Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzisiaj
  3. @zekker Dwa czujniki Garmina mam, podświetlenie na auto, więc przy słońcu świeci mocno, w cieniu na 30-40% wg wskaźnika - i jak w mordę strzelił - na 2h jazdy zjada mi kilka % baterii. Powiedzmy poniżej 10% jak jadę bez nawigowania i może odrobinę ponad 10% jak jadę z nawigacją. Także tak, 20h jest osiągalne z palcem w... mufie suportu. Zresztą sam Garmin pisze o 20h podczas intensywnego użytkowania. Co do wyłączenia podświetlenia - no jak, przecież to jest ekran tft. On musi być podświetlony żeby cokolwiek było na nim widać. Mi się ekran bardzo podoba, jest o wiele bardziej "współczesny" w porównaniu do tego, czym mnie przez lata częstował Garmin Edge 530 a wcześniej Explore. Dla mnie największą zaletą jest przekątna i kontrast, bo kolorki są w nowym urządzeniu znakomite, o wiele lepiej widać podczas jazdy 'heat mapę' z której zwykłem korzystać.
  4. Ja na większości swoich rowerów mam średnie w okolicach 20-25/km/h to już raczej kwestia nogi i gdzie jeździsz. No i ja też nie mam parcia na średnie jeżdzę raczej turystycznie.
  5. @StrayRider]super wypowiedź, wiele mi rozjaśniłeś, 25 km zrobiłem teraz na tych nowych oponach ultra sport i ciężko nie wiedziałem że rower będzie tak wolny, za mały efekt przypsieszenia w stosunku do oryginalnych opon, , trzeba dobrze się zaangażować żeby go rozpędzić, z górki to wiadomo leci. Pytanie jak zmienie koła np. na lepsze i zmienie wolnobieg np. na Bontrager AT-550 700c to rower przyśpieszy? Chciałbym osiągać chociaż 28 km/h na płaskim a teraz jest około 23 km/h. Gravel ani szosa jednak nie bo nie odpowiada mi wygląd ani baranek. Wchodzi w grę zakup Marin Presidio 1 700C, Trek FX 1 Gen 4 lub ewentualnie inne marki rower cross, np. canondale wiem że jest drogi. Polećcie coś co będzie w miarę szybkie i do 2300 zł kolor czarny-ciemny. @keltu ok dzięki za opinię, a jakie prędkości osiągałeś na płaskim, wiaomo to jest 1700 zł ale wygląda na bardzo solidny i można się na nim rozpędzić.
  6. Relacja z perspektywy uczestnika z 10, jubileuszowej, edycji Maratonu Północ-Południe. W tym roku organizator postawił poprzeczkę bardzo wysoko - to była najtrudniejsza edycja w historii, a stopień trudności rósł z kilometra na kilometr, wykańczając uczestników fizycznie i psychnicznie. Końcówka iście mordercza, biorąc pod uwagę ilość przejechanych kilometrów. Zapraszam zatem do oglądania! Zająłem 25 miejsce na 196 uczestników.
  7. Zrobiłem parę łądnych tys. km. na tym Marinie ekstra rower, fajna baza pod modyfikacje ale nawet fabrycznie bardzo lekki. Jeździłem nim nazwijmy to trasy "gravelowe" i spisywał się super. Fabryczny napęd dość twardy ale jak nie mieszkasz w alpach to dasz radę.
  8. Bo ciepły letni deszczyk: Trochę lunęło ale deszcz był tak ciepły, że w zasadzie nie przeszkadzał.
  9. Czy widać, ze klocki są już zużyte? jak nie to tylko kwestia ustawienia. Jak tak, to wymienić po prostu na nowe: Shimano 105 R55C4 lub zamiennik: SWISS STOP Flash Pro
  10. To w tym rowerze za taką sytuacje, odpowiada bardzo słabe koła(opory na piastach), napęd(wkład korby i wolnobieg). Rower może być dobry na codzienny dojazd do pracy, po bułki, ale już przy konkretniejszym użytkowaniu tak jak zauważyłeś jest już "oporny". O jakich średnich prędkościach myśli? Bo to nieraz jedno z drugim się "gryzie". I tak na rowerze typu krosowego to takie prędkość powyżej 25-28km/h sporo energii idzie na opory, głównie na powietrza ze względu na sylwetkę. Czy to już 100% decyzja? Sosza i gravel tez może być wygodna przy jeździe na górnych chwytach kierownicy i odpowiednim rozmiarze ramy, ustawieniu siodełka. Gravel na asfalcie powinien być "szybszy" niż 'crossy". Z nowymi w tej cenie to nie będzie dużego wyboru np. Esker 1.0 (na pewno w porównaniu do obecnego będzie poprawa do wagi), ale warto może poszukać czegoś używanego w dobrym stanie. Szosa w tym budżecie używana to będzie raczej na hamulcach na obręczy i rama przystosowana do węższych opon. Ale jak jeździsz tylko po szosie to wydaje się odpowiednim rozwiązaniem. A geometrie można dobrać tak, aby nie była sportowa i taki rower też może być wygodny.
  11. Pojechałem na grzyby. W lesie był tylko jeden, stary - ja.
  12. Czy 0-100%, czy 10x10% plus minus wychodzi to samo, czyli pełny cykl ładowania (pomijając już rzeczywistą pojemność, bo na wyświetlane %, sposób ładowania i tak wpływu nie mamy). Tu nie ma żadnej magii, oprócz jakości liczy się pojemność ogniwa oraz prądożerność urządzenia. @cervandes Jak jest z ekranem w tej nowej serii, podświetlenie ekranu musi być cały czas aktywne, czy z wyłączonym też dobrze widać? Sprawdzałeś czy deklarowane czasy działania są realne?
  13. No i bardzo ciekawe uwagi i wypowiedzi. Jako laik dowiedziałem się że jest coś takiego jak trail, i na co wpływa. Wymieniłem amortyzator, i następny ma większy offset jak poprzednik. Reszta parametrów taka sama. Na poprzednim zawracałem wiele razy, na wąskiej asfalówce bez żadnych problemów i pewnie. Po zmianie pierwsze zawracanie i gleba. Zaskoczony, nie mogłem pojąć dlaczego. Czy dobrze myślę że zwiększenie trailu mogło się przyczynić do tego?
  14. Udało się znaleźć rozwiązanie? Mam taki sam amortyzator oraz oponę.
  15. Tak mam Evado 1.0, moim zdaniem cała geometria Evado jest taka że rower nie utrzymuje prędkości tylko szybko ją wytraca pomimo opon continetal ultra sport dlatego chciałbym kupić rower który będzie trochę podobny do roweru szosowego. Zęby geometria byłą bardziej wygodna i aero. Myślę jeszcze żeby dołożyć i rozważyc Trek FX 1 Gen 4 pytanie czy to się opłaca. Będę jeżdził głównie po szosie. czy coś do 2300 zł znajdzie się lepszego?
  16. Tak napiszę informacyjnie. Wczoraj jechałem w tych okularach . Zrobiłem ponad 160 km. Wyjazd o 6.00 rano a wróciłem o 22.00 do domu. Miałem tylko te fotochromy. Bardzo fajne okulary. Fajnie się rozjaśniają oraz ściemniają. W nocy między 20.00 a 22.00 jechałem po wałach na rzeką , całkowicie ciemna, nie oświetlona droga. Super mi się jechało. żadnego kłopotu. Tak zauważyłem tylko że gdy śłońce było nisko na horyzontem , to jeżdżąc pod słońce, to światło ze słonca rozświetłało bardzo drogę . I musiałem czasem ręką przysłonić sobie to słońce aby lepiej i wyraźniej zobaczyć drogę przed sobą. Fajna rzecz takie okulaty. I nosek też już jakoś nie przeszkadza. Jakoś jak pisaliście wyżej kilka razy przejechałem się w tych okularach i przestałem zwracać uwagę na ten nosek. Pozdrawiam
  17. Dobór właściwego siodełka. Spodenki z wkładką tego nie zastąpią, to tak jak kupić niedopasowane buty i korygować wkładkami, bzdura, prawda? Jak dobierzesz siodełko, w którym da się wygodnie pojeździć bez wkładki, to wtedy możesz zakładać z wkładką.
  18. @chopmaz dzwonisz na infolinię Garmina w PL. Pewnie poproszą najpierw o pełen reset urządzenia (dostaniesz instrukcję jak to zrobić) i sprawdzenie. Następnie dzwonisz raz jeszcze, odsyłasz (dostaniesz etykietę do nadania). Czekasz kilka dni na efekty ich testów. Potem jest decyzja. Nie naprawiają i zapewne dostaniesz nowe urządzenia. Może to być refub (u nie wyglądał jak nówka sztuka) a jak akurat nie mają to dostaniesz boxa. Nie potrzeba dowodu zakupu. Będą pytać o numer urządzenia. Dla nowego urządzenia masz nową pełną gwarancję. Przynajmniej tak to wyglądało u mnie, jak reklamowałem EDGE 820, które zjadało ponad grubo ponad 10% na godzinę jazdy w trybie rejestracji aktywności (bez navi). Cały proces od wysłania do otrzymania wymienionego urządzenia trwał ~tydzień.
  19. Wczoraj
  20. pourazowa perforacja jelita grubego konsekwencje - Szukaj w Google Każdy, kto ma choć trochę wyobraźni i wiedzy medycznej powinien założyć, że takie spreparowanie roweru może doprowadzić nawet do śmierci osoby próbującej na takim rowerze odjechać (lub nawet tylko usiąść). To, czy jest to złodziej czy ktokolwiek inny nie ma tu żadnego znaczenia. "Prankster" może w takiej sytuacji ponieść poważne konsekwencje. Nie jestem prawnikiem (może jest tu ktoś taki u zechce wytłumaczyć?), więc posłużę się podobnym przykładem z uzasadnieniem. Pranksters electrocuting bike thieves - A lawyer's view - Electrocuted Lawyers
  21. Bliitz - 20079 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 17296 km (mtb, szosa + trenażer) [11965 km outdoor] bashey_pl - 10285 km (cross 3.3kkm, gravel 4.8kkm trenażer 2.1kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) michalr - 7524km (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) przecietny - 7100 km (mtb,grv) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) dfq - 5701 km (MTB, gravel, trenażer) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 4536 km Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) spidelli - 3194 km (szosa: 1118 gravel: 2043, MTB: 32, trenażer: 1518 - nie liczę do dystansu) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Sansei6 - 2525 km (MTB) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  22. Tak i jest może trochę lepiej , ale to nie jest to ....
  23. Zastanawiam się nad tym, ale dwie sprawy: - na dawniejszych aktualizacjach tego nie było, - Garmina kupiłem przez neta z Niemiec, sklep legitny, muszę odsyłać do Niemiec czy mogę reklamować w Polsce? @chrismel daj znać za jakiś czas jak sytuacja u Ciebie wygląda edit: mam model 840
  24. Kgf v. Psi, part 1 - Wheel Fanatyk
  25. @damiaszek to jest naturalne zjawisko. Sprawdź jaka jest max siła naciągu dla twoich obręczy i zrób z 15-20% mniej po stronie mocniej naciąganej.
  26. @emski No to co lepsze?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...