Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Chińczycy... Tak jak z Volvo. Będą mieć markę premium, obniżą ceny, poprawią to owo i zaczną konkurować ze Sramem i Shimano.
  3. Nie glebić. To oraz fakt, że cokolwiek spowodowało odgięcie pancerza pewno spowodowało też masakrę przerzutki. To nie nazywa się "pancerz" przypadkowo. EDIT: można też dołożyć ze 2-3cm pancerza aby było więcej miejsca przy glebie na odginanie się, lub dołożyć sobie baryłkę na pancerz gdzeiś 5-6cm przed przerzutką i ostatnie 5cm traktować jako materiał eksploatacyjny. Poza tym można też po prostu zignorować.
  4. Polecam zakupić sobie pancerz OT-SP41 w wydaniu Y6YE98010. Jest to odcinek 2100mm pancerza, który ma na końcu zakutą stalową końcówkę. 100% szczelne i niełamliwe. Nasuwane końcówki, zwłaszcza plastikowe i w ramie z wahaczem, będą się łamały, a pancerz będzie się w nich przesuwał ku górze, co skutkuje upośledzeniem pracy.
  5. Ja bym spróbował po pierwsze dłuższy pancerz, oraz przeprowadzić go z otworu wylotowego w prawo i do góry aby wychodził na zewnątrz u zbiegu trójkąta, oczywiście unikając możliwego kontaktu z kaseta czy łańcuchem.
  6. Osobiście z Campą nie mam do czynienia, ale w tym roku poczynili sporo postępów, dużo nowego sprzętu, całkiem przemyślany. Ceny mnie do tej pory szokowały, ale np. na takim bike24 pełny Super Record WRL był niewiele droższy niż Ultegra. Trzymam kciuki za Włochów.
  7. Dzisiaj
  8. Trafiały do mnie z kątów internetu ploteczki od kilku dni, ale teraz to nawet taki news znalazłem: https://road.cc/content/news/campagnolo-confirms-job-losses-part-recovery-plan-317097 W skrócie - Campagnolo zwalnia 40% załogi i będzie się restrukturyzować. W sumie to marka traciła na znaczeniu od lat, ograniczając się do high-endu i jak pijany płotu trzymając się swoich chorych cen i poronionych standardów - np kaset. Pytanie zatem - kto kupi markę? Bo to w sumie jedyna rzecz która ma jakąś wartość. W aktualnej sytuacji na rynku szpeju raczej restrukturyzacja nie wyjdzie. Domniemam, że liczba ludzi będących chętnymi do wyłożenia 30k na osprzęt do roweru jest stosunkowo skromna nawet na zachodzie.
  9. @JWO Dzięki za podzielenie się tym doświadczeniem. Mam jeszcze dwa pytania. Jaki przedział wiekowy? Jaki rodzaj pracy wykonujesz?
  10. Dla prosów i na płaskopolskie maratony spoko. Amator w górach daleko na tym nie zajedzie. Zaciekawiło mnie też to zdanie: Mnie się do tej pory wydawało, że to właśnie dzięki uginaniu ścianek bieżnik utrzymuje kontakt z podłożem na zakrętach. 🤔 Tak jak napisał @zekker, w tym przypadku będzie się jeździło na rancie, więc kontakt z podłożem będzie niewielki. Jak ma to pozytywnie wpłynąć na stabilność i przyczepność? Ach ta marketingowa papka...
  11. Jak oni widzą przyczepność w zakrętach? Przy tak płaskim profilu będzie się jeździć na kancie i tyle zostanie ze zwiększonej powierzchni styku.
  12. A ja mam pytanie o koła karbonowe do MTB. Generalnie są dwa typy obręczy wysokość (stożek ) 23-25mm lub 30mm. Szerokość wewnętrzną zakładam 30mm. Czy ktoś mi podpowie jakie są lepsze do amatorskiego XC Trailu bez tłuczenia po górach i bez ścigania? Ważę 80kg nago, rower full Giant Trance.
  13. Nie wiem w jakiej konfiguracji kupiłeś te Evanlity ale nawet najcięższe są i tak 120g lżejsze od SWR. Niby nic ale jednak coś.
  14. Siedzą fabrycznie w zaciskach Dura-Ace, zjeździłem z dwa komplety, fajnie to hamuje a waga niziutka. Para klocków raptem 8,49€, już 8,99€ Oczywiście trzeba lubić żywiczne jak ja 😉
  15. Jak długo jeździcie z prędkością dostosowaną do ruchu na chodniku, to możesz kazać im się odwalić, bo nie popełniasz żadnego wykroczenia, a wręcz stosujesz się do nakazu. Wykroczenie popełnisz jako opiekun pozwalający dziecku do lat 10, będącemu pod Twoją opieką, na samodzielną jazdę po DDR. Widuję też rozwiązanie hybrydowe gdy ddr jest równolegle z chodnikiem - tata po ddr, a bobo na chodniku. Nota bene "pędzące 40km/h ciężkie elektryki" (a i 50-60 km/h też się zdarzają) to w 99,9% przypadków nielegalne (bo niezarejestrowane/nieubezpieczone) skutery czy motorowery i też ich na DDR nie powinno być. I to, że nic się z tym nie robi, mimo poważnych wypadków z udziałem kierujących takimi bolidami, to prawdziwy skandal. Jakoś autem bez blach wyjechać na ulicę nie ma odważnych, ale takimi elektrodziwolągami na DDR to już setki.
  16. Ronn McFarlane-Pinetops Providence - Original Organ Music by David Hicken
  17. Tak dokładnie jest, ale w drugą stronę też to działa niestety. Jak jadę chodnikiem z Córką a obok jest ścieżka to piesi mi zwracają uwagę - "obok jest ścieżka".
  18. Cześć, Zaliczyłem dużo gleb i uszkodziłem kilka przerzutek, ale takiego probelmu nigdy nie miałem. Nie wiem jak.to wygląda bez opaski zaciskowej, ale teraz masz za krótki pancerz. Przerzutki Shadow nie wymagają tak długiego pancerza jak klasyczne, no ale u Ciebie jest go jakoś mało.
  19. Wczoraj
  20. On teraz używa Wilier Filante, ale w wersji SLR jak się nie mylę. Wrzucił na YT trochę filmów testowych, nawet z jakimś kolarzem PRO. Pisałeś mi Nossy, że w moim budżecie lepiej byłoby się rozglądać za nowym rowerem. No i Wilier Filante SL spełnia kryterium cena - jakość. Bartek mówił, że włoski, że bardzo porządny, że ma kod rabatowy, że wszyscy jeżdżą na Madone, więc ten jest bardziej oryginalny, że to jest maszyna kompletna. Trzeba moim zdaniem jednak pamiętać, że p. Bartek współpracuje (czego nie ukrywa) ze sklepem Rowery.pl (Jedlicze), a oni zajmują się głównie sprzedarzą Wiliera... Wygląda jednak na to, że marketing przy tej marce kosztuje mniej niż przy Treku W tak zwanym międzyczasie, kupiłem koła Evanlite New Disk, Kiedy rozmawialiśmy z Bartkiem o Wilierze to wspominał, że na moim miejscu zostawiłby Evanlity i sprzedał koła Wilier MICHE SWR EVO 50 CARBON
  21. I dobrze zrobiłeś, w tym zakresie p.Bartek ma wiedzę i nie jest to tylko jutubowe napinanie. W zasadzie wyłożył Tobie rzeczywistość taką jaką jest. Madone będzie trochę wygodniejszy w tylnej części niż tcr (przez konstrukcja całego węzła podsiodłowego jest tam lepsza amortyzacja). Natomiast całościowo tcr prowadzi się nieco bardziej aksamitnie i responsywnie, trudno mi to opisać. Tarmac jest duuużo sztywniejszy. A Propel....no właśnie go testuje i z racji posiadania tcr mam już pełne porównanie. Propel jest bardzo sztywny na przodzie , każda dziura przez którą tcr przelatywał w Propelu kończy się próbą wyłamania barków. Z kolei tyłna część ramy, czyli to co wchodzi w tyłek - tu już jest dobrze. Na Orce jeździłem raz, na podstawowym karbonie, wg mnie dość komfortowy rower, świetnie podjeżdża....na zjazdach tcr prowadzi się lepiej, na płaskim nieco szybszy. Tylko tutaj Orcę miałem na mniejszym stożku i innych oponach więc to też robi różnicę. Ogólnie pozytywne zaskoczenie. Testowane w górach. Z ciekawostek na jakimś ostatnim wyścigu przełajowym w Holandii koleś ogolił wyścig właśnie na Orce z przełajowymi oponami. Co do geometrii to Propel ma dokładnie taką samą geometrię jak Tcr (no dobra delikatna różnica w obniżeniu suportu). Różnicę robi sztywność konstrukcji, przekroje rur i brak slopingu górnej rury, on nawet inaczej zakręty bierze niż tcr. Zresztą nie ma co gadać...Propel to rower który z całą pewnością nie powinien być w sferze Twoich poszukiwań. Coś więcej wspominał o Filante SL- pytam bo mi z bani nie chce wyjść ten rower?
  22. Przyznaję się, nie czytałem 10 stron tematu i nie oglądałem żadnego wklejonego film. Z ciekawości obejrzałem teraz, też ten drugi filmik. Ja tam sprzeczności nie widzę: jeden mówi o zastosowaniu ABS w jeździe cywilnej, a drugi uczy, z tego co wywnioskowałem jazdy rajdowej, to raczej dwa inne światy. Jakbym nie miał ostatnich doświadczeń ze szkolenia, to pewnie bym nie napisał nic w tym temacie Zobaczyłem, że ktoś pisze o tym że ABS jest zły, więc zapropowałem potestować. Jak się czegoś doswiadczy to można sobie zdanie wyrobić, a nie opierać się na filmiku. Moim zdaniem to nie jest żaden wyidealizowany wzorzec, po prostu obecne samochody mają naprawdę dobre systemy ABS, trzeba się nauczyć z nimi współpracować.
  23. Cześć ponownie Nie wiem jakie tu są kosy i sztamy, dlatego trochę boję się przyznać, ale jestem po usłudze BikeSelection (Bartek z RoudRacing). Na tapecie pojawił się oczywiście Wilier Filante SL. Dobraliśmy rozmiar L. Ja z kolei zacząłem też trochę przyglądać się Orbea Orka OMX. Co myślicie? Pan Bartek ze wspomnianego RoudRacing, mówił mi, że konfort będzie trochę mniejszy niż w Madone, a większy jak w Tarmacu. Najgorzej jednak wspomina Propela, mówił, że na tym nie mógł jeździć. Myślę że to jest sprawa nie tylko twardości roweru, ale też geometrii, która nie lubi brzucha
  24. Jakie macie patenty na ochronę przed łamaniem się końcówki czy też samej linki przerzutki? Co gleba na prawą stronę, to linka do naprawy. Próbowałem wymienić plastikową końcówkę na aluminiową - pomogło trochę. Do tego na trytkę linkę do ramy, żeby jak najmniej odstawała, ale wczoraj znów linka zgięta.
  25. Tu jeszcze dla zobrazowania co to jest "stopień poślizgu" i jak zachowuje się opona podczas napędzania i hamowania i że to nie jest tak jak np. w przypadku stalowego koła lokomotywy:
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...