Skocz do zawartości

[siodełko] Jakie siodełko na długie jazdy?


Ewelunka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowa i po przemyśleniach postanowiłam poradzić się specjalistów od rowerów, czyli Was, bo zapewne macie doświadczenie. Jestem kobietą i pracuję jako kurier rowerowy po kilka godzin dziennie, 4-6 godzin. Rower bardziej miejski, nie jest to kolarka. Dokładnie jest to elektryk, Funbike Thron. Mam siodełko średniej twardości, a na nie nałożoną nakładkę zmiękczającą siodełko,  żelową. Ogólnie jest to dość szerokie siodełko, jest wygodne, bo miękkie. Mam problem od zawsze z otarciami, a dokładniej od długiej i częstej jazdy na rowerze pojawiają mi się guzy i to duże, bolesne, które uniemożliwiają mi dalszą jazdę rowerem. Czytałam, że może to być spowodowane właśnie jazdą rowerem, bo jak nie jeżdzę, to nie mam tego problemu. Chcę znaleźć przyczynę, może siodełko mam nieodpowiednie, może za szerokie? Macie jakieś siodełko do polecenia, które jest miękkie, wygodne i nie powoduje obtarć przez kilka godzin jazdy? Najlepiej by nie było drogie, w okolicach do 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrane. Dobry sklep, pomiar rozstawu kości, przymiarki. Czasami jest opcja testowania na własnym rowerze i wymiany.

Naprawdę warto. Sam wymieniłem i nie mam już problemu z drętwieniem. Wiadomo, że po całym dniu w siodle ból punktowy się pojawi ale jest dużo lepiej, a niechętnie używam spodenek z wkładką. Na jazdy do 4 godzin nie zakladam.

Co więcej - uważam, że spodenki z wkładką to rzecz wtórna - nie pomogą na źle dobrane siodło a wręcz zaszkodzą.

Przykład - moje siodło fabryczne było miękkie, wąskie i tak wyprofilowane, że wyściółka siodełka wraz z wkładką stanowiła warstwę, która mnie uciskała, upośledzając krążenie i powodując drętwienie.

Może Twoje problemy wynikają z tego - o dziwo - że siodło jest miękkie. Moje jest średnio twarde a wygodne. Fakt, że nie jeżdżę na mieszczuchu ale coś może być na rzeczy.