rafalszy Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Hej, mam elektryka KTM z napędem i według opisu producenta 1X12 SHIMANO DEORE XT i tylną przerzutką Shimano Deore XT M8100-12 SGS shadow+. na oko to kaseta Deore CS-M6100 bo wszystkie kółka są srebrne. Problem: Mocny napęd 85Nm i jazda po płaskim z przyczepą pełną dzieci oznacza, że łańcuch i małe zębatki potrafię zużyć po 500-700 km i przeskakiwać. Czy wymiana tylnej kasety a przede wszystkim łańcucha na lepszy model pomoże? Jakby kasa nie była problemem to wybrać kasetę SHIMANO XTR CS-M9101 i łańcuch XTR czy to przesada i wystarczy połowę tańsza kaseta Deore XT CS-M8200? zakładam, że najmniejsze kółka oraz łańcuch i tak będę wymieniał ale może raz w sezonie a nie co 2 msc. Cytuj
pecio Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Od kasety XTR CS-M9101 trzymaj się jak najdalej. Totalna padaczka . Rozsypuje się na nitowaniach a w elektryku poleci błyskawicznie . Shimano doskonale o tym wie i już nowy XTR 9200 jest przeprojektowany. Bez sensu ładować się w XT czy XTR do elektryka . Wystarczy max 7100. A trwałość łańcuchów 12 rzędowych Shimano jest porównywalna i też bez sensu iść w 9100 jak wystarczy XT 8100. Cytuj
Wojcio Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Dobre smarowanie, kaseta deore, łańcuch XT i przede wszystkim jazda na wyższej kadencji, co zmniejsza siły a obciąża większe zębatki, które więcej zniosą. Cytuj
chrismel Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Rozważ wymianę napędu na Cues 10s. Pchanie 12s do elektryków z silnikiem centralnym to chory pomysł. A tak w ogóle to z jaką kadencją jeździsz ? Może z bardzo niską i stąd zużycie najmniejszych koronek. 1 Cytuj
rafalszy Napisano 6 godzin temu Autor Napisano 6 godzin temu 24 minuty temu, pecio napisał: Od kasety XTR CS-M9101 trzymaj się jak najdalej. Totalna padaczka . Rozsypuje się na nitowaniach a w elektryku poleci błyskawicznie . Shimano doskonale o tym wie i już nowy XTR 9200 jest przeprojektowany. Bez sensu ładować się w XT czy XTR do elektryka . Wystarczy max 7100. A trwałość łańcuchów 12 rzędowych Shimano jest porównywalna i też bez sensu iść w 9100 jak wystarczy XT 8100. Rozumiem. To wymienię to 6100 na 8200 i założę wymianę łańcucha często. 22 minuty temu, Wojcio napisał: Dobre smarowanie, kaseta deore, łańcuch XT i przede wszystkim jazda na wyższej kadencji, co zmniejsza siły a obciąża większe zębatki, które więcej zniosą. Nie ma opcji aby w 10-51 jeździć po płaskim innych zębatkach jak najmniejsze jeśli chce mieć więcej niż 20-25 km/h. nie mierze kadencji i nie mam jak jej mierzyć, po prostu chce w miare szybko i przyjemnie jeździć tym rowerem. O napęd dbam ale problemem jest moment 85 Nm i słaby osprzęt. Cytuj
pecio Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Największym mankamentem kaset 12 rz jest trybik 10 z. Już po " delikatnej " 😉 eksploatacji łańcuch zaczyna na nim skakać. Najlepiej wymienić " blata" na korbach i przesunąć zakres w kierunku większych ząbków na kasecie. A najlepiej to 11 rz kasetę pod elektryka. 1 Cytuj
chrismel Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 30 minut temu, rafalszy napisał: Nie ma opcji aby w 10-51 jeździć po płaskim innych zębatkach jak najmniejsze jeśli chce mieć więcej niż 20-25 km/h. Przy rozsądnej kadencji w granicach 75 żeby jechać 25 km/h powinieneś używać koronki 16T. Czyli 14, 12 i 10 powinny być używane tylko na zjazdach kiedy już nie działa wspomaganie. Przyjąłem że z przodu masz zębatkę 40T i opony 50C. Cytuj
rafalszy Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu 56 minut temu, Wojcio napisał: Dobre smarowanie, kaseta deore, łańcuch XT i przede wszystkim jazda na wyższej kadencji, co zmniejsza siły a obciąża większe zębatki, które więcej Nie bardzo rozumiemy się chyba. Ja jeżdżę po płaskim z kadencja 40-50, może 60 maksymalnie. Jak komputer mi pokazuje że mam zrzucić bieg to to robię ale generalnie jeżdżę płynnie i raczej trafiam 99% we właściwy. mnie bardzo widzę opcji, że jeżdżąc rekreacyjnie „po bułki” lub z dziećmi i przyczepką będę potrafił kręcić korba na poziomie zawodnika. Nie neguje porady, że nie używanie małych koronek pomoże je oszczędzić ale to nie dla mnie zdecydowanie rozwiązanie. Cytuj
Electronite Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Małe zębatki padają i będą padać - bo są małe. XT a ani XTR nic ci nie da - bo to nie poto jest. To są drogie błyskotki zaprojektowane do ścigania się. Mają być lekkie - absolutnie nie są projektowane z żywotnością na myśli. Najlepsze pod tym kątem są najbardziej chamskie Cuesy 1x7 albo paski. Albo Alivio ze stalowymi blatami. Zauważ, że wszystkie kasety od 7 do 12 rzędów mają taką samą wysokość, jest więcej trybów upchane na tej samej szerokości, a co za tym idzie są cieńsze i łańcuch też jest cieńszy. Tak czy siak - musisz wsadzić większy tryb na przód, i zacząć jednocześnie korzystać z większych zębatek z tyłu. 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 5 godzin temu Mod Team Napisano 5 godzin temu W elektryku żadne XTki ani XTRy. 10ka Cues z Linkgklide jeśli chodzi o żywotność będzie dużo lepsze, bo z myślą o elektrykach i żywotności ten sprzęt został zaprojektowany. Kumpel miał XT i szybko zajeżdżał, zamienił na 10kę Cuesa i jest bardzo zadowolony ze zmiany. Cytuj
chudzinki Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Ostatnio miałem okazję pojeździć trochę analogiem z Cues. Dla kogoś kto zna pracę XT czy choćby Deore to dwa kroki wstecz... W tym i w 99% przypadków nie jest winien napęd, a kupno roweru totalnie nieprzystosowanego do zastosowania. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 5 godzin temu Mod Team Napisano 5 godzin temu Linkglide jest specjalnie tak przeprojektowany że biegi wchodzą wolniej niż w Hypeglide, ale za to wydłuża to żywotność łańcucha. Cytuj
chrismel Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 10 minut temu, chudzinki napisał: Dla kogoś kto zna pracę XT czy choćby Deore to dwa kroki wstecz Ale jak SRAM zmienia wolniej to już krok naprzód bo tam jest mapowanie 51 minut temu, rafalszy napisał: Ja jeżdżę po płaskim z kadencja 40-50, może 60 maksymalnie Do wyższej kadencji można się przyzwyczaić. Zawodnicy jeżdżą z kadencją 90-100 i na to nie namawiam. Ale te 75 to naprawdę minimum chyba że używasz silnika w taki sposób że Cię nie wspomaga tylko odwala za Ciebie całą robotę a nogi służą wyłącznie do jego uruchomienia. Cytuj
NerfMe Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 1 godzinę temu, rafalszy napisał: Nie ma opcji aby w 10-51 jeździć po płaskim innych zębatkach jak najmniejsze jeśli chce mieć więcej niż 20-25 km/h. Ciekawe. Jeżdżąc swoim analogowym fullem po ścieżkach rowerowych lub asfaltach, najczęściej używam koronek 16t i 14t. Spokojnie wtedy jadę między 25-30 km/h w zależności od warunków. To wszystko na zębatce w korbie 30z i ciężkich terenowych oponach. Nie mam pojęcia w z jaką kadencją, ale na pewno dużo niższą niż "zawodowe" 90. Natomiast całkowicie się zgadzam, że napędy 12s a do elektryków z wysokim momentem obrotym są zdecydowanie niedostosowane. Trzeba czekac aż silniki ze skrzynią Piniona się upowszechnią. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.