Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Myślę, że sporo osób to kupi bo ludzie są coraz mniej techniczni i nie wiedzą jak i kiedy zmieniać przerzutki czy biegi w samochodzie. Ile razy widziałeś ludzi jadących np. pod lekką górkę na twardym przełożeniu, cisnących te pedały, że mało korb nie połamią? Szczególnie w mieście, w mieszczuchach czy commuterach będzie to popularne - nie musisz myśleć, żeby zrzucić na lżejszy bieg przed światłami, itp., itd. Zresztą w samochodach jest to samo, jak pierwszy raz kupiłem auto z automatyczną skrzynią biegów jakieś 20 lat temu to stwierdziłem, że jaki ja głupi byłem, że do tej pory jeździłem manualami. I mimo, że miałem w międzyczasie jedno auto w manualu i, że nie mam problemu z jazdą manualami i jeżdżę czy to służbowymi samochodami w manualu, czy to z wypożyczalni to dla siebie, dla własnej wygody, dla własnego komfortu kupuję automaty

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jeżeli poprawili moment zmiany przełożenia lub da się go wyregulować, to do rekreacyjnej jazdy będzie ok.
Jeżeli zostawili tak samo jak kiedyś było w nexusach, to taką automatykę o kant rozbić.

Napisano (edytowane)

Pomysł na "automatyczną skrzynię biegów" w rowerze pojawił się dawno. Ale nie przyjął się. Pierwsze ogólnie dostępne w sprzedaży rowery oferowały się w latach 90tych CSA Autobike Classic. Skończyło się bankructwem.

Później Fallbrook wymyślił automat Nuvinci i to z bezstopniową zamianą biegów !

image.png.a52ea9905423c190c0d9f1f106a5ae7b.png

Też splajtował.

Obecnie Trek oferuje Trek Lime - miejski rower z elektrycznym automatem od Shimano zasilanym z prądnicy w przedniej piaście. Zobaczymy jak długo przetrwa

Edytowane przez Garlock
Napisano

Tak się nie przyjął, że Shimano ciągle ma w ofercie.
A Fallbrook/Enviolo bankrutowało na pewno nie przez automat, no i chyba tak nie do końca padli, bo ciągle można kupić ich piasty. Automat też dostępny.

Napisano
37 minut temu, Greg1 napisał:

Szczególnie w mieście, w mieszczuchach czy commuterach będzie to popularne

37 minut temu, KSikorski napisał:

Dla 90% użytkowników rowerów, którzy traktują je jak toster czy odkurzacz

Tylko widzę tutaj poważny problem, a mianowicie cenę... Znając życie tanie to zdecydowanie nie będzie, a takim ludziom wystarczą do szczęścia okrągłe kółka 🙂.

Napisano (edytowane)
11 minut temu, nctrns napisał:

2400€ za aluminiowego commutera

Ale wg Was to tanio? 🤔

Bo dla mnie bardzo drogo...

Edytowane przez chudzinki
Napisano
53 minuty temu, chudzinki napisał:

Tylko widzę tutaj poważny problem, a mianowicie cenę... Znając życie tanie to zdecydowanie nie będzie, a takim ludziom wystarczą do szczęścia okrągłe kółka 🙂

 

6 minut temu, nctrns napisał:

2400€ za aluminiowego commutera

Tylko, że Wy patrzycie się z perspektywy naszego podwórka, w takich Niemczech np. nie jest jakaś wygórowana cena, raczej standard - mieszkałem tam 3 lata bo dostałem kontrakt i prawda jest taka, że polityka miast jest taka, że wypycha się ruch samochodowy z miast, likwiduje parkingi a te co są to kosztują jakby były wybrukowane złotymi sztabkami. Ludzie dojeżdżają do pracy rowerami elektrycznymi bo są wygodne, w miarę szybkie i nie trzeba płacić za parkowanie. Moja kuzynka dojeżdża 8 km do pracy na elektrycznym fitnessie (który kosztował 3 tys. eur), mój kolega z pracy dojeżdżał rowerem 30 km (wiosną, latem, jesienią na normalnym grawelu, zimą czy jak mocno wiało to na elektrycznej hybrydzie). Ja miałem tylko 2 km do pracy i dojeżdżałem zwykłym grawelem albo fitnessem ale codziennie mijałem dziesiątki jak nie setki ludzi na elektrycznych rowerach typu trekking, hybryda, cargo (w wersji z miejscem dla dzieci), itp., itd. i rowery te to nie były jakieś domowe przeróbki z kołami z silnikeim bafanga tylko firmowe rowery kosztujące spokojnie te 2-3 tys. eur. Zresztą mają oni też program, że pracodawca bierze w leasing rowery dla pracowników, oni mają zwolnienia z podatków czy coś tam, drobne raty odciągane są z pensji i nawet tego nie odczuwają

Napisano

@chudzinki

2400 ojro to jakieś 10k. To drobne. Każdy samochód który widzisz kosztuje ok tyle rocznie, jeżeli jest regularnie używany do - np - dojazdów do roboty. Po uwzględnieniu kosztów zewnętrznych, takich jak utrzymanie dróg, utrata zdrowia ze względu na bezruch, czy koszta wypadków - to jest wciaż 'za darmo'.

Ludzie mają w wuj kasy. Przeciętna rodzina w PL posiada 1.5 samochodu.

  • +1 pomógł 3
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, zekker napisał:

Tak się nie przyjął, że Shimano ciągle ma w ofercie

Z tym "ciągle" to ja bym trochę polemizował. Pierwsze automatyczne piasty Shimano wypuściło w latach 60-tych (Automatic 5 i Automatic II). Potem jest cisza (przynajmniej ja nic nie słyszałem o innych rozwiązaniach), aż do końca lat 90-tych kiedy pojawia się NEXUS AUTO-D. W latach 2000-2003 pojawia się NEXUS AUTOMATIC INTER-3 i CYBER NEXUS. I znowu cisza aż do pojawienia się napędów Di2  z opcją zaprogramowania automatycznej zmiany przełożeń (ok. 2009). I teraz rozwinięcie tej koncepcji dla "zwykłych" użytkowników. Czyli Shimano ma w ofercie automatyczne piasty od lat 60-tych ubiegłego stulecia, ale ta "ciągłość" jest trochę poprzerywana 😁.

1 godzinę temu, zekker napisał:

A Fallbrook/Enviolo bankrutowało na pewno nie przez automat, no i chyba tak nie do końca padli, bo ciągle można kupić ich piasty

Nie wiem jaka była przyczyna upadku Fallbrooka (podano, że z powodów finansowych). Zrobiono restrukturyzację na podstawie Chapter 11 i dział rowerowy zaczął działać jako Envilo. Envilo został niedawno kupiony przez Inflexion. Sądzę, że sam automat nie pogrążył Fallbrooka, ale nawet oni nazywali to rozwiązaniem luksusowym. Czyli z wysoką ceną. A to daje niską sprzedaż. Teraz te przekładnie montowane są często w elektrykach. To ciekawa opcja i w porównaniu do ceny zwykłego elektryka, dopłata za automat może nie będzie już taka szokująca. Oby im się udało, bo fajnie by było mieć różne opcje napędu w zależności od potrzeb i limitów na kartach kredytowych.

A wracają do nowego automatu Shimano, to zobaczymy jak będzie, chociaż obawiam się że podobnie jak we wcześniejszych wersjach pozostanie raczej niszową alternatywą (ze względu na cenę)

Edytowane przez Garlock
Napisano
46 minut temu, uzurpator napisał:

Po uwzględnieniu kosztów zewnętrznych, takich jak utrzymanie dróg, utrata zdrowia ze względu na bezruch, czy koszta wypadków - to jest wciaż 'za darmo'.

Ale ja tego nie neguję tylko tak jak pisałem wcześniej w PL długo do tego nie dojdziemy...

No i pytanie: czy rowerzysta traktujący rower jako środek transportu będzie chciał dokładać za takie cuda.

 

Cytat

chociaż obawiam się że podobnie jak we wcześniejszych wersjach pozostanie raczej niszową alternatywą (ze względu na cenę)

Podobnie jak i ja.

Napisano (edytowane)

Jasne, że nie dojdziemy bo u nas nadal za rower najlepiej dać kilka tys max a na elektryka to najlepiej czekać jak dadzą piniądz z dotacji. Mentalność to bariera a nie kasa, której faktycznie jak @uzu napisał mamy od groma. 

Edytowane przez Tyfon79
Napisano

Ja liczę na to,że technologia ładowania z piasty w przyszłości zawita do DI2. Moim zdaniem super by było jakby te nowe deore/xt/xtr nie musiało być ładowane  przez użytkownika tak jak ten system ale obsługa z manetki by pozostała rzecz jasna.

Napisano
1 godzinę temu, uzurpator napisał:

Jeżeli zastępuje samochód, to 2400 ojro to 'za darmo'.

Żeby zastąpić samochód przydałby się silnik. Wszyscy odpowiadają jakby ten Rose z linka był elektrykiem za 2400 Euro (faktycznie byłby tani) a nie analogiem za 2400.

Dyskusją tu nie powinno być czy ten rower jest tańszy niż samochód tylko dlaczego ktoś wchodziąc do rowerowego żeby kupić coś na dojazd do pracy nie kupi albo elektryka (jak ma 10k zł) albo jakiegoś miejskiego za ułamek ceny.

Napisano (edytowane)

Pod warunkiem, że nie pozostaje towarem niszowym 🙂.

Godzinę temu, Talrand napisał:

Wszyscy odpowiadają jakby ten Rose z linka był elektrykiem za 2400 Euro (faktycznie byłby tani) a nie analogiem za 2400.

Ano właśnie! W tej cenie to już można spokojnie kupić elektrycznego "mieszczucha" i teraz pytanie co wybierze kupujący... ?

Edytowane przez chudzinki
Napisano
2 godziny temu, Przecietny napisał:

Ja liczę na to,że technologia ładowania z piasty w przyszłości zawita do DI2. Moim zdaniem super by było jakby te nowe deore/xt/xtr nie musiało być ładowane  przez użytkownika tak jak ten system ale obsługa z manetki by pozostała rzecz jasna.

To już masz, to jest Q'auto można obsługiwać też manualnie z manetki.

Do grup wyścigowych to na pewno nie trafi, bo dodatkowy opór toczenia względem kosztu energetycznego wożenia baterii jest radykalnie większy.

Napisano (edytowane)
Cytat

Do grup wyścigowych to na pewno nie trafi, bo dodatkowy opór toczenia względem kosztu energetycznego wożenia baterii jest radykalnie większy.

 

Masz zapewne racje ale w przyszłości może opór toczenia zostanie zminimalizowany, może będą nowsze i wydajniejsze materiały. Za x lat gdy już nie będzie w ogóle opcji linkowych tylko bateryjne bądź ładowane jak w Qauto, to i może pod wyścigi będą jakieś patenty. (wróżę z fusów😁) . Raczej jestem zwolennikiem roweru w pełni mechanicznego ale te nowe shimano 1x12 mi się podoba, tyle,że nie podoba mi się ładowanie kolejnych rzeczy które staram się minimalizować. Ciekawe jak długo będą linki w przyzwoitych napędach, bo teraz wszystko szybko mknie do przodu. Obawę mam taką,że w ciągu kilku lat będe zmuszony jeździć na bateriach chcąc mieć coś lepszego niż turney.

Edytowane przez Przecietny
Napisano

Linki na pewno będą przez kolejne 100 lat, najlepsze rozwiązania to te najprostsze. Co prawda sam mam elektroniczne przerzutki i bym do tradycyjnych już za bardzo powrócić nie chciał ( mowa o rowerze do typowej rekreacji ) , to jednak jestem spokojny o to, że linkowe podzespoły zostaną. 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...