Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam inny problem. Mam rebę race 09 i zapiaszczyłem blokadę. Znaczy niebieskie pokrętło. Zablokować manetką mogę, ale odblokować już muszę ciągnąć ręką za linkę. Pancerz jest czysty. I nie wiem jakim kluczem mam odkręcić pokrętło Floodgate by sie dostać pod pokrętło kompresji i wszystko wyczyścić.

Złote pokręło od Floodgate ma zboku śrubkę na imbus coś koło 1,5mm chyba, odkręcasz i ściągasz,natomias życzę Tobie żeby to było tylko zabrudzenie,bo wygląda to tak samo jak u mnie czyli problem z tą sprężyną w środku, no ale nic może ktoś coś poradzi na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam, że blokada nie puszcza sama, ale odblokowuje się po wjechaniu na pierwszą nierówność. Jakoś mi to szczególnie nie przeszkadza, ale gadałem już z serwisantem i będzie to robił przy kolejnym serwisie amora. Wszystko wskazuje na to, że to słaby punkt Rock Shoxa. Gadałem na zlocie forumowym z Gerusem i jego Reba WC ma to samo, Pike Dejota też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś rozumiem,że po kilkudziesięciu km dopompowujesz powietrze i amor sie rozprostowuje?Jeżeli tak jest to albo masz uszkodzony o-ring miedzy komorami i powietrze z pozytywnej przechodzi do negetywnej albo powietrze ucieka przez korek(nieszczelny zaworek od pompki albo o-ring pod korkiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy to normalne że od zimy do teraz zeszło mi około 50 psi z komory negatywnej, mam RS'a Rebe Race z 06 roku?

 

Nie. Jak napompowałem w sierpniu 2008 na 135/120, to w maju 2009 po wkręceniu wężyka pompki miałem jakieś 125 w pozytywnej (przy przykręcaniu powietrze ucieka do wężyka pompki, u mnie jest to ok 10 psi).

 

Po zrobionym przeze mnie serwisie zauważyłem coś niepokojącego: wydaje mi się, że dla uzyskania tego samego efektu co wcześniej muszę pompować o 10 psi więcej :huh: . Dodam, że ciśnienie po na pompowaniu w obu komorach nie zmienia się. Nie wiem, może mi się wydaje? Ktoś też tak ma? Czym może być to spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

właśnie jestem po czyszczeniu blokady. teraz działa jak za nowości. zrobiłem to tak:

 

rozkręciłem manetkę i ją dobrze wyczyściłem, nasmarowałem oś obrotu blokady

rozkręciłem 1.5mm imbusem pokrętło od floodgate'a.

ale nie mogłem już go z powrotem wkręcić do końca, imbus zaczął się kręcić w śrubie. Ale znalazłem śrubę na zmianę. Teraz mam śrubkę na płaski śrubokręt - śruba od kostki którą łączy się kable np w lampach przy suficie

91.jpg

i teraz jest cacy, w razie potrzeby nie muszę się już bawić kluczykiem 1,5mm tylko normalnym płaskim.

Edytowane przez Zbyhoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś z Was montował już w Rebie uszczelki przeciwkurzowe od Enduro?

Dokładnie, chodzi o takie jak na Allegro:

 

http://www.allegro.pl/item731678306_cml2_uszczelki_enduro_do_rockshox_pike_tora_reba.html

 

reba_pike_kit250.jpg

 

Z mojej jakiś drucior wyrwał spory kawałek uszczelki i czas zmienić.

Na MTBR faktycznie zbierają te uszczelki niezłe opinie. Poza tym, są niebieskie, więc plus 2 do lansu :thumbsup:

 

Zakładam, że to co w opisie nazwali "uszczelkami olejowymi" idzie w miejsce tych oryginalnych, gąbkowych?

Edytowane przez Tomy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, ktoś już o nim pisał, ale niestety jego posty pozostały właściwie bez odpowiedzi.

 

Próbowałem dziś ustawić floodgate i wkręcałem śrubkę 'do środka' (Reba SL '09) i nie mogę jej wykręcić. Wygląda to tak jakby wypadła z gwintu do środka i nie mogła go złapać do wykręcania. Co gorsza, po przewróceniu roweru do góry nogami z dziury gdzie jest ta śruba cieknie powoli olej :| Dodatkowo te niebieskie kółeczko nie odskakuje, nie wiem czy normalnie jest tam jakaś sprężyna która to robi, czy co innego- teraz jak ustawię, tak zostaje.

 

Proszę o jakieś porady- co to może być, jak naprawić, z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze słów kilka na temat ciśnienia w Rebie.

 

Fakty:

 

a) moja masa startowa - 83 kg

:) REBA - Race model 2008

c) ciśnienie: komora dodatnia 85; komora ujemna 70-75

d) jazda testowa - 40 km po górach, kilka ostrych zjadzów, kamienie i liczne inne syfy, jak to na szlakach

 

Efekty:

 

Reba działa świetnie! Wcześniej jeździłem na 120/120 psi i wykorzystywała tylko 7-8 cm skoku. Teraz zostaje raptem 1,5 cm. Wybiera wszystko. Nie buja, nie nurkuje. Ślicznie się rozpręża przy wjechaniu w dziurę (trzeba ustawić dobrze tłumienie). Jestem mile zaskoczony. Straciła teoretycznie 1 cm skoku więcej (o tyle więcej chowają się golenie przy wsiadaniu) ale wydaje się jakby zyskała ze 3 cm. Krawężnik łyka bez podnoszenia dupy z siodełka.

 

Polecam spróbować niższe ciśnienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc aż się boję jak patrzę na te wasze ciśnienia. Waże 73 km, śmigam w beskidach, na 110/100 uważam że jest taka wartość jest ok, ale ostatnio ustawiłem 90/80 i jak dla mnie to już lekka przesada, jasne, jest fajnie miękko, ale sag jest przesadny, na mocnym nachyleniu zjazdu zostaje bardzo mało skoku. Fakt amortyzator pracuje całym skokiem minus te 1,5-2cm zabezpieczenia przed dobiciem, tyle że to jest ustawienie chyba na szutrówki a nie w sensowny teren...(Reba team 85mm model.... 2005-6 nie pamietam dokladnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inny problem. Mam rebę race 09 i zapiaszczyłem blokadę. Znaczy niebieskie pokrętło. Zablokować manetką mogę, ale odblokować już muszę ciągnąć ręką za linkę. Pancerz jest czysty. I nie wiem jakim kluczem mam odkręcić pokrętło Floodgate by sie dostać pod pokrętło kompresji i wszystko wyczyścić.

Witam. Mam ten sam problem w rebie sl 09. Na początku blokada odskakiwała przy szarpnięciu za kiere tak żeby amor do końca odbił, ale po wyjeździe w góry i późniejszym umyciu roweru już muszę odciągać za linke. Psikałem brunoxem, stawiałem rower do gory kołami i nic to nie dało. Czy tlumik MC jest bardzo skomplikowany?? Mam chęć wszystko rozkrecic i wyczyscic, tylko czy nie lepiej od razu oddać do serwisu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blue ale przestaw dziada na 115 mm. Wtedy niskie ciśnienie się sprawdza. Sam uważałem wszystko poniżej 110/110 za fanaberię ale ostatnio zjeżdżałem żlebem strumienia ze sporymi głazami przy 85/70. Tyłek za siodło, raz kozie śmierć i byłem mocno zdziwiony, że w sytuacjach, kiedy już podświadomie zastanawiałem się czy wyglebię na prawo czy na lewo Reba łykała jednak głaz. Jeden z nielicznych wypadów, kiedy obyło się bez jednej nawet gleby na zjeździe :)

 

W sumie im bardziej stromo, tym bardziej nic nie wyszło idzie za siodło odciążając przód, więc nie pożera tak bardzo skoku.

Edytowane przez Tomy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stałem się użytkownikiem reby sl 2009.

Miałbym do Was pytanie: czy rodzaj pompki do amortyzatorów ma jakieś znaczenie w precyzji ustawienia ciśnień?

Chodzi o to, że jak ścigam wężyk z zaworu to bardzo dużo powietrza ucieka, ok 40 psi ale nigdy tyle samo.

Nie ma mowy o uzyskaniu precyzji rzędu +/- 5 psi czy jednakowym ciśnieniu w obu komorach.

 

Moja pompka: http://www.skiteam.pl/akcesoria-rowerowe/Specialized/WINDPIPE_FRAME_SHOCK_PUMP/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ucieka Ci 40 psi to bardzo dużo, niektórzy przecież tyle pompują do komory :)

Ja mam najzwyklejszą pompkę z Decathlonu i ucieka max. 10 psi, patent z dokręcaniem wygląda na taki sam jak na zdjęciu w Twoim linku.

Może po prostu masz wadliwy egzemplarz? Możesz sprawdzić u jakiegoś kumpla czy w sklepie na innej pompce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiałem się czy końcówki wężyków mogą być różne, ale wszystkie wyglądają podobnie. Spróbuję dzisiaj się tym pobawić ew. podjadę do jakiegoś serwisu.

 

Planuję zakup jeszcze jednej reby dla mojej kompanki wypadów rowerowych, ale koniecznie potrzebuję egzemplarza z piwotami. Wygląda na to, że nowe modele zostały pozbawione piwotów.

Jeśli się mylę to proszę oświećcie mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Próbowałem dziś ustawić floodgate i wkręcałem śrubkę 'do środka' (Reba SL '09) i nie mogę jej wykręcić. Wygląda to tak jakby wypadła z gwintu do środka i nie mogła go złapać do wykręcania. Co gorsza, po przewróceniu roweru do góry nogami z dziury gdzie jest ta śruba cieknie powoli olej :| Dodatkowo te niebieskie kółeczko nie odskakuje, nie wiem czy normalnie jest tam jakaś sprężyna która to robi, czy co innego- teraz jak ustawię, tak zostaje.

 

 

Hej. Przeczytaj co napisałem wyżej. Dodam tylko że raczej nie da się wkręcić śrubki "do środka" -ona jest długa. Ale faktycznie, bardzo łatwo ukręcić gniazdo klucza 1.5mm imbusowego. Lepiej zastąpić małą śrubeczką od tej kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie jakiś porządnych serwisantów RS w 3mieście i okolicach, nie koniecznie autoryzowanych?

 

Ze strony Harfy:

 

GDAŃSK BUGA SPORT ul. KARTUSKA 195A tel. (058) 305-37-44

GDAŃSK MK BIKE ul. MARUSARZÓWNY 4A tel. (058) 348-91-49

SOPOT MK BIKE al. NIEPODLEGŁOŚCI 642 tel. (058) 551-40-14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...