Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Nie raczej a na pewno. Nazwa Hollowtech określa takie właśnie wykonanie ramion a nie korbę ze zintegrowaną osią. Czyli możemy mieć korbą ze zintegrowaną osią i nie wykonaną w technologii Hollowtech.
  3. Lepiej porównaj długość nowego amora do starego (albo raczej sztywnego widelca)... Koło pewnie jeszcze 26" ? No i prosta główka ramy.
  4. Ale jak widać nawet i HT2 nie są przypadkiem beznadziejnym: https://www.mtb-news.de/forum/t/kurbel-kuerzen-kleine-fotostory.645259/page-7#post-12989376
  5. Ciekawi mnie sprawa zasadnicza: @bart50 jesteś przekonany, że potrzebujesz taki dziecięcy rozmiar 155mm? Jakie uzasadnienie? Jeżeli znajdziesz korbę która pozwala na wiercenie, to sama robota dla ogarniętego ślusarza jest łatwa, trudność sprowadza się do zamocowania na stole maszyny i posiadania prawego i lewego gwintownika. Nawet wiertarka stołowa (ale ta profesjonalna😉) da radę👍.
  6. Dzięki wielkie za podpowiedzi, ale małe sprostowanie jednak Szukam teraz Amora do ramy MTB typowo, nie do tego "trekinga" z mojego profilu. Skok Amora to maks 100mm, aby jako tako zachować geo. Choć rama z 2008 roku więc tam i 80mm skoku mogłoby pasować.
  7. Dwa na pewno grubo poza budżetem (DT Swiss F232 One, Fox Factory SC), a kolejne dwa prędzej, czyli Reba vs. Fox Rhythm - ten drugi dużo lepiej pracuje, ale jest droższy w serwisie, no i mniej sztywny, ale tego nie zauważyłem w praktyce (ważę 72 -75 kg).
  8. Nie kojarzę żeby korby Deore 3x były puste w środku. Strzelam że autor zastosował skrót myślowy, mając na myśli korbę z zintegrowaną osią. @bart50 w zasadzie to jeżeli będzie to zrobione równo, to nie widzę powodu dlaczego to by nie miało działać.
  9. ...to masz pewnie tzw. bujaka - kanapowca (za niskie ciśnienie) .. 😄 @KrissDeValnor trafnie to ująłeś, dokładnie tak jest. Piszesz, że masz kilka amortyzatorów, a który byś polecił dla @BiriaBiria ??🤔
  10. Jeśli to jest korba Hollowtech2, tak jak pisze @bart50 to raczej jest pusta, jak sama nazwa wskazuje. Edyta dodaje, że po szybkim rzucie okiem na stronę Shimano Deorki chyba faktycznie nie są HT. Pytanie o jakiej dokładnie korbie rozmawiamy.
  11. Do siodełka lub znaleźć formatkę do sztycy z druku 3d.
  12. Cześć! @Maciorra wydaje mi się że korby Deore nie są puste w środku.
  13. Może ten przekrój przez przykładową korbę HT2 ostudzi Twój entuzjazm do jej skracania o 20mm
  14. Gdy hiszpańskie słońce trochę za mocno przygrzało, a tobie przypomniały się "wspaniałe" czasy studiów na elektronice i ostentacyjnie pokazujesz kolegom, gdzie powinny znaleźć się te wszystkie superbajki na Di2 czy innym AXS.
  15. Dzisiaj
  16. @Turysta05 Jeżeli przy spokojnej jeździe (a tak chyba jeździsz ?) wykorzystujesz 80 -100 mm skoku, to masz pewnie tzw. bujaka - kanapowca (za niskie ciśnienie) Jaki masz SAG - 30 -40% ? Mam kilka amortyzatorów, które przy SAG'u +/-20%, raczej nie przekraczają 70 -80% skoku, i uważam to za poprawne (łatwy teren, styl jazdy momentami nieco agresywny, sporadyczne zeskoki 20 -40 cm). U Ciebie procentowo może nie ma wielkiej różnicy (ugięcie podczas pracy/nominalny skok), tyle że trzeba brać poprawkę na to czym i jak jeździsz (Twój rower to zdradza).
  17. Full drogi w utrzymaniu jest w nim co robic. Full trail jest fajny tylko na trasy minimum down country. Na lzejszych trasach cross country hardtail jest o niebo lepszy. A full trail na asfalcie to juz tragedia. Mam 3 rowery: hardtail, full trail, gravel asfalt. Na trasach cross country full jest znacznie wolniejszy od hardtail. Waga, opony, obrecze. Kupisz fulla i na pierwszym pelnym serwisie powiedza 1k+ Radon ma teraz fajne wyprzedaze hardtail i full
  18. Hej, Rozważam jeszcze taką opcję, zanim przejdę na 2x, jak skrócenie ramion nowej korby Deore HT2 3x ze 175 na 155 mm. Całość, czyli przewiercenie i gwintowanie oraz nowy profil końcówki ramienia zleciłbym w profesjonalnym warsztacie obróbki metalu, ale nie na maszynie CNC. Czy może, któryś z Kolegów, który miał może za sobą podobne eksperymenty, więc mógłby doradzić, czy gra jest warta świeczki, zwłaszcza z pominięciem CNC. Koszty robocizny są akceptowalne, zatem teoretycznie cała operacja jest dla mnie opłacalna. Mógłbym nawet sprzedać Deore i wiercić w Alivio, jednak podobno nawet do jazdy turystycznej różnica w sztywności oraz pracy pinów i ramp jest odczuwalna. Nie miałem okazji sprawdzić, ale wiem, że są tu większym doświadczeniem od mojego Będę wdzięczny za komentarze.
  19. Do wczoraj była promocja -17 czy 18% , ostatnio co tydzień lub dwa wrzucają takie przeceny.
  20. Ojjj nawet nie warto wspominać, nawet nie udaję, że się znam, tyle co umiałam zrobiłam research w interentach, sklepach i wśród znajomych, a resztę zdaje się na starych wyjadaczy.
  21. To jest moim zdaniem dobry trop - największe tarcze jakie wejdą w ramę i widelec i jest spora szansa, że to rozwiąże problem. Jeśli rama ma mocowanie IS lub PM to z adapterami nie będzie problemu, na FM (ha, tfu!) się nie znam.
  22. Z tym hamowaniem głównie przodem to bym polemizował - to nie rower do DH gdzie geometria przewiduje hamowanie przy większym nachyleniu a zwykły trekking. Mi też się zdarzyło po zbyt silnym przyhamowaniu przodem gwałtowne uniesienie tylnego koła i nie wiem czy gdybym nie puścił odruchowo hamulców to bym nie przeleciał przez kierowcę. Na dziś mam taki plan - nowe tarcze dobrej jakości ( producent na pewno wstawił najtańsze), z tyłu przynajmniej też 180 mm a może i 203 ( czy ktoś miał doświadczenia z adapterami do hamulców tarczowych ? ), nowe klocki - dobre ale żywiczne bo na metaliczne będzie narzekać że piszczą, na pewno nowe klamki przynajmniej Deore ( w poprzednim rowerze jak wymieniłem podstawowe Tektro na SLX to powiedziała że są znacznie wygodniejsze) i tylko jeszcze myślę czy jest sens wymienić też zaciski.
  23. A jeśli w tym plecaku jest termos...
  24. Na pewno Ghost ma lepszy napęd i system zawieszenia w ramie. W sumie to przeważa na jego korzyść. Ważny jest bieżnik. Są szerokie opony z takim bieżnikiem, gdzie dobrze się toczą po asfalcie i w terenie dają radę, np. Continental Race King czy Shwalbe Smart Sam.
  25. Złożyłeś już ten rower? Jak wrażenia?
  26. Mój przejechał w 14 miesięcy 19000km i pękła rama na spawie rury podsiodłowej. Ważę 72kg (+max 20kg bagażu rozłożonego na tył i przód), jeździłem głównie po asfalcie, wstaję z siodła przed wertepami, sztyca schowana była na ok około 20cm. Ewidentnie lipna rama, mam nadzieję, że przypadek jednostkowy. W sumie Koga Worldtraveller też ponoć czasami pęka. Mimo to następny rower chyba będzie stalowy. Jeździło mi się na tym rowerze dobrze, ale tylko na obciążonym. Pusty był jakiś nerwowy. Trochę rzeczy w nim wymieniłem, szczególnie korbę na 22-30-40 i przerzutkę odpowiednią bo oryginalna nie pasowała do tych przełożeń. To chyba największa zmiana na plus, zwłaszcza, że byłem z nim w górach Atlas, Pirenejach, Alpach, Bałkanach, Rodopach etc. Na 26t nie podjechałbym. To chyba mój komentarz czytałeś o opaskach na obręcze - straciłem tak 2 dętki. Przedni bagażnik wywaliłem - trzeba było dokupić za 3pln uchwyt lampki bezpośrednio do ramy. A na przodzie miałem małe sakiewki Ortlieba na 3 śruby do widelca. Przed ostatnią dłuższą wyprawą z Maroka przez Finlandię do Turcji - zainwestowałem w nowe tylne koło. Nie miałem zaufania do oryginalnej piasty i obręczy. Piszesz, że jest twardo bo nie ma amora - wymień opony z oryginalnych Marathon Plus Tour na cokolwiek normalnego. Te oryginalne są jakby z drewna, o ciężarze nie wspomnę. Ja przerabiałem Continental Contact Urban (szybkie, wygodne, do 5000km 0 przebić potem jedna dziura za drugą, znam je też z innych rowerów), Marathon Almotion - bardzo sobie chwalę, miałem też Continental Pure Contact (drogie i dziadowskie - deformacja po 4000km). Cokolwiek założysz to nadgarstki Ci podziękują. Jakby ktoś potrzebował to mam na zbyciu koło tylne DT 350 na obręczy DT, a także korbę 22-30-40 wraz z przerzutką Deore
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...