Paprok Napisano Poniedziałek o 19:19 Napisano Poniedziałek o 19:19 Hej wszystkim, Śmigam od zawsze na moim wiernym crossie (Cube Cross 2016) i zawsze jeździłem na Schwalbe Smart Samach, bo takie były dorzucone i na takie same zawsze wymieniałem. Kiedyś jeszcze faktycznie brałem go na bardziej wyboiste trasy, jednak aktualnie jeżdżę nim tylko na wycieczki za miasto gdzie droga to w 98% szuter i asfalt między wioskami. Przyszła pora na kolejną wymianę opon i stwierdziłem, że bez sensu zakładać znowu te Smart Samy, jeśli mogę znaleźć coś na czym będzie się lepiej jeździło na aktualnych trasach. No i teraz pytanie czy wymiana opon na typowo gravelowe będzie dobrym pomysłem? Szukam jakichś opon, które będą lepiej toczyły się na asfalcie i szutrze, z opcją nie zabicia się jeśli będę musiał wjechać na chwilę do lasu 😄 Proszperałem trochę w necie i znalazłem na razie takie opcje: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-terra-trail-protection-pd20430/?v_Id=242840 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-terra-speed-protection-pd20533/?v_Id=199141 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-g-one-allround-performance-pd20310/?v_Id=216356 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-panaracer-gravelking-sk-pd26927/?v_Id=251279 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-xc-race-g2-0-pd21110/?v_Id=181078 Czy któraś będzie dobra, albo jakieś inne propozycje? Aktualne Smarty mam 700x42C, i coś w tym stylu bym chciał (ew ciut węższe) Cytuj
RabbitHood Napisano Poniedziałek o 19:47 Napisano Poniedziałek o 19:47 Do crossa na asfalt? marathony 1 Cytuj
Paprok Napisano Poniedziałek o 22:29 Autor Napisano Poniedziałek o 22:29 O dzięki, tylko która wersja? 365? Mondal? Almotion? Z tego co widzę najszybsze będą Almotion, ale chyba nie nadają się w ogóle do offroadu Cytuj
RabbitHood Napisano wczoraj o 03:58 Napisano wczoraj o 03:58 Sam mam doświadczenia z greenem i plusem - i takie teraz ładuję do rowerów znajomych. Gwarantuję ci - różnicę odczujesz po pierwszych 10 metrach w porównaniu do smart samów. 1 Cytuj
smw44199 Napisano wczoraj o 07:43 Napisano wczoraj o 07:43 (edytowane) Zamiast drucianych maratonów które prezentują komfort "do dupy" lepiej schwalbe g one allround. Minimum piachu i te maratony tańcują w każdą stronę Edytowane wczoraj o 07:44 przez smw44199 Cytuj
RabbitHood Napisano wczoraj o 08:37 Napisano wczoraj o 08:37 Bardzo fajne ma opory toczenia - to jeszcze mu kotwicę na szyję załóż. 1 Cytuj
smw44199 Napisano wczoraj o 11:07 Napisano wczoraj o 11:07 Poleciłeś mu maratony na szutry i las i uważasz, że to dobry pomysł? Cytuj
RabbitHood Napisano wczoraj o 11:14 Napisano wczoraj o 11:14 Cytat 98% szuter i asfalt między wioskami No bo co więcej mu potrzeba? Chłop założy marathona i przez lata nie będzie musiał tam zaglądać. Cytuj
marvelo Napisano wczoraj o 11:26 Napisano wczoraj o 11:26 Tanie, dość lekkie (obecnie tylko wersja z drutem), szybkie na asfalcie i całkiem przyczepne w terenie, a na dodatek z paskiem odblaskowym: Opona Continental AT Ride 28x1.6 700x42C Reflex Drut antyprzebicie odblask - 4019238779592 - 17776955702 - Allegro 1 Cytuj
smw44199 Napisano wczoraj o 11:29 Napisano wczoraj o 11:29 13 minut temu, RabbitHood napisał: No bo co więcej mu potrzeba? Chłop założy marathona i przez lata nie będzie musiał tam zaglądać. No właśnie z tego wszystkiego to to, ze nie będzie musiał zaglądać tam przez lata jest prawdziwa 👍 Reszta nie pasuje do założeń odbiorcy😉 Cytuj
Paprok Napisano wczoraj o 12:23 Autor Napisano wczoraj o 12:23 Dzięki wszystkim za odpowiedzi- czyli Marathony nie nadają się na szuter? Nawet taki model? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-mondial-pro-pd45803/?v_Id=247226 są w miarę lekkie i bez druta. W necie też piszą, że nadają się poza drogą. A jeszcze taki model widzę ma dobre opinie https://www.centrumrowerowe.pl/opona-pirelli-cinturato-gravel-mixed-tlr-pd20703/?v_Id=134750 Cytuj
chudzinki Napisano wczoraj o 12:42 Napisano wczoraj o 12:42 Jak upchasz to https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-terra-hardpack-pd30125/?v_Id=175511 Jak nie to po taniości https://sportcross.pl/700/opona-rowerowa-28x1-75-kenda-piedmont-fast-700x45 1 Cytuj
Paprok Napisano wczoraj o 16:38 Autor Napisano wczoraj o 16:38 Tylko to są 2" opony, czego chciałbym uniknąć. Po dłuższych poszukiwaniach w internecie zaczynam się skłaniać ku jednej z tych opon: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-g-one-overland-evolution-pd32384/?v_Id=184570 albo https://www.centrumrowerowe.pl/opona-tufo-gravel-swampero-pd31530/?v_Id=249374 obie maja dobre recenzje w necie i niskie opory toczenia Cytuj
bob555 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Ja mam Tufo Speedero 44. Niby na asfalt. Śmigam czasem trasy 30-50km po lasach i nic się nie dzieje. Już 2500km i zero kapci. Tak więc polecam. Generalnie jedne z najlżejszych oporów toczenia. Nie wiem czy Swampero nie będą miały większych oporów. W przyszłości bym brał albo Speedero albo Thundero. W twoich linkach są opony od 35 do 45mm. Taka rozpiętość w szerokości to przepaść w charakterystyce opon. Na 35mm będziesz musiał pompować do 3 atm a na 45 można i mniej niż 2 atm. Miałem kiedyś 42mm i była za wąska. Te moje mierzone suwmiarką na moim kole mają 44-45mm. Różnic jest diametralna, a co dopiero między 35 a 45mm Pirelli Cinturanto w rozmiarze 45mm kosztuje 250. Jak dla mnie to sporawo. Wziąłbym Tufo Thundero HD 44mm 1 Cytuj
Paprok Napisano 19 godzin temu Autor Napisano 19 godzin temu (edytowane) O właśnie Thundero też rozważam, tylko w necie jest strasznie dużo opinii ogólnie o Tufo, że koszmarnie ciężko się je zakłada, co mnie trochę przeraża, bo planuję wkrótce wybrać się z kumplem na R10 z sakwami i nie chciałbym gdzieś na trasie musieć się z nimi szarpać. Edytowane 19 godzin temu przez Paprok Cytuj
leejoonidas Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) WTB Cross Boss 700x35c, realnie balon wychodzi 37 do 38mm przy ciśnieniu 2,8 bar, zakłada i ściąga się to rękami, waga 410 gramów. Edytowane 9 godzin temu przez leejoonidas 1 Cytuj
chudzinki Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) 15 godzin temu, Paprok napisał: Tylko to są 2" opony, czego chciałbym uniknąć. Rozumiem choć nie pojmuję jak można chcieć tak wąskie opony przy 98% jeździe po szutrach. No chyba, że to szutry premium to tak 🙂. To nie pomogę, bo węższych opon totalnie nie znam. EDIT. @RabbitHood, dobra! To ja źle to odczytałem... Edytowane 9 godzin temu przez chudzinki Cytuj
RabbitHood Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Jak rozumiem gościa to chodzi mu, że te 98% to szutry i asfalty. Więc pewnie tego szutru wyjdzie 8% 1 Cytuj
leejoonidas Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Jak mało szutrów a dużo asfaltu to polecam Mitas X Road, mam to z tyłu na kole i jest to opona dająca sporą szybkość, na szutrach i po kamieniach idzie bardzo dobrze, jest lekka i wyjątkowo wytrzymała, zakłada i ściąga się dość łatwo. Ogólnie to lepiej założyć dwie różne opony, na przód coś bardziej agresywnego dobrze trzymającego w terenie, a na tył coś o łagodnym bieżniku dającym szybkość i małe opory toczenia. Cytuj
bob555 Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu (edytowane) 11 godzin temu, Paprok napisał: O właśnie Thundero też rozważam, tylko w necie jest strasznie dużo opinii ogólnie o Tufo, że koszmarnie ciężko się je zakłada, co mnie trochę przeraża, bo planuję wkrótce wybrać się z kumplem na R10 z sakwami i nie chciałbym gdzieś na trasie musieć się z nimi szarpać. Jedna mi się dość ciężko nakładała a druga w miarę OK. Ja gdzieś czytałem, że jak ciężko się nakłada to mocno przylega i nie ma takich problemów z mlekiem. Jak na razie raz je zakładałem i bynajmniej to dla mnie nie jest problem . W każdym bądź razie łyżki plastikowe z decathlona się nie połamały. Na przód i tył brałbym jednak to samo. Z tyłu zawsze się szybciej zużywa. Po 2-3 tyś można zamienić miejscami i dalej jeżdzić. W ten sposób się będą w miarę jednakowo zużywały. Edytowane 8 godzin temu przez bob555 Cytuj
RabbitHood Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Ogólnie dzisiejsze problemy z zakładaniem opon biorą się z tego, że obręcze i opony robi się tubless ready - a to powoduje mniejszą tolerancję. Inna kwestia to wyrobienie u siebie dobrej techniki zakładania opony (to bardzo pomaga). 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.