Skocz do zawartości

[Suport maszynowy] w która strone odkrecamy nakretkę ?


Max40

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, może się odkręcać zarówno w lewo jak i w prawo😂

A tak na serio to jeśli rower nie jest włoski to w 99%

Jak poznać ze to włoski rower/rama ?

Próbowałem przy pomocy klucza  francuskiego (pierw w prawo i póżniej w lewo) i zastosowałem dłuzszą   dźwignie w postaci rurki ,  ale  klucz "francuz"  tez  się poddał.  Chyba trzeba bedzie się wybrac do warsztatu samochodowego, gdzie maja klucz pneumatyczny moze siła z  wibracjami da rade.   

Edytowane przez Max40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce sie upewnic czy odkrecam w prawo od strony napedu. I tak jak widac ponizej na zdjeciu nakretka od strony napedu u mnie jest w suporcie. 

Mam taki sam suport jak ten z opisem  w tym watku  [Suport] CH51-70 zamiana] gdzie jest opisany  ->R od strony napędu  -czyli odkręcam w prawo ?

CH51-70
127L
BC1.37X24T
L<-   ->R

IMG_20180914_174204_resized_20180914_063933292.jpg

 

Edytowane przez Max40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nasadkę do suportu możesz przykręcić do suportu dłuższą śrubą i paroma podkładkami, albo przełóż  kawałek pręta gwintowanego przez oś suportu zamiast samego suportu i tak samo skręć z podkładkami żeby stabilnie siedziała. Potem klucz, kawałek rury i ogień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Max40 napisał:

Chce sie upewnic czy odkrecam w prawo od strony napedu. I tak jak widac ponizej na zdjeciu nakretka od strony napedu u mnie jest w suporcie. 

Mam taki sam suport jak ten z opisem  w tym watku  [Suport] CH51-70 zamiana] gdzie jest opisany  ->R od strony napędu  -czyli odkręcam w prawo ?

Takie coś wypluł google (wczoraj wymieniałem suport u siebie w commuterze ale jakoś nie mogłem sobie przypomnieć w którą stronę kręciłem :))

Cytat

Przed odkręceniem suportu warto się dowiedzieć lub delikatnie odkręcając sprawdzić jakie gwinty posiada nasza mufa/suport. Niestety różni producenci potrafią stworzyć rozwiązania specjalnie pod siebie, dzięki czemu doczekaliśmy się różnych standardów. Skupimy się jednak na dwóch, które są najbardziej popularne:

  • Włoski (ITAL) - z obu stron prawe gwinty (dla muf o szerokości 70 mm)
  • Brytyjski (BSA) - z lewej strony prawy gwint a z prawej strony lewy (dla muf o szerokościach  68-73 mm)

Występuje jeszcze standard francuski jednak jest on mało popularny.

Dla wyjaśnienia:

  • Prawa i lewa strona są rozróżniane z punktu widzenia osoby kierującej (siedzącej) - czyli prawa strona znajduje się od strony "zębatek". 
  • Gwint prawy to taki, który zakręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i odkręcamy w kierunku przeciwnym.
  • Lewy gwint przykręcamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i odkręcamy zgodnie z jego ruchem.

https://bikeground.pl/porady/artykul/wymiana-suportu-w-rowerze/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem u wulkanizatora kluczem pneumatycznym z "udarem"- w prawo i trwało to moze 3 sekundy...tylko przyłożył klucz"   🤣 I zapłaciłem za tą usługę -fatygę ,  bo fachowiec odłozył swoją robote na 5sekund... mysle ze warto w takich przypadkach zapłacic niz maronowac czas i narzędzia dac te 20-30zł 

Edytowane przez Max40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...