LUKULUS Napisano 6 godzin temu Autor Napisano 6 godzin temu Tak, chcę mieć rower jak ktoś ładnie napisał "one for all - heavy duty" co pojedzie po wszystkim i wszędzie dojedzie. Nie każdy ma garaż, w którym trzyma 3 rowery. Ja mieszkam w mieszkaniu w mieście, mam czasu tyle ile mam, nie chce mieć rowerów trzech, nie chce serwisować trzech. Mam crossa, szukam MTB XC, więc już będzie drugi - a miejsca mało, więc docelowo ma go zastąpić. @marvelo 13 godzin temu, marvelo napisał: Wciąż można mieć szeroki zakres przełożeń w rowerze mtb, do tego tani w eksploatacji, ale trzeba zrobić "downgrade" do napędu 3x. Ja nie rozumiem, dlaczego pozostawiono takie napędy jedynie w najtańszych grupach - dla mnie są idealne, by uzyskać zarówno szybkie biegi na asfalt, jak i lekkie na trudne podjazdy w terenie. Trzeba kombinować, ale da się i już podaję przykład. To dobry zestaw naprawczy, na bazie jeszcze istniejących komponentów 3x9. Przedni blat 42T idealnie tu wchodzi w pojemność tylniej przerzutki dla kasety 11-36. Niestety, do 3x9 lepszych grup nic nie ma. Za 400 zł bajka, pół roweru wymienione, jedzie, działa. Sam modernizuję crossa 3x9, bo go lubię i szkoda , że na Ciebie wcześniej nie trafiłem, bo części mi już przyszły. Ale o tym w innym wątku napiszę, bo utknąłem. Chcę kupić MTB XC z karbonu i chcę mieć w nim uniwersalny napęd - to już było opisane. Czyli obecnie kupno roweru MTB musi wyglądać tak: - kupuję rower MTB XC z kasetą 12s : 10-51, bo większość takie ma, lub szukać od razu 10-45. - musze wymontować cały napęd, kupić korbę dwurzedową, manetkę , linkę, wywalić kasetę 10-51 i kupić 10-45, jak się okaże, że przerzutka tylnia nie ogarnia 2 rzędów to też wymienić przerzutkę tylną. Kupic przednią przerzutkę, linkę, manetkę. Ramy mogą nie mieć kanałów na prowadzenie linki do przedniej przerzutki, bo po co skoro producent nie przewiduje 2 blatów z przodu. Korba typówka dwurzedowa to 36/26, szukam 38/28 i nie mogę znaleźć. Czyżby potrzebne są nowe robótki i wymiana obu zębatek w nowej korbie ? Przednie Altusy mają pojemność 20T przy korbach 48T a XT/XTR teraz po 10T ... Korba 38/26T - była by też dobra. No ale przerzutka - poj. 10T !!! Przerzutka przednia musi być więc XTR FD-M9100 do 38/28. Pytanie co z długością łańcucha wtedy. Ogarnia ten co był - czy też wymiana na inny ? Niezła jazda. Nie dziwię się, że pacjent idzie i kupuje mając MTB, jako drugi Gravel i stawia do kąta... Problem w tym, jak zabrać drugi rower na plecy w trasę, żeby sobie zamieniać w zależności od terenu... Rower MTB XC allrounder SUV 12s : 38/28T x 10-45T - jest widzę do ogarnięcia - ale dużym dodatkowym kosztem, gdzie na nowy rower, to powinienem wsiadać i jazda, ewentualnie siodło zmienić. Cytuj
chudzinki Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Cytat Chcę kupić MTB XC z karbonu i chcę mieć w nim uniwersalny napęd Cytat Ramy mogą nie mieć kanałów na prowadzenie linki do przedniej przerzutki I elegancko poprowadzisz pancerz po ramie 🙂. Cytat Pytanie co z długością łańcucha wtedy. Ogarnia ten co był - czy też wymiana na inny ? I Ty w tym wszystkim martwisz się łańcuchem...? Serio? Długość dobierasz jak już wszystko będziesz miał zamontowane. Cytuj
wr81 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Co do nowego roweru/ramy i napędu 2x to rzeczywiście ne jest to łatwe zadania w chwili obecnej. Co do ram karbonowych to sam wrzucałem na forum info o wyprzedawanych ramach karbonowych Radona w bike-discount (już nie ma jakby co). W aluminium niewiele lepiej chociaż dalej da się kupić w sumie mój rower - Meridę Big Nine Lite w historycznie chyba najniższej cenie. 2 uwagi przy tym: - ten rower startowo na pewno nie jest "lite" i w sumie nigdy chyba nie będzie - geometria jest "przestarzała" jak na mtb. (kąt główki mniej progreswyny niż w aktualnych gravelach) ale jakby miał zastępować crossa to może być ok. Co do dokładania przedniej przerzutki do współczesnego roweru MTB to jest materiał na youtube kanale "Wstał sprzed kompa" gdzie prezentowany jest tak przerobiony Specialized Chisel. 2 Cytuj
Tyfon79 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 2 godziny temu, filipog44 napisał: Wasze komentarze są niemerytoryczne i nic nie wnoszą do dyskusji. Napisałem dokładnie, co zmierzyłem i w jakiej konfiguracji - to fakty, nie wymysły. Proponuję trzymać poziom albo zostawić dyskusje ludziom, którzy chcą wymieniać się informacjami, a nie osobistymi zaczepkami. Ściemniać trza umić Mistrzu, peleton na czasówkach zapitala na prostych w przedziale 50-60km/h a mają z przodu patelachę 68T zdaje się, wyrażnie mniej niż środek kasety i jaką oni mają kadencję oraz moc. Tyle mniej więcej się na góralu lata z naszych górskich zjazdów a ty chcesz tu mi wmówić, że latasz 60-ką na 32T? Taki "świr" na zjazdy jak Pidcock na większości Alpejskich zjazdów ma nieco ponad 70km/h. Gdzieś tam chwilowo jest ~80-ka. Czego to ma być z twojej strony poziom jak nie pitolenia farmazonów? 1 Cytuj
LUKULUS Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu @wr81 Super kanał "Wstał sprzed kompa" Można by też w grawelach wywalić napędy 2x i zostawić 1x. Po co 2x - to absolutnie jest niepotrzebne i wszystkim np. 40T zostawić. Tanio będzie się rower montować, bez linek, manetek, przerzutek. A rowerzysta się przyzwyczai, najwyżej rower pod górkę popchnie. 2x12 to fajny napęd i Shimano taki ma, tylko go nie promuje, a wręcz ukrywa. Oficjalnie jest korba XTR 38/28 w absurdalnej cenie - poza zasięgiem XTR 38/28 Stąd kombinatoryka z blatami w niższych grupach. Przerzutka SLX albo XT w 2x12 - też jest. Nic nie stoi na przeszkodzie oprócz polityki firmy, aby w niższych grupach 2x12 były standardem. Wtedy nikt za napędem 3x by nie tęsknił. A masowość rozwiązania wpływa na niską cenę. Jest jeszcze CUES 2x11, ale jakoś nie widziałem rowerów MTB XC do ścigania na CUES Jest jak jest. Cytuj
Tyfon79 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Do Tanga trzeba dwojga więc i producenci ram musieli by chcieć wsadzać napędy 2x z korbami większymi niż 36T. Choć sam uważam, że MTB jest najbardziej uniwersalny to jednak jak ktoś chce szybko to od tego są obecnie inne rowery. Nie oszukujmy się gravele i tym podobne wynalazki "zabiły" niejako potencjalnych chętnych do szybkiej jazdy na góralu. Pełno jest graveli na 2x wiec nikt niczego nie ukrywa a co najwyżej kieruje w inną stronę. Dla mnie amor wyklucza jakieś cuda prędkościowe więc jest zbyt mało chętnych na takie MTB w obecnych czasach. Co nie zmienia faktu, że nie pojęte dla mnie jest, że jak już coś jest na 2x to niechby choć było z korbami na 38 zębów. 1 Cytuj
kipcior Napisano 12 minut temu Napisano 12 minut temu No niestety dzisiaj MTB mają beznadziejne napędy na asfalt, a gravele na góry, bo tam z kolei nie ma miękkich przełożeń. Rynek jednak oferuje rozwiązanie tego problemu - rower elektryczny. Co prawda delikatnie drożej od kompletnego napędu 3x no ale Jednak jeśli ktoś się brzydzi prądem to jest też inne rozwiązanie i to analogowe - Pinion. Tylko jak chcesz lekkie MTB XC to ten... No jest ale tak delikatnie drożej niż dobry rower elektryczny np.: https://www.quantor-bikes.de/URKRAFT-90-SKYLINE Choć są tańsze modele tylko wiadomo, waga idzie w górę. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 minuty temu Mod Team Napisano 3 minuty temu Jak się nie jeździ po górach, albo/i nie ma słabej nogi, to napęd 2x jest w MTB zbędny. Nie trenuję, ani nie interesuje mnie prędkość sama w sobie (stąd nie testowałem V-max ), a na dojazdach wystarcza ok. 30 km/h na kilku km (mam blaty 32 i 36 z kasetami 10-51, i używam wtedy koronek 8 -11). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.