Wojcio Napisano wczoraj o 05:43 Napisano wczoraj o 05:43 Dobry napęd 1x12 pozwala zmieniać przełożenia szybko, w bardzo szerokim zakresie, pod (przynajmniej częściowym) obciążeniem i bez kombinowania, że jak przyśpieszyłem z przodu to muszę zwolnić z tyłu. Jak wyżej - problemem może być niewłaściwy do zastosowania napęd (czytaj góral na płaskim asfalcie), albo koszty eksploatacji przy dużych przebiegach. W góry nie wrócił bym do przedniej przerzutki. Cytuj
Sol Napisano wczoraj o 07:39 Napisano wczoraj o 07:39 W sumie nie wiem jak można narzekać na 1x. Dla mnie ma same zalety, od prostszej obsługi (mniej klikania), przez prostszy serwis, po (teoretycznie przynajmniej) mniejszą wagę. Opcji jest teraz tyle, że można zbudować sobie na miękko albo na twardo i doćwiczyć, według uznania. P.S. pisane z perspektywy MTB. O szosach i innych gravelach się nie wypowiadam, bo się nie znam. 1 Cytuj
Greg1 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu (edytowane) Szosy z napędem 1xx bardzo żadko występują w przyrodzie, jakieś eksperymentalne albo bardzo wysoecjalizowane, profesjonalne jednostki torowe czy czasowe. Grawele z napędem 1xx raczej mają sens tylko wcwersji 1x12 bo mają wystarczająco duży zakres, żeby pogodzić i twarde i miękkie przełożenia. Te z napędami 1x11 i 1x10 musiały iść na pewne kompromisy bo przy standardowych korbach 40/42T i kasetach 11-42T jest dość twardo, na płaskopolskę o.k. ale nie na góry. Zmiękczyć można poprzez zmianę korby na mniejszą ale wtedy może brakować prędkości. Ludzie robili też kombinacje z przedłużkami haka, żeby wsadzić większą kasetę ale to niby trochę upośledza zmianę biegów. Ja mam 2x10 w grawelu i w szosie (w mtb zresztą też) więc te moje wypociny to teoria zaczerpnięta z opisu innych użytkowników, tudzież testów czy wpisów z forów Edytowane 22 godziny temu przez Greg1 Cytuj
Tyfon79 Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu Rowery do jazdy na czas z 1x owszem są tylko mają potężne blaty na korbie by łańcuch szedł środkiem kasety a nie robił przekosów. Nawet tutaj ogarnęli kijową jazdę na najmniejszej koronce bo przecież nie chodzi o jej piłowanie i ciągłe zmiany Cytuj
kaido2 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowane) 14 godzin temu, Greg1 napisał: Te z napędami 1x11 i 1x10 musiały iść na pewne kompromisy bo przy standardowych korbach 40/42T i kasetach 11-42T jest dość twardo, na płaskopolskę o.k. ale nie na góry. Kwestia nogi Tam gdzie wielu wjeżdża z 51 ja mam często jeszcze 36 14 godzin temu, Greg1 napisał: Grawele z napędem 1xx raczej mają sens tylko wcwersji 1x12 W sporcie schodzę do napędów 1x7, 1x8 , bo najmniej z tym kłopotu, a z twardego przekręcę, z miękkiego przemielę , więc powiedzmy że napęd i dana konfiguacja to już indywidualna sprawa do której każdy musi dojrzeć i dobrać w/g potrzeb. I tak, użytkuję też 2x, bo to u mnie również ma swoje zastosowanie np w ultra maratonach szosowych na powiedzmy tysiaka, z bardzo mocną końcówa, gdzie mała tarcza i potężna kaseta się przydaje, lub w gonach o sekundy gdzie zaczyna wchodzić bardzo ciasne stopniowanie, gdzie blat jest potężny a kaseta co 1 Mimo to, 1x7 i 1x8 przejeżdżają u mnie w roku najwięcej w sporcie gravelowym właśnie i takie 1x12 mogło by dla mnie wogóle nie istnieć 14 godzin temu, Greg1 napisał: Szosy z napędem 1xx bardzo żadko występują w przyrodzie, jakieś eksperymentalne albo bardzo wysoecjalizowane, profesjonalne jednostki torowe czy czasowe. Swego czasu było tego klasycznie 46 i 1x6 Edytowane 7 godzin temu przez kaido2 Cytuj
uzurpator Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 15 godzin temu, Greg1 napisał: Szosy z napędem 1xx bardzo żadko występują w przyrodzie Głownie ze względu na konswerwatyzm szosowców. 52 + 11-36 ma ten sam zakres co 52-39 + 11-27 - tak pi *drzwi, co całkiem niedawno było standardowym, miękkim nawet, napędem szosowym. Dzisiaj 11-36 to można na 13 rzędowej kasecie nawet kupić. Cytuj
RabbitHood Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu No niestety gdy człowiek popatrzy ile to już lat "przyjmują" się tarczówki w szosach to na 1x przyjdzie nam poczekać z 60 lat. Cytuj
uzurpator Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu @RabbitHood Się nie zdziw, jak za rok/dwa Dzuracze czy inne Rekordy będą mocno na 1x lansowane. Zalety jednego blatu na szosie też są. Zwłaszcza jak jakieś karbą wydziwiate ramy się upowszechnią. Tak swoją drogą, ostatnia drama z UCI - ta na temat ograniczenia przełożeń, wynikła z tego, że SRAM ograniczony by byl do przełożenia 49/10, abo do porzucenia koronki 10t, którą to lansują od dekady. Na 49T N/W nie zrobisz, więc nie mogliby hipotetycznego napędu 1x13 w szosie oferować. @kaido2 Po to, abyś miał przyzwoite hamulce i karbonowe koła. Cytuj
kaido2 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu @uzurpator w przypadku karbonu zgoda, bo patrząc jak niektórzy zjeżdżają, to niech im ktoś rzuci tarcze Cytuj
Talrand Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 4 godziny temu, kaido2 napisał: Kwestia nogi Tam gdzie wielu wjeżdża z 51 ja mam często jeszcze 36 W sporcie schodzę do napędów 1x7, 1x8 , bo najmniej z tym kłopotu, a z twardego przekręcę, z miękkiego przemielę , więc powiedzmy że napęd i dana konfiguacja to już indywidualna sprawa do której każdy musi dojrzeć i dobrać w/g potrzeb. I tak, użytkuję też 2x, bo to u mnie również ma swoje zastosowanie np w ultra maratonach szosowych na powiedzmy tysiaka, z bardzo mocną końcówa, gdzie mała tarcza i potężna kaseta się przydaje, lub w gonach o sekundy gdzie zaczyna wchodzić bardzo ciasne stopniowanie, gdzie blat jest potężny a kaseta co 1 Mimo to, 1x7 i 1x8 przejeżdżają u mnie w roku najwięcej w sporcie gravelowym właśnie i takie 1x12 mogło by dla mnie wogóle nie istnieć Swego czasu było tego klasycznie 46 i 1x6 Uff co za ulga, zacząłem czytać twojego posta i już się obawiałem że nie wkleisz jakiegoś zupełnie nieistotnego screena ze Stravy 😌 Cytuj
kaido2 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Bo widzisz przyjacielu "kto nie ma nic do pokazania, po prostu nie pokazuje" XD Cytuj
Przecietny Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Z mojej perspektywy nie ma różnicy miedzy napędami wszelkimi jeśli tylko stopniowane ma się dopasowane do siebie. Działa to zawsze tak samo klika się w manetkę lub klamkomanetke i zmienia😁bez znaczenia czy to napęd 2x9, 3x9, 2x10, 1x12, 2x10,3x8, 2x11 byle jakościowo zadowalał. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.