  3. Dlaczego? Ja jeżdżę po 15 km w totalnie paskudnej pogodzie właśnie.
  4. Silnik 50 niutów, bateria 500 W, koła z ciastoliny, brak hamulców, zawieszenie z dupy, przerzutki do zmiany. Po co to kupować? To sie rozleci w górach po 200 km. Serio. Celem przypomnieniea: bardzo dobre rowery mają ciężar całkowity na poziomie 140 KG. Większość 120. Więc szukaj czegoś pancernego przede wszystkim.
  5. Witam serdecznie posiadam taki rower jak Kross Level R4 chciałem zapytać co by tu zmienić w tym rowerze aby się lżej jeździło Chodzi mi o koła w większości jeżdżę po mieście i po asfalcie ścieżka rowerowych
  6. Przy takich przebiegach rotacja jest bez sensu. Na jednym łańcuchu zrobisz dwa sezony , potem wymiana najmniejszych koronek na kasecie, nowy łańcuch i kolejne dwa sezony.
  7. Taki mam problem 1szego świata. Mam jeden bagażnik rowerowy i dwa samochody z hakiem: ergo - muszę wymieniać tablicę rejestracyjną za każdym razem, gdy zmieniam samochód. Zakładam, że być może ktoś już wcześniej się z takim kłopotem zetknął. Znacie jakieś patenty na szybką podmianę tablicy rejestracyjnej na bagażniku?
  8. Przerzutki w piaście popularne są w rowerach miejskich - tych jest mnóstwo w krajach Beneluxu, dlatego możesz odnosić takie wrażenie. W trekkingach, MTB i innych raczej się takich rozwiązań nie stosuje ze względu na masę i stosunkowo mały zakres przełożeń. Trzeba jednak przyznać, że w e-bikach masa i zakres przełożeń nie ma przesadnie dużego znaczenia, więc warto tu skorzystać z zalet przekładni planetarnych, o których wspomniałeś. Polecam zajrzeć na greenbike.pl, mają sporo dobrych promocji, np. Winora Sinus.
  9. Tylko przypomnę, że tam jest głównie stary Altus i znane mi komponenty Shimano, kiedy to jeszcze Shimano coś znaczyło, a nie chiński Ping-Piong pekł. Jedyny problem w tej sytuacji to mogą być linki i pancerze których wymiana w serwisie to nie jest dużo. Na jutubach pełno tutoriali jak podejść do sprawy i nawet totalny amator sobie z czymś takim poradzi zwłaszcza, że to jest prymitywny sprzęt gdzie wszystko jest puszczone na zewnątrz. Właśnie z powodu tej prostoty na ultramaratonach zwłaszcza terenowcyh goszczą u mnie takie sprzęty, bo naprawię gada na kolanie ( zresztą kilka razy miało miejsce) i wracam do gry, a ilu się wycofało już na samym początku , bo poszła szprycha w jakimś systemowym kole, albo linka w ramie się zaklinowała, albo coś tam i potrzebne klucze firmowe.... I dziś tak jest, bo wielu ukraińców, czy innych obcokrajowców z takimi padłami przychodzi do moich kolegów, którzy prowadzą warsztaty w mieście. Natomiast i mi się taki bubel za młodu trafił, tylko od razu poleciał na złom po zabraniu tego co się do czegoś nadaje. Z rowerem szczególnie tym szosowym jestem od gówniarza za pan brat, więc moje podejście już wtedy było świadome i zupełnie inne. Z canti w przełajówce? Nigdy nie miałem problemu, odpowiednie klocki i były bardzo skuteczne. Czy na 15 km obmarznie obręcz? Przejechałem kilka utramaratonów zimowych na V-kach i o ile rower był konkretnie oblodzony to powierzchnie hamowania na obręczach były bez lodu. Koledzy na tarczach? Walczyli z życiem, multum się wycofało . Łatwiej taki hamulec było mi doprowadzić do stanu użytkowego nawet podczas jazdy bez zatrzymywania się teoria, teorią, praktyka, praktyką Podaje standardy typowego trekkinga i MTB z czasów z których pochoodzi tytułowy rower z aukcji. Sztyca- 27,2 suport BSA68 na kwadrat Stery calowe koło nakretki/qr ,- przód 100, tył 135 Podzespoły które dostaniesz wszędzie I tak jest w większości rowerów nawet tych wyścigowych z górnej póły szos, w których ewentualnie mogłeś mieć suport Ital, czy Fra Proszę bardzo , aż pokuszę się wkleić ,- Rama stal wyścigowa Eska Sport rok 1959r. Nawet jest współczesna przerzutka na hak b'twin mega 36, a przecież haki Campagnolo
  10. Witam chciałbym kupić rower szosowy nowy/używany do 6000zł celował bym w 105 i hydrauliczne hamulce preferowanym bardziej agresywną geometrię. Mam 184cm wzrostu Waga 80kg Jak na razie z używanych rowerów znalazłem to: KRoss Vento 5 z 2021 https://www.olx.pl/d/oferta/kross-vento-5-0-dsc-roz-l-CID767-IDZOuYf.html https://www.olx.pl/d/oferta/kross-vento-dsc-5-0-l-CID767-IDZf80W.html
  11. Dzisiaj
  12. Cześć wam! Ostatnio niestety ukradziono mi Tribana 100, więc przymierzam się do kupna nowego budżetowego gravela. Mój budżet jest, jak widać, mocno ograniczony, ale liczę na to, że i w tym zestawieniu znajdę coś dla siebie, a wygórowanych wymagań nie mam, czysta rekreacja. I uprzedzając pytania - nie dołożę nawet do 4 tysięcy, choć Boreas 1 Lite kusi. Mam 172cm wzrostu i ważę ok 75kg, mężczyzna. Propozycje, które mnie zainteresowały, to: - Kross Esker 1.0 MS 2023 - Kross Esker 2.0 MS/Sora 2023 - Romet Aspre 1 2023 - Marin Nicasio Plus - Radvik Frigg 1 Jestem otwarty na wszelkie propozycje, nie zależy mi na prędkości, a stosunkowo, jak na gravela, wygodnej pozycji. Trasy to maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów kilka razy w tygodniu. Kwestia wizualna jako takie też ma znaczenie, bardzo podobają mi się chociażby Eskery. I znów uprzedzając pytanie, tak, celuję w gravel, zależy mi na baranku i szerszych oponach chociażby, bardzo do mnie trafia ta idea. Jedynie co, to bardzo średnio zaopatruję się na Tribany lub szosy z nutą gravelowości. Używane też wchodzą w grę, jednak ciężko coś dostać do 100km od Poznania.
  13. Bo mam dwa rowery Huragana 1+ i Accent cx One. Jedno jest odnośnie Huragana .A drugie CX One. Pisałem ,że nie chce zakładac drugiego tematu.A chce zmienic kasety w obu rowerach.Bardziej i szybciej zależy mi żeby zrobić Sore. Łąńcuch który mam ma 112ogniw. To jaki łańcuch kupić?
  14. Standardowe to wiesz żadna atrakcja. Miała być nowość za kupę kasy z super działaniem a jest lipa. Jak ktoś lubi być dymany to każdy argument jest słaby.
  15. Gwarancję masz w każdym serwisie Speca, a te znajdziesz w większych miastach. SRAM SX Eagle jest do bani, ale za parę stówek zrobisz sobie upgrade do NX czy GX. Za 15 999 jest XL-ka 5.0 za OLX. Znalazłem coś takiego: https://www.cingolanibikeshop.com/specialized-tero-x-5-0-29-verde.html może za parę dni promocja dotrze do Polski, jak to było z Tero X 4.0.
  16. @chudzinki, po pierwsze nie mam żadnych roszczeń, tylko proste pytanie. Po drugie, nie bij piany pustymi postami, szkoda czasu Nabijasz sobie licznik? Cały czas zakładam, że istnieje sposób na podanie danych porównawczych dla różnych opon producenta. Jeżeli przyjmiemy, że daną szerokość opony powinniśmy optymalnie dobrać do konkretnej (średniej) szerokości felgi (przy średnim zalecanym ciśnieniu powietrza), da się udostępnić takie informacje. Poza tym samo porównanie dwóch sąsiadujących rozmiarów (chodzi o szerokość) pokazałoby, jakiego przyrostu obwodu można się spodziewać. Mnie chodzi tylko o informację, czy pomiędzy 1,5" a 1,75" przybędzie mi więcej, niż np. 2 mm.
  17. Żeby choć jakaś Holba albo insza IPK'a najlepiej z kaucją, a tu chłam taki jak reklamy.
  18. Jednak Race, więc pewnie trochę cięższa.
  19. Złe hamowanie to rzecz względna. One mocarne nie są jednak powinny bez problemu zatrzymać rower z gościem 80 kilo na pokładzie. Przy czym nie wyrwą go z butów przy ostrym hamowaniu. b01s czy b05rx to jeden realnie grzyb. Czy 05 mają lepszą żywotność co deklaruje shimano to trudno powiedzieć. Natomiast spotkałem się z kilkoma opiniami, sam miałem taki przypadek, że nowe czyste klocki na nowej czystej tarczy piszczały jakby były upaprane.
  20. Bo kręciłem właśnie szlakiem tatrzańskim i widzę fqurfionych ludzi jest więcej w ułe 🤨
  21. 1. Z tą deorką nie mogę dojść do ładu. Lubi sobie czasami przyrzęzić na środkowych biegach albo strzelić z łańcucha. Napięcie linki już 3 razy poprawiałem. Ostatnio zaczęła też skrzypiec pod dużym obciążeniem 🤣 - tak przynajmniej mi się wydaje, że to ona, bo ewidentnie z tamtego miejsca to dochodzi. Jeszcze spróbuje przesmarować łańcuch, bo kupiłem olej. Swoją drogą testowałem kiedyś różne i jak ktoś chce tanio, a dobrze, to polecam z decathlonu z teflonem - przestałem kupować te super drogie z rowerowych, bez sensu. 2. Z główki ramy dobiegają czasami takie ciche pyknięcia, kiedy amortyzator napotka na przeszkodę - może to być równie dobrze nierówność na chodniku. Dzisiaj wyjmę widelec i przesmaruje połączenie rura sterowa - łożyska. Zobaczymy, czy coś to da. No i skręcę gdzieś na 3,5Nm. Jak macie jeszcze jakieś sugestie, to śmiało. 3. Tektro ogarnięte. Popychacze tłoczka były na minimalnej pozycji - więc słowa "ten typ tak ma" gościa z Gianta to nie wiem jak traktować, chyba jako zniechęcenie do serwisowania u nich. Hamują jak brzytwy. 4. Pedały Crankbrothers - dobrze, że je rozebrałem, bo częściowo pracują na ślizgu, częściowo na maszynie. Ślizg może nie był suchy, ale był prawie suchy. Dałem smar silikonowy taki trochę bardziej lepki niż zazwyczaj są - lepiej się kręcą ;). 4. Kupiłem klucz dynamometryczny Jonneswaya i sprawdziłem połączenia na zawiasie. Oczywiście imo nikt tego nie sprawdzał mimo zapewnień. No chyba, że mają rozkalibrowany klucz. No chyba, ze to się tak rozkręca, ale na śrubkach jest klej do śrub, więc wątpię, że samo puściło. Szkoda gadać. Ogólne spostrzeżenia: Maxxisy zaskakują. Ta ich potrójna mieszanka robi robotę i nawet o dziwo po mieście żwawo jeżdżą. W terenie natomiast pięknie się wgryzają, lubię je :D. "Full nie jedzie po płaskim". Nie ten Giant. Anti squat w początkowej fazie ugięcia jest bardzo wysoki i totalnie nie czuje, żeby ten rower był zamulony. Podobnie przy podjazdach. Myślę, że jakby się ktoś chciał wydurniać i włożyć tam jakieś semi slicki, to byłby totalny wariat na płaskim :D. W życiu bym nie polecił tego typu roweru osobie bez zaplacza warsztatowego. Mam nadzieję, że to tylko początek taki jest, ale generalnie sporo jest rzeczy do zrobienia. Już by trzeba pewnie pare stówek zostawić w serwisie + tydzień bez roweru. Przynajmniej takie terminy są w KRK. Ogólne wrażenia? Rower jest mega. Udało mi się osiągnąć to co chciałem - mam szybkiego fulla. Bałem się tego po przesiadce z HT, ale jest napraaawdę dobrze. Problem póki co jest we mnie, bo mocno ograniczam ten rower swoimi umiejętnościami - myślałem, że jest ze mną lepiej haha.
  22. Wyprowadzę Cię z błędu roszczeniowy człowieku 🙂. Żaden producent nie będzie zakładał kilku opon na obręcz o określonej przez Ciebie szerokości (to bardzo istotny parametr) żeby zmierzyć Ci wysokości opon... Nawet założenie tych samych opon na różne obręcze daje różne szerokości, więc o czym tu mowa...? Albo jakimś cudem trafisz na użytkownika, który zmierzy Ci identyczną kombinację u siebie albo musisz sam kombinować. To są fakty...
  23. To i tak chyba wysyłka do paczkomatu wyjazdowego będzie, bo musze młodemu głowę jednak pomierzyć, nie jestem pewien rozmiaru. Uda się dopiero wieczorem, więc jakby kask pasował to wieczorem kliknę.
  24. @chudzinki, iście polska odpowiedź. Nie ma znaczenia, czy chodzi o 10000 sztuk, czy o jedną. Moim zdaniem taka informacja mogłaby się po prostu znaleźć w katalogu, tym bardziej, że projektanci i tak mają to wszystko "pomierzone". Wystarczy zajrzeć do fabrycznej dokumentacji. To, że serwis rowerowy nie wie, rozumiem. Ale producent dokładnie wie, jakie parametry posiada jego produkt. Reszta to tzw. dobra wola. Twoja odpowiedź nie wniosła nic do wątku.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...